omdrejningstæller [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : omdrejningstæller

goffy
18-04-2009, 20:53
min omdrejningetæller har drillet mig siden motoren blev købt og jeg syntes problemet er blevet værre. Nålen laver nogle kraftige udsving selv om jeg sejler med konstante 2000 omdr. nålen falder til ro et sekund eller to og tager så en ordentlig tur hvor den står og svinger mellen 3000-4000 omdr og så falder den til 2000 igen et par sek. og så starter baladen igen sssurr
den har opført sig sådan fra dag et. har i nogle gode forslag
min kammerat som monterede ny maskine samtidig som mig har samme problem. der er ikke ændret på ledningsnettet som er den originale med multistik i hver ende mellem motor/instrumentbord.

volvo penta 3,0 gl med SX drev

lille tut
19-04-2009, 20:11
Hvad siger volvo, syntes det lyder mærkeligt på to maskiner.
er det med komplette instrumentpaneler og deres multistik hele vejen, har du prøvet at skifte bagpå instrumentet mellem 4-6-8cyl :rolleyes:

goffy
19-04-2009, 20:38
volvo gad ikke at snakke med mig da de hørte jeg selv havde monteret maskine og drev og kunne i øvrigt oplyse mig om at sælger ikke er aut. volvo forhandler. sssurr
det er med komplet instrumentpanel og kabel med multistik til motor.
jeg har kikket lidt på omdrejningstællerens bagside og der er mange forskellige indstillings muligheder på den. der er 6-7 små knapper som hver kan stå på 2 måder ? og har en ide om at det nok er der fejlen skal findes for instrumentpanelet bliver også brugt til andre motorer.

Albjerg
20-04-2009, 07:16
Prøv med Søholm marine http://www.soeholm-yacht.dk/ . Jeg talte med dem i forbindelse med problemer på min maskine, og de ville meget gerne hjælpe. Jeg nåede dog at løse det selv....