Hundefoder. [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Hundefoder.

Miss Mancini
06-05-2009, 21:28
Vi har valgt at købe en hund - det blev en Bichon Havanais i sort.

Hundehvalpen har en kampvægt pt. på intet mindre end 1200 gram...:):):)
Mandag d. 18. maj 2009, skal vi hente hundehvalpen og vi glæder os enormt.

Det er vores første hund og jeg er lidt usikker på, hvilket foder sådan en hund skal have - er der nogle gode forslag evt. erfaringer ?

Hunden skal hedde Rambo....:):):)

ChristianX
06-05-2009, 21:38
Da vi fik vores hund, blev vi anbefalet Royal Canin. De har både serier til små, og store hunde :) Det er noget godt foder... og hunden lever da endnu :D

-Sød lille vovse i har fået, tillykke :)

Miss Mancini
06-05-2009, 21:52
Da vi fik vores hund, blev vi anbefalet Royal Canin. De har både serier til små, og store hunde :) Det er noget godt foder... og hunden lever da endnu :D

-Sød lille vovse i har fået, tillykke :)

Vi er blevet anbefalet Eukanuba foder til hundehvalpen. Forskellen på det forskellige hunderfoder, er sikkert det samme som på originale og uoriginale reservedele til Mercruiser, OMC og Volvo Penta...:):):):):):) Samme underleverandører, men vidt forskellige priser...:):):)

Casper T
06-05-2009, 22:00
Vi fodre med HILLS,det har holdt dyrlægen væk,hvis hunden er sort vil du tydelig se om fodret er OK,mat eller blank pels lige som god/dårlig båd polish,samt skider den mere en et par gange om dagen er fodret nok ikke for godt,,,,,,,,,,Alt dette er kun min erfaring ikke klinisk udtagelse,,,,,,

Casper T
06-05-2009, 22:04
Her er flot blank pels på min labber

Mark B
06-05-2009, 22:36
Der ER forskel på foder - jeg har ikke selv dyr, men kender folk der har MEGET forstand på det og jeg havde diskutionen med dem for ikke så lang tid siden faktisk :) I forbindelse med at de gamle altid skulle have det dyreste kattemad til deres kat, spurgte jeg direkte om jeg ikke lige så godt kunne købe en storpak og spare xxx antal kroner.

Fik faktisk noget at tænke over efter den diskution. Læg mærke til hvor meget afføring der kommer ud af hunden - eks. ved købet af en dyr og en billig hundefoder. Hvis man skal være lidt "skarp" sagde hun faktisk at man skulle prøve at notére ned hvor mange g/kg afføring der kom ud af hunden pr. dag, i forhold til hvor meget hunden indtager. Nogle af de billige mærker er der ingen næring i, og dvs. at de ryger lynhurtigt igennem tarmen på hunden. Derfor skulle mængden den indtager, heller ikke gerne svare til mængden der kom ud igen.

Lidt "ulækker" snak måske, men den fik mig faktisk til at tænke lidt anderledes :)

ENN
07-05-2009, 07:11
TILLYKKE Rolf - jeg har jo haft hund i alle de år jeg har levet - og det er en stor glæde

Der er som mark skriver stor forskel, selv benytter jeg Eucanuba (selvom en Sct.bernhard kan æde meget af den slags foder) det er ikke billigt men rigtigt godt

Udover foder så skal du få meldt dig til noget hundetræning - det er sjovt og lærerigt for både fører og hund og man får mange sociale kontakter med andre hundemennesker

Jeg kan anbefale Ledøje Smørrum Hundeklub som er fantastisk, det er klart den bedste hundeklub jeg har gået i i mine 40+ år med hundetræning. Men den er måske lidt langt væk fra dig

Endnu engang tillykke med hunden - husk det er et nyt familiemedlem og husk at efter det første år hvor den er hvalp bliver det nemmere at have den - nogle gange kan nybagte hundeejere være ved at miste modet i begyndelsen når de får sådan en krutugle ind af døren - men de skal aktiveres og trænes så bliver de perfekte familiemedlemmer

nicolajjetrider
07-05-2009, 07:18
Hey Rolf.

