Racor filter - Dårligt monteringssæt [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Racor filter - Dårligt monteringssæt


Mark B
28-07-2009, 22:03
Købte for et par uger siden et komplet Racor filter hos nytdrev.dk

Jeg spurgte til kvaliteten og det blev oplyst at det var "Rolls Roycen" over alle filtre. Det lød godt og jeg sprang på og bestilte naturligvis sådan ét :)

Desværre var de "gevind stykker" som skal bruges til at sætte mellem slangen og skrues i filteret, af alm. plastik. Desværre skulle man også selv "trykke" gevind i plastikket - altså selv skrue den på filteret første gang. Det er også gået fint, men naturligvis er det skrøbeligt.

I dag var jeg så ude at tøffe en tur i havnen for at se Dannebrog, da båden pludselig går ud. Jeg får den startet igen men den går hurtigt død igen. Desværre viser det sig at benzinslangen er gået løs i gevindet på filteret, da plastikken simpelthen ikke kan holde til de rystelser der naturligvis er når man sejler.

Jeg var heldig at en god sejlerven lige kunne komme til undsætning, men føj hvor er det her træls! Imorgen må jeg en tur af flensborg og lede efter nogle gevind stykker i jern/bronze istedet. Synes det er lidt for dårligt på et filter til 600 kr. - Eller 900 kr. som det koster i dag :( Det må være en klar om'er hvis det skal være et Rolls Royce filter.

Miss Mancini
29-07-2009, 03:47
RACOR filtrene skal leveres med forskruvning i bronze - hvis du har fået leveret med plastikstuds, er det en klar fejl. Det skal jeg beklage meget.

Jeg vil gerne skaffe den type forskruvning du skal bruge og sende til dig - alternativt kan du sende regningen til mig på de forskruvninger, som du køber i Flensborg.

MartinN
29-07-2009, 08:23
Jeg forstår godt din frustration, det er irriterende når tingene ikke fungerer som de skal. Personligt har jeg ikke handlet hos Nytdrev.dk, men ud fra hvordan andre beskriver deres oplevelser synes servicen helt i top.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg syntes du overreagerer med dit indlæg. Hvis du havde kontaktet Nytdrev.dk først var problemet blevet løst med det samme.
Der må være en grænse for hvornår man skal "hænge" værksteder/leverandører til tørre i disse foraer.

ENN
29-07-2009, 08:29
Jeg har aldrig set et racor filter med plastforskruninger - så der er noget galt

Derimod leveres de ofte uden forskruninger - og forskruningerne bestilles separat simpelthen fordi de kan monteres med flere tykkelser slanger samt nogle vil have en vinkettilslutning andre en lige

RACOR er et af de bedste professionelle filtre der leveres - de bruges i kommercielle motorinstalationer over hele verden

De der plastforskruninger hører ikke sammen med racor filteret - der skal messingforskruninger på og de forskruninger RACOR leverer er i messing/stål

Mark B
29-07-2009, 18:36
Jeg forstår godt din frustration, det er irriterende når tingene ikke fungerer som de skal. Personligt har jeg ikke handlet hos Nytdrev.dk, men ud fra hvordan andre beskriver deres oplevelser synes servicen helt i top.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg syntes du overreagerer med dit indlæg. Hvis du havde kontaktet Nytdrev.dk først var problemet blevet løst med det samme.
Der må være en grænse for hvornår man skal "hænge" værksteder/leverandører til tørre i disse foraer.



Tjah.. Jeg overreagerer vel ikke, blot fordi jeg skriver min mening og den ikke lige er tilsvarende andres ?? :)

Men kald mig bare en sur heks. Jeg går ud fra man vil have filteret monteret med de fittings der hører med :) Det er så gjort, og de resulterede så desværre i at en ellers god aften foran Dannebrog skibet desværre gik i vasken, hvilket irriterer mig, ja.

