View Full Version : Fenderen
moseboen
17-06-2009, 18:48
Hejsa
Kan fenderen.dk ikke gøre noget for at få den nye lov ophævet
det der med at man ikke må "stejle" i svendborgsund :D
det kunne være fedt hvis man kunne gøre noget
kan man ikke samle underskrifter eller et eller andet?
Hej Lasse,
Fenderen er ingen forening eller lign og vi har nok ikke synderligt meget pondus med små 250 medlemmer eller lobby mulighed for den sags skyld på borgen. Du må få en masse af venner til at logge på så kan det være Fenderen kan få mere gennemslagskraft ;) Ej jeg arbejde næsten dagligt med lobby-virksomhed og det er altid op af bakke på borgen :)
Jeg forestiller mig egentlig at Svendbordsund-sagen tages hele vejen til EU-domstolen, da det i min optik ikke kan være borgere i et eu-land tjent med at en lokal politimester kan tilsidesætte international gældende lovgivning, ved et lokalt påbud.
Peter508
18-06-2009, 17:47
Jeg var ude at sejle i Svenborg sund i tirsdags...
Vi sejlede med en gammel postbåd som vo sponsere med diesel. De 2 skippere sejlede os lidt rundt, og derefter sejlede de os til Taasinge hvor vi spiste, og derefter sejlede de os tilbage til Svendborg....
Jeg snakkede en del med de 2 skippere, og de var meget glade for forbuddet, de fortalte at der hvert år var mange farlige situationer i sundet, specielt med vandski hvor føreren af båden havde mere travlt med at kigge bagud end fremad...
Jeg må også sige at efter at havde sejlet stykket imellem Svendborg og Troense, så forstår jeg ihvert fald at der bør være et forbud der....det er ikke ret bredt, og jeg kan forestille mig at det er meget trafikeret når solen skinner....
nicolajjetrider
18-06-2009, 18:22
Der er plads nok, selv når solen skinner.
Peter508
18-06-2009, 18:32
Det er jeg simpelthen ikke enig med dig i, det er ikke ret bredt, og jeg forstår godt forbuddet....
Sejl dog ud på den anden side af Thurø hvor der er plads....
nicolajjetrider
18-06-2009, 19:38
Eller folk ku smutte hvis de i mod så vi andre ku blæse igennem med 70km/t.... og endnu bedre, på JETSKI de jo os ulovlige...
Jeg bor på hjørnet og kan glo der ud. Der er masser af plads. Selv de dage hvor der er rigtig drøn på. Folk respektere det helt fint.
Forbudet er helt hen i vejret.
Peter508
18-06-2009, 20:33
Eller I kunne overveje at overholde reglerne, istedet for at svine politiet til som i bund og grund bare gør deres arbejde....
Bredde mæssigt ligner det meget Kolding fjord, og her i fjorden er det også forbudt at plane, det er ikke alle der overholder dette. Men det tager ikke ret lang tid at sejle ud hvor det er lovligt, og det samme gør sig gældende i Svendborg....
steffen m
18-06-2009, 21:13
de kan bare lave en fast fartgrænse istedet for deres andet pis. så det er ens for alle. den slags regler som de har inført er kun til for at skabe splittelse
Eller folk ku smutte hvis de i mod så vi andre ku blæse igennem med 70km/t.... og endnu bedre, på JETSKI de jo os ulovlige...
Jeg bor på hjørnet og kan glo der ud. Der er masser af plads. Selv de dage hvor der er rigtig drøn på. Folk respektere det helt fint.
Forbudet er helt hen i vejret.
du skriver at folk respekterer det men, der må altså også være mange som ikke gør det og ikke kun en emsig betjent. jeg har 1½ times sejlads med max 5 knob inden jeg må sætte farten op på 10 knob :eek: og efter yderligere 1 times sejlads så er jeg nået ud hvor der må sejles stærkere :eek: og grunden til det er, at mange sejlede som det passede dem og ikke viste hensyn.
Det har enda været på tale at bådene skal være registreret og forsynet med et stort nummer så bådene nemt kan kendes på afstand :eek:
DET ER HVAD MAN FÅR UD AF AT IKKE RESPEKTERE REGLERNE
du er med til at ødelægge det for andre med den indstilling du åbenbart har.
UPS....
Nico det kan godt være du har styr på sagerne,,,,,,
Men en del har ikke.....
