View Full Version : Husk vest og dødmandssnoren.!
1UEETjztLqI
OUCH..!!
AV..
AV...
Men han havde dødmandssnoren på, det har ham her ikke haft...
Stakkels maskine.....
ZSxK9bhMNj8
Tyvstjålet fra en anden tråd ;)
Man skriver:
[ youtube ] 4SXXCQhb_kQ [ /youtube ]
Bemærk at jeg måtte lave nogle mellemrum i ovenstående - ellers får jeg bare en film ind og i kunne ikke se tegnene - så det skal skrives uden mellemrum
AV...
Men han havde dødmandssnoren på, det har ham her ikke haft...
Stakkels maskine.....
ZSxK9bhMNj8
Hvordan sætter man det direkte ind ?
Vildt optagelse :)
Tjek også denne
qG5-Go1HH7Q
Norvik20"
10-09-2009, 22:32
Man skal sgu have respekt for vandet, meget kan gå galt.
Men bortset fra det....
Fed lyd den russiske båd havde. fjupeqopq
På min forrige sejltur i fjorden, mødte jeg en tom kajak. En fiskerbåd jeg var ved at passere, var nærmest og han sejlede derover og tog den på slæb, og sejlede så ellers videre. Jeg tjekkede vandet grundigt med min kikkert, men så ikke nogen.
Men burde man egentlig ikke ringe 114 og slå alarm i den situation?
Ikke mindst hvis det nu var senere på sæsonen og vandet koldt? Så ville den redningsvest man må formode en kajakroer har på, jo ikke være til megen hjælp hvis ikke han hurtigt kom op i kajakken igen?
ChristianX
11-09-2009, 06:03
Jeg sejler atid, og jeg mener Altid med Dødemanssknap, og redningsvest, uanset om vandet er spejlblankt, eller der er bølger
1UEETjztLqI
OUCH..!!
AV..
Lidt noget pis... "Han lå bevidstløs i vandet i 10 minutter".... Hvad lavede dem i følgebåden så???
Men by-the-way.... Jeg har ikke dødmands-snor i min. Kan det eftermonteres?
Ja det er ret nemt at eftermontere, og det koster ikke ret meget.
www.Palby.dk
Side 465 varenr. 27.0211
Man kan også få det trådløst, så motoren slukker hvis du falder over bord og kommer X antal meter væk (det er self vandtæt), men koster noget mere.
Horizonblue
11-09-2009, 11:10
Ser den der Bass Boat ikke noget ustabil ud ved høj fart?
Lidt noget pis... "Han lå bevidstløs i vandet i 10 minutter".... Hvad lavede dem i følgebåden så???
Jeg tror ikke de har turde at hive ham op, hvis nu man gjorde mere skade. Hvis de var sikre på at han trak vejret men "blot" var bevidstløs så er der vel intet i vejen med at lade ham ligge i vandet indtil redderne kommer eller hvad.?
Ser den der Bass Boat ikke noget ustabil ud ved høj fart?
Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. :oops
Anders kr
12-09-2009, 16:58
DEr er heller ikke nød stop i min nye, det kunne da godt være man skulle gøre noget der?DDriver
Horizonblue
12-09-2009, 20:19
Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. :oops
Hmm, tjaeh, jeg synes bare at den ligner en paptallerken der kan flyve ad hekkenfeldt når somhelst. (hvilket den så også gør.......)
Det er måske en lidt unfair sammenligning, men denne gamle Scarab går rigtig godt, synes jeg, ikke noget slinger i valsen. Der er selvfølgelig noget mere tyngde og længde i den og det er også afhængig af hvordan man trimmer.
7KjUESVnaeg&feature=related
Jo den Scarab går rigtig godt men er ikke rigtig ud af vandet. OG der er da også mere tyngde men de store båden kan bestemt også chinewalk, det er ikke kun papskuderne :) Men de store båd sejles oftest i vand med nogle flere og større bølger, som hele tiden på virker skroget.
Når min Phantom gik rigtig godt så var det vel kun det alle nederste af skroget ca. 10-15cm og propellen som rørte vandet.. Og hvis der bare er det mindst slør i styring så tilter/rulle båden fra den ene siden til den anden, Det kan selvfølgelig også være en del andre faktorer som bidrager til chinewalk :)
Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??
Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??
agten for tværs så bliver båden skubbet ud af kurs. det tror jeg gælder alle både. Jeg skal styre hele tiden hvis bølgerne er store og fra den retning men ved moderat bølger så finder båden selv tilbage på kursen igen.
En dødemandsknap kan sagtens eftermonteres løs evt denne tråd
http://fenderen.dk/forum/showthread.php?t=720&highlight=mand+bord
Selv sejler keg altid men en dødemandsknap/line og redningsvest da jeg selv har oplevet en sådan situation (som tilskuer) grimt var det at se på
Jeg har selv valdt den radiostyrede version
Norvik20"
14-09-2009, 11:01
agten for tværs så bliver båden skubbet ud af kurs. det tror jeg gælder alle både. Jeg skal styre hele tiden hvis bølgerne er store og fra den retning men ved moderat bølger så finder båden selv tilbage på kursen igen.
Det gælder ihvertfald også for min. Nøjagtigt som Goffy skriver. -.rr.-
Mvh
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.