isfiskeri [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : isfiskeri

poca
15-02-2010, 10:11
hej Fendere

når man ikke kan komme på vandet i båden må man jo gøre det i bilen.

vi har været på isfiskeri, på nissum fjord ved thorsminde.

Albjerg
15-02-2010, 10:54
Ser koldt, men hyggeligt ud. Og det gav et par flade lf-flg

Lars T
15-02-2010, 14:45
Det er for sejt :)
Fangede i noget?

poca
15-02-2010, 17:48
det er en god historie til sine børnebørn, min ældste datter er 3år. der er jo global opvarming. ha ha. så hvem ved hvornår det bliver muligt igen.
vi fangede ca 15 pr. garn.

frk yde
16-02-2010, 18:31
Ja det er da en hel del mere givende end det isfiskeri vi har bedrevet på Glenstrup Sø ved Hobro de sidste par weekender. Masser af aborrer, men i guppy størrelse. Så er det her da noget der virker.

Tillykke med fangsten.

Troels

Mark B
16-02-2010, 20:37
Øj hvor ser det spændende ud! :)

Jeg sad en time i stuen og fulgte vandringen af mennesker rundt om molen, mens jeg kommenterede på hvor letsindigt det måtte være at gå på isen med høj sol og tøvejr!

Efter den time, fattede jeg selv mod og gik mig en tur på Flensborg Fjord! :) Fantastisk!!

I lørdags forsvandt en tysk dykker desværre ude på fjorden efter et dyk under isen. Han er i skrivende stund ikke fundet endnu, og man leder ikke efter ham, før isen er smeltet igen. Så måske får vi en vaskeægte strandvasker at se til sommer når vi vil ud at bade igen! :( Puha!

Poca - Hvordan sætter i garn under isen?? Det kan jeg nemlig ikke helt finde ud af...? :)

poca
17-02-2010, 10:54
hej
beskrivelse af isfiskeri.
1. save hul ca. 80x80cm
2. stikke stage ind under isen (vores 20,5m)
3. save trekantet hul 60x60x60
4. fange stage i hullet binde snor efter stagen, når man har lavet 4 huller kan man trække garnet efter snoren.
5. man skal huske bly i enderne så tailenden ikke fryser fast i isen.