Fountain/Baja konkurs [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Fountain/Baja konkurs

Lars T
26-08-2009, 19:18
Interssant at USA's vel nok største powerboat producent går konkurs.!
http://www.chapter11blog.com/chapter11/2009/08/fountain-powerboat-industries-inc-files-for-chapter-11.html

Sidst år købte Fountain Baja Marine af Brunwick koncernen med det formål at integrere Baja modellerne i Fountian udbud. Produktionen blev droppet i Juli måned, og alle planer om at redde koncernen skulle være skrinlagt.

Et tab i mine øjne da Baja'erne var/er en relativ billig måde at komme ind i powerboat klubben. Og det bliver spændende at se hvad der sker med Mercury Racing da Fountain var deres langt største kunde.

Fountain har mange hastighedsrekorder indenfor v-skrog mener at rekorden ligger omkring 170miles.?!

Brunwick har iøvrigt også lukket Maxum, så der kommer ikke mere fra dem af.!

Miss Mancini
26-08-2009, 19:36
Interssant at USA's vel nok største powerboat producent går konkurs.!
http://www.chapter11blog.com/chapter11/2009/08/fountain-powerboat-industries-inc-files-for-chapter-11.html

Sidst år købte Fountain Baja Marine af Brunwick koncernen med det formål at integrere Baja modellerne i Fountian udbud. Produktionen blev droppet i Juli måned, og alle planer om at redde koncernen skulle være skrinlagt.

Et tab i mine øjne da Baja'erne var/er en relativ billig måde at komme ind i powerboat klubben. Og det bliver spændende at se hvad der sker med Mercury Racing da Fountain var deres langt største kunde.

Fountain har mange hastighedsrekorder indenfor v-skrog mener at rekorden ligger omkring 170miles.?!

Brunwick har iøvrigt også lukket Maxum, så der kommer ikke mere fra dem af.!

Baja fortsætter med vist nok med navnet "Chechmate by Baja" - HB Aarhus kommenterer sikkert nærmere omkring dette.

Lars T
26-08-2009, 19:44
Hmmm, spændende..
Det skulle vel betyde at Baja har "købt" Checkmate.?
Sådan som jeg læser tingene har Baja/Fountain vidst ikke meget likividitet at rykke rundt med :(
Jeg ved at Checkmate's ejer ejede Baja før Brunswick købte det, men det er tilbage i 90'erne.

ENN
28-08-2009, 16:12
Ja maxum lukker det skyldes nok at 3 mærker næsten ens både er for meget ea Ray Maxum Bayliner - markedet kan nok kun bære 2

Desuden ser dt ud til at Bayliner med deres GT modeller i de mindre segmenter har udvisket detalie forskellen mellem maxum og bayliner - og sidst men ikke midst er markedssituationen nok ikke til 3 mærker mere

Lars T
30-08-2009, 08:25
Esben,

jeg er helt enig,
Det er imponerende at de har kunne køre med 2 så ens mærker.. :)
al "indtægts-optimeringsteori" skriger at det er en forkert retning at gå :)