Det er loven der bestemmer, jeg tror ike at du hjælper til en mindre stram lovgivning med den indstilling.
Det er ikke alle der styrer en båd som du, og det tror jeg du glemmer.
Hensyn til andre er vejen frem.
moseboen
18-06-2009, 22:57
altså i sejlerennen synes jeg man skal kunne plane men måske uden vandlegetøg og med der mener jeg tube og wakeboard og vandski osv
og hvis folk ikke vil plane er der jo massere af plads ved siden af sejlrenden
og nu når je gahr sejlet en del i svendborg sund så skulle der laves forbud mod kajakker i sejlerenden! hvorfor sejler de derude nogen der kan give mig en god grund? ja når de skal over men så kan de sejle paralet med kysten ikke ikke midt ude men nok med det :)
der er mange jeg kender der også synes at loven skal "ophæves"... jeg respektere politiet og hvis de stopper mig har jeg det hele iorden og hvis jeg så ikke er kommet langt nok ud så må det være det...
men i siger folk sejler uforsvarligt, gør de ikke stadig det? det vil der altid være og det skære helt sikkert ned på det...
men jeg synes man godt måtte plæne på den anden side af svendborgsund broen der er tit godt vand til wakeboard :D
Nico, med dine holdninger kan jeg godt forstå at du bærer hjelm på profilbilledet :rolleyes:
moseboen
19-06-2009, 00:07
Nico, med dine holdninger kan jeg godt forstå at du bærer hjelm på profilbilledet :rolleyes:
hehe
Searider
19-06-2009, 07:49
Jeg bakker Nicolaj 100% op det er helt hen i hegnet med alle de restriktioner, er det fordi der er sket en masse ulykker i syntes der skal laves flere love?
Der er en simpel regel med at sejle efter forholdene der ALTID skal overholdes, og det er da klart på en juli lørdag i 28 graders varme, der må man da ikke plane med ringe og skrammel ind mellem alle bådene.. men det er sgu da nemt for ordensmagten og knalde folk for med alt det videohalløj man har nu om dage.
Hvorfor har folk travlt med altid at hidse hinanden op til at det hele er så frygteligt?
Og kajakker, ja hvis de har lyst til at sejle i sejlrenden, fint nok for mig, jeg skal nok se dem, men de skal ikke brokke sig over der er bølger fra store både, det følger jo ligesom med.
Jeg bakker Nicolaj 100% op det er helt hen i hegnet med alle de restriktioner, er det fordi der er sket en masse ulykker i syntes der skal laves flere love?
Der er en simpel regel med at sejle efter forholdene der ALTID skal overholdes, og det er da klart på en juli lørdag i 28 graders varme, der må man da ikke plane med ringe og skrammel ind mellem alle bådene.. men det er sgu da nemt for ordensmagten og knalde folk for med alt det videohalløj man har nu om dage.
Hvorfor har folk travlt med altid at hidse hinanden op til at det hele er så frygteligt?
Og kajakker, ja hvis de har lyst til at sejle i sejlrenden, fint nok for mig, jeg skal nok se dem, men de skal ikke brokke sig over der er bølger fra store både, det følger jo ligesom med.
vi kan hurtig blive enige om at der ikke behøver flere love og regler men problemet er den simple regel du skriver, den bliver tolket på lige så mange forskellige måder som der er sejler til. :D
når jeg er hvor jeg må sejle 10 knob men sejler 13 knob og bliver overhalet af en der sejler 25 knob. vi sejler begge ulovlig men jeg tror ikke der er mange der opdager jeg sejler ulovlig, men ham der kommer med 25 knob ser de.
nicolajjetrider
19-06-2009, 09:49
om jeg er med til at ødelægge det for andre er jeg nu ikke så sikker på...
Vi kan da prøve at se hvad der er sket af skader i Svendborg Sund de sidste 10år? Mon skaderne vil være mindre nu? I DONT THINK SO!!!!
Jeg kan simpelthen ikke forstå det i siger.. Virkelig ikke, for mener det er dybt dobbelt moralsk.
Måske sku jeg tune min jetski & båd så de kan passere 100km/t bare for at irritere endnu mere.. Det er jo dybt godnat man.
Iøvrigt kan man samligne Svendborg Sund med en Tysk AutoBahn, følg trafikken og der sker intet, sæt farten ned og der sker MEGET! Sejlbådene holder sig i et spor og speedbådene i et andet, det har de gjorde de sidste mange år, HVAD ER PROBLEMET!
