Min nye Gryde - MB Vito 110D [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Min nye Gryde - MB Vito 110D

nicolajjetrider
08-11-2009, 17:22
Heysa:)

Da jeg var i Skagen købte jeg ny gryde:)

En blanksort vito 110D
Fart Pilot
Full Læder Kabine
Soltag
Komplet treadmaster i Lastrum.

hvad syntes i?:) Så man klar til næste sæson:)

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778812.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778814.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778816.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778827.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778830.jpg

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1778820.jpg

høvding
08-11-2009, 17:39
perfekt vogn er selv på udgik efter en magen til. men der er ikke mange pæne som er uden minsundelse afgift. men har heller ikke noget jeg skal nå :D har 4 biler i forvejen. men mangler en det må træk noget og som har plads til noget bagi.
hvor gamle er den og hvad har du givet hvis jeg må spørge

nicolajjetrider
08-11-2009, 17:49
Lige over 20 Gram;)

Det er en 97'er ( lille afgift )

303.000km :)

12km/l

høvding
08-11-2009, 17:55
okey fornuftigt. den ser pæn ud også er læderstuen et stort plus

Strøyer
08-11-2009, 18:20
Fin vogn, den har jo de ting du har brug for + Ko i stuen..
Du ved godt hvorfor mænd kan lide kvinder i lædertøj ik.

goffy
08-11-2009, 18:34
tillykke med den, men har du allerede taget livet af transporteren fjupeqopq

Skibsbyggeren.
08-11-2009, 19:23
Fin vogn, den har jo de ting du har brug for + Ko i stuen..

De dufter af ny bil!DDriver

Lars T
08-11-2009, 19:27

De dufter af ny bil!DDriver

Nemme at rengøre/tørre af ;)

Anyways tillykke med slæden ;)

Mark B
08-11-2009, 19:44
perfekt vogn er selv på udgik efter en magen til. men der er ikke mange pæne som er uden minsundelse afgift. men har heller ikke noget jeg skal nå :D har 4 biler i forvejen. men mangler en det må træk noget og som har plads til noget bagi.
hvor gamle er den og hvad har du givet hvis jeg må spørge

Skal det være en Vito eller eller kunne en T4 også være noget?? :)

nicolajjetrider
08-11-2009, 20:15
Ja T4ern ku ikke mere;) mercer skal til:D

Mark B
08-11-2009, 20:37
Ja T4ern ku ikke mere;) mercer skal til:D

Det er lige omvendt - Det var også dine ord for et halvt år siden inden du fik t4'ern :D ;)

Campion 165(seb)
08-11-2009, 21:17
Lige over 20 Gram;)

Det er en 97'er ( lille afgift )

303.000km :)

12km/l

Er det ikke et spørgsmål om hvor mange BANANER den går på km/l??
Nå, anyways - tællyk' med den.. :)

Mark B
08-11-2009, 21:44
Er det ikke et spørgsmål om hvor mange BANANER den går på km/l??
Nå, anyways - tællyk' med den.. :)

Den normale vægtafgift er baseret på km pr. liter ja, men der menes misundelses afgiften på 5040 kr. som frafalder hvis den er fra før xx mdr. i 1997 :)

Albjerg
09-11-2009, 06:26
Ser godt ud knægt. Tillykke med den :D

Lars T
09-11-2009, 07:14
Den normale vægtafgift er baseret på km pr. liter ja, men der menes misundelses afgiften på 5040 kr. som frafalder hvis den er fra før xx mdr. i 1997 :)

Mark - Km/liter har ikke noget med bananer at gøre :) jeg tror du har misset denne tråd :D:D http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=792

nicolajjetrider
09-11-2009, 08:11
Mark: Misundelse er en grim ting ved du nok.;).. Jeg siger intet ondt ord om Transporteren, og da jeg sagde det var bilen for mig var det skam os rigtigt for der var ikke plads økonomisk til en Vito der. Men vito'en kører bedre, mere støjsvag og bedre overblik.:) Vito'en kan sammenlignes med T4 Caravellerne med ny front, det er klasse biler også:) men det os tidligere busser og derfor beklædt indvendigt helt anderledes. Men stadig intet ondt ord om T4 2.5 Tdi:) Den har sku kørt mig mange km:)

