Hjullås mv. [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Hjullås mv.


Miss Mancini
13-11-2009, 09:32
Som udløber af tidligere tråd omkring hjullås på bådtrailere, kunne det være interessant at vide, hvor mange herinde fra, der har lås på deres bådtrailer.


Jeg har selv "kasselås" på trækanordningen, men vil nu investere i en hjullås også. De stigende antal tyverier af trailerbåde vækker frygt for ens egen båd.

Mit drev afmonteres for vinteren og opbevares "under hovedpuden"...:)

Manorwar
13-11-2009, 09:37
jeg har alt på mine både ,kopplingslås ,hjullås og trippletrack BIG brother gps-trak..og en god forsikring..

bhvvs
13-11-2009, 10:01
Som udløber af tidligere tråd omkring hjullås på bådtrailere, kunne det være interessant at vide, hvor mange herinde fra, der har lås på deres bådtrailer.


Jeg har selv "kasselås" på trækanordningen, men vil nu investere i en hjullås også. De stigende antal tyverier af trailerbåde vækker frygt for ens egen båd.

Mit drev afmonteres for vinteren og opbevares "under hovedpuden"...:)
Har hjullås på og en god forsikring, og båden parkeret helt op af huset, så man ikke kan komme til motoren.

Strøyer
13-11-2009, 10:14
Min RIBbåd står på en lille trailer hvor den er låst fast til,og når den er færdig med styrepult og det hele så bliver der boltet en trækkrog på muren hvorpå traileren låses.
den trækkrog sidder ca. 0,5M fra min hovedpude, så mon ikke jeg kan nå ud og ønske tyven tillykke med hans nye PLASTER...-dlof--f

Peter508
13-11-2009, 11:58
Jeg har ingen former for lås på min trailer, og har heller ikke tænkt mig at få det....

KS1
13-11-2009, 12:10
Jeg har ingen former for lås på min trailer, og har heller ikke tænkt mig at få det....

Hvorfor vælger du den løsning?? ligger båden ikke fast på traileren? eller står den i låst lade?

Strøyer
13-11-2009, 12:14
Eller så er det fordi båden vejer 3,5 tons og ikke umidelbart kan køres væk.

Sådan er det med min Century. der er heller ikke lås på.
Den står inde og der skal flyttes en del både før den kan køres ud.

Albjerg
13-11-2009, 12:37
Jeg har heller ikke lås på min, men den står i en lade langt ude på landet et sted.....

goffy
13-11-2009, 13:07
min står godt hjemme i haven og der skal kran til for at få den løftet ud over en 2 mtr høj ligusterhæk . :D
så heller ingen lås her og alle værdi genstande ligger i kælderen

Clasg
13-11-2009, 18:53
Da jeg havde båd, brugte jeg samme metode som Rolf.

Een af mine venner har også trailerbåd.
Den er sikret med:
- Trailerlås over trækket.
- Kæde gennem det ene hjul og rundt om rammen.
- Stanglås på rattet , og ikke kun når den ligger i havn :rolleyes:
- statspærre på motoren
- GPS Tracking alarm..!

Men han har også haft den stjålet for 3 år siden. Den blev genfundet efter et par dage, hvor den var kastet op på en stenstrand efter den havde fået banket bunden ud. Han måtte undvære den til værftet hele den fantastiske sommer, hvor der var vindstille og 25 grader i skyggen..! :(

Lars T
13-11-2009, 19:33
Man skal vidst være meget kreativ hvis man skal køre en tur med min ;)
Da min stod på ustraileren pillede jeg trækhovedet/koblingen af traileren - 4 gennemgående bolt til bremsen også gled koblingen af.

Campion 165(seb)
14-11-2009, 09:23
Min plejer at stå hos den 'lokale' bondemand, og er monteret med en lås over koblingen..

- og så er nøglen pillet ud så de ikke kan starte den !! :D:D:D

nicolajjetrider
14-11-2009, 14:49
Jeg har ikke lås på min, men hvis nogle stjæler dem, så får de så hjernedødt mange tæsk - Gps tracker monteret.

Lars T
14-11-2009, 16:38
Gps tracker monteret.
Ditto ;)

Miss Mancini
14-11-2009, 16:56
I dag fik jeg købt hjullås til traileren hos T.Hansen.

MartinN
15-11-2009, 20:37
Jeg har en hjullås der låser begge hjul samt kasselås over hele kuglekoblingen.

Peter508
15-11-2009, 20:48
Hvorfor vælger du den løsning?? ligger båden ikke fast på traileren? eller står den i låst lade?

Den står i haven....

Meeeeeen som en skrev så vejer den 3.5 ton i ren vægt, sikkert omkring 5-700 kilo mere reelt + at traileren den står på vejer 1,2 ton i sig selv...:rolleyes:

Hvis nogen vil slæbe afsted med den, og det lykkedes for dem....så har de sgu også gjort sig fortjent til båden....:D