View Full Version : Nybagt bådejer med OMC drivlinie årgang 1968...
Miss Mancini
18-01-2010, 21:01
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5178
Fandt denne annonce på BG....:):)
Hatten af for manden der har købt denne båd. Motoren og drev er det berømte ( berygtede vil mange måske mene ) OMC Stringer, men bemærk, at motoren er med ferskvandskøling......Højst usædvanligt. Måske motoren er den originale, men har eftermonteret ferskvandskøling.
Peter508
18-01-2010, 21:13
Jeg håber ikke han har givet ret meget for den der....
Miss Mancini
18-01-2010, 21:23
Jeg håber ikke han har givet ret meget for den der....
Det melder historien intet om, men alene det faktum, at motoren er ferskvandskølet er postivt - på papiret.
Drevet kan være en blandet fornøjelse sammen med den store bælg omkring transommen - er bælgen utæt, så skal den skiftes, hvilket kan udvide reparationens omfang pga. alderen på set-up´et.
Der er igennem tidens løb en del ændringer på drivlinie, hvilket for kendere er tydeligt.
lille tut
18-01-2010, 21:36
Hatten af for dem der gider det:eek:
Horizonblue
18-01-2010, 22:03
Drevet der er godtnok en oldsag, langbenet, udvendigt styregrej, gigantisk udstødningsstuds........
Men tilbage i 1968 da det var nyt, dånede folk nærmest når de så det. Jamen det var jo rumteknologi og nytænkning på højeste plan :-)
Miss Mancini
21-01-2010, 08:09
Ja, drevet er specielt. Jeg håber for køber, at han har prøvet båden inden køb. Ældre både og speciel ældre mekanik i maritimt miljø kan være en udfording selv for en tålmodig bådejer.
Det største problem er uden tvivl adgang til reservedele, hvis drevet går i stykker. Det er næsten umuligt at finde i brugbar stand. Fabriksnye reservedele til drevet findes kun i meget begrænset omfang.
Horizonblue
21-01-2010, 09:28
Hvis ejeren fastholder at han vil fortsætte med det gamle drev, er det nok en god ide at gå på ebay.com og begynde at købe nogle drev, som forhåbentlig kan plukkes for stumper.
Der er selvfølgelig noget nostalgi ved at beholde det originale drev, men det er bare ved at være for gammelt. Det indså jeg på mit projekt(i tide).
Bådens alder er stort set uden betydning.
Hvis mandens båd fik en helt ny 3,0 med Mercruiser eller Volvo SX drev, vil den blive til en ren flyvemaskine.
Miss Mancini
21-01-2010, 09:51
Hvis ejeren fastholder at han vil fortsætte med det gamle drev, er det nok en god ide at gå på ebay.com og begynde at købe nogle drev, som forhåbentlig kan plukkes for stumper.
Der er selvfølgelig noget nostalgi ved at beholde det originale drev, men det er bare ved at være for gammelt. Det indså jeg på mit projekt(i tide).
Bådens alder er stort set uden betydning.
Hvis mandens båd fik en helt ny 3,0 med Mercruiser eller Volvo SX drev, vil den blive til en ren flyvemaskine.
Ja, det har du ret i.
Han har da fingerne skruet ordentligt på, det ser godt ud det der er lavet indtil nu. Måske lidt mere fiber, men flot arbejde
Bare synd med det drev.
Jeg hælder også mere til 3,0 med Mercruiser eller Volvo SX drev.
http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1230
http://images.baadgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/21125_l.jpg
http://images.baadgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/21143_l.jpg
Skibsbyggeren.
21-01-2010, 10:35
Det kan kun blive et flot resultat. Ejeren må brænde for det.
Miss Mancini
21-01-2010, 10:51
Det ser dælme godt ud.
Anders kr
21-01-2010, 17:32
Superflot projekt,
Han skriver dog at han kan renovere drevet med dele fra USA, til den nette sum af 4000,-
Det er da ikke så galt,
Og hvis drevet bliver renoveret som resten af båden skulle da sikkert også holde den gang var de jo heller ikke så bange for at bruge lidt materialer til det der skulle laves.!
Horizonblue
21-01-2010, 18:09
Ja, manden er ikke uden evner, det ser rigtig godt ud. Respekt for at han vil holde det originalt.
Men når der skal laves så meget, så havde jeg skiftet drevet......
Miss Mancini
21-01-2010, 20:12
Han skriver dog at han kan renovere drevet med dele fra USA, til den nette sum af 4000,-
Det kommer helt an på, hvad ordet "renovering" omfatter.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.