ældre bayliner [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : ældre bayliner


høvding
13-09-2009, 20:45
i min søgning efter en anden båd er jeg faldet over flere ældre bayliner både
og uminbart for man jo rigtig meget båd for pengene.

f.eks sådan en som den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61955265

eller den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62158553

synes jo man får meget båd for pengene også i forhold til mange andre mærker

og det gode ved dem her er det store agter dæk som er optimalt og fiske fra som er det båden mest vil blive brugt til.

men der er jo altid et men. har jo igemme tiden hørt meget skidt omkring ældre bayliner både. men hvad er jeres mening om dem der sejler jo trods alt mange bayliner rundt.
og hvad er det på dem der gør dem så skidt skroget er vel i glasfibre ?
alle indput er velkommen. evt andre forslag til en båd til max 150000kr

ENN
14-09-2009, 09:34
Bayliner levede et turbolent liv i 80 og 90èrne og der blev produceret mange både fra dem

Skal du købe en bayliner fra de årgange skal alt eftergås - men såmænd ikke så meget mere end på andre både af den årgang

Råd i træ er det du skal gå efter

Fra modelår 2000 overtog Brunchwich Bayliner og fra deraf er de alle lig Se Ray og Maxum både fra samme årgange omend udstyrret adskiller og efter den årgang er der intet specielt du skal være på vagt overfor udover det normale på en brugt båd

Da Brunswich købte bayliner blev det "skoda" modellen i bådrækken Maxum blev VW modellen (og er nu nedlagt for øvrigt) og Sea Ray blev Audi de gik med andre ord over på en platformdstrategi som mange bilfabrikker har gjort i de sidste mange år

Alt kan genopbygges - men tro mig - jeg har nemlig prøvet det - det er ikke arbejdet værd at renovere en rodden glasfiberbåd (altså hvor træet er rådnet)

Designet og sejlegenskaberne har aldrig fejlet noget på Bayliner bådene - heller ikke de ældre - men lamineringstræet var ofte af lav kvalitet og dårligt rådbeskyttet - alt dette ændrede sig som sagt med modellerne fra 2000 og frem

Lars T
09-10-2009, 20:21
Hej Høvding,

Ganske rigtig dom Esben skriver så har Baylinere fra før 2000 er særdeles blakket ry. De sejler ganske udemærket med kvaliteten på skroget, de brugte materialer i kahyt, cockpit mm., efterlader en del at ønske.

Men fik du kikket på nogle af de Baylinere eller gik du andre veje.?

høvding
09-10-2009, 21:03
hej lars.
er stadig på udgik. men med de ting jeg har læst og hørt om div ældre bayliner. tror jeg at jeg vil kikke efter noget andet. kan heller ikke rigtig finde ud af om jeg skal finde en båd der kan trailes. eller en oppe i størrelsen så bådplads er på krævet. overvejer og finde en båd hvor min næsten nye suzuki df140 4takt kan komme på. den vil nok også være noget billigere og sejle med end en gamle v8 med kaburator. og benzinen bliver nok ikke billigere.

men om alle omstændigheder bliver det først til forråret jeg skal ha en anden båd. men kommer nok med et indlæg mere. når jeg falder over noget spændene.

Miss Mancini
10-10-2009, 05:54
hej lars.
er stadig på udgik. men med de ting jeg har læst og hørt om div ældre bayliner. tror jeg at jeg vil kikke efter noget andet. kan heller ikke rigtig finde ud af om jeg skal finde en båd der kan trailes. eller en oppe i størrelsen så bådplads er på krævet. overvejer og finde en båd hvor min næsten nye suzuki df140 4takt kan komme på. den vil nok også være noget billigere og sejle med end en gamle v8 med kaburator. og benzinen bliver nok ikke billigere.


Har du forhørt dig hos baadhuset.dk ? De har mange fine både, som jeg tror vil passe til din stil og hvor din Suzuki påhængsmotor kan monteres.

pam
24-01-2010, 20:42
Lige en hurtig rettelse til denne tråd. Bayliner blev købt i 1986 af Brunswick der herefter satte et omfattende program i gang for at højne kvaliteten. Fra 1990 skiftede man naturligt nok til Mercury motore, kvalitet og kvalitetskontrol tog et ordentligt hop til det bedre fra 1990/91 og frem. Det er hovedsagelig både bygget før 1989 der har haft og er kendt for råd-problemer (det tog nogle år før ændringerne hos Bayliner var gennemført)

(ikke at jeg bekymre mig specielt om Bayliner... :))