View Full Version : Svinghjulsaftrækker
Er der nogen der har sådan en her - eller ved hvor jeg kan købe en? det er den specielle aftrækker til påhængsmotorsvinghjul hvor man bruger 3 bolthuller til at sætte aftrækkeren fast på
http://www.laingsoutboards.com/Universal_puller.jpg
Øhhh, du mener vel i DK?
For den her kan købes på nettet, og her er du jo også ferm til selv at finde stumperne. :rolleyes:
Ja helst i DK - på nettet er den også svær at finde med bolte etc der er nogle der sælger dem uden bolte - dem kan man så købe "lokalt" står der - men det er så som så med det idet OMC ikke kører med mm gevind så køber jeg en sådan uden bolte får jeg bare en ny opgave med at finde bolte med korrekte rynker på
ChristianX
07-08-2009, 07:20
Jeg ledte også ihærdigt efter sådan en da jeg skulle skilde min Johnson 25hk ad, det endte med jeg købte en 3 bens aftrækker til 200kr, ganske udemærket
Jeg ledte også ihærdigt efter sådan en da jeg skulle skilde min Johnson 25hk ad, det endte med jeg købte en 3 bens aftrækker til 200kr, ganske udemærket
Jeg har skam masser af den slags aftrækkere men mercury OMC mfl. fraråder at man bruger dem da man kan skævvride og skade svinghjulet
Jeg har sådan en, men der er jo stadig det med bolte, nå jeg ka da ikke få billedet ind.
ChristianX
07-08-2009, 12:07
Jeg har skam masser af den slags aftrækkere men mercury OMC mfl. fraråder at man bruger dem da man kan skævvride og skade svinghjulet
Ja det var også det jeg frygtede da jeg skulle have det af, men det var rigelig gods i til at det ikke tog skade af det...
Nej jeg har også benyttet 2 og 3 armede aftrækkere - men er kraftigt blevet advaret mod at gøre det da der er mange svinghjul der er blevet skæve af det
Jeg kan stadig ikke lægge billeder på, men den kan ses under maskineri på min side, der er dog det med boltene
Thomas E.
07-08-2009, 20:43
Er der nogen der har sådan en her - eller ved hvor jeg kan købe en? det er den specielle aftrækker til påhængsmotorsvinghjul hvor man bruger 3 bolthuller til at sætte aftrækkeren fast på
http://www.laingsoutboards.com/Universal_puller.jpg
Hvis du har en tegning eller mål på skiven kan jeg da godt fremstille en til dig
Miss Mancini
08-08-2009, 08:39
Jeg har et bredt udvalg i forskellige bolte i tommemål - skriv ved interesse.
Det vil jeg g'øre - det skal dog være 8.8 bolte da de udsættes for et enormt træk
Anders kr
08-08-2009, 16:16
Jeg har en,
Som vi selv har lavet, men ligner nu meget godt den du viser, den kan du godt låne,
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.