View Full Version : Ford Mondeo 2,5 Ambiente
Hej.
Er der nogle der har erfaringer med ovennævnte bil ? godt eller skidt.
Jeg ved godt at den bruger benzin men det er heller ikke en økobil jeg er ude efter.DDriver
Den er fra 1999 og har gået omkring 270000km.
Peter508
28-04-2009, 12:50
Jeg har ikke erfaring fra lige præcis den model....
Jeg har dog kørt Mondeo fra den årgang...
Da jeg startede i mit nuværende job, overtog jeg en Mondeo 2.0 tdci der havde kørt 190.000 km. Jeg blev meget positivt overrasket, jeg synes at den kørte rigtig godt, den lå godt på vejen, der var ingen knirken og knagen og motoren var kraftfuld...
Jeg kom fra den nye Passat, og var meget glad for den, så jeg havde egentlig forventet at blive skuffet....
Jeg blev så glad for Mondeo'en, at jeg bestilte ( og har i dag ) den nye Mondeo, stadig med en 2.0 tdci motor...
jeg er også lidt spændt på hvordan den er .
Jeg har pt. en mondeo 1,8 16v fra 97 dejlig vogn men maskinen er sgu for lille..
så det var mest omkring maskinen jeg søgte oplysninger.
De der mondeo dieseler går sgu også godt men er lidt dyrer.
Anders kr
28-04-2009, 13:14
Det eneste jeg har set meget på mondeoer, er rust speciel i side paneler og skærm kanter,
Ellers er det en fin bil,
Men det er rust der er værst på de biler,
nicolajjetrider
28-04-2009, 15:07
Jan, det en super bil. Vi har en kunde på værkstedet med automatgear dog.
Den kører rigtig godt. Den er jævnligt til service osv.
eneste minus: panserslæde;)
Peter508
28-04-2009, 15:41
eneste minus: panserslæde
Det er ikke et minus, det er et stort plus...Min er sort, men jeg skulle have bestilt den i hvid istedet...
Det er bare nemmere at få folk til at trække ind til højre på motorvejen i en Mondeo, sådan er det bare....DDriver
Og da jeg pendler imellem Kolding og KBH, så bliver det til en del motorvejs kilometre, og der er større respekt for en Mondeo i bakspejlet, end der eksempelvis var for Passat'en....
eneste minus: panserslæde
Det er ikke et minus, det er et stort plus...Min er sort, men jeg skulle have bestilt den i hvid istedet...
Det er bare nemmere at få folk til at trække ind til højre på motorvejen i en Mondeo, sådan er det bare....DDriver
Og da jeg pendler imellem Kolding og KBH, så bliver det til en del motorvejs kilometre, og der er større respekt for en Mondeo i bakspejlet, end der eksempelvis var for Passat'en....
He He lf-flg
Har nu aldrig følt mig truet af en Förd :D
Peter508
28-04-2009, 15:46
Har nu aldrig følt mig truet af en Förd
nu hører jeg til dem, der altid kører lige til grænsen for klip i pappet....
Og der er væsentligt færre der ikke trækker ind, når de ser Mondeo'en med 163 km/t nærme sig i deres bakspejl, end der var i Passat'en....DDriver
Før Passat'en havde jeg en C5, og der var ingen forskel, men jeg mærker meget stor forskel nu....
Sådan her i bakspejlet ville jeg dog nok undlade at forsøge at køre fra
http://img2.netcarshow.com/BMW-M5_2001_800x600_wallpaper_01.jpg
For dem der ikke kan se det er det en E39 M5
Denne her ville jeg heller ikke lege med
http://automotiveaddicts.com/blog/uploaded_images/DarrensM3-2-799504.jpg
Det er en E46 M3
Hvad de yder kan jeg ikke huske men de yder mere end nok og har elektronisk begrænsede tophastighed på 250 km/t (selvom de nok kunne runde 350 km/t hvis de fik lov) o-100 ligger omkring 4 sek
Jeg har i et par dage kørt i en Opel Vectra 1,9 diesel (firmabil) det er jo en ret almindelig bil - og en bil der i den grad ikke passer mig (men biler er jo smag og behag) var derfor lykkelig da jeg fik min egen tilbage i dag
Jeg har haft et utal af biler men har de sidste mange år - først ved en tilfældighed - senere som bevist valg kørt et Tysk mærke og det er som om andre biler ikke rigtigt passer mig mere - de kører ikke som de "skal" syntes jeg.
Peter508
28-04-2009, 16:35
Jeg havde en BMW 545d sedan på prøve/leje i 4 uger, inden jeg besluttede mig for for Mondeo'en....
Helt sikkert en fed bil, uden tvivl overhovedet ikke pengene værd sat op imod biler i Mondeo klassen....
Jeg giver omkring 5000,- netto i mdr. af Mondeo'en, jeg skulle give 8500,- netto for BMW'en....så meget federe er den bare ikke....
Jeg har 2½ år og 180.000 km erfaringer med en Mondeo 2,5 Ghia, og det er en super fed bil, og de 180.000 km jeg kørte, kørte jeg uden nogen problemer..... Kun alm. service...
Bilmærker er en religion !
og et af mine yndlingsmottoer er
Livet er for kort til Ford
Jeg har ikke noget specielt at have det i, de siger bare ikke mig noget....