Jeg kontaktede forøvrigt Rolf igår - Så det har jeg skam gjort. Derfor tillader jeg mig stadig at fortælle om min oplevelse :) Jeg ved at én mere ligger inde med en dum episode, hvorfor de ikke fortælles ved jeg ikke. Men jeg er "desværre" typen der siger det rent ud når jeg er utilfreds Smokeyfisher

Anyways - der er købt 2 nye gevind stykker (fittings eller hvad man kalder dem) i messing. Når vejret er med, skifter jeg skidtet i aften.

ENN
29-07-2009, 19:00
Det er altid i orden at sige sin mening Mark - altid

Jeg ved ikke hvor nytdrev får sine racor filtre fra - de racor jeg har er købt på e-bay - og dem jeg har monteret arbejdsmæssigt er købt hos den danske importør af racor (Holm Tecnoscan)

Og til dem (og det er mange) jeg har monteret var er ikke fittings med - de købtes separat og var altid i messing

Miss Mancini
29-07-2009, 20:19
Det er altid i orden at sige sin mening Mark - altid

Jeg ved ikke hvor nytdrev får sine racor filtre fra - de racor jeg har er købt på e-bay - og dem jeg har monteret arbejdsmæssigt er købt hos den danske importør af racor (Holm Tecnoscan)

Og til dem (og det er mange) jeg har monteret var er ikke fittings med - de købtes separat og var altid i messing

Vi får RACOR filtre fra USA.

Der er i dag bestilt fittings i korrekt materiale til vore RACOR filtre - de leveres på mandag fra San Fransisco, USA.

Campion 165(seb)
29-07-2009, 20:23
...Det er så gjort, og de resulterede så desværre i at en ellers god aften foran Dannebrog skibet desværre gik i vasken, hvilket irriterer mig, ja...

Du er så ikke den eneste der har haft problemer foran det gode skib Dannebrog.
Var der ikke en sejler for et par uger siden der var så fuld han påsejlede skibet..??

Anyways, jeg er fuldt ud enig i at sige sin mening, når man er 'fustreret', men jeg har dog pt. ikke handlet hos nyt-drev før, og tror ikke det er bevidst gjort mht. dine fittings osv.
Men ærgeligt, dét er det - specielt når man så ligger på vandet...! :(

Håber det løser sig.

Mvh

MartinN
29-07-2009, 20:25
Tjah.. Jeg overreagerer vel ikke, blot fordi jeg skriver min mening og den ikke lige er tilsvarende andres ?? :)

Men kald mig bare en sur heks. Jeg går ud fra man vil have filteret monteret med de fittings der hører med :) Det er så gjort, og de resulterede så desværre i at en ellers god aften foran Dannebrog skibet desværre gik i vasken, hvilket irriterer mig, ja.

Jeg kontaktede forøvrigt Rolf igår - Så det har jeg skam gjort. Derfor tillader jeg mig stadig at fortælle om min oplevelse :) Jeg ved at én mere ligger inde med en dum episode, hvorfor de ikke fortælles ved jeg ikke. Men jeg er "desværre" typen der siger det rent ud når jeg er utilfreds Smokeyfisher


Du misforstår mig Mark :)
- jeg er såmænd også tilhænger af ytringsfriheden, :) og som sagt forstår jeg fuldt ud din irritation. Men alle kan jo begå en fejl !

Havde Nytdrev f.eks afvist at bytte dine fittings, syntes jeg det havde været en helt anden situation, og helt klart interessant for andre der ønskede at handle der.

Miss Mancini
29-07-2009, 20:34
1) nytdrev.dk har erkendt, at der er leveret forkert fittings og har tilbudt at levere de rigtige fittings eller at afholde omkostningerne til indkøb af de rigtige for bådejeren.

