Påhængsmotor sidder fast (tilt) [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Påhængsmotor sidder fast (tilt)

ChristianX
29-03-2009, 12:09
Min Mercury 20hk, som kører fantastisk godt, har desværre fået et problem :eek: :( Den jernstang der går igennem ophængningsbeslaget på motoren, er rustet fast til selve den del man hiver op, så den går utrolig stramt, så stramt at man ikke kan hive den op, imens man står i båden.
Problemet er jo f.eks også hvis jeg skal op og sejle i fjorden, og støder på en sten, så hopper motoren jo ikke op så nemt, som den burde = smadret bensssurr

Nogle der kender til hvordan man kan udbedre det? vil gerne på vandet til sommerlf-flg

MartinN
29-03-2009, 19:29
Jeg havde samme problem med en gammel motor jeg engang købte. Jeg skruede de 2 møtrikker af og sprøjtede godt med rustopløser på - af mange omgange.
Ind imellem arbejde jeg godt med det, ved at løfte i benet med mange små ryk. Lidt efter lidt gav det sig.

Jeg smed røret ud (det var af jern), sleb indvendigt i rørhullet for at fjerne rusten fra røret, satte det nye af alu i og siden har der aldrig været problemer.

Til sidst skal det hele smøres ind i lindolie og stå natten over fjupeqopq

ENN
29-03-2009, 19:30
Prøv det martin skriver og husk så at smørre smørreniplerne til lejet igennem (hvis der findes smørrenipler)

ChristianX
29-03-2009, 20:00
Cool, det vil jeg så prøve. Jeg har fået min farfar til at lave et nyt rør at sætte i.

Jeg vil prøve det, som du siger Martin, men hvad gør Lindolie? :eek:

MartinN
29-03-2009, 20:02
Lindolie kan bru´ges til alt, bare spørg Leth :grin: