Dansk sejlunion/codan/ærøsøassurance få spark i media [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Dansk sejlunion/codan/ærøsøassurance få spark i media

Manorwar
30-04-2009, 07:17
http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=108&cid=9884&1241071911
røvfuld på 8 sider ...

måske skal jeg lige har en snak med Dk-sejlunion...om de ikke har brug for en GOD forsikring til en kanon pris ..-dlof--f-dlof--f-dlof--f
da kommer en forsikringstest i baagmag og baadnyt snart ...og hvem tro i vinder den ??

Strøyer
30-04-2009, 22:37
Jeg kan ikke åbne linket.

Manorwar
01-05-2009, 06:45
Jeg kan ikke åbne linket.

hos mig virker den ...
ellers køb dig baadmag.sejl i kiosken 29kr ..

ps .på BS er der jo mange spekulationer og igen uden forstand ...*GG*
selfølig bliver BF.dk ikke bedere ...
dear spi D-hvis du læser dette her ...hvad forventer du ??at BF.dk bliver bedere fordi jeg har stoppet??HALLO
funk har jo ingen dansker ,so emails til funk skal nok skrives på tysk eller engelsk ..-dlof--f-dlof--f

Strøyer
01-05-2009, 06:54
hos mig virker den ...

29 KRONER fjupeqopqDet er jo 3 liter benzin.:D Jeg kan jo sejle en hel sømil for de penge....

Nu virker det fint..

ENN
01-05-2009, 09:38
hos mig virker den ...

ps .på BS er der jo mange spekulationer og igen uden forstand ...*GG*
selfølig bliver BF.dk ikke bedere ...
dear spi D-hvis du læser dette her ...hvad forventer du ??at BF.dk bliver bedere fordi jeg har stoppet??HALLO
funk har jo ingen dansker ,so emails til funk skal nok skrives på tysk eller engelsk ..-dlof--f-dlof--f

Jeg har opsagt min forsikring i BF og gentagne gange faxet og skrevet og ringet til Klaus Fra BF - men ingen bekræftigelse fået - o heller ingen penge fået tilbage så det er helt sikkert hos Funk at det hele halter

For intereserede har jeg skiftet til et andet tysk selskab med hovedsæde i München - og for øvrigt er båden nu min kones hehehe

Casper T
01-05-2009, 09:46
fedt man lige er skiftet til BF.dk ,og nu kommer der problemer selv fra dem der altid har været glade for firmaet,mystisk jeg er nu lidt øv over at være skiftet fra Tryg,når men jeg skal forhåbenlig aldrig bruge min forsikring til noget:D

Manorwar
01-05-2009, 11:09
hejsa casper
ingen problem med din forsikring via MH
den virker bar...hvis du har en skade ..men forventer ikke nogen service længer .. og HVIS du har problemer kontakte MH bar direkte via bernd.rekowski@gsm-hh.de telnummer finder du på www.gsm-hh.de
som sagt har HR funk,baadforsikring.dk bar ikke styr på tingene ,han svar ikke på mails eller tel ,police blive ikke send i tiden ,der tage flere folk mdr. få at få pengen tilbage ,mine kunder få ingen service .og hvem få skylden hver gang ??MIG!! ne tak
piraten få stress og dette gilder jeg bar ikke længer efter de år med funk ..sluttprutfinale .
.
der er HELT anderleds med mannheimer via BAVARIA .
kanon service .BAVARIA er ja også tysklands andenstørste yachtforsikrer..
hurtig og kompetent og piraten´s first-class skadeservice er inkl...

policen bliver send med de samme .
-dlof--f-dlof--fikke rigtigt ENN??

ENN
01-05-2009, 11:22
fedt man lige er skiftet til BF.dk ,og nu kommer der problemer selv fra dem der altid har været glade for firmaet,mystisk jeg er nu lidt øv over at være skiftet fra Tryg,når men jeg skal forhåbenlig aldrig bruge min forsikring til noget:D

Om du forsikrer i BF eller Bavaria er hvad angår forsikringen ligegyldigt da begge er vidretegnet i Mannheimer

Men - trods alle klagerne over BF - så fungererede skadesbahandling hurtigt og effektivt mens piraten var der - jeg fik et tilbud der var bedre derfor skiftede jeg fra BF til bavarian - det kan du også gøre

At jeg har problemer med at få en reaktion på min opsigelse fra BF tyder jo på at alle papirproblemerne skyldes Klaus Funk sssurr nu er det sådan at beløbet jeg skal have tilbage ikke er stort (jeg har forfaldsdag i Sep så det er 4-5 md) og jeg skal skam nok få dem tilbage - jeg kender en god tysk Anvalt der nok skal inddrive dem fra Klaus Funk

Papirene fra bavarian kom straks da jeg tegnede forsikringen - og jeg har bedre dækning til færre penge så det er da klart at man så skifter - at man så samtidigt er sikret hurtig skadesbehandling i det ret store Team der står bag bavarian er jo bare en ekstra fordel

Så Casper du kan snildt blive i BF eller du kan høre hvad bavarian vil have for at overtage samme forsikring - måske du endda kan spare lidt og få bedre dækning - jeg fik fx dækning af passagerer med samt et par ekstra goder uden det kostede ekstra

Forsikringen blav tegnet kl 10.00 og papirene police etc kom pr mail kl 12.15 - det virkede bare 100% professionelt - men bavarian har også et stort kontor til at styre det hele

Manorwar
01-05-2009, 11:29
hi enn
grundet at du få ingen svar er at funk er på FERIE i 14 dg....mitten i sejlsesonen ...smart ikk??-dlof--f-dlof--f
men ENN kontat MH direkte og få dine penge tilbage ..der virker ..

