View Full Version : Jeres biler
Hvordan har jeres biler klaret sejlsæsonnen?
Mine 2 stk BMWèr har klaret det til kryds og stjerne på - ingen problemer overhovedet men det er jo sjældent vi får en status på den anden del af "vogntoget" så hvordan har jeres trækbiler klaret mosten her i sommer?
Og Rolf kører hyundaien snart - det må være over 6 md siden den stod af - er den nye motor kommet i?
Peter508
21-09-2009, 11:12
Tjah....min har klaret det fantastisk....-dlof--f
NarkoKrig
21-09-2009, 11:35
Vores røg en tur på fejebladet i Søndags, men tvivler på det har noget med slæb af båd at gøre.....
Afventer dommen, den trækker ikke på alle cylindre.
Men den var på værksted for under en måned siden hvor den fik ca 2 siders udskiftninger. Topstykke, Turbo, Dyser, Køler osv osv ialt 67.000.- (og der var trukket 20% fra i rabat) Heldigvis er det en garantisag.
VW Touran 2006 2.0 TDI.
Min lille Ford har klaret det udemærket, men det var jo også kun person og materiel transport -dlof--f. De 2 gange om året jeg trækker rundt med båden, låner jeg svigerfars 4WD :rolleyes:
min klarer slet ikke båden, hvilket er skidt, når man har båden på trailer..
Så skal låne hver gang..
Kører i en Ranuelt Laguna, 1,8 fra 2001... fin familie-øse... men andet kan den sgu heller ikke sssurr
bilen må kun trække 925 kg, og kan ikke vejes op :(
Vores røg en tur på fejebladet i Søndags, men tvivler på det har noget med slæb af båd at gøre.....
Men den var på værksted for under en måned siden hvor den fik ca 2 siders udskiftninger. Topstykke, Turbo, Dyser, Køler osv osv ialt 67.000.- (og der var trukket 20% fra i rabat) Heldigvis er det en garantisag.
VW Touran 2006 2.0 TDI.
De er desværre ved at være kendt for dysse og topstykkeproblemer de 2,o tdière kender flere der er havarerer med samme problem
Gad vide om det er fordi VW netop er gået over til Common rail at de ser alle de havarier - de har jo brugt pumpe dysse før
På de motorfabrikater med mere erfaring i CR er problemerne for længst løst
Var topstykkerne revnet eller var dysserne brændt fast så de ikke kunne komme ud?
NarkoKrig
21-09-2009, 12:23
De er desværre ved at være kendt for dysse og topstykkeproblemer de 2,o tdière kender flere der er havarerer med samme problem
Gad vide om det er fordi VW netop er gået over til Common rail at de ser alle de havarier - de har jo brugt pumpe dysse før
Var topstykkerne revnet eller var dysserne brændt fast så de ikke kunne komme ud?
Topstykket var revnet, Turboen brændt af osv osv. Dyserne skiftede de fordi de ikke kunne få motoren til at gå jævn med de gamle dyser i den nye top.
Jeg har selv en 1,9 TDI som nu har kørt 481000 km, og overvejer at udskifte den til en nyere Audi A4 med 2,0 TDI motor, men måske skal jeg holde mig til en 1,9 TDI ?
Har hørt fra en kollega at der er noget med problemer med topstykket på 2,0 TDIen, men han viste ikke specifikt hvad der kan gå galt.
Ved du hvad der går galt med topstykket og dyserne ENN ?
