View Full Version : Vinter projekt på min bayliner 3258
Thomas E.
14-12-2009, 20:24
Hejsa
Mit vinter projekt er måske lidt stort i år :)
Jeg har taget begge maskiner ud for at få malet mit motorrum og bygget MPI på begge maskiner
derudover har jeg bestilt en jet thruster fra Willdo med 4 dyser (en til hvert hjøjne af båden det bliver lækkert)
Billeder kommer løbende :)
indtil videre har jeg skilt meget af båden indv.
Ser ski rent ud dernede :):)
Har de installeret Mercruisers nye oileskiftsslanger.? Det ville jo være ret smart til kommende olieskift :)
Thomas E.
14-12-2009, 20:35
Nej det har jeg ikke ved du hvor de kan fåes henne ?
Du kan vel få dem for en millionmilliard hos Ketner :(:(
eller måske kan Rolf/Nytdrev hjælpe? Alternativt ved jeg at ishopmarine har dem..
Det gør olieskift super nemt.
Miss Mancini
15-12-2009, 03:07
Hvis du kan skaffe det originale varenummere på delene, så skal jeg forespørge om en pris hos min leverandør - de kan ikke koste mange kroner.
Miss Mancini
15-12-2009, 03:08
Thomas E; Jeg har fået dine anodesæt hjem - sender dem med Dronningens Postvæsen i dag.
Thomas E.
15-12-2009, 06:05
Thomas E; Jeg har fået dine anodesæt hjem - sender dem med Dronningens Postvæsen i dag.
Jeg takker :)
http://www.ebasicpower.com/c/ALL2R4/Oil+Drain+Kits
http://www.ebasicpower.com/c/ALL2R4/graphics/00000001/MPI309-0380.jpg
De er beregnet til at trække ud af drænhullet i agterspejlet, det vil sikkert give en del svineri hvis båden ligger i vandetfjupeqopqfjupeqopq
Men hvis man kan montere en oliesuger eller en pumpe på slangen så vil det jo være nemt at få alt olien af motoren, hvis det er med "oliefilteret på hovedet" så husk at slå et hul i oliefilterets bund så det også tømmes, og så sviner det heller ikke så meget når det fjernes.
Jeg glæder mig til at se det sæt jet thruster med 4 dyser det er da helt vildt fedt det system, hvad har du bestilt er det med en motordrevet pumpe eller den elektriske ?
Her er det "kun" bowthruster.
7hA0pEwuFw0
Thomas E.
15-12-2009, 16:08
Det er den elektriske jeg har bestilt skulle gerne komme sidst på ugen
:) :)
Her er et link til dem hos Ishopmarine.
Din hedder 32-865281A01 hvis de er fra 1996 til 2006 til den nette sum af 70 Us :)
http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeSup.jsp?reqFor=42&eCatSupFldr=supplier-300-020-MC
Thomas E.
27-12-2009, 20:59
lige lidt update
båden er splitet ad indv. senge sofaer gulve med mere er taget ud af båden og der ser sgu godt ud over det hele intet råd i noget træ som der høres mange skrækhistorier om på baylinere.
jeg er ved at vaske alle hulrum også for den en gang topcoat i alle hulrum så den kommer til at ligne en ny igen :)
Miss Mancini
27-12-2009, 21:05
lige lidt update
båden er splitet ad indv. senge sofaer gulve med mere er taget ud af båden og der ser sgu godt ud over det hele intet råd i noget træ som der høres mange skrækhistorier om på baylinere.
jeg er ved at vaske alle hulrum også for den en gang topcoat i alle hulrum så den kommer til at ligne en ny igen :)
Tag gerne billeder af projektet - det giver måske grobund for andre til at lave lignende ændringer på båden.
derudover har jeg bestilt en jet thruster fra Willdo med 4 dyser (en til hvert hjøjne af båden det bliver lækkert)
Billeder kommer løbende :)
Jeg har kikket på Wildo thruster også, men fik aldrig gjort mere ved det. Jeg glæder mig til at høre om dine resultater. Er de de elektriske med indsug gennem pumpen eller den med centralt sug og rør gennem båden?
Held og lykke med projektet.
Thomas E.
28-12-2009, 10:41
Jeg har kikket på Wildo thruster også, men fik aldrig gjort mere ved det. Jeg glæder mig til at høre om dine resultater. Er de de elektriske med indsug gennem pumpen eller den med centralt sug og rør gennem båden?