MartinN
01-05-2009, 16:33
Forsikringen blav tegnet kl 10.00 og papirene police etc kom pr mail kl 12.15 - det virkede bare 100% professionelt - men bavarian har også et stort kontor til at styre det hele

Efter sigende bliver det tilbud man modtager fra Bavarian tillagt tysk moms når man har sagt ja til forsikringen og den rigtige police og opkrævning kommer. Dermed bliver den endelige pris dyrere end på tilbuddet.

Var det tilfældet ved dig?

Manorwar
01-05-2009, 17:10
der er rigtig at der kommer 14% moms på ansvar ca 4-8 euro MEN IKKE på kasko...
denne moms skal betales kun med nytegninger..1gang..
i tilbudet stå .....+ evtl.skatter
tilbudsformular fra bavaria blived lige nu komplet renoveret op til piratens standart
fra næste uge viser formulartet KLART momsbeløbet ud..
jeg har ja først started bussiness for 11dg .-dlof--f
men tak for din input...der er vigtig at få input fra kundenside so at vi kan bytter optimalt service.
men husk lige nu at bavaria ER dks prisbevisteste forsikring..måske skal du betaler lidt ekstra moms,
men du sparer jo masse penge i forhold til andere selskaber faktisk 30-40% og med kanon forsikringsbetingelser...inkl yachtassistance..
med tysklands no.2 største bådforsikrer.mannheimer som back-up.og piratens skadeservice..
hvad skal gå da galt?????

ps.bådnyt kør snart en forsikringstest ..jeg glader mig til den..

Efter sigende bliver det tilbud man modtager fra Bavarian tillagt tysk moms når man har sagt ja til forsikringen og den rigtige police og opkrævning kommer. Dermed bliver den endelige pris dyrere end på tilbuddet.

ENN
01-05-2009, 17:26
Prisen på tilbudet og prisen på policen var den samme hos mig

Lars T
01-05-2009, 18:00
hejsa casper
ingen problem med din forsikring via MH
den virker bar...hvis du har en skade ..men forventer ikke nogen service længer ..

Hmmm var der service tidligere.?? ;)

Sorry Ralph - jeg kunne ikke lade denne stå uberørt :D:D:D

Manorwar
01-05-2009, 19:32
nu mener jeg min pirateservice....ikke funks soveservice..
og du har ret,,, service med funk?neee..
-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f
han gilder bar ikke arbejte..og skaffe resultater...
naja ikke min problem og mine kunder finder hurtig vejen..-dlof--f-dlof--f
ik lars..

HB aarhus s
01-05-2009, 23:03
nu har jeg haft nogle opgaver for piraten og det er super efektivt dobbel så hurtig respons som hos alle de andre selskaber jeg har lavet noget for, en uge efter sagens afslutning står pengene på kontoen ikke noget der ellers sker hos mange af de andre.

Anders kr
02-05-2009, 16:59
Jeg har opsagt min forsikring i BF og gentagne gange faxet og skrevet og ringet til Klaus Fra BF - men ingen bekræftigelse fået - o heller ingen penge fået tilbage så det er helt sikkert hos Funk at det hele halter

For intereserede har jeg skiftet til et andet tysk selskab med hovedsæde i München - og for øvrigt er båden nu min kones hehehe

Jeg har samme problem ENN jeg får ikke svar retur, jeg vil gerne opsige min forsikring, men der kommer hverken svar eller penge retur,
Jeg har som dig gentagende gange skrevet til HR, funk uden held,

Jeg skal også ha rette hvilken motor der sidder på den, da det var en 100hk før men 130nu, gad vide om det så lykkes?

Kan man så forsikre overmotoriseret både hos piraten? nu

Manorwar
03-05-2009, 07:21
skrive direkte til MH ..funk er jo på ferie ..sælge din båd til konen,kærste,ven
salgfomularet sender jeg hvis du sender mig en email infoATbavaria-yacht.dk..
hent en tilbud fra bavaria-yacht.dk
hvis din båd go ikke hurtiger end 100kmh er der ingen problem ..
spøgsmål ? ring til mig ..
manorwar -dlof--f-dlof--f

Manorwar
06-05-2009, 06:48

Stempelafgift

Der opkræves stempelafgift for alle typer forsikringer, og der afregnes direkte til statskassen. Afgiften kan udgøre en procentsats af den helårlige forsikringssum for den enkelte forsikring, et fast beløb eller en andel af den årlige forsikringssum.

