Biler og fjedrer [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Biler og fjedrer

Anders kr
07-02-2010, 16:11
De gamle her hjemme har kørt saab i mange år deres gamle var fra 97 ligesom min

Men der knækkede den højre forreste fjeder 1 gang,

Så heg jeg købt min der knækkede den højre forreste fjeder, har skiftet alle 4 nu,

Men så de købt en ny saab 93, og nu skal jeg skifte den forreste højre fjeder, efter den har gået 68000km,
Men da saab'erne er bygget på en opel vektra undervogn, så må der da være mange der oplevet dette?

Hva pokke kan der være der forudsager det gennem gående problem, på både en ny bil og ældre??

Skibsbyggeren.
07-02-2010, 16:55
Det er mærkeligt, at det åbenbart altid er højre fjeder der knækker?
måske er fjederstål ikke hvad det har været, jeg fik skiftet venstre fjeder i Stiloen efter ca. 70000 km pga. af brud.

Miss Mancini
07-02-2010, 17:30
Ja, og på Mercedes Geländewagen, er det de bagerste fjedre der er problemet - jeg skiftede dem i tonsvis under min tid hos HMAK.

FletcherV8
07-02-2010, 17:34
Har du været ved hærens materiel komando ? kan man bare se... lagde også inde i 10 år

Anders kr
08-02-2010, 17:39
Jeg jeg syntes i hvert fald bare det mega underligt,sssurr

Lars T
08-02-2010, 19:09
Det er det da også.. Vildt besynderligt..
Har du fået hørt dig på Saab sites rundt på nettet? Er der andre som har drøjet med samme lokale problem.?

Anders kr
09-02-2010, 20:22
Det er det da også.. Vildt besynderligt..
Har du fået hørt dig på Saab sites rundt på nettet? Er der andre som har drøjet med samme lokale problem.?

Nej det har jeg ikke, men jeg syntes også det er vildt underligt, men da saab er bygget på en opel undervogn, skulle man jo også mene det var opel der havde det problem,

Nu er den skiftet på de gamles bil, føj det er besværligt, træk akslen sad fast, så vi måtte lave en aftrækker,