Bådlivet [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Bådlivet

ENN
15-05-2009, 15:43
Bådliver for mig startede som 6 årig i en lille jolle med en lille påhængsmotor - denne båd gav mig utallige glæder - sidenhen voksede bådene og pengene der var investeret men selve sejlglæden blev som ikke større af den grund

Nu har jeg herhjemme fået en Buster jolle med en 2 takts påhængsmotor jeg kan bruge i øresund mv. og det skægge er at sejlerglæden er præcis ligesåstor i den lille billige jolle med sin simple påhængsmotor som i den store båd jeg har i Sverige - det er tankevækkende at det starter med en lille simpel båd - og ofte ender tilbage i udgangspunktet

Fordelen ved den lille alu jolle er at der ikke er nogen vedligeholdelse - og alt er simpelt - men sejle kan den

MartinN
15-05-2009, 19:19
Jeg har det på nøjagtig samme måde.

Jeg startede også ud med en lille Sailor-jolle på 13". Jeg har den stadig, og ind imellem sætter jeg lidt garn fra den. Når jeg tøffer frem og tilbage med min lille 4-hk er det med en helt specielt afslappethed og nydelse som er svært at præcisere. Måske det er barndomsminderne der ligger i underbevidstheden :-)

Peter508
15-05-2009, 22:06
Det er jo i virkeligheden meget simpelt....

Stor, lille, hurtig, langsom, speedbåd eller færge....vandet er det samme, og naturen er ligeglad med hvad du sejler i....

Jeg startede iøvrigt med en Kegnæs jolle og en 15 hestes motor, som en kammerat og jeg brugte til at sætte ruser, garn m.m. med.