Honda rep. værksted [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Honda rep. værksted


mohabba
17-06-2009, 16:44
Jeg har kig på en Honda 225 som er skilt ad. Overvejer at få den i stand selv eller i værste fald sende den til et værksted i DK.

Der var et eller andet med "dårligt olietryk".

Hvem er gode til den slags i DK.

Skal lige kigge skidtet godt igennem. Jeg kan få den billigt - ikke over 10.000

ENN
17-06-2009, 18:34
Har den været under vand?

Tog selv en 7 hk honda hjem fra grønland - det var et kæmpearbejde at renovere den og med de priser der er på motorer i dag er det tvivlsomt om det betaler sig

Lars T
18-06-2009, 08:30
Hvor gammel er den.?
Følger alt med.? Tænding, kontrolboks osv..?

mohabba
18-06-2009, 11:53
Den skulle ikke have været under vand, det vil jeg også kunne se med det samme. Alt skulle være med.

Den har været hos 2 lokale værksteder, men det siger heller ikke så meget her....
Det paradoksale er jo at sådan noget skræmmer alle væk, men samtidigt kan belønne den nysgerrige. Sådan noget bliver tit skrottet her selvom det kan vise sig at være småting der er galt.

Det er dog altid en satsning.

Har ingen båd til den, så den skulle bare stå i kælderen og være et aftenvinterprojekt til når poderne er losset i seng. Jeg så den gerne på en fremtidig "Big Game offshore" trailerjolle. ; )

Under alle omstændigheder får jeg en go makker med til at kigge som er mekaniker + elektromek.

ChristianX
18-06-2009, 12:12
Go for it! spændende projekt, som jeg vil følge nøje :)

Anders kr
18-06-2009, 14:47
Må jeg spørge hvor den er henne i verden,

Jeg er blevet tilbudt en Honda 225hk Vtec fra år 2000 ?? og et eller andet,

Der mangler en starter og der er gået en pakdåse i bunden, så den lægger olie, men motor er god,

Jeg skal og omkring 10000,- men ved bare ikke helt hvad jeg skal bruge den til-dlof--f

mohabba
18-06-2009, 15:33
Hej anders
Den ligger i Nuuk, Grønland.

"din" motor giver da en ide om hvad man burde kunne skrabe op for pengene.

En ny starter er da en overkommelig udgift - i denne sammenhæng. Jeg ville ikke være bange for at prøve og skifte en pakdåse selvom det sikkert betyder splittet blok og det hele. interessant.

Anders kr
20-06-2009, 14:13
Nu ved jeg da ikke hvor du kommer fra, men altså jeg skal ikke ha den, da jeg ikke kan bruge den til noget, så jeg kan da godt lige finde ejerens tlf, nummer hvis det er intrassant for dig=?

mohabba
23-06-2009, 17:12
Har lige set motoren. Motoren er skilt fra benet/gearet og de fleste kabler og ledninger er afmonteret. Den skulle kun have gået 350 timer og ser også sådan ud, den er helt ren.

Den endte i første omgang på værksted fordi at ejeren havde ramt skær. Han kunne sejle hjem og få den på værksted. Den havde en "bankelyd" og mekanikeren skilte motoren ad uden at kunne finde noget galt. motorbenet blev skiftet og den bankede ikke mere.

Ved første tur med nyt ben, fik ejeren problemer med olietrykket og motoren gik i "limp mode". Mekanikeren skilte motoren ad igen og der kunne konstateres metalflager i bundkaret ( jeg har lige set dem, da de stadig ligger i karret ).

Flagerne er vel fra glidelejer ifbm plejlstænger og krumtap? evt fordi mekanikeren har tab noget snavs som har blokeret oliekanalerne? Når der nu er flager som vel skyldes manglende smøring, må man så antage at stempler og foring også er revet?

Mekanikeren vil ikke røre mere ved det da de ikke har værktøjet til det.

Campion 165(seb)
23-06-2009, 21:42
Jeg har da en udemærket 16 fods, der vil gøre sig fint med en 225 HONDA på røven..!
Om ikke andet så kan vi da 'nakke' Ander's "Go FAST" projekt i fællesskab??!
:-).

Anders kr
24-06-2009, 10:49
Jeg har da en udemærket 16 fods, der vil gøre sig fint med en 225 HONDA på røven..!
Om ikke andet så kan vi da 'nakke' Ander's "Go FAST" projekt i fællesskab??!
:-).

Hmm, så må jeg jo bare finde på noget andet igen hvis det skete ;-)

Jeg syntes det en fed motor, bare synd man ikke har noget at sætte den på,