drev igen [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : drev igen


Casper T
02-07-2009, 13:28
Så var jeg hos ah-marine med mit ca.2 mdr gamle drev ,igen en lakfejl fra volvo,det hjalp ikke med et nyt drev,så starten af næste uge for jeg besked om det er nyt drev igen,eller om der skal prøves med lakering af drevet,med noget ordenligt maling,

BrianL
02-07-2009, 15:01
Har du et billede af det ?

Miss Mancini
02-07-2009, 16:36
Det er synd at Volvo drevet er lakeret så ringe, når teknikken er sublim.

At drevet skal udskiftes efter 10 drifttimer på en trailerbåd pga. ringe lakering er skræmmende. Omvendt må man sige, at "Kulancekontoen" hos Volvo er helt i top - stor cadeau.

ENN
02-07-2009, 17:50
Nu er korrosionsbeskyttelsen en del af den "sublime" teknik - og det gør jo at man måske må sige den er knap så sublim-dlof--f

Casper T
02-07-2009, 19:44
Det er sådan her det starter ligesom sidst,enda samme sted,volvo har super service de,udleverede jo bare et nyt drev sidst incl.montering + oplining udført af AH roskilde o,også dem der er på sagen denne gang.................måske 2drev på 65 timerboattt

2farst4you
03-07-2009, 20:45
det er fordi ALT snart kommer fra KINA ......... bare se de motore der er fra før 70 den er der sku ik nået galt med andet end det er slidt men det er HELT ENDNU....

Lars T
22-07-2009, 21:06
Casper - kan vi få en update.?

Strøyer
23-07-2009, 00:49
Har du fået tjekket din landstrøm ?
Hvordan ser dine anoder ud ?

ENN
23-07-2009, 11:45
Mellem styrearmen til drevet (på indersiden af agterspejlet) og gimbalpladen skal sidde en stelforbindelse er den der ikke så er drevet ikke stelforbundet - det er item 4 på denne tegning

http://www.marinepartseurope.com/PentaPictures500/19633.jpg

goffy
23-07-2009, 13:37
det var den stelforbindelse jeg manglede på min, efter den blev monteret er der ikke mere tærring.

Casper T
06-08-2009, 13:37
.Casper - kan vi få en update.?

Jeps sidste nyt er at der fra volvo arbejdes på at finde et sted der kan glasblæse/male så det holder,det nytter næppe at få nyt drev igen.....mit gæt er der sejler mange volvodrev rundt med samme lakfejl som mit ,det bliver nok bare ikke opdaget hvis de er smurt med bundmalling el.lign.(70dgf=8

ENN
06-08-2009, 14:10
Er de omtalte stelledninger på?

Casper T
06-08-2009, 14:39
jeg har ikke selv tjekket det ,men det er vidst et kendt problem på de nye sx drev med fejl i lakken (Tærring)

Lars T
06-08-2009, 20:13
Mon ikke vi kan antage at det ville være noget af det først som en aut. forhanlder som AH ville undersøge.!?
AH er bestemt et kompetent service center for begge mærker - Merc og VP

Casper T
06-08-2009, 20:26
De har ihvertfald selv samlet motor/drev samt kørt pdi test da den var ny.....så mon ikke det er godtpoppe

ENN
06-08-2009, 21:07
det er ikke notmalr at det ene drev efter det andet ryger - så det bør verificeres at stellet er i orden

Casper T
07-08-2009, 13:24
Det her må være den omtalte stel på fig 4

ENN
07-08-2009, 15:39
Jeps det er dem - så er der kun dårlig larkering eller urene støbematerialer tilbage

Må da koste Volvo masser af penge det der - der må være masser af drev der koroderer væk på den måde

Casper T
02-10-2009, 14:11
Sidste nyt ang.mit nye drev det har kørt ca 50 timer i år lige så lang tid som det gamle gjorde,Volvo har nu erkendt fejlen igen, og da et nyt drev nok ikke løser mit problem,prøver man nu denne gang at sende både drev og transom afsted til omlakerering,spændene at se hvordan det bliver det skader nok ikke med et lag ekstra lak af det rigtig giftige:rolleyes:

Lars T
03-10-2009, 17:23
Det er da bare utroligt.
Det må koste Volvo kassen..

Casper T
14-10-2009, 20:55
så er båden afleveret til Ah Roskilde her til morgen,håber de har fundet en god autolaker så drevet bliver top dollar og 112% i orden,eller må der et nyt på igen igen(70dgf=8

Lars T
15-10-2009, 10:10
Du skifter drev hyppigere end vi andre skifter olie :)
Krydser fingre for at de lever op til kravene denne gang.!

Miss Mancini
15-10-2009, 10:26
Volvo Penta yder en meget fin service mht. til udskiftning og male det gamle drev mv.

