Toilet med holding tank [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Toilet med holding tank

Softice
04-04-2010, 07:07
Nu er jeg blevet ejer af en båd med holdingtank. Hvordan behandler man den? Skal der bruges speciel toiletpapir og skal der bruges toilet væske?
Andre ting jeg skal tage højde for, ja jeg ved godt den skal tømmes nogle sømil uden for lands lov og ret.

Campion 165(seb)
04-04-2010, 10:45
(Sidebemærkning)
Det er sgu da den BEDSTE undskyldning jeg længe har hørt...: "Skat jeg blir' nød til at tage båden ud i dag, toilettet skal tømmes...!" -dlof--f

goffy
04-04-2010, 11:27
om du vil bruge væske er op til dig selv, nogle gør andre gør ikke.
hvilken toilet har du ombord ? elektrisk med kværn eller en alm. manuel

Peter508
04-04-2010, 13:00
Jeg bruger toilet væske og det toilet papir der hører til, så det opløser sig selv, og jeg ikke risikerer en prop...

Softice
05-04-2010, 02:51
om du vil bruge væske er op til dig selv, nogle gør andre gør ikke.
hvilken toilet har du ombord ? elektrisk med kværn eller en alm. manuel
Det er et manuelt toilet.

goffy
05-04-2010, 20:38
hvis ikke toilettet har problemer med at pumpe papiret ud er der nok ikke problemer med alm. papir, men det kan måske samle sig som en klump i tanken som ikke er til at få pumpet ud. for en sikkerheds skyld så kan du jo vælge at bruge det der opløses. en prop i afløbet eller pumpen er ikke spændende :eek:
min kammerat har toilet med kværn og holdingtank og erfarede at konens tamponer ikke er sagen. snorene standsede kværnen.:eek:
de gloser han brugte er ikke for sarte sjæle og børn :D

Skibsbyggeren.
06-04-2010, 08:23
Sats på det opløselige papir, og noget sanitetsvædske, så er du på den sikre side.