Tillykke med vovsen:)
Jeg(vi) har selv en Labra også, den fik dyrelægens kostfoder ind til knoglerne var en smule udviklet. Samt en spsk. madolie i hvert aften måltid. Maden er afvejet. Olien er for at få den blanke pels:)

Nu køber vi ( UDEN PIS ) med råd fra dyrelægens Fakta's hundemad, den blå pose. hunden er nu 1½år. Den blå pose har et fuldt ud's næringsindhold og vitaminindhold som pedigree.

Hunden er også MEGET glad for det:)

God fornøjelse i junglen:) Pedigree Denitstix er iøvrigt Konge!

Anton Here:

http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v360/154/119/743134951/n743134951_998821_3204.jpg

http://photos-g.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v360/154/119/743134951/n743134951_998822_3557.jpg

Strøyer
07-05-2009, 07:25
Pedigree Denitstix er iøvrigt Konge!

Jeg synes de er lidt seje og sætter sig i mine tænderfjupeqopq

Tillykke med hunden Rolf, den ser sgu sød ud.
selvom jeg ikke er til hunde selv, men det hænger nok sammen med at jeg som 4 årig var ved at blive ædt af 2 Grønlandske slædehunde, der stod i deres kæder, og trode at den klump der faldt ind imellem dem var mad de skulle dele:eek:

nicolajjetrider
07-05-2009, 07:39
Jan;) det var skuda os dumt at løbe der ind?Smokeyfisher

NarkoKrig
07-05-2009, 07:46
Vi har valgt at købe en hund - det blev en Bichon Havanais i sort.

Hundehvalpen har en kampvægt pt. på intet mindre end 1200 gram...:):):)
Mandag d. 18. maj 2009, skal vi hente hundehvalpen og vi glæder os enormt.

Det er vores første hund og jeg er lidt usikker på, hvilket foder sådan en hund skal have - er der nogle gode forslag evt. erfaringer ?

Hunden skal hedde Rambo....:):):)

Hej Rolf

Jeg smider lige en mail til min mor, hun har en magen til, det samme gælder hendes venninde. Vender lige tilbage.

Strøyer
07-05-2009, 07:54
Jan;) det var skuda os dumt at løbe der ind?Smokeyfisher

Jeg røg på røv og albuer ned af fjeldet.
Og hundene de levede kun en halv time mere.
Greenland style :(

blomme
07-05-2009, 08:05
Hej Nytdrev.dk

Jeg har selv en labrador (gammel model) og han får olivers adult og det har vi været yderst tilfredse med. Han har fået det siden hvalp, da det bruges af kennelen og det også er der jeg handler.

Han hedder Rex

mvh
Blomme

Skibsbyggeren.
07-05-2009, 09:13
CUTE DOGGY!
Hill´s hvalpefoder er et godt bud, gerne den med "Lam & Ris" den er god til sarte hvalpemaver ;-) Den kan købes hos de fleste dyrlæger.

Albjerg
07-05-2009, 09:20
Tillykke med hunden..?.. Hvor stor bliver sådan én?

Kim
07-05-2009, 10:04
Min hund spiste altid hundefoder fra Netto,en stor hund på ca.70Kg og han blev 15år så originale eller uoriginale dele(foder)tjaa

Lars T
07-05-2009, 10:22
www.hundegalleri.dk ;)

goffy
07-05-2009, 10:27
www.hundegalleri.dk ;)

poppepoppepoppepoppe

Miss Mancini
07-05-2009, 13:13
Tillykke med hunden..?.. Hvor stor bliver sådan én?

Fuldt udvokset er kampvægten ca. 5000 gram...:):):) ( Det samme som 2 dunke motorolie..:) )

NarkoKrig
07-05-2009, 13:25
Har du modtaget mailen Rolf?

Anders kr
07-05-2009, 14:02
Hjemme hos od har vi en border terrier,

Den lever udelukket af det vi spiser, den får den dårligt hvis vi giver den hundemad,

Så jeg vil til hver en tid sige, at det fint at ha nogen god bider stående, dog vil jeg kun gi min hund "Rigitig" mad, da dens pæls er meget flottere,

lille tut
07-05-2009, 15:16
HUSK NU OG FÅ JERES HUSDYRS LORT MED NÅR I GÅR RUNDT PÅ HAVNEN, SÅ OS ANDRE IKKE FÅ DET MED NED OMBORD I BÅDEN.sssurrsssurrsssurr