SEB: din bandit main!!!!:D Ingen Bannas here mate:) Den kommer jeg sku til at høre længe for hva;)

BTW: det er ikke i 97 vægtafgiften ændre sig. Det er 6mdr 98:)

Mark B
09-11-2009, 12:54
Mark - Km/liter har ikke noget med bananer at gøre :) jeg tror du har misset denne tråd :D:D http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=792

Sorry, ja jeg tænkte det nok da indlægget lige var postet.. Mente nok der var noget med at Nicolaj brugte elskovsfrugter som lappemiddel :D

He he!

Miss Mancini
09-11-2009, 13:01
Vito´en er fin nok. Så vidt jeg husker er bilen samlet på Mercedes-Benz fabrikken i Spanien, men jeg er ikke helt sikker. Bilen havde i de første år en del børnesygdomme, hvor bl.a topstykket voldte problemer. Karossen ses på de første årgange angrebet af rust, men der findes undtagelser.

Lidt malurt i bægeret: Vito´en er en OK bil, men absolut ikke i den velkendte Mercedes-kvalitet. For en købspris på 20000,- kan det heller ikke forventes at få en Rolls Royce..:):):)

nicolajjetrider
09-11-2009, 13:02
Vil stadig vove og påstå at min måde er billigere end et nyt bagtøj;)

Miss Mancini
09-11-2009, 13:19
Vil stadig vove og påstå at min måde er billigere end et nyt bagtøj;)

Helt enig...:):)

goffy
09-11-2009, 14:33
Nicolaj : det var da vist i foråret du købte transporteren som du brugte tid/kroner på og nu en vito
ville det ikke blive billigere for dig i længden at købe en ny bil ? du skal godt nok lidt dybere ned i lommen men alligevel. :D
eller er det glæden ved at få noget andet at køre i . DDriver

Campion 165(seb)
09-11-2009, 15:02
SEB: din bandit main!!!!:D Ingen Bannas here mate:) Den kommer jeg sku til at høre længe for hva;)..

ALTID !!!
(jeg bære stadig nag over find SEB/Holger billedet) :D:D:D

nicolajjetrider
09-11-2009, 23:32
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå :) Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet:)

Goffy: Plejer helst ikke at tabe penge på min bilskift:)

Miss Mancini
10-11-2009, 02:49
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå :) Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet:)

Ja, køres bilen ordentligt dvs. ingen hidsige accelerationer før motoren er driftvarm og lad motoren "hvile" ca. 1 minuts tid efter kørsel på motorvej ved høj fart, så elimineres risikoen for flækket topstykke.

nicolajjetrider
10-11-2009, 09:41
præcis, har os en Turbo Timer - Olie Temp - Olie Tryk - Turbo Tryk's ure liggene som skal i den.

LAU
10-11-2009, 16:49
-Toppakningen er nævnt - den kan dog skiftes på en dag i indkørslen. (dog kan man være uheldig at forkamrene sidder fast - og så skal topstykket renoveres.
-Indsprøjtnings-forstilleren kan give en mærkelig motorgang.
-Vakuum pumpen holder ca 60.000 km
-De bagerste inderste bremseklodser skal du holde øje med.
-Knokkelleddene (de yderste), dem skal du også holde øje med (de er også meget nemme at skifte).
-Gearskiftet (kablet) kan blive slattent og til sidst går bilen ikke i bakgear.
Får du problemer med centrallåsen, så tjek ledningerne der går fra A-stolpen og ud i dørene (ledningerne bliver revet over).

Det var vist de mest almindelige fejl på den årgang. Og det var fejl som opstod på 70% af alle bilerne.

Lars T
10-11-2009, 17:44
LAU - er du Merc merkaniker? :)

LAU
10-11-2009, 21:04
LAU - er du Merc merkaniker? :)

Det må jeg jo så nok hellere indrømme.