nicolajjetrider
21-09-2009, 13:58
Min Transporter T4 2.5TDI 1997 102hk har klaret sommeren helt uden problemer. Min oliekøler har jeg lige skiftet men bilen har trodsalt os gået over 500.000km
Jeg har sat 4 nye Last Varevognsdæk på 8 Lags:)
Men ellers klare den opgaven til fuld styrke, trods et utal af trailertræk og km:)
Transporteren er en ARBEJDSHEST:)
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfaring hos VW med konstruktion og design af topstykker til CR topstykker og CR systemer generelt) og dysserne kan sætte sig uhjælpeligt fast i en grad så man må splitte motoren ad og trykke dysserne ud bagfra hvilket resulterer i nye dysser hvis ikke nye dysser og topstykke. Turboladerfejl er også hyppige
Jeg har mig for at problemet mest raporteres på 170+ hk versionerne
Andre motorfabrikanter havde også dette som en børnesygdom som er løst nu - men VW kæmper med det i større stil
BMW var fx ca 2 år om at udradere børnesygdommene på deres CR motorer da de introducerede dem
NarkoKrig
21-09-2009, 14:00
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfarin hos VW med konstruktion og design af topstykker til cr og CR systemer) og dysserne kan sætte sig uhjælpeligt fast i en grad så man må splitte motoren ad og trykke dysserne ud bagfra hvilket resulterer i nye dysser
Jeg har mig for at problemet mest raporteres på 170+ hk versionerne
Andre motorfabrikanter havde også dette som en børnesygdom som er løst nu - men VW kæmper med det i større stil
Vores er en 140hk udgave. Hvad jeg har læst mig til er det et problem med modeller fra før 2006, derfor var det en 2006 vi købte, men vi kan have været uheldige at det har været en overgangs model vi har fået.
Vores er en 140hk udgave. Hvad jeg har læst mig til er det et problem med modeller fra før 2006, derfor var det en 2006 vi købte, men vi kan have været uheldige at det har været en overgangs model vi har fået.
OK jeg kender dog et par 170+ hk der lavede det nummer også
Anders kr
21-09-2009, 14:49
Min saab 900 S talladega 2,0
Klaret det super indtil jeg skiftede båd og båden begyndte og tage lidt vand ind,
Så fik jeg hængt traileren på min egen bil, og da den så skulle op var den ikke meget får det, trods den kun har kørt 207000km. var koblingen lidt for ringet efter dette træk, puha øv,
Har slet ikke en bil der kan trække båd+trailer. Båden vejer godt 2t, og jeg synes det er et problem at finde kombinationen "Bil der kan trække trailer og båd og som er familievenlig og som ikke koster så meget og som er billig i grøn afgift". Men det er jo en prioriteringssag som så meget andet.
min lille hyundai i 20 1,4 crdi 74hk har klare trækket uden problemer selv med det beskedene antal hk. båd og trailer vejer 1200kg og den må desværre ikke trække mere end 1100kg så bilen står for udskiftning.
men til trods for det klare den det rigtig godt.
og problemer med bilen har der ikke været. men den er jo også kun 5mdr gamle. så der skulle gerne ikke ha nogen problemer
HB aarhus s
21-09-2009, 17:22
Her er det med blanede holdbarhedder på vognparken i år
2 X Jeep grand cherokee 2.7 l common rail 2005 Fuldstændig problemfri 120.000 KM og 135.000 KM
Ford F150 Harley davidson 2004 har trukket det helt tunge læs i år uden nogen som helst problemer 75.000 KM
opel vivaro hmmmmm masser af problemer men den er heller ikke blevet skånet. den er pt på værkstedet og skal have ny turbo ny gearkasse nye gear kabler ny kobling ny abs pumpe 147.000KM
Og så den helt store synder VW Touran 2.0 TDI Ved slet ikke hvor jeg skal starte med den.
Den begyndte og bruge lidt vand. så skiftede smc topstykket på garantien.
Den brugte stadig vand.
Så skiftede de topstykke igen denne gang sammen med Turbo og dyser og så i mellem tiden udløb garantien.
Nå men den brugte stadig vand.
Smc siger de kan ikke finde ud af hvad der er galt med den vi må leve med at fylde lidt vand på en gang om måneden når lampen lyste
Vi presser dem lidt og siger det kan ikke passe så kommer de frem til at motor blokken er flækket men den er desværre ikke dækket af garantien så den står for egen regning og de lukker så sagen her det skal lige siges at bilen ikke har været brugt til at trække med den kører kun ærinder.
Nå men vi kører bilen ned til den lokale Automester han siger den kan jeg da sagtens lave bare stil bilen så er den klar i morgen eftermiddag.
Jeg henter bilen dagen efter og den er i orden det var en lille køler som sidder inde i udstødningen som var utæt så der løb kølevæske ud i udstødningen Pris på rep 3000 KR
Meget Meget pinligt for SMC Bilen har kørt 70.000 KM
Indtil 01-09-09, har firmavognen Galaxy 90hk Diesel Van 1997 280000km, klaret opgaverne fint uden problemer.