2) Jo, alle kan begå fejl - nytdrev.dk ekspederer ca. 2500 bestillinger pr. sæson - det er umuligt at alle bestillinger er fejlfri. Vi gør alt hvad der står i vores magt for at rette op på en fejlleverance. Enten udbedres fejlen, ellers kan varen returneres til os på vores regning.

goffy
30-07-2009, 10:03
mangler i messing slangestudser til filtret kan de købes hos VVS leverandører eller hos oliefyr mekker. oliefyr bruger de samme størrelser studser.
1/4" x8mm eller 3/8" x 8mm er de mest alm typer :D

Miss Mancini
30-07-2009, 11:57
De fittings der skal bruges til RACOR filterkonsol, er i dimensionen 1/4" - inlet.

Slangetykkelsen kan være 3/8" eller 5/16" - indvendige mål.

ENN
30-07-2009, 13:09
Bla. Ketner (bilreservedelsdivisionen) har dem i kassevis

goffy
30-07-2009, 13:47
jeg har monteret en af de små nåleventiler der bruges til olie i bunden af min filter, så er det nem lige at tappe lidt af, for at se efter vand. :D

Miss Mancini
24-10-2009, 07:47
RACOR filtre leveres nu med messing fittings uden merpris.

Mark B
24-10-2009, 08:55
RACOR filtre leveres nu med messing fittings uden merpris.

Det er også blevet 300,- dyrere :D

Miss Mancini
24-10-2009, 13:22
Det er også blevet 300,- dyrere :D

Ja, men ikke til brugerne på fenderen....:)

Searider
25-10-2009, 05:19
Det er altid i orden at sige sin mening Mark - altid

Jeg ved ikke hvor nytdrev får sine racor filtre fra - de racor jeg har er købt på e-bay - og dem jeg har monteret arbejdsmæssigt er købt hos den danske importør af racor (Holm Tecnoscan)

Og til dem (og det er mange) jeg har monteret var er ikke fittings med - de købtes separat og var altid i messing
Nej, det er bestemt ikke iorden altid at sige sin mening eller dele sin holding på dette fora, det gjorde jeg en gang i foråret, det var ikke engang personligt rettet mod nogen, men jeg blev svinet til og kaldt alt muligt grimt, så det var så sidste gang jeg gad og deltage med en mening eller holdning her i forummet.
Der er små konger og paver alle steder der syntes de har gjort det godt i tilværelsen, måske det så er derfor at ALT hvad lige netop de syntes og gør er det eneste rigtige og ansvarlige. Så nej, hvis ikke man vil have personlige tæsk så skal man holde sin mund lukket i dette forum også.

Lars T
25-10-2009, 10:56
Nej, det er bestemt ikke iorden altid at sige sin mening eller dele sin holding på dette fora, det gjorde jeg en gang i foråret, det var ikke engang personligt rettet mod nogen, men jeg blev svinet til og kaldt alt muligt grimt, så det var så sidste gang jeg gad og deltage med en mening eller holdning her i forummet.
Der er små konger og paver alle steder der syntes de har gjort det godt i tilværelsen, måske det så er derfor at ALT hvad lige netop de syntes og gør er det eneste rigtige og ansvarlige. Så nej, hvis ikke man vil have personlige tæsk så skal man holde sin mund lukket i dette forum også.

Eigil - jeg er noget ked af og syntes det er meget ærgerligt at du har den holdning. En holdning jeg på ingen måde kan genkende.
Jeg kan ikke genkende at du er blevet "svinet til og kaldt alt muligt" samt "personlige tæsk"?. Jeg kan se at en bruger har reageret meget kraftigt på et af dine indlæg indeholdende din egen personlige markante holdning til politiet og deres gøren og lade, hvorefter brugeren undskyldte for hans reaktion. Men Jeg kan ikke se hvad det har med forumet konkret at gøre.? Det er da super fedt at en bruger er så stor en person at han erkender sin fejl og kommer med en undskyldning - Stort træk i mine øjne, da han ikke deler din holdning, viser at han som minimum respektere den. MANGE kunne lære af hans egenskaber, nemlig "undskyld, en fejl fra min side"-egenskaber.

