GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Ærø søassurance pråmienforhøjelse 16% [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Ærø søassurance pråmienforhøjelse 16%

Manorwar
02-12-2009, 11:12
forsikringsnyheder1.12.09 ..
Ærø søassurance/CODAN forhøjer præmien med Bådforsikring fra idag med 16%...
so måske nu en idee at skifte til BAVARIA -en fair forsikring til en fair pris ..
-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Miss Mancini
02-12-2009, 11:34
so måske nu en idee at skifte til BAVARIA -en fair forsikring til en fair pris ..
-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Ja, men agenten i Danmark er da helt ude i hampen..:):):)fjupeqopq-dlof--f:DpoppeSmokeyfisherboattt:eek:

Er der noget nyt om baadforsikring.dk og Klaus D. Funk ?

Manorwar
02-12-2009, 12:01
ja ham piraten er jo ikke nemtmen dygtigt er han fjupeqopqfjupeqopq
ang funkproblem
FUNK er ude i regn ..MH har stopped alt samarbejte og afrenger lige portovilen med funk so jeg regne jeg med en overtagelsefra ca 2500 DK BF.dk både til BAVARIA per 1.1.2010
nemt og smertefrit via piratens BAVARIA servicekontor ..Funk kunder få en brev fra MH om dette .
vi har en siste møde med MH den 9.12.02 i muenchen..
so piraten få lidt dubloner ..-dlof--f-dlof--f

mohabba
02-12-2009, 12:36
Gad vide om Bavaria er interesseret i at forsikre både i Grønland?....

Manorwar
02-12-2009, 12:44
ikke pt.men vi har planer ...
BAVARIA har ja ingen servicekontor på grønland ednu .so vi mangler lige en samarbejtspartner i Nuuk
den grønlanske market er ja interessant og BF .dk har ca 400 både på grønlandforsikret siden 2006 -dlof--f.Gad vide om Bavaria er interesseret i at forsikre både i Grønland?....

Peter508
02-12-2009, 12:59
Nu er de 16% forhøjelse for trailer både, både med drev og udenbordsmotorer...

Os andre får en forhøjelse på 6%.

Casper T
02-12-2009, 13:39
ja ham piraten er jo ikke nemtmen dygtigt er han fjupeqopqfjupeqopq
ang funkproblem
FUNK er ude i regn ..MH har stopped alt samarbejte og afrenger lige portovilen med funk so jeg regne jeg med en overtagelsefra ca 2500 DK BF.dk både til BAVARIA per 1.12.2010
nemt og smertefrit via piratens BAVARIA servicekontor ..Funk kunder få en brev fra MH om dette .
vi har en siste møde med MH den 9.12.02 i muenchen..
so piraten få lidt dubloner ..-dlof--f-dlof--f

1.12-2010 der er et helt år til,jeg må vidst hellere selv opsige og tegne en ny

Manorwar
02-12-2009, 13:48
ups en piratefejl :eek:
selvføligt per 1.01.2010 -dlof--f

1.12-2010 der er et helt år til,jeg må vidst hellere selv opsige og tegne en ny

Albjerg
03-12-2009, 15:48
Problemet for os med gamle billige både er at vi må bide tænderne sammen og sige "nåh" :( Ellers skal jeg skrue prisen på min båd op til 75000 for at komme ind ved Piraten - og det er jo heller ikke realistisk. Men sjovt er det sq ikke :eek: med 16% stigning...

Peter508
03-12-2009, 17:09
Nu ved jeg ikke helt hvad andre betaler, men stigningen i kr. øre for mig er mindre end 300 kr. om året....

Nu stiger jeg med 6% og ikke 16%, men hvis det var 16% ville jeg stige med ca. 700 kr. om året, det er selvfølgelig også penge, men det er en konsekvens af tyverier....og de ekstra 60 kr. pr. mdr. skulle nu ikke få lov til at bringe mit pis i kog....

Man må jo tage hele pakken og sammenligne, det tyske selskab vil ikke forsikre både under 75.000 kr., det er der sikkert en grund til, ydermere forlanger de gps tracker i bådene ( såvidt jeg erindrer ), det skal jo også finansieres....

Man skal huske at veje hele pakken op imod hinanden, og ikke kun brudstykker som jeg synes der er en tendens til.

Jeg havde et havari i min sommerferie med min båd, og det tog 2 dage så var vi sejlende igen, og Søassurancen dækkede alle omkostninger uden nogen problemer overhovedet, de hjalp hele forløbet igennem så vi følte os ualmindelig godt behandlet.

Det er først når man har brug for sit forsikringsselskab, at man virkelig lærer dem at kende....

Manorwar
03-12-2009, 17:52
jeg er din mening...når man har brug for sit forsikringsselskab, at man virkelig lærer dem at kende...

husk lige at ærø også har en rigtigt dårlig dækning (enkeltrisiko)og en mega mærklig afskrivning% med drevskader og UB motoren.
ærø(codan) er i forvejen med kasko ca 35% dyrer end BAVARIA ..so fra nu mer end 50%
da snakke vi mer end 300 kroner :rolleyes: IKKE

Æro (codan)skriver om at ALLE danske selskaber forhøjer.

Generel er situation at alle Danske forsikringer i stieger voldsomt i 2010,
med erhvervforsikring op til 25% ekstra .:eek::eek::eek:
Der er rigtigt at skade% er forhøjet specielt med tyverieskade
MEN jeg tro at danske forsikringsselskaber har haft en rigtig dårlig år pga den dårlige kapitalmarkt.og kunden skal betale.for dette STORT minus i forsikringspengepungen ...

BAVARIA sætter IKKE prisen op næste seson
pga. vores gesamt europæiske marketstrategi.
Vores omsætning I DK er op med ca 45% i 2009
Selvom vi har haft en kæmpehøj skade%.(men kun i DK)
har vi nu 12 år uden præmieforhøjelser..
og lige lidt reklame *GG
.BAVARIA Yacht .dk en fair forsikring til en fair pris

Ydeliger er der ikke krav om GPS track(rabat 10%)med BAVARIA men vi skal desvære sætter minimum forsikringværdi op til 100.000

Albjerg
04-12-2009, 08:26
Så skal der sq stoppes meget bling-bling i båden for at nå derop fjupeqopq

Manorwar
04-12-2009, 09:15
bar få en banklån til blinkblink..-dlof--f
her lige en utog af ærøs forsikringsbetingelser ENKELTRISIKO

I perioden 16.09-31.03 dækkes der kun for tyveri/hærværk, såfremt påhængsmotor befinder sig i aflåset, lukket rum eller på aflåst trailer på ejers hjemadresse.
af

a at fartøjet ikke var sødygtigt, forsvarligt lænset og behørigt udrustet og bemandet, selv om forsikrede ikke har vidst dette.

b at de til fartøjet benyttede fortøjninger og ankergrejer ikke har været forsvarlige, og fortøjningen af fartøjet ikke har været forsvarlig.

c at åbne eller delvis åbne fartøjer har henligget uden for havn, uden at cockpittet har været

forsvarligt overdækket med presenning.

d at fartøjet under henliggen/oplægning ikke har været under effektivt og regelmæssigt tilsyn.

e at fartøjet under henståen på land ikke har været anbragt på fast grund og forsvarligt afstivet.

f at fartøjet ved henliggen på land på åben kyst er blevet taget af søen eller beskadiget, fordi søen har kunnet nå det.

g Slid, alder, råd, rust, tæring, rotter, mus, orm, svamp eller andre årsager, som kan ligestilles hermed.

h Skade på genstande som følge af almindelig brug, vejrligets påvirkning, samt ridser, småskrammer

og tilsmudsning.

i Forurening af sejl, kalecher og anden presenningdug.

j Materiale- eller konstruktionsfejl, fabrikationsfejl og skader omfattet af garantiordning.

k Overtrædelse af offentlige myndigheders sikkerhedsforskrifter.

Ved eksplosion er den eksploderende genstand ikke dækket. Skade på motor, som følge af eksplosion i denne er ligeledes undtaget.

Skade på elektriske maskiner, ledninger, apparater og lignende foranlediget ved kortslutning i disse eller andre rent elektriske fænomener - hvortil også henregnes induktion fra elektrisk uvejr, dækkes ikke

b Påhængsmotorer og drev vil uanset stand ved totalskade eller tab blive erstattet med følgende

procent af nyværdien for tilsvarende ny genstand.

lder Erstatningsprocent

indtil 1 år 100%

indtil 2 år 90%

indtil 3 år 80%

indtil 4 år 70%

indtil 5 år 60%

indtil 6 år 50%

indtil 7 år 40%

derefter 30%
c Søassurancen er berettiget til at anvise anden erhvervsdrivende reparatør end den af forsikringstagerens

udpegede, uden at selskabet derved påtager sig ansvaret for skadens håndværksmæssige udbedring.

d Undtagelser:

1. Tidstab, hyre- og kostpenge, tab af fartøjets anvendelse (liggetid) samt rejseudgifter og udgifter

til ophold, erstattes ikke.