Jeg har en Gummibåd på 3.10m med 9.9Hk, sejler jeg 1/4gas så planer jeg med 5-7km/t... Okay 500kr tak?
Undskyld mig, men hvor mange af jer har ikke planet næsten på vej ud af havne løbet, ( nej i vil ikke indrømme det, og det er helt okay, men tænk nu lige engang )...
Mht. mit profil billede, jeg kan sagtens sætte et på af mig rent, jeg er overhovedt ikke bange for at værken politiet eller nogen andre skal genkende mig, der er både billeder af mig på Facebook - Fenderen - Baadgalleri - Bilgalleri, jeg vil til hver en tid stå fast ved det jeg siger. Ellers er der ingen grund til jeg er på forumet.
Jeg synes lige diskussionen er lidt skinger pt.
Vi er vel alle enige om at situationen i Svendborgsund er grotesk.
Her tænker jeg på reglen om "planing".
Der er flere mærkelige ting i den sag:
- hvorfor skal Svendborgsund være internationalt farvand ?
- hvorfor ændres de nuværende regler ikke, når nu politiet ikke kan administrere dem alligevel.
- og hvorfor tilpasser man ikke området med lav hastighed til områder, hvor det er påkrævet.
Jeg tror man ville nå langt ved at ændre reglen om planing til en fast hastighedsbegrænsning. Og samtidig indsnævre området, hvor reglen gælder
således at det kun gjaldt fra Vindeby/Broen og om til Thurøbund.
Ideelt set skulle der være fleksible hastighedsgrænser ligesom visse steder på landevejene. Altså at planing kunne tillades på tidspunkter, hvor der ikke var tæt trafik af langsomtgående fartøjer (dvs. udenfor feriesæsonen og på visse hverdage).
Hvem kender ikke fornemmelsen af at føle sig som en idiot, når man kl. 02:00 om natten holder for en lysregulering uden der er et øje i sigte.?
I Silkeborg hvor jeg sejler er der faste hastighedsgrænser, 5 knob i åen og 8 knob i søerne. De er indført for at skåne bredderne mod erodering og beskyttelse af fuglelivet.
MEN: store motorbåde trækker en enorm hækbølge ved 8 knob, og jævnligt vælter der kajakker og kanoer ved mødet med disse bølger.
Her er en fast hastighedsregel altså uhensigtsmæssig.....og dog, for vi har alle ansvar for at passe på hinanden og tage hensyn.
Ergo må der også være et moralsk ansvar for at sejle "efter forholdene".
Og det er altså et spørgsmål om : trafiktæthed, vind, bølger, typen af medsejlende (store<->små både), badende, årstiden, etc.
Hastighedsgrænser gør det ikke alene.
Så budskabet må være at : der skal være plads til alle - og - VIS HENSYN.
God week-end til jer alle - nu tager jeg til Norge på svip-tur - HE HESmokeyfisher
Searider
19-06-2009, 10:51
derfor kort sagt, sejl efter forholdene. Politiet bør videofilme når det går for grel til, og hvis man ikke vil modtage en evt. bøde, så er det jo retten der afgør hvor vidt det er ulovlig eller ej, men det er det jo i forvejen i dag med fart for tæt på land osv. Tror sgu de fleste ved når de presser citronen i tæt trafik, de færeste vil nok gå i retten, bøden er jo trods alt . kun 500kr og man lærer jo af sine fejl.
Jeg mener stadig det er skrigene godnat med en fart restriktion, for alle de dage hvor der er få på vandet, der er der jo intet til hinder for at plane mellem thurø bund og svendborgsundbroen overhovedet. Almindelig sund fornuft bør ikke gøres kriminelt. Og nej, jeg snakker ikke om, at så er det smart at sejle 70mph. det vil jo sjældent være forsvarligt i snævre farvande.
NICO: fortsæt bare din kamp og du vil opdage at jo mere du stritter imod så flere stramninger kommer der bare. Det var sådan det gik til her hos os.
Du gør det kun værre for dig selv og andre hvis du ikke følger reglerne.
PS: JEG HAR ALDRIG PLANET UD GENNEM HAVNE INDLØBET FOR JEG HAR LÆRT AT VISE HENSYN.
Jeg synes lige diskussionen er lidt skinger pt.
Vi er vel alle enige om at situationen i Svendborgsund er grotesk.
Her tænker jeg på reglen om "planing".