Små konger og paver kan jeg ikke se her på Fenderen? Bevares der er brugere med mange, rigtig mange indlæg, men vi er jo også nogle som forsøger at holde hjulene/gearene kørende for Fenderen :)

Hvis du ikke ønske at deltage er det da beklageligt - jeg er af den overbevisning at vi alle må have vores forskellige holdninger og meninger og at Fenderen bestemt er et sted hvor disse må komme frem i lyset. Det har intet med at vi som stiftere skal klappe os selv på skulderen og skriver "vi er bedre ned de andre", men da vi ikke har haft behov for at slette, redigere, moderere et eneste indlæg, viser da brugerne selv kan administrere deres meninger/holdninger og i høj grad diskussioner.

Men til sidst vil jeg gerne understrege at det ALTID er på sin plads at sige med sin mening. Fenderen er et åbent fora for alle, uden et decideret reglsæt, hvorfor diskussioner kan og vil opstå. Men vi tror så meget på brugerne selvjustits at diskussion mm løser sig selv. Vi som moderatorer vil ikke gå ind og diktere/slette/ændre brugernes indlæg da de jo netop repræsentere brugerens holdning, og i tilfælde af uenighed med andre brugere, må brugeren jo stå til ansvar for sin holding.

Lars T
25-10-2009, 11:02
PS- jeg vil da lige understrege at jeg 100 % bakker Mark B op i det han deler ud af hans erfaringer/siger hans mening. DEt er præcist det som Fenderen ligger op til.
Jeg er ikke i tvivl om at Nytdrev gerne ville have været indlægget foruden, men indlægget giver Nytdrev en mulighed for at forklarer, afhjælpe og afklare situation for bl.a. Mark B - Det er med andre ord, en anden form for kundeservice tilgængelig til Nytdrev.

Miss Mancini
25-10-2009, 11:13
PS- jeg vil da lige understrege at jeg 100 % bakker Mark B op i det han deler ud af hans erfaringer/siger hans mening. DEt er præcist det som Fenderen ligger op til.
Jeg er ikke i tvivl om at Nytdrev gerne ville have været indlægget foruden, men indlægget giver Nytdrev en mulighed for at forklarer, afhjælpe og afklare situation for bl.a. Mark B - Det er med andre ord, en anden form for kundeservice tilgængelig til Nytdrev.

nytdrev.dk refunderede det totale fakturabeløb for RACOR filteret til Mark B sammen med fakturabeløbet for de fittings han købte hos marinelageret
( værdi kr. 120,- ), som skulle bruges til et andet vandudskillersystem.

nicolajjetrider
25-10-2009, 17:25
nytdrev.dk refunderede det totale fakturabeløb for RACOR filteret til Mark B sammen med fakturabeløbet for de fittings han købte hos marinelageret
( værdi kr. 120,- ), som skulle bruges til et andet vandudskillersystem.

Kan du ikke lave samme nr til mig:) Du kan bare undlade regningen så du uden alt det...... .mvf.fDDriver Jeg vil da os ha gratis Racor filter, nu føler jeg mig uden for RolfParty0012

Searider
25-10-2009, 18:42
Eigil - jeg er noget ked af og syntes det er meget ærgerligt at du har den holdning. En holdning jeg på ingen måde kan genkende.
Jeg kan ikke genkende at du er blevet "svinet til og kaldt alt muligt" samt "personlige tæsk"?. Jeg kan se at en bruger har reageret meget kraftigt på et af dine indlæg indeholdende din egen personlige markante holdning til politiet og deres gøren og lade, hvorefter brugeren undskyldte for hans reaktion. Men Jeg kan ikke se hvad det har med forumet konkret at gøre.? Det er da super fedt at en bruger er så stor en person at han erkender sin fejl og kommer med en undskyldning - Stort træk i mine øjne, da han ikke deler din holdning, viser at han som minimum respektere den. MANGE kunne lære af hans egenskaber, nemlig "undskyld, en fejl fra min side"-egenskaber.