Held og lykke med projektet.
Ja det er den med centralsug og så rør igennem båden det er derfor at jeg har splittet den ad i atomer indv. :)
jeg skal nok lægge nogle billeder op af forløbet :) :)
Thomas E.
28-12-2009, 19:57
Så er der lidt billeder
jeg skal have trukket et rør/slange gennem hele bunden til jet trusteren så derfor er den skilt så meget ad :)
Thomas E.
04-01-2010, 18:44
så kom thrusteren endelig her er lidt pics :) :)
det ser dælme lækkert ud fjupeqopq det er altid spændende at montere nyt af den kaliber. Da jeg monterede ny maskine og drev i 2005, var konen ikke i tvivl om hvor jeg var henne fra midt februar til søsætning sidst i april :D
Puha.... det er fine sager.
Det bliver spændene at se hvor godt den kan "danse" med det system.
Har du set denne video ?
http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1299
de viser altid hvor godt det virker i fint/stille vejr !!
jeg kunne godt tænke mig at se systemet i den virkelige verden, dvs. med sidevind eller en 8 -10 m/s som holder båden inde ved kajen, når man prøver på at komme ud
det er da et spændende projekt :D
Thomas E.
05-01-2010, 19:36
Har du set denne video ?
http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1299
Ja så den godt tidligere i dag :)
det bliver sq spændende at få den i baljen igen :) :)
de viser altid hvor godt det virker i fint/stille vejr !!
jeg kunne godt tænke mig at se systemet i den virkelige verden, dvs. med sidevind eller en 8 -10 m/s som holder båden inde ved kajen, når man prøver på at komme ud
det er da et spændende projekt :D
Det sæt i videoen er med et tryk på 65 kg. ca. det samme som min Sidepower SE 60 med 185 mm. tunnel, (73 kg tryk har jeg lige set den giver)
Og der er sgu knald nok på med mine 27 fod.
Jeg har skubbet stævnen fra kajen i 13 m/s
http://www.side-power.com/public/imgs/Images/Products/SE60_w150pix.jpg
Thrust at 10.5V/21V* (kg • lbs) 60 • 132
Thrust at 12V/24V* (kg • lbs) 73 • 161
Typical boat size (ft • m) 29' - 38' • 9 - 12
Tunnel I.D. (mm • in) 185 • 7.3"
Propulsion system Single
Power at 10.5V/21V* (kw • Hp) 3.1 • 4
For DC system (V) 12/24
Weight (kg • lbs) 16 • 35
Min. Batt. Cap (CCA 12/24V) 350 • 175
Item Code 12V SE60/185S-12V
Item Code 24V SE60/185S-24V
Thomas E.
12-01-2010, 19:14
Så er der sket lidt mere
huller boret i skrovet agter
skåret hul foran i gulvetså jeg kan komme til at bore / måle op til de foreste dyser :)
Ser godt ud. 24 mm tyk glasfiber - det er vist ikke så ringe endda :)
Thomas E.
18-04-2010, 20:31
Så er jeg ved at være klar til søsætning mangler bare at bund smøre samt trykprøve alle samlinger til min jetthruster :)
Jeg har lavet et spec. værktøj til dette formål foto kommer.
Mpi nåede jeg ikke da jeg ikke kunne finde 2 brugte sæt :( vil helst have det originalt så det er til at få stumper til.
Så det ender nok med at jeg bruger sommeren til at finde 2 brugte diesler (mercedes 320 cdi)
billeder kommer af monteringeren af jetthruster
Spændede thomas.
Personligt glæder jeg mig mest til at høre hvad du syntes om thrusterne :)
Jeg ville være som et lille barn når det skulle prøves af :):)
Miss Mancini
19-04-2010, 09:41
Så det ender nok med at jeg bruger sommeren til at finde 2 brugte diesler (Mercedes 320 CDI )
Er det til Baylineren, så ville jeg gå på jagt efter storebroren MB 400 CDI - V8 diesler med et fænomonalt drejningsmoment, der flytter bjerge.
Thomas E.
04-05-2010, 20:00
så fik jeg båden i vandet i går dejligt så er der kun varmen der mangler :)
Jetthrusteren er suveræn selv om det blæste 8-9 sekm. igår ingen problemmer
og støj er der ikke man kan kun høre den svagt når begge motorer er stoppet
det er rigtigt lækkert :)
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.