Efter at have afleveret firmavognen, har jeg i en privathandel, købt en Peugeot 806 2,0 HDi, Van, 2000, 275000km, som så har måttet tage opgaverne over. Den må lige nøjagtig trække de 1300 kg, på krogen, som trailer og båd ifølge papirerne vejer. :)
Er lidt skeptisk/utryk, da den ved afhentning hos sælgeren tændte advarselslampe for motorfejl 30m fra sælgerens bopæl, jeg bakkede tilbage og aftalte med sælger så at vi fik aflæst fejlkoden ved lejlighed og tage det derfra når vi kendte fejl.
Inde hos Peugeot forhandleren samme dag, fortalte værkføren at de formedens 400 kr kunne udlæse og resette fejlkoder; men at jeg også kunne vente lidt, og lampen ville slukke, hvis der 3 gange i træk ved start ikke var fejl. En lille dieselprut kunne give alarmen, sagde værkføren. Da jeg kørte ud fra forhandleren, slukkede lampen. :)
Næste gang tændte lampen da den blev presset en smule på landevejen? og slukkede så efter nogle flere småture.
Første gang den trak båd og trailer 50km, tændte lampe op af en bakke, og omdr. tallet begrænsedes til max. 3000 omdr. og meget reduceret trækkraft. Det er vel motorbeskyttelse?
Inde på en vigeplads, stoppede og startede motoren et par gange, hvorefter den igen kunne komme over 3000 omdr. og mere trækkraft; men stadig tændt alarm lampe. Kørte forsigtigt de sidste 30km hjem. Lampen slukkede efter et par småture.
Efter servicebogen, havde den kørt 34.000km på samme olie, hvilket er alt for meget.
derfor blev motorolie, oliefilter og luftfilter skiftet, brændstoffilter havde sælgeren skiftet. Endvidere blev køler og motor skyllet igennem, da kølevandet så meget grumset og brunt ud, og vi påfyldte nyt kølervæske til -35 graders frostbeskyttelse
Idag udlæste vi fejlkoder. Der var 3 fejl, se billeder. Nu observerer vi om fejlene opstår igen.
Hvem kan oversætte fejlkoderne?
Erfaringer med Peugeot. Jeg har aldrig tidligere kørt franske biler
Hvem kan skaffe en servicemanual til sådan en franskmand / kvinde?
Bl.a kunne jeg tænke mig følgernde ekstra funktioner:
At kunne fjernstyre den 5kw wabasto suppleringsvarmeenhed der er monteret, så den er varm ved indstigning.
Automatisk kørelys, da jeg oftest glemmer at tænde, indtil flinke modkørende blinker.
Måske auto fartpilot, hvis det er nemt.
Miss Mancini
22-09-2009, 07:04
Lidt up-date omkring vognparken hos nytdrev.dk:
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4x4, årgang 11/2003, km.stand 387000
Ultimo februar 2009 havarerede motoren ved Korsør. Efter nærmere undersøgelse kunne det konkluderes at en udskiftning af motoren var nødvendig. Topstykke, vippetøj mv. var defekt, og med motorens antal kørte kilometer syntes det forkert at ofre ca. 20000,- + moms i reservedele og arbejdsløn, for at få bilen køreklar igen. Der er bestilt og leveret en brugt motor med dokumenteret 60000 km på samvittigheden. Motoren vil blive monteret i nær fremtid. Converteren har haft problemer igennem længere tid - bilen ryster under jævn kørsel - og en fabriksny er købt hjem, der udskiftes i samme omgang som motoren. Tandrem, remstrammer og vandpumpe udskiftes på den brugte motor inden montering.
Opel Vectra 2000 16V, årgang 1999, km.stand 320000
Bilen blev synet for kort tid siden og fik i den forbindelse udskiftet bremserør, bremseskiver og klodser. Kort efter at bilen var synet flækkede varmelegemet til varmeapperat - øv, kølervæske inde i bilen..:(:(
Motoren bruger alt for meget olie - jeg hælder til at "olietyvene" er defekte - men at ofre penge for at få det udbedret står ikke øverst på listen. Bilen har to gang været benyttet til kørsel med Dollarprinsessen, men det er slut. Den kan slet ikke magte opgaven. Bilen kan ikke stå fast på slæbestedet i Hornbæk og koblingen har det uforskammet hårdt, når båden skal trækkes op.
