Slog min egen fart rekord [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Slog min egen fart rekord

Softice
15-07-2009, 07:37
Var en tur på vandet i går med ungerne.Den ældste var skipper og vejret var PERFEKT. Vi lå for anker på sydspidsen af Fanø ( Langjord ) nul vind, spejlblankt Vesterhav og sol. Strømmen vendte og det var tid for at vende snuden mod Ribe. Så gik der en djævle op i knægten. Far skal vi ikke se hvor hurtigt vi kan sejle. WOT blev anlagt og vi kom op på svimlende 11,8 kt.
Ja det er rekord for min båd pt.
Det var glæden på den tur. Vi opdagede at der var nogle rystelser som var værst ved 1600 rpm. Det var sådan at alt rystede.
Jeg kikkede på akslen ved motoren og kunne se den rystede. Fejlen var herved lokaliseret så skulle der fejlsøges når vi ankom til Ribe. Fandt ud af at flexkoblingen der er boltet på klemflangen var løs. Fire bolte var gået løs derfor den rystelse. De er nu spændt indtil jeg får tid til at afmontere flangen og give boltene locktite.

goffy
15-07-2009, 08:03
langjord er en rigtig dejlig sted at ligge når vejret er til det. jeg har badet der mange gange. for nogle år siden lå vi altid i hullet men den er sandet til nu.
På min første tur hver forår er 11/2 time ud af åen til bugten, så motoren er gennem varm. ude i bugten får den så alt hvad den kan trække wot i 15-20 min. så skal det nok komme hvis der er noget galt.

ENN
15-07-2009, 08:47
Fin båd den Banner 28

Min genbo byggede en som selvbyggersæt engang og som knægt drømte jeg om sådan en da jeg gik og fulgte byggeriet

Din er vel ikke oprindeligt fra Marbæk ved roskilde og gul? så kunne det have været hans

Softice
15-07-2009, 09:08
langjord er en rigtig dejlig sted at ligge når vejret er til det. jeg har badet der mange gange. for nogle år siden lå vi altid i hullet men den er sandet til nu.
På min første tur hver forår er 11/2 time ud af åen til bugten, så motoren er gennem varm. ude i bugten får den så alt hvad den kan trække wot i 15-20 min. så skal det nok komme hvis der er noget galt.
Ja stedet er rigtig dejligt og vejret var perfekt i går. Jeg havde lagt mærke til de rystelser før, men det var ikke ret meget men det ændrede sig i går.

Fin båd den Banner 28

Min genbo byggede en som selvbyggersæt engang og som knægt drømte jeg om sådan en da jeg gik og fulgte byggeriet

Din er vel ikke oprindeligt fra Marbæk ved roskilde og gul? så kunne det have været hans
Ja det er en fin båd til en familie. Jeg ved ikke hvor den stammer fra, en de var vist gule da de var nye. Min var oprindelig gul, men ommalet.

Hilsen Softice