regnvejr [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : regnvejr

ENN
19-07-2009, 20:31
Hvad fordriver i tiden med i dette regnvejr?

Jeg har poleret vandlinien af for snavs på båden - og læst en masse bøger

Softice
19-07-2009, 20:48
Regn??????

Mark B
19-07-2009, 20:57
Regn??!

Er du i Sverige måske?! ;)

goffy
19-07-2009, 21:14
her i vestjylland har vi haft fin solskin hele dagen :D
jeg har lige tanket brændstof på båden og vandtanken er blevet tømt, så vi kan starte ferien med frisk vand. Skabet med nødreseverne ( div.dåser og nem mad)
er tjekket og efterfyldt. konen mente at der skulle støves af og støvsuges så jeg gik i maskinen, (for ikke at gå i vejen) og tjekkede at alt var vel, det fik jeg en halv time til at gå med, for jeg sad på agterdækket og nød en pils og det opdagede hun ikke :D.
nu venter vi bare på det bliver fredag så vi kan komme afsted.

Peter508
19-07-2009, 22:23
Regn ????

Jeg har klippet hæk....:(

ENN
19-07-2009, 22:37
Ak og ve - så er det kun mig der sidder i sverige i regnvejr - man skulle være blevet hjemmelf-flg

Manorwar
19-07-2009, 22:54
ingen regn i middelfart..ENN du halvsvensker-check venligst først hjemmefronten.
vi har ikke noget til at gør med "regn"
men vi har haft lidt skyer og ølleer..-dlof--f

steffen m
19-07-2009, 23:11
ingen regn på nordfyn. jo der kom 5-10 dryp i formiddags mens jeg sleb på båden

Strøyer
20-07-2009, 07:31
Du er ikke alene ENN.
Der har været regn i Nordjylland.
Men jeg har rodet med båden indendørs i en hal, men med utæt tag så jeg har jogget rundt i en stor vandpyt og hørt på vandets rislen og været ude at pi... ca. 1600 gange.

goffy
20-07-2009, 07:53
Du er ikke alene ENN.
Der har været regn i Nordjylland.
Men jeg har rodet med båden indendørs i en hal, men med utæt tag så jeg har jogget rundt i en stor vandpyt og hørt på vandets rislen og været ude at pi... ca. 1600 gange.

hvis du havde fået en kold pils eller 2 så var det blevet flere gange :D

lille tut
20-07-2009, 09:57
Bare rolig ENN du er ikke alene vi sidder i Tyskland ved main floden på 10døgn syntes godt nok vi har fået meget regn.

Temp er nogenlunde og vind har der ikke været noget af, tror også vejret hjemme har været bedre end her:(

Sarah Louise
20-07-2009, 10:00
Jeg har nået alt det jeg ikke har fået nået når solen skinner og jeg er på vandet..... :-)

nicolajjetrider
20-07-2009, 14:45
Lakere bil:) det 3 gang Transporteren skifter farve hehe:)

+ nye baghjulslejer.

+ Samle motor - Kawasaki 800Sx-R der havde bugget en plejlstang

Mark B
20-07-2009, 14:50
Lakere bil:) det 3 gang Transporteren skifter farve hehe:)

+ nye baghjulslejer.

+ Samle motor - Kawasaki 800Sx-R der havde bugget en plejlstang

He he.. Altid aktiv..! :) Plus husker vennen i jylland..! ;)

Skibsbyggeren.
20-07-2009, 15:09
Sidder her på båden og læser indlæg på "Fenderen" mens det pisseøseregner!Rainsmiley
Jeg kan se hallen med Strøyers båd fra mit agterdæk, men ingen Strøyer - jeg forstod ellers at båden skulle i vandet igen idag !?!
Nå.... han ringer nok, hvis han har brug for en hånd

Miss Mancini
20-07-2009, 17:23
Jeg har ryddet op på lageret i flere dage - det var efterhånden tiltrængt.

Der er ikke så meget aktivitet i butikken som kunne ønskes. Jeg tror de fleste bådejere er taget på ferie. Forhåbentlig kommer der mere salg efter ferien, for sæsonen kører på sidste 1/3 del.

Eneste lyspunkt er salget ifb. med vinterkonservering. Det må gerne blive lige så godt som sidste år.

Jeg har fået sejlet to ture i Dollarprinsessen - That´s all. I de sidste par uger, har vejret ikke været alt for godt i Hornbæk & Omegn. I søndags fik jeg en kold pilsner på Hornbæk Havn og nød stemningen. Det er sjældent at jeg har den mulighed.

Jeg håber at jeg dette år, kan sejle fra Hornbæk til Vordingborg tur/retur i Dollarprinsessen.

ENN
20-07-2009, 21:08
Det er da positivt at dollarprinsessen nu er blebet stabil med sit nye drev - kører drevet stadig som det skal?

nicolajjetrider
20-07-2009, 21:56
He he.. Altid aktiv..! :) Plus husker vennen i jylland..! ;)

Selvfølgelig, Os med røde både står sammen:) Gode venner glemmes aldrig:)

ENN
20-07-2009, 22:04
Jeg har kun været et smut i sverige i weekenden med regn hele tiden - kom hjem i går aftes - øv at jeg ikke har mere tid til ferie for nu kommer det gode vejr til Sverigesssurr

Sarah Louise
21-07-2009, 08:48
Efter som regnvejret ser ud til at fortsætte, vil jeg hive båden op og få vasket den godt og grundigt af i bunden - det ser ikke ud til jeg kan komme til at bundmale lige med det samme, men så må jeg jo prøve at sørge for skidtet ikke får sat sig for godt fast...