Naboen arbejder hos VW/Audi og de har nogle helt fine trækdyr i form af VW Touareg V10 TDI / Audi Q7 4.2 TDI, som jeg kan låne, når Dollarprinsessen skal på land.
NarkoKrig
22-09-2009, 07:49
Indtil 01-09-09, har firmavognen Galaxy 90hk Diesel Van 1997 280000km, klaret opgaverne fint uden problemer.
Efter at have afleveret firmavognen, har jeg i en privathandel, købt en Peugeot 806 2,0 HDi, Van, 2000, 275000km, som så har måttet tage opgaverne over. Den må lige nøjagtig trække de 1300 kg, på krogen, som trailer og båd ifølge papirerne vejer. :)
Er lidt skeptisk/utryk, da den ved afhentning hos sælgeren tændte advarselslampe for motorfejl 30m fra sælgerens bopæl, jeg bakkede tilbage og aftalte med sælger så at vi fik aflæst fejlkoden ved lejlighed og tage det derfra når vi kendte fejl.
Inde hos Peugeot forhandleren samme dag, fortalte værkføren at de formedens 400 kr kunne udlæse og resette fejlkoder; men at jeg også kunne vente lidt, og lampen ville slukke, hvis der 3 gange i træk ved start ikke var fejl. En lille dieselprut kunne give alarmen, sagde værkføren. Da jeg kørte ud fra forhandleren, slukkede lampen. :)
Næste gang tændte lampen da den blev presset en smule på landevejen? og slukkede så efter nogle flere småture.
Første gang den trak båd og trailer 50km, tændte lampe op af en bakke, og omdr. tallet begrænsedes til max. 3000 omdr. og meget reduceret trækkraft. Det er vel motorbeskyttelse?
Inde på en vigeplads, stoppede og startede motoren et par gange, hvorefter den igen kunne komme over 3000 omdr. og mere trækkraft; men stadig tændt alarm lampe. Kørte forsigtigt de sidste 30km hjem. Lampen slukkede efter et par småture.
Efter servicebogen, havde den kørt 34.000km på samme olie, hvilket er alt for meget.
derfor blev motorolie, oliefilter og luftfilter skiftet, brændstoffilter havde sælgeren skiftet. Endvidere blev køler og motor skyllet igennem, da kølevandet så meget grumset og brunt ud, og vi påfyldte nyt kølervæske til -35 graders frostbeskyttelse
Idag udlæste vi fejlkoder. Der var 3 fejl, se billeder. Nu observerer vi om fejlene opstår igen.
Hvem kan oversætte fejlkoderne?
Erfaringer med Peugeot. Jeg har aldrig tidligere kørt franske biler
Hvem kan skaffe en servicemanual til sådan en franskmand / kvinde?
Bl.a kunne jeg tænke mig følgernde ekstra funktioner:
At kunne fjernstyre den 5kw wabasto suppleringsvarmeenhed der er monteret, så den er varm ved indstigning.
Automatisk kørelys, da jeg oftest glemmer at tænde, indtil flinke modkørende blinker.
Måske auto fartpilot, hvis det er nemt.
Prøv her (http://www.obd-codes.com/trouble_codes/)
Hvor mange af jer har sådan en fejlkode udlæser / sletter.
På kinapriser.dk kan man købe en universal til under 500,-
Du den til noget?
NarkoKrig
22-09-2009, 09:48
Hvor mange af jer har sådan en fejlkode udlæser / sletter.
På kinapriser.dk kan man købe en universal til under 500,-
Du den til noget?
Der er lidt mening om den her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=19&t=14016
Til info undersøgte jeg det for ca 2-3 måneder siden, og du kan finde testeren på Ebay til det halve.
Ja topstykkerne kan revne (tyder på at de mangler lidt erfaring hos VW med konstruktion og design af topstykker til CR topstykker og CR systemer generelt)
Er det de nye Common Rail 2.0 TDI motorer der er problemer med ?
