Transportsikring af motor [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Transportsikring af motor

MartinN
31-05-2009, 08:23
Hvordan transportsikrer I jeres (påhængs)motor når I kører med båden på trailer?

Selv om fabrikanten fraråder det, har jeg altid brugt det låsebeslag der sidder på motoren.

På den nye båd jeg har købt er det bare ikke muligt, da man har monteret den originale vandskistang så motoren ikke kan tiltes helt op - manden må jo ha' drukket :happy0167::happy0167:

erjohans
31-05-2009, 21:39
Da jeg havde en trailerbåd satte jeg en træklods imellem motoren og hækken. Derefter blev motoren trimmet ned. Herved er trykket på trimmet heller ikke så stort.

ENN
01-06-2009, 09:36
Da jeg kørte med påhængsmotorer lod jeg Power Trimmet holde motoren - der skete aldrig noget

BrianL
01-06-2009, 09:55
Hvordan transportsikrer I jeres (påhængs)motor når I kører med båden på trailer?
Selv om fabrikanten fraråder det, har jeg altid brugt det låsebeslag der sidder på motoren.

Jeg brugte også altid låsebeslaget da jeg havde påhængsmotor selvom det blev frarådt af producenten.

Jeg kunne ikke lide hvis den hang i tiltdelen af powertrimmet uden støtte, derfor brugte jeg låsebeslaget.

Det bedste var hvis motoren kunne være i trimområdet af powertrimmet, men det er de færeste både som ligger så højt på en traileren at det kan lade sig gøre uden risiko for at motoren rammer et eller andet på vejen.

Lars T
01-06-2009, 20:11
Jeg har også altid brugt beslaget - vidst faktisk ikke at de frarådede det.? Har heller aldrig hørt om at de fejlede.

Alternativt kunne du måske investere i sådan en fætter
http://www.boatownerswarehouse.com/prodimg/908429.jpg

MartinN
01-06-2009, 20:32
Det bedste var hvis motoren kunne være i trimområdet af powertrimmet, men det er de færeste både som ligger så højt på en traileren at det kan lade sig gøre uden risiko for at motoren rammer et eller andet på vejen.

Jeg kan faktisk køre med min når motoren er i trimområdet, så sådan bliver det fremover.

ENN
01-06-2009, 20:43
Jeg har også altid brugt beslaget - vidst faktisk ikke at de frarådede det.? Har heller aldrig hørt om at de fejlede.

Alternativt kunne du måske investere i sådan en fætter
http://www.boatownerswarehouse.com/prodimg/908429.jpg

Den "fætter" hedder en "transum saver" men er ikke meget bevendt IMHO

Lars T
01-06-2009, 20:54
Have no clue ;);)