View Full Version : Jolle med 9,9/15 hk
Der er en glasfiberjolle til salg på BG http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7746
Motoren er ikke som sælger skriver på 6 hk det er en 9,9 eller 15 hk evinrude - at der står 6 hk på den er nok fordi den har sejlet i tyskland hvor man skal have fører bevis hvis man har mere end 6 hk på
Prisen er 3000 kr (forhandlingsbar tror jeg) og det er meget billigt hvis ellers motoren virker
Hvordan ser du at det er en 9,9/15 hk?
Er det ved at udstødningen går ud igennem propellen?
Det er en gammel finnark, det er noget skrammel, meget ustabil at opholde sig i.
Hvordan ser du at det er en 9,9/15 hk?
Er det ved at udstødningen går ud igennem propellen?
Ja nu kender jeg OMC modellerne udenad og motoren er en 9,9 eller 15 hk - præcis om det er en 9,9 eller 15 hk model kan jeg ikke se udefra - der skal man kigge på karburatoren
Motoren er en fra sidst i 70èrne eller beg 80èrne og alene den burde kunne indbringe 3 kkr hvis den er i ok stand
Når man ser båden, kunne man fristes til at tro motoren var blevet ligeså skidt behandlet, og 3000 kan sådan en ting da ikke koste.
Man skal selvfølgeligt kiggre motoren efter - og prisen er forhandlingsbar men virker den får man ikke meget jolle og motor for 3 kkr
Der er mulighed for at motoren har kørt i ferskvand da den er tysk - men standen er svært at bedømme uden flere billeder og en gennemgang
Båden kender jeg ikke men som du skriver skal dens tilstand og egenskaber selvfølgeligt indgå i ens overvejelser
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.