Små konger og paver kan jeg ikke se her på Fenderen? Bevares der er brugere med mange, rigtig mange indlæg, men vi er jo også nogle som forsøger at holde hjulene/gearene kørende for Fenderen :)

Hvis du ikke ønske at deltage er det da beklageligt - jeg er af den overbevisning at vi alle må have vores forskellige holdninger og meninger og at Fenderen bestemt er et sted hvor disse må komme frem i lyset. Det har intet med at vi som stiftere skal klappe os selv på skulderen og skriver "vi er bedre ned de andre", men da vi ikke har haft behov for at slette, redigere, moderere et eneste indlæg, viser da brugerne selv kan administrere deres meninger/holdninger og i høj grad diskussioner.

Men til sidst vil jeg gerne understrege at det ALTID er på sin plads at sige med sin mening. Fenderen er et åbent fora for alle, uden et decideret reglsæt, hvorfor diskussioner kan og vil opstå. Men vi tror så meget på brugerne selvjustits at diskussion mm løser sig selv. Vi som moderatorer vil ikke gå ind og diktere/slette/ændre brugernes indlæg da de jo netop repræsentere brugerens holdning, og i tilfælde af uenighed med andre brugere, må brugeren jo stå til ansvar for sin holding.
Ja Lars!
Du har egentlig helt ret, og det er jo egentlig sjovt, for nu da du reagerede på hvad jeg skrev, gik jeg tilbage og så hvad det egentlig handlede om. Det var egentlig ikke noget særligt, men jeg skal da lige love for, at jeg huskede det personlige angreb ala : "du er jo total dum ell." Der sidder man jo selv som et, syntes man selv nogenlunde fornuftigt, forsvarligt menneske og har klaret næsten 40år i livet uden de store uheld og problemer, men så sandelig ikke været helt på lovens side hele tiden. Men man syntes jo ikke man har været total dum og uforsvarlig heller. Ja så rammer det hårdt og helt uventet.
Men jeg har skam også skrevet indlæg siden, men alligevel vejer jeg nok mine ord en hel del mere inden jeg skriver dem end før.

Jess
25-10-2009, 19:24
Ja Lars!
Du har egentlig helt ret, og det er jo egentlig sjovt, for nu da du reagerede på hvad jeg skrev, gik jeg tilbage og så hvad det egentlig handlede om. Det var egentlig ikke noget særligt, men jeg skal da lige love for, at jeg huskede det personlige angreb ala : "du er jo total dum ell." Der sidder man jo selv som et, syntes man selv nogenlunde fornuftigt, forsvarligt menneske og har klaret næsten 40år i livet uden de store uheld og problemer, men så sandelig ikke været helt på lovens side hele tiden. Men man syntes jo ikke man har været total dum og uforsvarlig heller. Ja så rammer det hårdt og helt uventet.
Men jeg har skam også skrevet indlæg siden, men alligevel vejer jeg nok mine ord en hel del mere inden jeg skriver dem end før.

Det var da en dejlig afslutning på sagaen om politihistorien:D
Jeg måtte også selv lige blade de gamle indlæg igennem for at få genopfrisket hukommelsen.
Jeg kender godt følelsen du beskriver, jeg har da også selv prøvet at fortryde et indlæg der er knaldet af i kampens hede, og sjovt nok så er det sjældent så slemt når man kigger på det bagefter.
Jeg syntes personligt at der er højt til loftet herinde, ellers gad jeg ikke bruge så meget tid på forumet.
Der er dog visse ting af "politisk" karakter som altid afslører forskellighederne på os brugere. Feks. politiet,lovgigningen, indvandrere, rockere, told og skat, kamphunde og personlige fejder brugerne imellem......