Afgiften opkræves enten som 0,29 kr. pr. 5.000 kr. årlig forsikringssum eller som 14% af forsikringspræmien. Det skal dog altid være den løsning, der er mest fordelagtig for kunden.
Afgiften kan derfor variere fra forsikring til forsikring. For bådkaskoforsikringer er afgiften fast 1% af den årlige forsikringssum.

Stempelafgift opkræves på følgende tidspunkter:

Som hovedregel ved første betaling, efter du har indgået aftale om at købe en forsikring. Dog kan der blive opkrævet stempelafgift ved første betaling efter den årlige fornyelse, hvis der er forsikringssummer, der indekseres.

Hvis du foretager væsentlige ændringer til din forsikringsdækning i form af en forøgelse eller en udvidelse.

Med en væsentlig forøgelse menes fx, at du øger indbosummen eller udvider din ulykkeforsikring med dækningen "tandskade".

Hvis du skifter forsikringsselskab.

JOR
06-05-2009, 08:01
Lige et spørgsmål........ udløber vores forsikring hos BF automatisk, eller skal opsiges 1 mdr. inden næste forfald?

lille tut
06-05-2009, 08:08
Lige et spørgsmål........ udløber vores forsikring hos BF automatisk, eller skal opsiges 1 mdr. inden næste forfald?

Jeg lytter lige medpoppe

ENN
06-05-2009, 12:59
Jeg har nu rykket Kalus Funk 5 gange men han vender aldrig tilbage og svarer ikke på e-mails etc så nu har jeg skrevet direkte til mannheimer for at få mine penge tilbage - og inkluderet en klage over Klaus D Funk og hans manglende respons

Manorwar
06-05-2009, 18:15
Nej
Forsikring fornyes automatisk igen med funk,hvis den ikke bliver opsagt med min.3mdr varsel til hovedforfald

TIP..
Forsikring kan opsiges uden varsel med salg af båden .
tip.--SÆLGE BÅDEN fx, til din kone,bror etc .(ikke rigtigt ENN.-dlof--f
og MH retunerer dine penge udenom funk..
forsikring kan også opsiger uden varsel efter en skade..

bf kunder de skifter til bavaria få ekstra 5 % for deres tid brugt på skift.. -dlof--fhusk at skrive at du er bf kunde ,i tilbudsformularet med bavaria-yacht.dk

lille tut
06-05-2009, 18:18
bf kunder de skifter til bavaria få ekstra 5 % for deres tid brugt på skift.. -dlof--fhusk at skrive at du er bf kunde ,i tilbudsformularet med bavaria-yacht.dk

Har sendt dig en forespørgelse:D

Manorwar
06-05-2009, 18:39
lille tut
vi har lidt kø idag..-dlof--f
der bliver først i morgen...iO??

Jess
06-05-2009, 19:12
[

Hvad med dem der aldrig fik svar på forespørgslen, får de også 5% ? -dlof--f

ENN
06-05-2009, 19:21
Ha - ja jess den ligger nok nede hos Klaus Funk hans fax postkasse etc må være fyldt med forespørgslar krav om tilbagebetaling etc. det virker som et synderligt rode han har i det hele og i BF - ringer du til ham så lover han at vende tilobage - men det gør han selvfølgeligt ikkepoppe

Manorwar
06-05-2009, 20:32
jep.. hent en tilbud via bavaria-yacht.dk
husk at skrive BF kunde..og fender missbruger-dlof--f-dlof--f-dlof--f..

Hvad med dem der aldrig fik svar på forespørgslen, får de også 5% ? -dlof--f

ENN
13-05-2009, 11:07
Ha - ja jess den ligger nok nede hos Klaus Funk hans fax postkasse etc må være fyldt med forespørgslar krav om tilbagebetaling etc. det virker som et synderligt rode han har i det hele og i BF - ringer du til ham så lover han at vende tilobage - men det gør han selvfølgeligt ikkepoppe

Så har jeg igen rykket Klaus og mannheimer direkte pr mail og ringet til begge - Klaus undskylder med mailproblemer - da jeg så også gør opmærksom på at jeg har sendt opsigelsen pr Fax så undskylder han med at han ikke har læst sine Faxèr - hos mannheim kan de heller ikke finde min opsigelse

Hold k... hvor er det trættende at have med dem at gøre

Næste skridt er anvalt

MartinN
13-05-2009, 16:33
der er rigtig at der kommer 14% moms på ansvar ca 4-8 euro MEN IKKE på kasko...

Så jeg skal ikke tænke over at der også står +afgift/skat ud for KASKO forsikringen? Der bliver ikke tillagt noget?

Manorwar
13-05-2009, 17:01
vi har nu rettet vores tilbudsformular..

kasko præmie + 1%staatsafgift af bådens forsikringsværdi---ingen ekstra skat
ansvar præmie +14%stempelafgift af præmien (kun 1 gang med nytegning)
ulykke præmie +14%stempelafgift af præmien (kun1 gang med nytegning)

Så jeg skal ikke tænke over at der også står +afgift/skat ud for KASKO forsikringen? Der bliver ikke tillagt noget?