www.propshop.dk

it is a live.... [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : it is a live....

Peter508
03-04-2010, 15:38
Fanden satan og sgu så fik jeg dyret startet op i dag, det er lige før at det er bedre end sex, første gang motoren vækkes til live efter en lang vinter....:D

Nogenlunde hvad det meste af min marts måned er gået med....

- nye kontakter monteret, samtidig forlængede jeg alle ledningerne med 10 cm og lodede dem på, istedet for at bruge kabelsko.

- da de originale kontakter ikke findes mere, har jeg måttet fremstille en rustfri stål skinne som de nye kontakter er blevet monteret på, det ser ganske fornuftigt ud.

- Wiking28 = ældre båd = gammel sikringsskinne dybt begravet i el-skabet...Derfor har jeg igen forlænget alle ledninger, skåret ud til nye el-paneler som nu sidder synligt og med lys, og lodet alle ledningerne på.

- nyt sø toilet ( det gamle lukkede ikke ret tæt )...

- nyt anlæg og nye højttalere købt og monteret. Desværre havde jeg i mit hoved at det ville se knaldhamrende godt ud med hvide højttalere...efter de nu er monteret, tror jeg nu nok at jeg køber nogle andre i sort....

- diverse filtre skiftet, ny olie hældt på.

- og i dag har jeg fået bundmalet familiefærgen.

Tilbage er lidt rengøring og polering, også ellers i vandet med dyret.

Kæft jeg glæder mig. :D

goffy
03-04-2010, 15:45
Søsætning af båden er sgu årets højdepunkt fjupeqopq
og fra nu af og til båden er i vandet har vi det lige som ungerne har det d. 23/12 Kan snart ikke vente længere. -dlof--f

FletcherV8
03-04-2010, 15:53
Ja det en næsten op over nu, kan heller ikke vente

Norvik20"
03-04-2010, 18:04
Man får stress.. :D:D

ChristianX
03-04-2010, 19:09
Vi har lige fået hynder tilbage til hele båden fra polstrer, hold da op hvor er det blevet pænt :D
(Scand 8600 Dynamic)

Strøyer
03-04-2010, 19:25
Jeg glæder mig også som et barn til at komme i vandet.
Jeg mangler kun lige.... Resten:rolleyes:

Softice
04-04-2010, 07:02
Søsætning af båden er sgu årets højdepunkt fjupeqopq
og fra nu af og til båden er i vandet har vi det lige som ungerne har det d. 23/12 Kan snart ikke vente længere. -dlof--f
Kender det udmærket, men fik det overstået i går. Ny båd søsat og sent den gamle på blokvogn nordpå.
http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1991&page=2