Der er flere mærkelige ting i den sag:
- hvorfor skal Svendborgsund være internationalt farvand ?
- hvorfor ændres de nuværende regler ikke, når nu politiet ikke kan administrere dem alligevel.
- og hvorfor tilpasser man ikke området med lav hastighed til områder, hvor det er påkrævet.
Jeg tror man ville nå langt ved at ændre reglen om planing til en fast hastighedsbegrænsning. Og samtidig indsnævre området, hvor reglen gælder
således at det kun gjaldt fra Vindeby/Broen og om til Thurøbund.
Ideelt set skulle der være fleksible hastighedsgrænser ligesom visse steder på landevejene. Altså at planing kunne tillades på tidspunkter, hvor der ikke var tæt trafik af langsomtgående fartøjer (dvs. udenfor feriesæsonen og på visse hverdage).
Hvem kender ikke fornemmelsen af at føle sig som en idiot, når man kl. 02:00 om natten holder for en lysregulering uden der er et øje i sigte.?
I Silkeborg hvor jeg sejler er der faste hastighedsgrænser, 5 knob i åen og 8 knob i søerne. De er indført for at skåne bredderne mod erodering og beskyttelse af fuglelivet.
MEN: store motorbåde trækker en enorm hækbølge ved 8 knob, og jævnligt vælter der kajakker og kanoer ved mødet med disse bølger.
Her er en fast hastighedsregel altså uhensigtsmæssig.....og dog, for vi har alle ansvar for at passe på hinanden og tage hensyn.
Ergo må der også være et moralsk ansvar for at sejle "efter forholdene".
Og det er altså et spørgsmål om : trafiktæthed, vind, bølger, typen af medsejlende (store<->små både), badende, årstiden, etc.
Hastighedsgrænser gør det ikke alene.
Så budskabet må være at : der skal være plads til alle - og - VIS HENSYN.
God week-end til jer alle - nu tager jeg til Norge på svip-tur - HE HESmokeyfisher
Helt enig
Man skal lave regler der kan administreres
På "min" svenske sø er der skam også hastighedsbegrænsninger bestemte steder - og perioder hvor der er landgangsforbud på bestemte øer (fuglenes klækningsperiode) og det overholder folk fint.
Der er et søpoliti der bruger laser hastighedsmålere og som slår benhårdt (men venligt) ned på overtrædelser - trods alt er de regler der er på søen fornuftige fx at man ikke må gøre landgang i naturresavaterne i fuglenes klækningsperiode - at man max må sejle 5 knop på enkelte strækninger osv.
Politiet deroppe er i øvrigt (som de fleste danske betjente) meget fornuftige og hlet rimelige - jeg har talt med dem et par gange - mest når jeg fører dansk flag for da er de nysgerrige overfor hvordan man er kommet helt op i sommenlf-flg
Alkoholregler findes også - og de kontroleres ved kroen ved færgelejet hver weekend - men de er rimelige hvis fx en gråhåret mand sejler i sin snekke ud og fisker lidt - iført redningsvest - og måske får et par øl - ja det gør de normalt ikke noget ved
Hvis derimod en båd høvler med 30+ knop gennem et fartreguleret område med høj musik og overbordkastning af tomme dåseøl ja så er de der pronto og så falder hammeren hvilket er helt rimeligt
Så det handler om letforståelige regler der nemt kan måles og så rimelighed fra såvel bådføre som politiets side af
moseboen
19-06-2009, 11:49
men det jeg har hørt er at det også er fordi bølgen men den bliver kun mindre når man planer
og hvis man ikke må plane og gerne vil afsted får den jo en stor hækbølge når man sejler det den kan uden at plæne
jeg har søgt lidt men jeg kan ikke finde noget om hvorfor de har lavt de regler... altså hvorfor fra dem der er så meget snak og når snakken går bliver den nogen gange bedre ;)
mange speedbåds sejler sætter farten ned til den fart hvor båden laver de største bølger. prøv at kikke bagud når farten sættes ned og så vil du opdage at farten skal sænkes yderligere. DET ER AT VISE HENSYN
moseboen
19-06-2009, 12:26
hmm hvis den lige er kommet op at plæne
eller hvis den pløjer sig gennem vandet
jeg vil da mene at pløje sig giver en stor bølge
nicolajjetrider
19-06-2009, 13:12
Det er skuda ikke at vise hensyn når båden trækker en mindre flodbølge fordi båden ikke planer. Undskyld mig men det er da det stik modsatte!