2. Forøgede udgifter ved reparation foretaget udenfor normal arbejdstid, samt eventuel forringelse

af fartøjets handelsværdi samt kosmetiske fejl, som følge af skadens udbedring, erstattes ikke.

3. For maling og lakering erstattes kun i det omfang beskadiget materiel kræver det.
2.2 Ansvarsforsikringen dækker ikke ansvar for

a Ting, der tilhører forsikringstager, bruger eller andre ombordværende personer, eller ting som disse personer har til lån, leje, opbevaring, befordring eller som af anden grund befinder sig i deres varetægt.

b Skade på de sikrede personer og andre ombordværende.

c Vandskiløbere o.l., der trækkes af fartøjet og disses ansvar overfor andre.

d Skade opstået under transport pr. skib, auto, trailer eller bane.

Ulman
04-12-2009, 10:50
Manorwar: Du kan godt spare dig. Ærø Søassurance vinder måske ikke på prisen, men på deres troværdighed og service. Jeg har også forsikring der, og jeg stiger med 16%. Det får mig ikke til blinke 2 gange, og jeg fortsætter helt sikkert med min forsikring der. Jeg er HELT på linie med Peter508 :-)

Manorwar
04-12-2009, 14:10
na ,mener du at BAVARIA ikke er troværdighed og bytter en dårligt service til vores ca 130.000 kunder ??dlof--f

Selføligt er der ja allene op til kundenen om han vill betaler 50% ekstra for en meget dårliger dækning og høje trækprocenter med erstattning med ærø ..og nu snakker vi ja ikke om 100kr men om masse penge og dette HVERT år so hvis du har din båd i 10 år forsikred snakker vi ja om mange 1000 kr ..vi alle skal ja spare lidt pt .ik ?

Har jeg glemt at nævne også, at Ærø har ikke en nyværdi erstattning ..-dlof--f
Hvis du har købt en nyt båd få du med Bavaria idenfor de første 5 år den fulde købspris tilbage med totalforlis ..(sakset fra BAVARIA Forsikringsværdi – faste tariffer
Forsikringssummen er lystbådens værdi(inklusive det samlede udstyr og tilbehør) på
tidspunktet for begyndelse af forsikringsaftalen.Værdiens størrelse er den aftalte forsikringssum
og anses som fast tarif.
med Ærø kun handelsværdi og har ingen fast tarif (sio du få kun ca 50% af bådens nyværdi efter 5år)
.NU snakker vi RIGTIGT MØNTER i en evtl.erstattningsag med totalforlis/tyverie af båden ...-dlof--f
.
og en ting til. ¨Ærø tilbytter ingen YACHTassistance som BAVARIA.(slags Falck service med eks motorstop mm. på vandet -uden ekstra omkostninger)

jeg infomere bar om dette ENORME pris stigning /forskel og mellem en enkeltrisiko eks ærø og en ALL risk eks BAVARIA ..-dlof--f-dlof--f-dlof--f

jeg få nye kunder nog ...jeg prøver jo ikke at gø ærø dårligt ang service.ikke ? jeg poster kun rene FACTS-dlof--f-dlof--f-dlof--f
jeg mener KLART at ALLE forsikringskunder skal finde en time og gemnengå deres forsikringskontrakter/betingelser og undersøge market, specielt efter de nye EKSTREME prisstigninger ..
jeg har undersøgt market ang alle mine forsikringer ,bil ,firma etc og spare nu ca 15.000 per år ...
so der er lidt til øllet

Casper T
04-12-2009, 14:55
desvære fik jeg ikke nøgleringe/samt t-shirt da jeg skiftede til BF,ligesom da jeg tegnede bådfors.hos TRYGfjupeqopq

Manorwar
04-12-2009, 15:44
HAHAHHAHHHAHAH
for den præmieforskel fra næsten 60% kan du køber dig kistevis nøgleringer og reklametishirts .. ...
og der er ja i slut dig du betaler for dette ..-dlof--f-dlof--f-dlof--f
jeg skla nog finde lidt dejilge gaver til kundene i næste seson ..