Jeg troede det var den "gamle" pumpe dyse 2.0 TDI ?
VW Touran 2006 2.0 TDI.
Har du fået dommen? hvad var der galtr med den - en dysse igen?
Er det de nye Common Rail 2.0 TDI motorer der er problemer med ?
Jeg troede det var den "gamle" pumpe dyse 2.0 TDI ?
nej det er CR versionen
NarkoKrig
23-09-2009, 10:34
Har du fået dommen? hvad var der galtr med den - en dysse igen?
Har lige snakket med dem, de er ikke sikker på hvad årsagen er. Computeren melder fejl i ledningsnettet, hvilket også er skiftet i forbindelse med Dyser/top/turbo osv blev skiftet. Så de har send diagnosen til teknisk afdeling hos importøren. Så pt ved de ikke hvad fejlen er ud over de har konstateret at den ikke trækker på den ene cylinder.
nej det er CR versionen
Kom CR versionen af 2.0 TDI ikke først i 2008 (eller deromkring) ?
Så ældre motorer må være af pumpe dyse typen inklusive Narkokrigs.
det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed men de par 170+ hk jeg har set var med cr
De seneste PD motorer havde for øvrigt samme problem så det er muligt det omfatter begge modeller
noget kunne antyde at CR versionen kom i 2006-07 http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Diesel_engines
Men det kan være det kun var på nogle markeder den blev lanceret
NarkoKrig
23-09-2009, 11:54
noget kunne antyde at CR versionen kom i 2006-07 http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#Diesel_engines
Men det kan være det kun var på nogle markeder den blev lanceret
Bilen er registreret første gang 3 måned 2006, så den er nok lige på grænsen. Jeg må hellere finde motor nummeret når jeg får fingre i den igen, kunne være rart at vide.
Bilen er registreret første gang 3 måned 2006, så den er nok lige på grænsen. Jeg må hellere finde motor nummeret når jeg får fingre i den igen, kunne være rart at vide.
Hvis det er en commen rail så bliver jeg godt nok overrasket.
Jeg mente at 2.0 TDI motoren i common rail form ikke kom før 2008 (måske i 2007 som 2008 model).
Den kom først i Audi A4 på det danske marked og derefter i Passat mv. Jeg er dog ikke 100% på dette.
Måske kom de tidligere i Tyskland og andre markeder ?
VW koncernen har lavet common rail motorer tidligere men det var 3.0 TDI versionen og måske andre større motorer (end 2.0).
NarkoKrig
23-09-2009, 12:11
Jeg skal med det samme indrømme, jeg er total uvidende når det kommer til motorer, så jeg ved ikke engang hvad forskellen er på de to.
Jeg tyer til andres hjælp og erfaringer, samt tekniske manualer, så plejer jeg at finde en løsning :) Og ellers må man jo betale sig fra det.
Fra Wikipedia: Volkswagen Group: The 4.2 V8 TDI and the latest 2.7 and 3.0 TDI (V6) engines featured on current Audi models use common rail, as opposed to the earlier unit injector engines. The 2.0 TDI in the Volkswagen Tiguan SUV uses common rail, as does the 2008 model Audi A4. Volkswagen Group has announced that the 2.0 TDI (common rail) engine will be available for Volkswagen Passat as well as the 2009 Volkswagen Jetta.[5]
NarkoKrig
25-09-2009, 12:39
Har lige snakket med dem, de er ikke sikker på hvad årsagen er. Computeren melder fejl i ledningsnettet, hvilket også er skiftet i forbindelse med Dyser/top/turbo osv blev skiftet. Så de har send diagnosen til teknisk afdeling hos importøren. Så pt ved de ikke hvad fejlen er ud over de har konstateret at den ikke trækker på den ene cylinder.
Dommen var en af de dyser de skiftede ved sidste reparation var defekt, så den er nu skiftet på smc's regning.
Nicolas - hvad endte hele misæren med? Hvad måtte du bøde..?
Miss Mancini
18-12-2009, 16:20
Har i eftermiddag fået nye pigdæk på min 4x4 - nøj, det virker.
Lidt mere støjende end traditionelle vinter- og sommerdæk, men grebet i isslag, sne mv. er helt fantastisk.
