View Full Version : Udlejningstrailer - kun kørsel i DK
Kan det passe at de trailere man kan leje kun må køre i DK?
Så har jeg et problem når jeg skal hente båden på onsdag i Sverige :eek:
Hmmm det er vel 100% op til udlejer.?
Anders kr
04-05-2009, 13:30
Tror jeg da ikke da jeg har hentet en båd i stockholm på en lejet DK trailer, uden problemer og vi så policen flere gange,
Du må køre med en dansk reg reailer i sverige uden problemer - gør det ofte selv - hvorfor skulle man ikke måtte det?
Hov hov - Martin spørger ikke til om det er lovligt at køre med en dansk trailer i Sverige, han spørger om det er ulovligt at køre med en udlejningtrailer. Elelr er jeg helt gal på den ;)
Jeg vil stadig vove at påstå at det er 100% op til udlejer og hans forskiringspolice.
Casper T
04-05-2009, 14:13
Uden af vide det, er der ikke noget om svenskerne er mest glade for trailere med bremse,ved ikke hvor stor båd du skal hente.
Lars har ret, Mit spørgsmål går på om der udlejningsmæssigt er noget som betyder man ikke må køre i udlandet.
Den autotrailer jeg skal bruge vil jeg leje her http://www.trailercentret.dk/udlejning.htm , men se hvad der står med blåt !!
Jeg har forhørt mig 3 steder og alle siger INGEN kørsel i udlandet !!
Jeg er en presset mand nu :-)
Anders kr
04-05-2009, 14:42
Nu ved jeg jo ikke hvor du kommer fra, men jeg lejet min hos græsted trailer center, 150kr, i døgnet og kørest over alt uden problemet,
Måske lidt OT - men de specielle svenske regler for hvor stor (eller lille) trailer man måtte trække uden bremser er afskaffet for næsten 10 år siden - så hvis dit vogntog m. trailer kan føres lovligt i DK (læs du har en trailer uden bremser som du lovligt kan føre i DK) så kan samme vogntog også køre i sverige uden problemer
Den lette løsning blev: lad være med at spørge hvis du ikke vil vide svaret - Det lod jeg så være med :-)
Så nu er alt klappet og klar til på onsdag.
Hvordan er myldretiden egentlig i Malmø? - Vi er i Malmø omkring kl. 8.00
Den lette løsning blev: lad være med at spørge hvis du ikke vil vide svaret - Det lod jeg så være med :-)
God og tæt DDriver
Fin operationel løsning - havde nok valgt det samme
Der er ikke nogen synderlig myldretid på ringvejen rundt om malmø - men skal du nord for helsingborg så betaler det sig ikke via broen - du sparer ca 50 km ved at tage færgen i så fald
Jeg havde 100% også valgt jeres løsning - er der folk som stiller spørgsmål vil jeg spille dummere end jeg normalt er ;)
Turen går til Kalmar, så planen var at tage Øresundsbroen, (de vil have 1100,- for en retur med trailer, de er ikke kede af det) og så er det jo nærmest lige linie tværs over til Øland.
Martin - nu snyder du os ikke for billeder på turen vel.!!
Husk en prøvesejlads - det er alfa og omega.!!
Kameraet er ladet op, så der skal nok blive lidt til jer :-) Jeg har aftalt med sælger den skal en tur i vandet.
Den står på trailer i marinaen ved Ølandsbroen, så det burde ikke være noget problem.
Jeg glæder mig sgu godt nok til at se den fjupeqopq
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.