Lars T
15-10-2009, 10:34
Rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
Det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

goffy
15-10-2009, 11:00
rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

hov - hov

Miss Mancini
15-10-2009, 11:31
Rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
Det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

Det er selvfølgelig rigtigt, Lars T...:):)

Gad vide hvordan Volvo Penta vil sikre sig i mod boblende lak på drevet - det kunne være interessant at få oplyst, hvorledes de vil undgå lignede tilfælde med det omtalte drev.

goffy
15-10-2009, 12:46
Det er selvfølgelig rigtigt, Lars T...:):)

Gad vide hvordan Volvo Penta vil sikre sig i mod boblende lak på drevet - det kunne være interessant at få oplyst, hvorledes de vil undgå lignede tilfælde med det omtalte drev.

jeg kender flere der har haft det problem incl. mig selv.
og ved dem jeg kender til skyldes problemet stel-ledninger som ikke var monteret korrekt.
mit problem med opkogt maling/tærring stoppede da forbindelserne blev lavet men selv volvo ved dårlig nok hvordan de kabler skal sidde !!! og der står ikke en dyt om dem, i de papirer der medfølger et nyt drev.
volvo afviste min henvendelse da drevet var 8 mdr gl. pga jeg selv havde monteret det !!
men bortset fra det er jeg godt tilfred med drevet.

Casper T
15-10-2009, 13:47
Du skifter drev hyppigere end vi andre skifter olie :)
Krydser fingre for at de lever op til kravene denne gang.!

Ja og olien hvergang er også på volvo`s regning,passer med nyt Drev+olie efter sæsonen er slut

Casper T
15-10-2009, 13:51
Problemet med dårlig lakering kan ikke være volvo ukendt.i første linie på reklamen for det nye ocean X drev står der noget med ny og bedre coating.......Det burde jo ikke være det første de skulle gøre opmærksom på:eek:

goffy
15-10-2009, 13:55
Problemet med dårlig lakering kan ikke være volvo ukendt.i første linie på reklamen for det nye ocean X drev står der noget med ny og bedre coating.......Det burde jo ikke være det første de skulle gøre opmærksom på:eek:

der stod også på mit papirer at det var med ny og forbedret overflade behandling af drev !! men det virker åbenbart ikke. :D
jeg har heldigvis fået styr på det.

Miss Mancini
15-10-2009, 14:51
Hellere et problemfrit drev med boblende lak end det modsatte...:):)

Når drevet er i vandet, er der ingen der lægger mærke til lakken..

Mit nye OMC Cobra drev - som i øvrigt er leveret af GLM Marine USA - blev monteret i juni måned. Båden har ligget i Hornbæk Havn i perioden primo juni til medio september - lakken er stadig som ny selv om der ikke blev benyttet antifouling på drevet. Det var kun transom der blev behandlet.

På området "lakering" er selv et uoriginalt OMC drev længder foran Volvo Penta drevene.....:):):):):):)

Kim
15-10-2009, 21:45
jeg kender flere der har haft det problem incl. mig selv.
og ved dem jeg kender til skyldes problemet stel-ledninger som ikke var monteret korrekt.
mit problem med opkogt maling/tærring stoppede da forbindelserne blev lavet men selv volvo ved dårlig nok hvordan de kabler skal sidde !!! og der står ikke en dyt om dem, i de papirer der medfølger et nyt drev.
volvo afviste min henvendelse da drevet var 8 mdr gl. pga jeg selv havde monteret det !!
men bortset fra det er jeg godt tilfred med drevet.

Bliver lakken dårlig når man selv montere drevet :eek:
eller skulde det være er undskyldning for en mangelfuld montrerings vejledning

goffy
15-10-2009, 22:44
Bliver lakken dårlig når man selv montere drevet :eek:
eller skulde det være er undskyldning for en mangelfuld montrerings vejledning

Jeg henvendte mig direkte til volvo danmark for at høre om der var problemer med lakeringen af drevene da jeg opdagede de første pletter. de spurgte til hvem der var sælger af motor/drev og hvem der havde monteret det. jeg oplyste hvem sælger var og at jeg selv havde monteret motor/drev.
svaret var at jeg havde 2 problemer i henhold til garanti kontrakten.

1. sælger er ikke aut. volvo penta forhandler længere og var det ikke da jeg købte.
2. du har selv monteret motor og drev.

det går ikke i henhold til garanti bestemmelserne

mekanisk har der ikke været problemer og jeg fandt ud af årsagen til det begyndende tærring og fik det selv lavet.

Miss Mancini
16-10-2009, 07:19
Jeg henvendte mig direkte til volvo danmark for at høre om der var problemer med lakeringen af drevene da jeg opdagede de første pletter. de spurgte til hvem der var sælger af motor/drev og hvem der havde monteret det. jeg oplyste hvem sælger var og at jeg selv havde monteret motor/drev.
svaret var at jeg havde 2 problemer i henhold til garanti kontrakten.