Det er skuda ikke at vise hensyn når båden trækker en mindre flodbølge fordi båden ikke planer. Undskyld mig men det er da det stik modsatte!
din båd trækker med garanti en stor bølge hvis du sejler 7-8 knob men sgu ikke hvis du sejler 5-6 knob
Alle planende både trækker en stor bølge i det opråde lige før de planer.
DET BURDE DU VIDE SOM SEJLER
Peter508
19-06-2009, 18:59
Spændende debat...
Jeg synes faktisk også at det ville være mere fair med en fartgrænse, istedet for den nuværende løse omkring planing....
Jeg forstår dog ikke argumentet "der er jo ikke sket nogle uheld"....Betyder det at der skal lig på bordet, før det er okay at indføre restriktioner ??
For i stort set alle andre sammenhænge klandres det offentlige for ikke at agere men altid kun reagere, når der er sket et eller andet tragisk....
Der bliver flere og flere både trods finanskrisen, da folk til stadighed har flere og flere penge imellem hænderne. Det er nemmere at købe speedbåde idag, åbne indre marked o.s.v. Tilgangen til vand legetøj ala diverse tubes m.m. bliver også kontinuerligt mere og mere udbredt.
Jeg synes at det er underligt, at det offentlige nu bliver klandret for at kigge fremad, og ikke vente med restriktioner indtil uheldene ren faktisk sker....
Med fare for at gentage mig selv....så glæder det mig at politiet nu også viser sig på vandet, hele denne diskussion viser tydeligt at det er på høje tide, og som sejler gør det mig en anelse mere tryg på vandet....
nicolajjetrider
20-06-2009, 10:06
Goffy, JA, JEG ER SEJLER OG DET VED JEG GODT, MEN DU VED OGSÅ AT BÅDEN LAVER MEGET MINDRE BØLGE NÅR DEN PLANER END NÅR DEN SEJLER 6-8KNOB
P-508: nej der skal ikke lig på bordet, men jeg forstår da simpelthen ikke at når der ingen problemer har været de sidste århundrede at der så skal blæses sådan et reglsæt op. Det ser jeg slet ingen grund til nu hvor resourcherne kan bruges andre steder!.. PT: ligger der en Kutter med Kæmpe Gummibåd på røven i svendborg klar til brug, gad vide hvad det koster? Det eneste den skal er at tage folk der planer i båden så vel som gummibåde og sprit samt dem der har en redningsvest for lidt i båden.
Peter508
20-06-2009, 11:04
Nico
du må bedre end nogen anden vide, at fritidssejleriet har ændret sig markant indenfor de senere år....
For 100 år siden var det ikke nødvendigt at indføre må ikke plane regler, da bådene ikke kunne det ;-)
Der er kommet væsentlig flere både på vandet end bare for 5 - 10 år siden, speedbåd kørekortet er en joke, så alt andet lige er der mange nybegyndere på vandet.
Udover det så kan det godt være at du ikke mener, at der har været farlige situationer i sundet, men de 2 søulke som jeg sejlede med i tirsdags mente helt bestemt noget andet....
Og med hensyn til etatens brug af ressourcer....så har jeg faktisk en vis tillid til, at de bruger det der måtte være nødvendigt. Og når reglerne er som de er, og en del dig selv inklusiv blæser på dem, så er de nødt til at være tilstede....præcis som i den landlige trafik...
Peter508
20-06-2009, 11:07
Iøvrigt mener jeg helt bestemt, at det både er essentielt og ualmindelig vigtigt, at man ikke drikker og sejler, ligeledes at der er redningsveste ombord.
Desværre viser historien at ikke alle mener det, derfor er de alene af den grund nødt til at være på havet.
Jeg har en gummibåd med når vi sejler, den bruger mine 2 unger, og jeg vil føle mig en anelse mindre bekymret, hvis jeg kunne være sikker på at ingen sejlere ville sejle med sprit i blodet....Desværre kan jeg ikke være det...
nicolajjetrider
20-06-2009, 13:45
P-508
Allright, kan se hvad du mener med at de senere år ( folk med flere penge ) har købt en båd ( Speedbåd -gummibåd -sejlbåd - osv ) og derved flere uerfarne sejlere. Ligeledes kan speedbåds beviset tages på 1 dag og giver ikke den store erfaring. 1-0 For you:)
Stadigvæk mener jeg Svendborg-Sund er et fredeligt og ordenligt sted selv på de "hektiske dage" derfor mener jeg stadigvæk at politiet burde finde noget andet at lave, selvom jeg kan se det er sjovt for dem, hvem ville ikke race rundt i en RIB en varm sommerdag med 100hk...
