View Full Version : Star-Brite´s Bio Diesel
Skibsbyggeren.
11-07-2009, 10:35
Er der nogle herinde der kender en forhandler af dette produkt?
"Nautisk udstyr" kæden plejer at forhandle dette additiv, men der er ingen af deres forretninger der har det på hylderne.
Star-Brite Bio-Diesel et amerikansk produkt, som er virkelig effektivt imod dieselpest og slam.
der er lidt om emnet her
http://fenderen.dk/forum/showthread.php?t=185&highlight=dieselpest
Du kunne prøve grotomar som er det MAN bruger (og det eneste de godkender) det virker formidabelt kan købes ved en MAn forhandler
Skibsbyggeren.
12-07-2009, 08:05
Takker for det hurtige svar fra dig Esben.
Jeg læste en test på nettet, af 10 produkter, hvor Star-Brite´s var en klar vinder.
Det er ikke fordi at jeg har konstateret dieselpest eller slam i tanken, det var bare for at give en forebyggende behandling.
Jeg var ude for problemmet for 5 år siden i min albin 25, grundet tankning fra en overfladetank. Disse tanke udsættes jo for stor opvarmning, om sommeren, i løbet af dagen og en lettere afkøling om aftenen/natten. Efter tankning på en havn, med en sådan tank, fik jeg ca. en liter slam med som sidegevinst! Godt at tanken kun kunne indeholde 95 liter, da den skulle tømmes og bundsuges!:eek:
Miss Mancini
12-07-2009, 08:54
Er der monteret vandudskiller ?
RACOR laver nogle fine vandudskillersystemer til både benzin- og dieselmotorer ?
Jeg finder nogle billeder af de forskellige RACOR produkter.
Vedhæftede billede, er til benzinmotorer - det er i standardsortimentet hos nytdrev.dk
Er der monteret vandudskiller ?
RACOR laver nogle fine vandudskillersystemer til både benzin- og dieselmotorer ?
Jeg finder nogle billeder af de forskellige RACOR produkter.
Vedhæftede billede, er til benzinmotorer - det er i standardsortimentet hos nytdrev.dk
det er en effektiv filter/vandudskiller som burde være standart udstyr i alle både. :D
Miss Mancini
12-07-2009, 21:23
Her kommer mere ifb. med debatten omkring vandudskiller.
RACOR har lavet et alarm system, der effektivt advarer, hvis der er vand i i brændstoffet.
Se billeder af RACOR vandudskiller + tilbehør.
nytdrev.dk har gode priser på RACOR produkter.
Her kommer mere ifb. med debatten omkring vandudskiller.
RACOR har lavet et alarm system, der effektivt advarer, hvis der er vand i i brændstoffet.
Se billeder af RACOR vandudskiller + tilbehør.
nytdrev.dk har gode priser på RACOR produkter.
jeg har filtret magen til billedet kan alarmen eftermonteres og hvad koster sådan en sag.
Miss Mancini
12-07-2009, 22:04
jeg har filtret magen til billedet kan alarmen eftermonteres og hvad koster sådan en sag.
Hvis du har et RACOR system med "skål", så kan føleren og alarmen eftermonteres.
Priser:
Føler til montering i bunden af "skålen", kr. 199,-
Instrument til alarm ved vand i brændstoffet, kr. 799,-
Alle priser incl.moms - excl. leveringsomkostninger.
Det er smart med de aut følere man skal bare være opmærksom på om de er godkendt til benzin - der sælges en del bla af Ketner der IKKE er godkendt til brug i benzininstalationer selvom man raklamerer med det på diverse bådfora - og får man en brand så dækker forsikringen ikke
Så undersøg om RACOR godkender den vandalarm i et benzinsystem - gør de det er der ingen problemer i at have alarmen installeret
Skibsbyggeren.
13-07-2009, 10:11
Hej Rolf,
Ja - der er monteret RACOR vandudskillere på begge maskiner. Mht. til Bio-Diesel er det til forebyggende brug. Der går altid en sjat med i tanken når jeg tanker.-.rr.-
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.