Anders kr
18-12-2009, 16:28
JEg har fået privat sneblov efter bilen er røget 80mm ned med vinter sutter, altså yderliger 40 mere end med sommer hjul, det var ikke lige med i overvejlserne at min vinter dæk var noget mindre end min sommer,
Så jeg fik rydet vores vej med egen vil -dlof--f
Er ikke stolte af mine nedslidte 18" på GTV'en - Jeg skulle til møde torsdag morgen i indre kbh og tog den derinde da konen skulle bruge dne anden bil. Ikke et smart træk - det tog lidt over 2½ time. Der skete godt nok ikke noget men det var simpelthen for dumt gjort.! Folk var heller ikke ligefrem begejstret da jeg ikke kunne kom op af den ene bakke efter den anden. :(:(
Folk som kører med nedslidte sommerdæk på snedækkede veje i sneverj = idioter..!
Anders kr
19-12-2009, 12:14
Er ikke stolte af mine nedslidte 18" på GTV'en - Jeg skulle til møde torsdag morgen i indre kbh og tog den derinde da konen skulle bruge dne anden bil. Ikke et smart træk - det tog lidt over 2½ time. Der skete godt nok ikke noget men det var simpelthen for dumt gjort.! Folk var heller ikke ligefrem begejstret da jeg ikke kunne kom op af den ene bakke efter den anden. :(:(
Folk som kører med nedslidte sommerdæk på snedækkede veje i sneverj = idioter..!
Jeg har helt nye vinter dæk, og jeg syntes stadig ikke den står særlig godt fast i forhold til de gamles saab, det må være noget billigt møg jeg har på,
Vi har sat Goodyear UG7+ på vores bil - det er noget der virker. Både i sne og på våd vej har vi et rigtig godt vejgreb. Og fyyyhh at køre på sommerdæk, som oven i købet er godt slidt. Vi snakkede faktisk om forleden at det er utroligt at forsikringsselskaberne vil acceptere det.....
lille tut
19-12-2009, 16:04
Lars T det er sådanne nogle som dig der er skyld i dyre bilforsikringerDDriversssurrfjupeqopqfjupeqopq
Gør som mig jeg køre på vinter dæk hele året på min varevogn ved godt de siger den ikke kan bremse om sommeren, jeg kan ikke mærke forskel på 5-25graders varme poppe
Jeg er helt enig med jer.
Det er/var hverken smart, klogt, fornuftigt osv.! :( Det er blot en ringe trøst at der ikke skete noget..
Det er nu ikke ulovligt at kører på sommerdæk i vinterdage, så længe de ikke er slidt til under de 1,6 mm. Det er vel egentlig grunden til at forsikringsselskaberne acceptere det/dem.?
Læste forresten at man nu også selvom man er dansker sal køre med vinterdæk i Sverige!! Reglerne er trådt i kraft pr. 1 december 2009!!
Så husk lige det når man kører på skiferie, selvom jeg ville mene at man så er man lidt mere "tåbe" en LarsT, hvis man vælger at køre på skiferie uden vinterdæk!! Så skal de altså på, syntes at huske at det skulle koste 1200 kr at blive tagt uden!!
Kører desværre også stadig selv på sommerdæk, så melder mig ind i "tåbernes klub". Men satser på at være hurtigt ude igen :)
vil lige sikre mig at jeg bestemt ikke mener LarsT er en tåbe!!
fik mine vinterdæk på min peugeot 106 gti. for en mdr siden. så var man klar til det dårlige vejr. køre på bf goodrich og de står faktis rigtig fint fast i sne vejr. og gjorde de ikke det var de bleven skiftet ud selvom de er helt nye. for køre mere end 1000km i bilen om ugen. om der er sne vejr eller ej. så skal kunne køre.
men det er faktis utroligt nu arbejder jeg som tekniker på et autoværksted. og det virker som det er kommet som et chok at de ikke kan stå fast med nedslidte sommedæk. når der lige pludselig kommer sne. i steden for og få skiftet i tide når temperaturerne komme ned under 7 grader. for telefoner har været rødglødene på arbejde med folk der vil ha skiftet til vinterdæk eller ha nye vinterdæk. vi har endag indkaldt ekstra mandskab for og at kunderne få skiftet med det samme. og for en ugen siden gik vi og ikke lavet en skid.