1. sælger er ikke aut. volvo penta forhandler længere og var det ikke da jeg købte.
2. du har selv monteret motor og drev.

det går ikke i henhold til garanti bestemmelserne

mekanisk har der ikke været problemer og jeg fandt ud af årsagen til det begyndende tærring og fik det selv lavet.


Så vidt jeg husker, så har Volvo Penta World Wide Warranty på alle deres produkter - produktet må på et eller andet tidspunkt have været igennem en aut. Volvo Penta forhandler for at komme ud til forbrugeren. Den Volvo Penta forhandler der har solgt varen til det værksted, hvor du har handlet, bør også være her evt. reklamationer skal rettes til.

Fordi du har monteret drivlinien selv, bør det ikke få indflydelse på garantien af den samlede applikation - hvis det er tilfældet, så yder Volvo Penta slet ingen garantiforpligtelse, når der sælges produkter, hvor køber selv monterer f.eks. impeller, søvandspumper, udstødningssystemer mv.

Casper T
30-10-2009, 14:36
Ja så fik jeg drev på igen idag,denne gang med et ekstra lag farve,nu kan båden endelig komme i vinterhi,farve koden er iøvrigt samme som mercedes sølvfarve 7175....når men jeg har da glæde af garantien(70dgf=8

Strøyer
30-10-2009, 14:41
Altid rart med nye sager.

PS. godt tip med farvekoden.

goffy
30-10-2009, 18:59
det ser sgu godt ud med et nyt drev. Jeg kan ikke finde en farvekode på mit maling, der står kun et volvo nummer så jeg noterer lige dit ral nr. for jeg har lige opdaget nogle små steder på mit drev der skal reppes. fjupeqopq

Miss Mancini
30-10-2009, 19:29
Ja så fik jeg drev på igen idag,denne gang med et ekstra lag farve,nu kan båden endelig komme i vinterhi,farve koden er iøvrigt samme som mercedes sølvfarve 7175....når men jeg har da glæde af garantien(70dgf=8

Ja, du sejler med Volvo drev malet i Mercedes-farve...:)

Nu behøver Mercedes sølvfarve ikke at være det bedste - tager vi udgangspunkt i model W210 med farvekode 7175, så var rustangreb og gennemtæringer et hyppigt fænomen.....

Casper T
30-10-2009, 21:31
Hvad med en ML500 med farvekode:7175DDriver

Miss Mancini
31-10-2009, 07:09
Hvad med en ML500 med farvekode:7175DDriver

Det skal jeg lade være usagt, men W210 er et af de værste kapitler i Mercedes´s historie.

goffy
01-11-2009, 16:50
her er et par billeder hvor tærringerne ses

Casper T
01-11-2009, 17:39
Bare ring til volvo og få et nytfjupeqopq

goffy
02-11-2009, 21:01
Bare ring til volvo og få et nytfjupeqopq

jeg klarer selv det volvo ikke kan finde ud af. :grin::grin:

Skibsbyggeren.
24-01-2010, 16:32
Er der nogen på "Fenderen" der ligger inde med underdelen til et Bravo 2 drev? En af gutterne har en revne i hans. Vi har snakket om at svejse revnen op, men er i tvivl om, om det kan holde pga. vibrationer.

Miss Mancini
24-01-2010, 17:09
Er der nogen på "Fenderen" der ligger inde med underdelen til et Bravo 2 drev? En af gutterne har en revne i hans. Vi har snakket om at svejse revnen op, men er i tvivl om, om det kan holde pga. vibrationer.

Hvis den må være brugt, kan jeg muligvis skaffe den....:):)

En fabriksny underdel til BRAVO II drev er ikke just gratis og findes desværre ikke uoriginal.

Har du et serienummer på drevet ?

Skibsbyggeren.
24-01-2010, 19:04
Hvis den må være brugt, kan jeg muligvis skaffe den....:):)

En fabriksny underdel til BRAVO II drev er ikke just gratis og findes desværre ikke uoriginal.

Har du et serienummer på drevet ?

Jeg tror ikke, at det gør noget at der er brugt - jeg snakker lige med gutten. Jeg har desværre ikke et serienr. men det kan skaffes.
Takker i første omgang for den hurtige respons!;)

Miss Mancini
24-01-2010, 19:16
Jeg tror ikke, at det gør noget at der er brugt - jeg snakker lige med gutten. Jeg har desværre ikke et serienr. men det kan skaffes.
Takker i første omgang for den hurtige respons!;)

Jeg ved at værkstedet har både BRAVO I og BRAVO III drev på hylden - måske en kærkommen mulighed for at konvertere fra BRAVO II til BRAVO III.

Jeg solgte et brugt BRAVO III drev i sommer til en kunde på Grønland. Det blev solgt for 25000,- kr. excl. propellere ( dem havde kunden slev ).