Peter508
05-12-2009, 15:39
Jeg synes at det er ualmindelig dårlig stil, når en repræsentant for et konkurrerende selskab konstant prøver at promovere sit eget selskab ved at hakke ned på konkurrenterne.

Faktisk så er det meget på kant med markedsførings loven, og er direkte i strid med god forretnings etik og moral.

Hvis ens eget produkt er så godt som der påståes, så burde det overhovedet ikke være nødvendigt at prøve på at hævde sig på andres bekostning.

Den eneste effekt det har på mig, er at jeg bliver mere mistroisk overfor firma'er/selskaber der har repræsentanter der opfører sig på den måde.

Manorwar
05-12-2009, 21:54
hmmmmmmm okey so hvis du mener at jeg eller BAVARIA har brug for dette som reklame her tænker du lidt forkert..

men okey,so i få ikke flere mega hemlige insidertips fra mig....-SMF*

men som sagt er der ja kun reelle facts.
og kan læses i forsikringsbetingelser....

jeg taler ikke dårlig om ærø..eller hakke???

som sagt tale jeg om de kæmpe fordele fordele med en ALL RISK..fra eks. panthenius eller bavaria

PS.jeg udtale kun mine private mening her, selvføligt ikke BAVARIAs

helt ærligt -at forhøje præmien med 16% er rigtig frækt , dlof--f
men peter -- igen... kunden bestimmer.*GG*
derefor har jeg lige snupdivup skiftet forsikringselskab
efter de trusser med at forhøjer mine erhversforsikringer med 20%..

Ulman
05-12-2009, 22:00
Jeg synes at det er ualmindelig dårlig stil, når en repræsentant for et konkurrerende selskab konstant prøver at promovere sit eget selskab ved at hakke ned på konkurrenterne.

Faktisk så er det meget på kant med markedsførings loven, og er direkte i strid med god forretnings etik og moral.

Hvis ens eget produkt er så godt som der påståes, så burde det overhovedet ikke være nødvendigt at prøve på at hævde sig på andres bekostning.

Den eneste effekt det har på mig, er at jeg bliver mere mistroisk overfor firma'er/selskaber der har repræsentanter der opfører sig på den måde.Enig. Det er fuldstændig latterlig læsning. Og det har samme effekt på mig. Jeg tænker: Selskabet Bavaria er sikkert OK og forsikringen udmærket, men repræsentantens stil er så latterlig at jeg holder mig væk.

Manorwar
05-12-2009, 22:24
dette må du selvføligt gerne.nu tvinger jeg ja ingen...
specielt hvis du op peter er so glad for ærøs forsikring..-dlof--f-dlof--f-dlof--f
men komm ikke hylende til mig ,hvis din båd er stjålen og du få ikke en fair erstattning..
som sagt -kunden bestemmer..
..poppepoppepoppe

Mr_Matthew00
10-12-2009, 07:55
Ei, hold så igen! Jeg synes da vi skal give manden lidt credit for, at han ønsker og hjælpe og alle til en bedre og billigere forsikring! Han skriver jo på intet tidspunkt om holdninger, men holder sig til rene FACTS! Derfor er det da komplet usagligt når i to begynder at hakke ned på ham! DÉT er nemlig dårlig stil! Der bliver jo netop også opfordret til, at man selv kigger på forskellige forsikringer for at dække sit behov bedst. Jeg synes da i burde tage de upartiske briller på og læse både Bavaria's og jeres egne betingelser igennem, inden i sviner folk på den måde!

Just my 5 cent

Mathias

Peter508
10-12-2009, 09:25
Nu har jeg bare i omtrent 4 år læst det samme og samme igen og igen fra ham af, og på flere forskellige fora'er....

Jeg prøvede at få en forsikring igennem BF og ham, da BF var verdensmestre i alt, og alle andre selskaber var det rene lort....Tilbuddet fra BF kom i løbet af 3 dage, jeg accepterede umiddelbart, til gengæld så jeg aldrig skyggen af en police....

Og trods gentagne mails og opkald til manden, skete der aldrig en rygende fis....andet end at jeg fik en sludder for en sladder....

Så skifter manden til et andet selskab, og vasker total hænder i forhold til hans tidligere virke, det mener jeg faktisk er ganske utroværdigt....

