GPS Tracker til Bil, Båd, MC

NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II


Miss Mancini
16-09-2009, 07:14
Så er der godt nyt til de bådejere med OMC Cobra drev, hvor drevet måske er en udskiftning værdig. Førhen har det kun været muligt at konvertere OMC Cobra drev til Volvo Penta SX, men i dag er det muligt at konvertere til Alpha One Gen I/II og endda sammen med et uoriginalt drev ( 3 års garanti på drevet ), så budgettet er mere rentabelt for bådejeren.

For at der kan konverteres fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II, kræver det en mindre ændring af transomklokken - se vedhæftede billeder.

Det nye konverteringssæt fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II er klar til levering.

Min egen båd vil uden tvivl blive udstyret med denne løsning til demobrug - det fabriksnye Cobra jeg købte i juli måned vil blive sat til salg.

Horizonblue
16-09-2009, 10:51
Så er der godt nyt til de bådejere med OMC Cobra drev, hvor drevet måske er en udskiftning værdig. Førhen har det kun været muligt at konvertere OMC Cobra drev til Volvo Penta SX, men i dag er det muligt at konvertere til Alpha One Gen I/II og endda sammen med et uoriginalt drev ( 3 års garanti på drevet ), så budgettet er mere rentabelt for bådejeren.

For at der kan konverteres fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II, kræver det en mindre ændring af transomklokken - se vedhæftede billeder.

Det nye konverteringssæt fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II er klar til levering.

Min egen båd vil uden tvivl blive udstyret med denne løsning til demobrug - det fabriksnye Cobra jeg købte i juli måned vil blive sat til salg.

Hehe, det var egentlig et godt påhit, dem skal der nok blive solgt nogle af.

ENN
17-09-2009, 17:12
Genial nyhed der nok skal få succes.

Konverteres en sådan cobra drivlinie så er der mange år tilbage i den og service af drevet kan foretages hos masser af forhandlere - en super ide

Miss Mancini
17-09-2009, 17:18
Ja, ideen er rigtig god. Der er uden tvivl en stort marked for denne løsning.

Jeg har bestilt et sæt hos leverandøren - leveringsdato er i oktober måned.

Måske jeg skulle proppe en 350" i Dollarprinsessen, når drevet alligevel skal udskiftes...:):):):)

nicolajjetrider
28-08-2012, 12:22
For at live en gammel tråd op igen, så er sættet som Rolf lancerede kommet på ebay :)

http://www.ebay.com/itm/OMC-Cobra-Conversion-to-Mercruiser-Alpha-Gen-2-kit-/400094638304?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item5d277fb0e0&vxp=mtr

Nogle der har hørt om det i praktis?