problemerne er ikke kun dækkende. vi har også et par stykker. som har siddet fast. også futtet koblingen af. og her gik man og troede man skulle på tidlig juleferie. men det bliver ikke til noget nu
det virker som det er kommet som et chok at de ikke kan stå fast med nedslidte sommedæk. når der lige pludselig kommer sne. i steden for og få skiftet i tide når temperaturerne komme ned under 7 grader. for telefoner har været rødglødene på arbejde med folk der vil ha skiftet til vinterdæk eller ha nye vinterdæk. vi har endag indkaldt ekstra mandskab for og at kunderne få skiftet med det samme. og for en ugen siden gik vi og ikke lavet en skid.
Ha ha - Det minder mig om en holdning (at noget komme bag på folk)medarbejderne fra mit daglige transportmiddel, DSB, har.. Ufatteligt at sneen kommer bag på DSB/BaneDanmark hvert evig eneste år.!
Jeg har en kollega hvis far arbejder for et firma som leverer varme til togspor bl.a. til tyskland, hvert år, i snart over 12 år, udbeder DSB/BaneDanmark sig et tilbud som skal omfatte varme til alle spor så problemer med sporskifterne kunne undgås. Men nej det er for dyrt. Så hellere lade "kunderne" stå og vente, vi er jo vant til det ;)
Manorwar
19-12-2009, 20:33
jeg har ingen problemer med 50cm sne her i middelfart og mine tyksak offroad sommerdæk:D:D:D
piratens defender klarer alt...
og jeg har traktort:D mange biler ud af grøften siste uge-dlof--f-dlof--f-dlof--f
perfekt sjøv landrovervej. jeg kør gerne kamp med en porsche 911 i 50 cm sne
Ha ha - Det minder mig om en holdning (at noget komme bag på folk)medarbejderne fra mit daglige transportmiddel, DSB, har.. Ufatteligt at sneen kommer bag på DSB/BaneDanmark hvert evig eneste år.!
Jeg har en kollega hvis far arbejder for et firma som leverer varme til togspor bl.a. til tyskland, hvert år, i snart over 12 år, udbeder DSB/BaneDanmark sig et tilbud som skal omfatte varme til alle spor så problemer med sporskifterne kunne undgås. Men nej det er for dyrt. Så hellere lade "kunderne" stå og vente, vi er jo vant til det ;)
haha ja lars den tanke streffer mig hver år. utroligt det altid skal kommer bag på dem ved dsb. men de er jo ikke de eneste.
Skydes den der skydes bør.
poppe
Det er ikke DSB, men derimod banestyrelsen som er ansvarlig for skinne- systemet herhjemme.
haha ja lars den tanke streffer mig hver år. utroligt det altid skal kommer bag på dem ved dsb. men de er jo ikke de eneste.
Nej de er ikke de eneste.... Jeg har arbejdet ved Banedanmark i 2 år og ved derfor også hvilke problemer fygesne giver i sporskifterne.... Der er ikke ret meget at gøre ved det uden økonomi... Og apropos de eneste - hvad med bilisterne som bør holde sig opdateret om vejforhold inden de kører ud PÅ SOMMERDÆK - eller lastbiler som mener at det er ligemeget hvor meget sne og is der ligger på vejen - "Vi skal køre mindst 90 alligevel" .... Jo der er mange eksempler...
Nej de er ikke de eneste.... Jeg har arbejdet ved Banedanmark i 2 år og ved derfor også hvilke problemer fygesne giver i sporskifterne.... Der er ikke ret meget at gøre ved det uden økonomi..
Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? :) I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering :) DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen :) Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde :):)
Og apropos de eneste - hvad med bilisterne som bør holde sig opdateret om vejforhold inden de kører ud PÅ SOMMERDÆK - eller lastbiler som mener at det er ligemeget hvor meget sne og is der ligger på vejen - "Vi skal køre mindst 90 alligevel" .... Jo der er mange eksempler...
