Jeg fik denne her, som den ses. Hvordan skal den forbindes ? Generator 14V 55 amp.
D+ til Ladelampe B+ til batteri.
Se vedhæftet PDF så er der lidt til de lange vinter aftener.
Der er jo 2 som hedder B+ og også en der hedder +
Lige noget jeg fandt under min søgning på nettet.
Common Alternator Wiring Terminal Letter Designations
B+ , 30, Battery Positive
S, M, 2, Battery Voltage Sense
B- , 31, D-,GRD Battery Negative
F, DF , 67 , FLD , EXC, Field/Rotor
D+, 61 , L , IND, Charge Warning Lamp
DFM , FR, SIG, C, M, Digital Field Monitor output for computer ECU control
IG, 15 , R , Ignition
N, C, Central Point
W, P, STA, Tachograph rev counter (stator single phase tap AC output)
D Dummy.
De 2 stk B+ er til batteriets + pol.
D+ skal have strøm når du drejer nøglen, hvis der sættes en pære på denne ledning har du en ladelampe.
Så må du kunne måle dig frem til hvad den ekstra + er til, måske er det den der bruges til at give feks. elbagrude/sædevarme strøm, men først når der er fuld ladestrøm.
http://www.nls.net/mp/volks/schem/alt2.gif
Tak for svar. Jeg har fra anden side fået at vide at + er til elektronisk støjdæmpning.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.