Udover det så er det i DK ikke lovligt i følge markedsføringsloven, at profilere sig på baggrund af andre konkurrenter. Hvis det var så ville reklame billedet straks være noget anderledes end det er.

Og jeg køber på ingen måde, at han udtaler sig som privat person, han bestiller ikke andet end at henvise til egne fortræffeligheder, kontra konkurrenternes mangler.

Jeg skrev sidst i mit første indlæg, at det er først når man har haft brug for sit forsikringsselskab, at man virkleig lærer det at kende. Og jeg har haft brug for Ærø, og de var virkelig fremme i skoene, og reddede vores sommerferie. Og ved dem gik der 48 timer fra afgivet tilbud, til jeg ren faktisk havde en police.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at du skriver som du skriver alene på baggrund af denne tråd, denne tråd ligner bare 500 andre fra ham af.....

Manorwar
10-12-2009, 10:37
na peter hold opppe - nu bliver du ja lid for persønligt...skru lige lidt ned, tak.-dlof--f
er du sur at BAVARIA ikke forsikre din båd pga gering værdi ??eller hvad?

Denne enlag her har med Ærøs kæmpe præmiestigning og deres forsikringsbetingelser at gør
og ikke med mine person eller reklame af BAVARIA , so venligts hold dig idenfor themaen ,tak
svinefora har vi ja nog andere steder ..*GG*

At du har haft problemer med funk, beklager jeg
MEN at han har ikke send dig en police er ikke min problem og har altrig været.
jeg har kun arbejdet som ansat med skadebehandling hos FUNK .og om dette har jeg altrig få klager om .
spør strøjer ..
Policering er funks ting , SO den ansvar er klart hos Hr.funk og ikke hos mig...
So, igen hold dig venligst til FACTS og themaen .tak

IGEN en gang til -som sagt nu flere gange er der her mine rent persønlige mening og ikke noget kundehussle.

BAVARIA ytter en kanon service og en god ,hurtig og fair skadebehandling til Danmarks BESTE pris.
OG igen -jeg få kunder nog.-dlof--f-dlof--f-dlof--f

ang. skadebehandling og dækning fra ærø må du gerne ringe til leiflarsen marine
han har nogen fine historie om ærø gemnen sine erfaringer ang skadebehandling og betaling..
FACT.
leifs kunde har haft en skade med grundstødning-skadesum 20000 kr.og ærø har kun betalt 5000.kr
kunden skal selv betale 15.000.kr
skadesum -10.000kr selvrisiko -25% egenbetaling fra totalsum med drevskade..:(
med BAVARIA skal kunden kun betale 3000 i selvrisiko..:D
NU snakker vi mønter igen.

ps peter der er jo fint at ærø har levert dig en god service ,tilykke
MEN har ærø også betalt din propeller med 100%?
dette glemme du lige at fortælle her. ikke?
venligst skrive lidt om din skade sum-erstattning-selvrisiko-egenbetaling etc .TAK
som du siger Søassurancen dækkede ALLE omkostninger dette tro jeg nu ikke på ..
og en spørgsmål til - har du ikke mistet din skadefrirabat ?
er du ikke ryget op med præmien efter din skadeanmeldese/erstattning ??
normalt ryger du op til 10% og miste 30% af din skadefrirabat.eller få du VIP treatment ??*GG*
skaden lytter jo ikke dyrt -kan der betaler sig på lang sigt at anmelde so en lille skade og ødelegge sine rabatter ????

OG igen, ikke noget dårlig marketsføring her fra mine side ,hvor har du dette fra???
læs venligst loven FØR du kommer med falske beskyldninger her.TAK
..jeg poster rene FACTS.og selvføligt ingen løgnhistorier .jeg henviser dig venligst til marketføringsloven.

§ 3. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller udbud af varer

Jeg forventer med glade en uafh. baadforsikringstest i starten af 2010 fra en stort dansk mediamagasin. so vi kan sammlige priser og betingelser korrekt..
FACT- ALL risk forsikring eks panthaenius /bavaria har KLAR bedere forsikringbetingelser end enkel risikoforsikringer fra danske forsiringselskaber eks ærø/tryg /yachtpool mm. Kunden få bedere dækning med all risk.
Fact -Nyværdiforsikringer få man ikke fra danske forsikringselskaber.
Fact -tyske selskaber generell billiger en danske med bådforsikringer ..
Fact -BAVARIA har ikke førhøjet præmien i 12 år .
Fact - kun BAVARIA tilbytter Yachtassistance med motorstop,havsnød mm.

og ang. dine "tvivler" om BAVARIA ..
BAVARIA er en af europas største Yachtforsikring
ca 75% af alle danske bådforhandler anbefaler BAVARIA Yachtforsikringer.
Peter ,tro du at kettner outdoor med 40 danske forhandler har ingåed samabejde med BAVARIA hvis tingene er ikke i.o?-dlof--f-dlof--f

Miss Mancini
10-12-2009, 10:47
Kunne vi ikke holde tråden til at omhandle Ærø Søassurance og deres præmiestigning på 16%, forsikringsdækning mv. ?