Helt enig..:):):)
Miss Mancini
21-12-2009, 09:24
Bor du på Sluseholmen og arbejder på Christianshavn, så kan du sejle på arbejde...:) Det ville da være lykken.
Gad vide om man kan få bevilget en firmabåd fremfor firmabil...:):)
Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? :) I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering :) DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen :) Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde :):)
Se der rammer du jo hovedet på sømmet. Du tænker som en privat virksomhed, men sådan fungerer tingene ikke i statsligt regi. Hvorfor tror du at det ikke kunne lade sig gøre at privatisere Banedanmark eller dele heraf??
Det er nok rigtig nok Dan :) det kan jeg ikke helt løbe fra :) men jeg vil stadig påstå at de investeringer og tiltag DSB/BaneDanmark ofte foretager sig er alt for kort sigtede. Der er alt for mange kuldsejlede projekt som af en eller anden årsag ikke styres optimalt eller nedlægges i rimelig tid. Men jeg kender naturligvis ikke til de krav som må/bør stilles i forbindelse med diverse langsigtede investeringer, og det er måske derfor kæden holder af i mit tilfælde :)
Jeg har DBS som en af vores største kunder og kender lidt til setuppet, i hvert fald inden for DSB :) Men det må da også være mega-frusterende som medarbejdere, at det på en eller anden måde bliver øretævernes holdeplads - hvilket på ingen måde er fair.
Jeg har altid haft den holding at hvad der ikke kan stå alene må falde. Jeg er ikke tilhængere af alt for mange statsstøttede arbejdspladser som er 100% afhængige af støtten for at kunne kører rundt. Det leder til monopolistiske markeder f.eks Postvæsenet, togene mm.
Peter508
21-12-2009, 16:25
Jeg har altid haft den holding at hvad der ikke kan stå alene må falde. Jeg er ikke tilhængere af alt for mange statsstøttede arbejdspladser som er 100% afhængige af støtten for at kunne kører rundt. Det leder til monopolistiske markeder f.eks Postvæsenet, togene mm.
Det er jeg som sådan helt enig i, dog er der jo den lillle hage, at såfremt lige præcis det offentlige transport system skal være rentabel. Så vil det betyde et drastisk fald af transport muligheder i yder distrikterne + at billet priserne vil stige, og det vil igen betyde et øget tryk på vores i forvejen belastede vejnet....
Tingene er jo desværre sjældent så enkle, at man ren faktisk kan tage et forretningsområde og skille det ud, uden at det har indflydelse på en hel del andre områder....
Ringe i vandet...
Og alle firmaer uden undtagelse er i større eller mindre omfang bank finansieret. D.v.s. at selskaberne er afhængige af at have en fornuftig drift og dermed et fornuftigt cashflow. Investeringsmidler har typisk derers helt eget liv, men finansieringen af disse har direkte betydning på ens cashflow. I DSB's tilfælde er politikerne ( opinionstal ) afhængige af at de ikke pludselig er på forsiden med at driften giver et bragende underskud, upåagtet at en typisk afskrivning over 10 år, sagtens kan give en negativt intern rente i de første 5 år, for så henover de 10 år samlet at have en meget positiv intern rente....
Peter - Vi er helt enige. Beslutningstagerne sidder der i en kort begrænset periode ca. 4 års tid, og derfor tør de ikke tage den langsigtede beslutning/investering. De kan ikke tåle at blive kendt som ham/hende der sørger for underskudet i xx antal år.
Jeg kender ikke løsningen, men jeg er ved at lappeløsninger ikke er svaret :) Jeg mener blot at der bør handles i stedet for at sidder på hænderne hvert år..
[QUOTE=Lars T;20050]Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? :) I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering :) DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen :) Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde :):)
hvis de satser på varme i sporene, og de skal være tjent ind efter 5 år, er det jo lidt spild af penge..
Jeg tror DSB venter på klimaændringer... poppe
Campion 165(seb)
22-12-2009, 08:18
Jeg mener at have hørt det er gamle skinner der er den største hindring på vejen. Mange stykker skinner og signalgivere er fra krigens tid, og lige netop signalerne er svære at for indlemmet i moderne tekniske løsninger.
Et eller andet sted forstår jeg godt deres disponering, da en komplet renovering jo ville koste milliader af kroner.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.