Horizonblue
21-07-2009, 10:08
Jeg har lige skiftet støddæmpere, bærearme, bøsninger osv på Golfen, det var tiltrængt. Støddæmperne var i hvert falt kaput, det var bare en stang der kørte ind og ud af et rør.

Man må jo prioitere og jeg vil helst rode med båd, så bilen er blevet udskudt, men NU skulle det bare gøres.

Jeg sidder på fjernlageret i nordjylland i disse dage, så der er drev og motorstumper alle vegne, det er jo paradis. Og nu hvor bilen er klar igen, kan jeg begynde at koncentrere mig om noget mere fornuftigt.

goffy
21-07-2009, 11:26
det gode vejr kommer snart jeg har bestilt det, jeg starter ferien på fredag :D:D (70dgf=8sportyy

Miss Mancini
21-07-2009, 12:56
Det er da positivt at dollarprinsessen nu er blebet stabil med sit nye drev - kører drevet stadig som det skal?

Ja, tilsyneladende fungerer det. Der skal skiftes olie på drevet inden videre sejlads - det skal gøres efter 20 timers drift.

Kim
22-07-2009, 12:15
det gode vejr kommer snart jeg har bestilt det, jeg starter ferien på fredag :D:D (70dgf=8sportyy

Det er godt vejr
Gik fra Næstved i går ved 20:00 tiden der var lidt bøgler til at starte med,men da vi ca.kl.23 sejlede ned gemmen Langelandsbælt var vandet blankt.Er nu i Tronese næsten stille med blanet sol & skyer :D

Lars T
22-07-2009, 19:56
Det er godt vejr
Gik fra Næstved i går ved 20:00 tiden der var lidt bøgler til at starte med,men da vi ca.kl.23 sejlede ned gemmen Langelandsbælt var vandet blankt.Er nu i Tronese næsten stille med blanet sol & skyer :D
r#vhul ;)

Kim
24-07-2009, 08:00
Ha Ha
Så for lige at træde i det så kom der regn meget men da jeg stod op ved 8 tiden for at hente min pose mogenbrød var det solskind igen fjupeqopq

Sarah Louise
24-07-2009, 08:19
Men næste uge - der skal jeg dæleme ud hver dag direkte efter arbejde (hvis vejret holder)....

Mark B
24-07-2009, 08:21
Men næste uge - der skal jeg dæleme ud hver dag direkte efter arbejde (hvis vejret holder)....

Du har den rigtige indstilling - Jo mere vi sejler, jo længere bliver vores sommer hvert år... lf-flg

Casper
24-07-2009, 09:52
Efter hjemkomst fra Bornholm hvor båden blev luftet en håndfuld gange, og endda en med 12 M/sek så ligger den ny på land og bløder med drevolie.. Så, foruden panderynker og frustration, så bruger jeg tiden til at ordne bunden, lære mere om den, antifoule drevet etc..

Så bekymrer jeg mig også over at min gps er tilsluttet starteren, således at den alene virker når motoren er i sving, hvilket i min verden er upraktisk..

Yderligere bekymring er, at der er nogle gode ridser i lakken under vandlinien, samt en enkelt i gelcoaten over vandlinien..

Sidst, men ikke mindst - så er båden ikke født med et benzinfilter, og en begavet Bornholmer nævnte at det var en god ide at få sat et sådan på... fint tænker jeg, - hvorfor, hvordan etc... :-)

Nu vil jeg nok snart kaste mig ud i min dåb med at afmontere propel og underhuset, - det kunne være trygt med en konsulent ved hånden i et par timer....

Miss Mancini
24-07-2009, 10:13
I går var jeg med familien i Cirkus Summarum - det var hylende underholdende.

Hele ugen er gået med arbejde og finde varer frem, der skal sælges til efteråret og vinterkonservering.

Min båd ligger i Hornbæk Havn, men har ikke været ude og sejle i snart 14 dage pga. dårligt vejr. Vejret har været meget ustadigt i Hornbæk med blæst, regn osv.

Næste uge er der lovet bedre vejr, så måske jeg kommer ud på Øresund.

Karburatoren er afmonteret pga. rensning og analyse.

Mark B
24-07-2009, 15:20
Sidst, men ikke mindst - så er båden ikke født med et benzinfilter, og en begavet Bornholmer nævnte at det var en god ide at få sat et sådan på... fint tænker jeg, - hvorfor, hvordan etc... :-)

Vi monterede et brændstof filter fra Racor igår. Filteret kan jeg ikke udtale mig om endnu, andet end at det umiddelbart virker ok. Men et minus er de rør i plastik der medfølger til montering af brændstof slanger på filteret. De er lavet i plast og man skal selv "dreje" gevind i dem (de skal monteres mellem slangestykkerne og filteret) - Jeg sejler med en spekulation omkring hvornår de "hopper" af eller giver efter nede ved filteret. Lidt øv.

Næste gang vælger jeg lige at undersøge helt til bunds hvad jeg køber :)