FOR SÅ ER DER HVERKEN HUND ELLER EJER TILBAGE NÅR JEG HAR SKÆLDT DEM UDfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Anders kr
07-05-2009, 16:40
HUSK NU OG FÅ JERES HUSDYRS LORT MED NÅR I GÅR RUNDT PÅ HAVNEN, SÅ OS ANDRE IKKE FÅ DET MED NED OMBORD I BÅDEN.sssurrsssurrsssurr

FOR SÅ ER DER HVERKEN HUND ELLER EJER TILBAGE NÅR JEG HAR SKÆLDT DEM UDfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Ha, der en båd ejer uden hund ;-)
Jeg tager bare hunden med ud at sejle så kan den gå en tur på en anden havn eller på stranden, så den da glad og self, skal man samle de hunde høøm hømmer op,

men en hund er nu dejligt at ha med ud at sejle, det skønt

ENN
07-05-2009, 19:59
Tja min vejer ca 78 kg

Og den elsker at sejle - så som andre siger tsg den med ud at sejle, alle svenskerne siger "næeee en Båtsmand" da den jo er magen til den hund der er med i astrid lindgrens "børnene på krageøen" eller "Saltkråkan" som den hedder på Svensk

Anders kr
07-05-2009, 20:36
Min vejer vel kun omkring 7-8 kilo,

Dog skal den tøjres, til båden da den kunne finde på under sejlads tage turen over reglingen sssurr så sejlede man over til den så kravlede den selv op på min plat form, som om det var det mega sjovt at bade sådan:eek::eek:

Så jeg sidder med den i snor,

goffy
07-05-2009, 20:46
[QUOTE=Anders kr;12474]Ha, der en båd ejer uden hund ;-)

LILLE TUT du er ikke den eneste uden hund :D

lille tut
07-05-2009, 20:51
[QUOTE=Anders kr;12474]Ha, der en båd ejer uden hund ;-)

LILLE TUT du er ikke den eneste uden hund :D

Dejligt så er vi enig om to ting Volvo og nul hundefjupeqopqfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

NarkoKrig
07-05-2009, 22:35
Tja min vejer ca 78 kg

Og den elsker at sejle - så som andre siger tsg den med ud at sejle, alle svenskerne siger "næeee en Båtsmand" da den jo er magen til den hund der er med i astrid lindgrens "børnene på krageøen" eller "Saltkråkan" som den hedder på Svensk

Hvad er det for en ENN?

Vi skal til Jylland i morgen og besøge en kendel med Landseer.
Ikke at vi skal have en lige nu, men vi vil godt sikre os kennelen er et godt sted før vi bestiller. Vi skal derover med et par venner der har en hvalp, derfra.

http://www.amstrup-landseer.dk/picture.aspx?id=13035287

Anders kr
08-05-2009, 09:06
[QUOTE=goffy;12479]

Dejligt så er vi enig om to ting Volvo og nul hundefjupeqopqfjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Grunden til den er i snor når vi sejler, er jo netop at jeg gerne forsat vil være hunde ejer ;-)

Skibsbyggeren.
08-05-2009, 09:37
Har desværre lige modtaget nyheden om, at endnu en hund måtte aflives pga. af angreb af en kamphund.
"Buller" var en glad Labradorblanding. "Buller" stod desværre ikke til at redde, da hans underkæbe var flået af!!!
Hvornår ser vi en anstændig lovgivning ang. "kamphunde" - Det sker vel først når det er mennesker det går ud over!!!

Pas godt på jeres hunde og jer selv.

2farst4you
08-05-2009, 21:40
Husk nu den gerne må ligge på DIN plads Rolf .......

ENN
09-05-2009, 09:31
Hvad er det for en ENN?

Ikke at vi skal have en lige nu, men vi vil godt sikre os kennelen er et godt sted før vi bestiller. Vi skal derover med et par venner der har en hvalp, derfra.

Min er en sct bernhard, dem vi ser her er meget lig den - jeg vil tro det er newfoundland landseer?

Min blæser nu ikke overbord selv ved wot

ENN
09-05-2009, 09:32
Hvad er det for en ENN?

Min er en Langhåret sct bernhard, dem vi ser her er meget lig den - jeg vil tro det er newfoundland landseer?

Min blæser nu ikke overbord selv ved wot

Anders kr
09-05-2009, 19:58
Det gør min,

Så det er sjælden den kommer med,

Det er nu dejligt at ha en hund, ville aldrig undvære det, er super glad for min hund, det er bare en skønt,