Den regl med redningsvestene forstår jeg virkelig ikke. Jeg har 7-8 veste i mit skiv, men de ligger ude i snuden og det er jo lovligt, men hva helved hjælper det hvis båden springer i luften eller vælter? Derfor kan jeg slet ikke forstå den regl. Kunne slet ikke forstå den da Jonas og jeg blev taget, i en gummibåd med 3hk. hvis den vælter kan vi jo bare stikke en arm i stroppen der hænger overalt på siderne for så synker vi da ikke... Men ak, det gik ikke.
Peter508
20-06-2009, 15:37
Nu har vi planer om at husere lidt i Svenborg sund i vores sommerferie, så jeg kan jo se det ved selvsyn....:D
Så må vi se om vi bliver enige...
nicolajjetrider
20-06-2009, 17:01
Det er en god ide at se det med egne øjne:) du kan da slå på tråden så kommer jeg forbi med en god bølge;)
Searider
20-06-2009, 22:42
Ja det er godt at politiet kan sejle rundt og hygge sig lidt.. det må også stive deres selvtilid af når de fanger en gummibåd med førere uden redningsveste.. Det er jo rigtig godt. For at sætte nogle kræfter ind på at stoppe bandekriminalitet mm., det er jo besværligt, så hellere tage de små sager. Det er jo også dejligt betryggende at vide politiet eftersætter en fyr i en bmw uden kørekort, og fortsætter jagten selvom hastigheden på små veje langt overstiger 200kmt. Det er rigtig betryggende at vide, for det er jo helt sikkert kun gutten i bmw'ens skyld hvis han kører et par stykker ned under flugten, han skulle jo bare have standset noget før.
Ja det er godt at politiet kan sejle rundt og hygge sig lidt.. det må også stive deres selvtilid af når de fanger en gummibåd med førere uden redningsveste.. Det er jo rigtig godt. For at sætte nogle kræfter ind på at stoppe bandekriminalitet mm., det er jo besværligt, så hellere tage de små sager. Det er jo også dejligt betryggende at vide politiet eftersætter en fyr i en bmw uden kørekort, og fortsætter jagten selvom hastigheden på små veje langt overstiger 200kmt. Det er rigtig betryggende at vide, for det er jo helt sikkert kun gutten i bmw'ens skyld hvis han kører et par stykker ned under flugten, han skulle jo bare have standset noget før.
Hvis du får en bøde for at køre uden sele eller køre for stærkt syntes du vel også at politiet er latterlige ????
Din holdning til det regelsæt vi alle sejler under er i mine øjne egoistisk og skadelig for allle os der sejler motorbåd.
Mener du for alvor at hvis bare man kører/ sejler stærkt nok så skal politiet
bare opgive ?
Searider
21-06-2009, 08:13
Ja jeg mener helt sikkert ikke man skal fortsætte en eftersætning for enhver pris, det er da for farligt for omgivelserne. .. Jeg ville satme blive sur hvis en bil på flugt fra politiet en dag pløjede min søn ned, bare fordi en politimand ville standse ham og stædigt blev ved med at opretholde en forfølgelse der var vanvittig. Det er jo almindelig kendt, at har man sagt A så må man også sige B og hvor latterlig det end måtte være at begynde at stikke af fra politiet, så fanger bordet jo ligesom og man er nødt til at blive ved. Så kloge burde politiet da være.. men ok til den løn de får, er det jo ikke toppen af intelligens reserven der bliver politimænd, hvilket jo desværre af og til ses.
Men jeg kan godt se jeg er til stor skade for alle jer andre.. undskyld .. Men jeg har sejlet i ca. 30år både vindsurfing og speedbåde, jeg har kørt bil, bus og motorcykel i over 20år, jeg har aldrig lavet en skade, men jeg er også godt klar over at jeg har været enorm heldig, for jeg er jo skrigene psykopat og egoistisk kan jeg høre.
Peter508
21-06-2009, 08:33
Jeg ved ikke om du er psykopatisk...men du er som minimum dum at høre på....
Hov Hov..
Den tone hører vist til på andre forum end fenderen...