Og lidt mere til den Vito - Nicolai, lov mig at du er bedre end stort set alle andre der køber en Vito - slip den skide håndbremse, inden du beder bilen om at rulle. Bremsebakkerne holder ikke til misbrug.

Den kører skide godt og turboen har en dejlig lyd.

nicolajjetrider
10-11-2009, 23:30
Tak Lau:)
Hånd - Fod -Bremsen bliver behandlet med Omhu.

Ja turboen lyder SKØØØØN.-)

har du erfaring med bokstuning af denne 110D?

Har regninger på mange penge inden syn på min bil:)

Bremser komplet hele vejen rundt.
Knokkelled
Kabler
osv osv

Lars T
11-11-2009, 07:37
Det må jeg jo så nok hellere indrømme.

Sender dig lige en PM:

LAU
11-11-2009, 16:06
Tak Lau:)
Hånd - Fod -Bremsen bliver behandlet med Omhu.

Ja turboen lyder SKØØØØN.-)

har du erfaring med bokstuning af denne 110D?

Har regninger på mange penge inden syn på min bil:)

Bremser komplet hele vejen rundt.
Knokkelled
Kabler
osv osv

GIV AGT - Hvis du rører en "boks/chip tuning" så banker jeg dig med en urinvåd-søndags-berlinger.
Toppakningen holder (populært) ca. 100.000 km, hvis du chipper, skifter du toppakningen med samme interval som motorolien.

nicolajjetrider
11-11-2009, 23:24
Haha Okay:) Det må hellere holde mig fra så;) Tak:)

Min Gløderørs lampe lyser konstant, men er os ret sikker på der er et der er gået er det ikke derfor?

:)

LAU
12-11-2009, 16:26
Haha Okay:) Det må hellere holde mig fra så;) Tak:)

Min Gløderørs lampe lyser konstant, men er os ret sikker på der er et der er gået er det ikke derfor?

:)

Det kan det være, det kan også den sikring der sidder i selve forvarme-relæet (i motorrummet). Men det er rimeligt normalt med et gløderør i ny og næ. PAS PÅ hvis du skal skifte et, det kan knække hvis du er mere end blid. Motoren skal være rigtig godt gennemvarm, så er du mere sikker på at gevindet i topstykket ikke bliver revet.
Evt. sprøjt lidt rustløsner (tyndt) ned omkring gløderøret, inden du sørger for at motoren bliver varm.

Manorwar
12-11-2009, 17:29
tilykke til billen,nico
skal den bruges som mekkerbil?
jeg er glad for min arbejtshest defender,den kan ogsa bruges som båd.-dlof--f-dlof--f-dlof--f
http://www.youtube.com/watch?v=04uMTVINys4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MPi2GJkoChI&feature=related
ps.har du ikke lyst at vinterklargøre mine både?

Albjerg
13-11-2009, 06:43
Det kan det være, det kan også den sikring der sidder i selve forvarme-relæet (i motorrummet). Men det er rimeligt normalt med et gløderør i ny og næ. PAS PÅ hvis du skal skifte et, det kan knække hvis du er mere end blid. Motoren skal være rigtig godt gennemvarm, så er du mere sikker på at gevindet i topstykket ikke bliver revet.
Evt. sprøjt lidt rustløsner (tyndt) ned omkring gløderøret, inden du sørger for at motoren bliver varm.

Det må jo så være Stinne vi skal have fat i, for at høre om han har en blid hånd :rolleyes::rolleyes:

LAU
13-11-2009, 08:34
Det må jo så være Stinne vi skal have fat i, for at høre om han har en blid hånd :rolleyes::rolleyes:

Hmm :-) jeg bruger normalt værktøj i ovennævnte situation (",)

høvding
15-11-2009, 10:04
Skal det være en Vito eller eller kunne en T4 også være noget?? :)

t4 har ingen interesse. desværre.

nicolajjetrider
15-11-2009, 11:17
Så er der skiftet 4 Gløderør og et TårnLeje samt drivmachet:) ( da jeg kom til at smelte den da jeg sku ha en bolt fri ).

Billeder kommer:)

Ralph - Manorwar;) Jo du siger bare til, hvad skal du ha lavet ved dem?:)