En præmiestigning på 16% er for mange af os bådejere ikke verdens undergang sammenholdt med de udgifter vi ellers har til verdens bedste fritidsinteresse.

Ulman
10-12-2009, 12:25
Kunne vi ikke holde tråden til at omhandle Ærø Søassurance og deres præmiestigning på 16%, forsikringsdækning mv. ?

En præmiestigning på 16% er for mange af os bådejere ikke verdens undergang sammenholdt med de udgifter vi ellers har til verdens bedste fritidsinteresse.Det kan vi godt, og så kan jeg jo gentage mit første indlæg omkring det:

Manorwar: Du kan godt spare dig. Ærø Søassurance vinder måske ikke på prisen, men på deres troværdighed og service. Jeg har også forsikring der, og jeg stiger med 16%. Det får mig ikke til blinke 2 gange, og jeg fortsætter helt sikkert med min forsikring der. Jeg er HELT på linie med Peter508 :-)

Strøyer
10-12-2009, 12:30
jeg har kun arbejdet som ansat med skadebehandling hos FUNK .og om dette har jeg altrig få klager om .
spør strøyer ..

Jeg har ingen klager tværtimod.
I min sag var der styr på sagerne og det gik hurtigt.

Manorwar
10-12-2009, 12:40
ulmann jeg har ingen problem med ærøs troværdighed og service
som sagt --kunden bestimmer ---
men tilbage til Ærøs Forsikringsbetingelser.
her lige en af ærøs "Specielle" forsikringsbetingelse til brugerns omtanke og diskusion..

3. Påhængsmotoren skal være fastlåst til fartøjet med tilstrækkelig låseanordning (låsebolte e.l.) (fintmed mig, MEN nu følge Hammern)

og skal uden for de i §1.3 nævnte perioder(sejlperioden) – hjemtages og opbevares i lukket aflåset rum:eek::eek::eek::eek:
Mener klart at kunder med eks.en 300 kg 200 hk UB motor skal demontere motoren fra vinterlager udenfor hjemmet og tage den med hjem med lange arme ,oppe på 4. sal i en lille lejlighed. og opbevare den i en lukket og låst rum
-eller INGEN dækning med tyveri.
Hvis båden stå hjemme i en åben carport e.l.,skal den motor også demonteres og låses idenfor..
Motoren skal opbevares HJEMME ,hvad med dækning med reperatur hos en forhandler??forhandlerns forsikring dækker heller ikke..

hvem fafan har haft denne smarte idee???????-dlof--f-dlof--f..der er jo praktiskt umuligt.

Peter508
10-12-2009, 12:47
Jeg er efterhånden bare blevet utrolig træt af at se, hvordan en repræsentant fra et andet selskab konstant hænger andre selskaber ud, og samtidig prøver at profilere sig selv og sit eget selskab.

Og jeg gentager gerne, hvis ens eget produkt er supert, er det fuldstændig unødvendigt at lave negativ promovering af andre selskaber, man kunne nøjes med at promovere sit eget, alt andet er i min bog udenfor god forretningsskik, og til stadighed meget på kant med markedsføringsloven.

Og ja jeg fik ALLE udgifter betalt, incl. 1 overnatning for familien, incl. leje af bil, incl. propel, incl. en ekstra forstærkning af akselen, incl. arbejdsløn.

Og nej jeg er ikke steget med noget som helst, andet end den nu varslede stigning på 6%.

Og jeg havde personligt ingen problmer med Funk, jeg havde kun kontakt med Ralph, hvordan det så er organiseret i huset, aner jeg ikke noget om.

Jeg ville aldrig forsikre noget som helst igennem den danske repræsentant for Bavaria, selskabet er garanteret helt okay, min tillid til repræsentanten er bare mindre end nul....