Kammertonen please.
Gå ikke efter manden, men bolden...
Det kan da sagtens være at der er en del der er enig med dig mig selv inklusiv. men det ser sgu ikke godt ud på tryk.
Jeg vil sige at politimesteren i svendborg er til dels selv uden om den megen debat hans reglesæt giver anledning til - netop fordi den ikke er entydig målelig - lav en hastighedsgrænse på fx 6 knop den gælder alle og er enkel at eftervise i en retssag alt det ævl med "plane" "stejle" etc (som ikke er entydige begreber) fremavler bare afsky for lovgivningen
Jeg tor vi alle gennem årene har overtrådt færdselsloven et par gange - selv har jeg da fået et par hastighedsbøder og en enkelt gang en bøde for ikke at overholde vigepligt - men jeg finder det i orden da jeg havde overtrådt reglerne og jeg tog den straf (bøde) der hørte med
At prøve at stikke af fra politiet ligger mig fjerne - man stopper selvfølgeligt og tager sin straf hvis man har gjort noget ulovligt - men det er bare min holdning.
Der findes mindre empatiske politifolk - ligesom i alle andre brancher - men jeg errindrer ikke at have mødt en politimand jeg ikke kunne snakke rimeligt fornuftigt med - nuvel det har været sjældent og kun for småsager jeg har været i kontakt med dem - men aligevel
reglerne siger der skal være en redningsvest ombord til alle så det er da bare at smide den vest i gummibåden og så er det lovlig at sejle. du skal også have kørekortet på dig, selv om du kun lige vil bakke bilen ud af indkørslen og du skal også have sele på. At en betjent ser gennem fingerne med det er fint men ikke efter loven. Ham der skriver en bøde passer bare sit arbejde og følger loven. så simpel er det.
:D
Så kom denne debat ned på et plan hvor jeg står af !!!
Farvel og tak .
Så kom denne debat ned på et plan hvor jeg står af !!!
Farvel og tak .
Ærgerligt, jeg synes ellers det lige vi var ved at nå til konsensus her :rolleyes:
Da jeg krydsede Lillebælt på vejen hjem i dag, tænkte jeg lige på, hvordan reglerne egentlig er for Lillebælt.?
Flere steder minder bæltet jo om Svendborgsund.
Nogen der kender det ?
PS. Var lige i Oslo i lørdags. Hold k... nogen lækre både de har ...de nordmænd :eek:
Peter508
21-06-2009, 14:14
sorry for mit indlæg tidligere jeg var lidt bagstiv grundet en fodboldfest....
Jeg mener det stadigvæk, men jeg kunne godt have skrevet det noget pænere...
Det er hvad der sker - lad os få godt ord igen - hvis du vil kan du selv rette dit indlæg
Men jeg syntes da debatten er fin - at udveksle meninger er helt fint - og det lader da til at de fleste er nogenlunde enige om essensen i det hele
Peter508
21-06-2009, 14:40
Nej jeg vil ikke rette i indlægget, jeg hader selv når nogle gør det, så vokser forvirringen hvis man læser tråden...
Men faktisk en rigtig god debat.
nicolajjetrider
21-06-2009, 14:44
SeaRider, er er jeg på din side...
Ikke at fyren der køre bilen er god, Manden er GIGANT spasser. Men Politi Crewet er sku os mindre skarpe.
Lig mærke til et tidspunkt hvor politi manden tager den venstre om en Chikane, og han siger det gjorde jeg fordi jeg fik bedre overblik, hvilket det bestemt ikke er, det er nærmer for at vise sig og lege lidt....
Biljagten med fart på langt over 200km/t i en Peugeot 406 og Bmw E36
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=27089
moseboen
21-06-2009, 20:57
hehe det er sku egentligt meget sjovt at læse :D
Norvik20"
28-07-2009, 12:50
Jeg har læst denne tråd, og fået det indtryk at der kører "en krig" mellem speedbådene og de langsomere bådtyper om hvem der har mest ret, osv.
Jeg ville godtnok blive pizzed, hvis jeg eks.vis lå i kahytten og fik en lur, og der så kom en speedbåd forbi og væltede mig ud af køjen, fordi vedkommende skulle "demonstrere" at han "jo ikke må plane."
Brug dog fornuften, vandet er stort, og med behørig HENSYN er der også plads til alle! Garanteret oz i Svendborgsund. c",)
Mvh.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.