Næ hellere en håbløs englænder der koster en formue i stumper -dlof--f
Ja biler er en religion, selv har jeg levet med og af biler i mange år og skilt ikke så få ad, Opel og Förd har aldrig været noget for mig
De nyere Skoda Volvoèr fra før Förd tiden Honda og BMW har altid været mig da de er velbyggede og det ser man når man skiller dem ad, hyundai har jeg også respekt for da de er godt byggede og billige
Jeg har haft en Mondeo årg 1998 med 2 liters motor - sløv slæde der teknisk er billigt bygget var mit personlige indtryk
Men Peter en 545d kan ikke sammenlignes med en mondeo - det er to helt forskellige biler i helt forskellige klasser
Vi havde en v6 mondeo i firmaet det var en 2002 model og den kørte fint men havde et eksorbitant benzinforbrug Party0012 så økodirektøren smed den ud af firmaet
Miss Mancini
28-04-2009, 19:42
Jeg har haft to Ford´er - 1.8 OHC og 2.0I begge i Sierra regi.
Eneste minus var gearkassen på 2.0I´eren - den var under al kritik.
Rust var et minimalt problem, men som brugt bil til omkring 80000,- kr. var det et fornuftigt køb - nem tilgængelighed af reservedele og billige, hvis de blev købt uoriginalt.
OHC´eren brugte olie, men motoren var også af ældre dato - det kan nok ikke være anderledes.
Biler med et kilometertal omkring 300000, må ikke forventes at være fejlfri - det er nu at evt. reparationer kan forekomme og desværre også de kostbare.
Peter508
28-04-2009, 20:41
Men Peter en 545d kan ikke sammenlignes med en mondeo - det er to helt forskellige biler i helt forskellige klasser
value for money....så selvfølgelig kan de sammenlignes. De kan sammenlignes på den måde her "hvad får jeg mere for 3500 pr. mdr."
Og er det nok til at jeg vil bruge de penge på den....
- Overhovedet ikke i udstyr
- mere køreglæde...ja det erkender jeg, dog ikke for 3500 mere i køreglæde
- prestige, ja helt sikkert, det vil jeg dog ikke betale for...
Nu er det en firmabil, så ting som gensalgsværdi, reparationer, værditab pr km o.s.v. behøver jeg ikke at spekulere på....
Jeg kan dække alle mine udgifter i forbindelse med at have båd, ved at have valgt Mondeo'en fremfor Bimmeren....
HB aarhus s
28-04-2009, 21:38
Jeg er mest til ford må jeg sige men det er dem fra den anden side af atlanten
Nå så er jeg lige kommet hjem med den. 29500.-
Den trækker sgu godt, gps sagde da at der var plads til 205km/t
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Mondeo-2,5-5d.-Ambiente_ID464009.htm
http://billeder.bilbasen.dk/Cars/Ads600/1670653.jpg
http://billeder.bilbasen.dk/Cars/Ads600/1670659.jpg
Miss Mancini
29-04-2009, 04:17
Tillykke med bilen, Strøyer. Den ser fin ud.
Miss Mancini
29-04-2009, 04:18
Jeg er mest til ford må jeg sige men det er dem fra den anden side af atlanten
Ja, din er nu heller ikke det værste køretøj der findes.....:):):):):)
Kompressoren giver en herlig lyd fra sig..:):):):)
Tillykke strøyer - den er flot - og V6 lyder jo godt og går som en drøm - nu har den vel pløreturbine?DDriver
nicolajjetrider
29-04-2009, 07:30
TILLYKKE JAN:)
Jeg har et blåt rotorblink stående her hjemme, det kan du prøve at låne så kan du tage reaktionstid på folk hvornår de trækker ind;)
Og sølvmetallic er den helt rigtige farve Förd eller BMW :D
Sølvmetallic er nemt at holde og ser godt ud
ChristianX
29-04-2009, 07:40
Tillykke med bilen, fin bil :D
Tillykke strøyer - den er flot - og V6 lyder jo godt og går som en drøm - nu har den vel pløreturbine?DDriver
Tak
Uha den går godt og lyder som en drøm Så det er jo en Win-Win...
Øhh hvad er en Pløreturbine ??
Rotorblink ?
Der behøves ikke et blink på for de trækker ind lige så snart at man skubber til deres ferieknopfjupeqopq
Pløreturbine er aut gear/converter
Pløreturbine er aut gear/converter
Ha Ha..
Nej jeg skal sgu selv røre i benzinen.
Ha Ha..
en rigtig bil fjupeqopq
Skibsbyggeren.
29-04-2009, 21:44
Ha Ha..
Tillykke med din nye Ford "Mon den duer" DDriver
Den må gerne stå ved siden af fruens VW Passat Automatic fra 1985. ude på molen.
Sjov gammel slæde med 1,6 L diesel, hele 54 HK ! automatgear, servostyring, org. skyde/vippesoltag, og kun 110.000 KM på "klokken" !!!FULD servicebog og historik. "Passatanen"har kørt som invalidevogn i Tyskland.
VW Passat Automatic fra 1985. ude på molen.
Sjov gammel slæde med 1,6 L diesel, hele 54 HK !
Lige efter jeg havde fået kørekort prøvede jeg sådan en Passat med den 1,6l diesel motor, dog med manuel gear. Jeg kan huske at den næsten ikke kunne accelerere op ad bakker, og jeg sagde til mig selv at jeg aldrig skulle have diesel :)
I dag kører jeg diesel og er glad for det :D men det er også med turbo og direkte indsprøjtning.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.