Lad os prøve at holde fast i at vi er her pga. af vores passion for både, og så grine lidt af det når vi opdager hvor mange ting vi ikke har tilfælles -dlof--f

Jess

goffy
25-10-2009, 19:30
Det var da en dejlig afslutning på sagaen om politihistorien:D
Jeg måtte også selv lige blade de gamle indlæg igennem for at få genopfrisket hukommelsen.
Jeg kender godt følelsen du beskriver, jeg har da også selv prøvet at fortryde et indlæg der er knaldet af i kampens hede, og sjovt nok så er det sjældent så slemt når man kigger på det bagefter.
Jeg syntes personligt at der er højt til loftet herinde, ellers gad jeg ikke bruge så meget tid på forumet.
Der er dog visse ting af "politisk" karakter som altid afslører forskellighederne på os brugere. Feks. politiet,lovgigningen, indvandrere, rockere, told og skat, kamphunde og personlige fejder brugerne imellem......

Lad os prøve at holde fast i at vi er her pga. af vores passion for både, og så grine lidt af det når vi opdager hvor mange ting vi ikke har tilfælles -dlof--f

Jess

SÅDAN .... bedre kan det vist ikke siges.

Lars T
25-10-2009, 19:47
Ja Lars!
Du har egentlig helt ret, og det er jo egentlig sjovt, for nu da du reagerede på hvad jeg skrev, gik jeg tilbage og så hvad det egentlig handlede om. Det var egentlig ikke noget særligt, men jeg skal da lige love for, at jeg huskede det personlige angreb ala : "du er jo total dum ell." Der sidder man jo selv som et, syntes man selv nogenlunde fornuftigt, forsvarligt menneske og har klaret næsten 40år i livet uden de store uheld og problemer, men så sandelig ikke været helt på lovens side hele tiden. Men man syntes jo ikke man har været total dum og uforsvarlig heller. Ja så rammer det hårdt og helt uventet.
Men jeg har skam også skrevet indlæg siden, men alligevel vejer jeg nok mine ord en hel del mere inden jeg skriver dem end før.

Hej Eigil,
Jeg er helt enig med dig. Nogle gange skal man nok bare lige vente et par minutter eller dage med at kommen med et svar på en mail eller indlæg ;) Sådan har jeg det ofte med samarbejdspartnere på jobbet :)
Jeg skal på ingen måde sidder og pudse glorie tværtimod, jeg er langt fra bedre end dig, eller de andre for den sags skyld :) Jeg tror at man har en tendens til at glemme at skrift meget nemt kan mistolkes og at det i øvrigt tolkes meget forskelligt afhængigt af humør.

Hovedsagen er blot at du følte der ikke var/er plads til alle meninger og holdning, og det er præcis den plads, eller mangel på samme som grundlage Fenderen. Derfor forsøger vi at stille pladsen til rådighed til alle her :), og jeg håber da at du komme med flere indlæg/holdninger - jeg ved ved jo, du ikke er bange for at komme med din mening eller holde dig tilbage, og det er der altså plads til her :)
Vi skal nok bare alle bliver bedre til at sige "okay, jeg havde en dårlig dag - min fejl, sorry" :) lære af erfaringer også de knap som kloge vi gjorde os da man var ung, eller bare i forrige weekend ;)

Campion 165(seb)
25-10-2009, 20:14
...Nogle gange skal man nok bare lige vente et par minutter eller dage med at kommen med et svar på en mail eller indlæg ;) Sådan har jeg det ofte med samarbejdspartnere på jobbet ...


Så må du ederma'me være langsom på jobbet?? *LOL* ;)

Mark B
25-10-2009, 20:23
PS- jeg vil da lige understrege at jeg 100 % bakker Mark B op i det han deler ud af hans erfaringer/siger hans mening. DEt er præcist det som Fenderen ligger op til.
Jeg er ikke i tvivl om at Nytdrev gerne ville have været indlægget foruden, men indlægget giver Nytdrev en mulighed for at forklarer, afhjælpe og afklare situation for bl.a. Mark B - Det er med andre ord, en anden form for kundeservice tilgængelig til Nytdrev.


Mit sidste indlæg er sagt med et glimt i øjet - Ingen sure miner vil jeg gerne understrege - Jeg vil blot gøre opmærksom på noget fakta omkring et produkt :)

Og når jeg er igang, vil jeg gerne understrege at jeg har afklaret førstnævnte problem i denne tråd med Rolf - Der har dengang emnet var aktuelt, været en lang, god og konstruktiv debat i telefonen hvor vi begge har ytret vores mening og afsluttet emnet på rimelig vis.