Igen må jeg sige, at man skal gøre hele pakken op imod hinanden, og der findes bestemt andre faktorere end pris....

Manorwar
10-12-2009, 13:18
hmmmmmm min tillid til peter historie er også bare mindre end nul...
Der lytter jo helt mærklig mærklig at du ikke mistet din skadefrirabat..DEN FÅ MAN JA KUN HVIS MAN HAR INGEN SKADE..

Du har heller ikke betalt din selvrisiko OG ærø har betalt ALT ??:rolleyes::rolleyes:
har du haft en helt nyt motor fra 2009?
so at ærø har ikke trækket ingenting?
jeg henviser venligst til ærøs afskrivningssystem.
hvem skal tro på dette ?sagtens ikke en forsikringspirate..

incl. leje af bil og hotel??????????????????????

Hvad har din bådforsikring med din bil-leje eller hotelophold at gør i forbindelse med en grundstødning?
der er måske din rejseforsikring den dække denne slags men ikke din bådkasko..

i ærøs betingelser stå klart...
1. Tidstab, hyre- og kostpenge, tab af fartøjets anvendelse (liggetid) samt rejseudgifter og udgifter til ophold, erstattes ikke.
Har du måske ekstra specialt VIP TREATMENT med ærø som -dlof--f-dlof--fExecutive VIP - Kongen af Jylland - Kejser Paulo d. 1.

lige en til...forstærkning af akslen??? hvad er dette for en nonsense??
har jeg altrig hørt om før..hvem har reparet dreven??
normalt skifter man ja propelleraksel og prop med grundstødning so man ikke ødelegger gearene ..i øvrigt standart hos BAVARIA
So peter HELT ERLIGT-denne historie her kan du fortælle andere folk uden erfaring i forsikringsbranchen, ikke til mig ...
jeg tro ikke en skid på , hvad du prøve at fortælle os her..

men komm gerne lige med flere details ,priser,erstatningssum mm.med din skade..
og du må gerne poste ærøs skriftlige erstattningsafgørelse her på siden,
so måske få du lidt troværdighed tilbage fra min side..
.
og husk nu at opbevare din motor hjemme hos dig - indendørs- under lås * SMF*udenfor sejlsesonen.

Peter508
10-12-2009, 13:38
Nu lyver jeg så faktisk aldrig, det har jeg intet behov for...så nu er det vist dig, der ryger over i den personlige grøft.

Jeg havde selv en ekstra propel liggende, og den afkøbte Ærø af mig, og de gav 2000,- mere for den end min selvrisiko var.

Der skulle støbes under bænken i agterkabinen med epoxy, af den årsag kunne vi ikke sove 1 nat i båden.

Der blev ved samme lejlighed fabrikeret og monteret en afstiver af lejehuset.

Jeg lejede en bil for at køre til Kolding og hente min propel, det var billigere end at betale en fragtmand for det, derfor betalte Ærø også for det.

Ellers noget ?

Peter508
10-12-2009, 13:41
og lige som et nb....

det er lige præcis min historie der gør, at jeg er umådelig tilfreds med Ærø. 1 ting er hvad der står i betingelserne, 1 hel anden ting er hvordan der ageres når man har brug for dem.

Jeg håber aldrig at jeg får brug for dem igen, men jeg ved at de yder en rigtig god service, jeg har nemlig haft brug for dem.

Strøyer
10-12-2009, 14:23
Jeg er af den personlige mening at har man haft en god oplevelse med sit forsikringsselskab og folkene der varetager sagen, så er det jo der man bliver, for der er jo en vis trykhed i at vide at de er til at tale med.
Jeg er ikke selv "forsikringsrytter" der flytter selskab for at spare et par håndører.
Men flytter gerne for en bedre forsikring.

Miss Mancini
10-12-2009, 14:28
Lad mig nævne som pendant til Peter508´s indlæg omkring valg af forsikringsselskab.

Jeg har haft CODAN forsikring ifb. med bil- og husforsikring. Det er dyre forsikringer - ingen tvivl om det - men når behovet er der for hurtig og problemfri skadesbehandling, så har CODAN altid været meget large og ydet mere end forventet. Da min tidligere 4x4 brændte pga. eksploderet turbolader betalte de prisen for en tilsvarende bil i brugt stand incl. de reparationsomkostninger vi have haft på bilen igennem 12 mdr. - det var jeg meget tilfredse med.

