2 takts olie [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : 2 takts olie

ENN
15-05-2009, 08:41
Hvad benytter i af 2 takts olie?

Jeg har jo netop sat min 15 hk evinrude 2 takter i drift og benytter biltemas TC-W 3 olie men har - for sjov - læst lidt på emnet og eftersom den konventionelle 2 takts motor er udgået af produktion (i det mindste i EU) er udviklingen af olier til iblanding i benzinen næsten gået i stå

På en del fora anbefaler de at benytte de nyere olier til motorer med direkte indsprøjtning - men andre steder frarådes det da disse olier ikke indeholder additiver der muliggør ordentlig opblanding med benzinen

Hvad benytter i andre / hvad er jeres erfaringer?

Jess
15-05-2009, 09:45
Jeg bruger quicksilvers DFI/Optimax olie, den er godkendt af tohatsu. Det er evinrudes olie også men sjovt nok, fungerer det ikke den anden vej !
Både evinrude og mercury mener at deres motorer går i stykker hvis man ikke bruger deres olie :eek:
Til mine gamle 2-taktere har jeg brugt premium fra quicksilver, den lugter ikke så meget som biltemas....

nicolajjetrider
15-05-2009, 11:53
HYDRO-TEXACO's marineolie...

den har jeg brugt alle år, og selv på min hårdt pumpet jetski -dlof--f virker det som det skal.

je__ns
15-05-2009, 12:19
Jeg bruger Quiksilver til min 15 hk mariner, men har da kikket lidt på den de har i Biltema, så det bliver nok den, når der skal købes ind igen.

Mem hvis den lugter mere, så vil jeg da overveje, om jeg skal holde mig til Quiksilver.

steffen m
15-05-2009, 13:23
HYDRO-TEXACO's marineolie...

den har jeg brugt alle år, og selv på min hårdt pumpet jetski -dlof--f virker det som det skal.

samme her, eller hvis jeg finder noget andet der er tcw-3 certifikeret og billigt kan jeg også sagtens finde på at prøve det

ChristianX
15-05-2009, 16:30
Jeg har kørt på biltemas i snart 2 år, og det er helt fint til formålet. mine motore er stadig helt fine, og soder ikke til eller noget

Anders kr
15-05-2009, 16:35
2-stroke lubrimatic oppe fra vores gode ven Rolf, Nytdrev.dk