Peter508
25-10-2009, 20:36
Nu var det jo så undertegnet der skrev nogenlunde således "jeg ved ikke om du har psykopatiske træk", som jo var et svar til noget Searider selv havde skrevet, og hvorefter jeg skrev "men du er som minimum dum at høre på"....

Som jeg også efterfølgende skrev, gik jeg nok lidt over stregen grundet en anelse tømmermænd og lidt bagstiv og bla bla bla....

Min holdning til de meninger der blev ytret, er dog fuldstændig det jeg skrev, jeg burde dog have formuleret det anderledes, og have fortsat debatten istedet for bare at sable ned. Man kommer sjældent langt med den type ytringer som jeg der kom med, og uden at ville pudse min glorie, så vil jeg dog også mene at det normalvis heller ikke er mit niveau...

Så irriterer denne udtalelse mig fra SEARIDER så også "Der er små konger og paver alle steder der syntes de har gjort det godt i tilværelsen måske det så er derfor at ALT hvad lige netop de syntes og gør er det eneste rigtige og ansvarlige"

I min optik hopper han jo lige i den grøft, han beskylder os/mig for at befinde mig i. For jeg er uden nogen tvivl ment som værende konge eller pave, og der bliver refereret til mig. Og jeg er da fuldstændig enig i, at jeg selv synes at jeg har gjort det godt i tilværelsen for mig selv, men skal det så skubbes mig i skoene og danne holdnings grundlag for mine meninger og holdninger ??

Udover det føler jeg mig hverken som konge eller pave etc. ( upåagtet at jeg fuldstændig berettiget har den titel i min profil :D ), og det gør jeg slet ikke på diverse bådsider, hvor jeg er en ren novice, og iøvrigt ikke har noget behov for at være stor alfahan....

Men morsomt er det altid at se, når det man beskylder andre for, faktisk til tider kendetegner ens egen væremåde....

Jess
25-10-2009, 21:00
Hold da helt op, nu går der da blød mand i den lf-flg
Det er lige før vi skal danne en rundkreds og udøve kollektiv selvkritik Party0012

Nej seriøst, en mand skal ikke dømmes på om han kvajer sig, det gør vi alle !!
Det er mere sigende hvis han er i stand til at indrømme når man har trådt ved siden af.

Just my 50 cent...

Clasg
25-10-2009, 21:44
Jeg læste for et par dage siden en artikel i avisen om "pleasere", altså folk der går langt for at behage omgivelserne.
Artiklens forfatter havde det budskab, at "pleasere" var rare og omgængelige mennesker, som alle synes om.
Og så alligevel ikke, for når man er "pleaser", så er man automatisk også "radikal", og taler folk efter munden. Pludselig aner man ikke, hvor man har dem, og så bliver de til en belastning i stedet for.

Jeg læste artiklen et par gange, og fandt da også hurtigt frem til et par " pleasere" i min omgangskreds.

Så var de lige sat i bås.fjupeqopq

Artiklen sluttede med, " så fri os da fra de "pleasere,.....please...!"

Hold fast, der gik en prås op for mig...!
Vi er alle "pleasere" i større eller mindre grad..:D

Hvem vil ikke gerne være populær?

I stedet burde vi koncentrere os om at "være os selv", på godt og ondt.

Det giver nogle rigtigt gode diskussioner og dermed langt bedre og afvejede beslutninger..!

Kæft,.....hvor det lyder højtragende på skrift det her, men det er jo også sent søndag ....:rolleyes:

Lars T
26-10-2009, 11:50
Og så alligevel ikke, for når man er "pleaser", så er man automatisk også "radikal", og taler folk efter munden. Pludselig aner man ikke, hvor man har dem, og så bliver de til en belastning i stedet for.


Så sandt som det står skrevet :)