Valg af forsikringsselskab skal ikke altid vurderes ud fra prisen.

Manorwar
10-12-2009, 15:13
na peter
jeg siger ikke at du løgner men jeg tro bar ikke helt på dine historie
og hvis sagen er sodan, lytter der jo lidt anderleds ...-dlof--f-dlof--f
no hard feelings -dlof--f
MEN at en forsikringselskab betaler hotelomkostninger etc i klar strid med deres forsikringsbetingelser , er desvære uhørt i brachen ..og tro mig ,en skadebearbejder skal kør en erstattningsag 100% revisonsikkert efter forsikringsbetingelser ..ellers resikere at miste sin job.
Hvis der er rigtigt er ærø ja en absolute førsteklasse forsikring og jeg skifter gerne -men først efter de skifter forsikringsbetingelser fordi jeg gilder ikke at transportere min 250kg UB motor i og ud fra huset hvis jeg skal sejle i vinter .... -dlof--f-dlof--f
so ærø har købt reserve propellen fra dig og ikke trukket dig selvrisiko??
men. du mangler ja nu en reservepropel.ik?..one way or the other har du ja betalt selvrisikoen ..
by the way -hviken selvrisikobeløb har du med ærø??er der ikke 8000-10.000kr ?
og en til . du kan få en ekstra præmiestigning pga. anmelded skade og miste 30% af din 40% skadefrirabat ..men først med dine næste års regning ..
ærø er ja ingen socialkontor .ik?.

ang din reperatur af skaden - fabrikeret og monteret en afstiver af lejehuset.
nu har jeg mistet tråden komplet ,
HVAD mener du dermed ?og hvorfor????
hvis lejehuset og proppen har få skade so har sagtens også få dine aksle en ..men den har du ja ikke skiftet og resikere nu en dyrt følgeskade på gearing -
naja --jeg stoppe nu -dlof--f-dlof--f-dlof--f

ng pers. angreb/grøft -dette har du jo selv startet ..-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Manorwar
10-12-2009, 16:00
na peter hvis sagen er sodan, lytter der jo lidt anderleds ...-dlof--f-dlof--f
no hard feelings -dlof--f
MEN at en forsikringselskab betaler i klar strid med deres forsikringsbetingelser betaler, er desvære uhørt i brachen ..
med hvis der er rigtigt er ærø ja en absolute førsteklasse forsikring og jeg skifter gerne men jeg gilder ikke at transportere min UB motor i huset .. -dlof--f-dlof--f
so ærø har købt propellen fra dig og ikke trukket dig selvrisiko??
naja jeg stoppe nu -dlof--f-dlof--f-dlof--f
og ang pers. angreb/grøft -har du jo selv startet sagen ..-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Peter508
10-12-2009, 18:47
Jeg er sådan set temmelig ligeglad med hvad der er uhørt i branchen, jeg sendte samtlige kvitteringer til dem, og de dækkede alt.

Og jeg har ingen steder skrevet, at jeg ikke skulle betale min selvrisiko, selvfølgelig skulle jeg det, og den er iøvrigt på 5000,-

Propellen jeg havde var en brugt, den gamle har jeg fået lavet for 800,- så jeg har stadig en reserve.

På den båd jeg har, er lejehuset for drivakselen åbenbart et svagt punkt, derfor fabrikerede og monterede værkstedet en afstiver for lejehus, også det ekstra arbejde dækkede Ærø.

De betalte iøvrigt også for at båden stod på bedding i 2 dage....

Aksel - lejer og alt blev målt igennem, det fejler intet.

Ligegyldigt hvad du skriver, så får du mig på ingen måde til at ændre holdning, jeg har absolut ingen tiltro til dig og din fremgangsmåde, og jeg er ualmindelig glad for mit forsikringsselskab. Det ville klæde dig at acceptere, at der ren faktisk findes selskaber som har eksisteret i mange år, og derfor ved hvad de har med at gøre.

Jeg har intet imod dig personligt jeg bryder mig bare overhovedet ikke om din fremgangsmåde med konstant at prøve på at gøre dine konkurrenter dårlige, nøjes dog med at fremhæve dit eget produkt, og lad andre have deres i fred.

Det skal samtidig siges, at jeg er spritny kunde i Ærø, jeg har ikke været der 1 år endnu. Jeg har tidligere været i Pantanius, men der oplevede jeg ikke servicen tilstrækkelig god.