sommerferie 2010 [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : sommerferie 2010

goffy
30-04-2010, 22:12
Vi regner med at årets togt bliver med start i Struer.
Planen er at sejle rund i Limfjorden og videre til Ålborg og ud i Kattegat.
Kan vi nå til Kolding er det fint ellers må bilen/kranen hente os hvor vi nu er nået til, når de 3 uger er gået.
Vi regner med ugerne 31-32-33 men da jeg er uden arbejde lige pt. ved jeg jo ikke hvordan det ser ud til den tid. :D

Hvordan med jer, har i nogen planer ?

Strøyer
30-04-2010, 23:10
Jeg har ferie i 29-30-31.
Så når du kommer forbi Aalborg må du lige slå på tråden, det er måske ikke i min ferie men det kan da være at vi lige kan mødes, så er vi jo 3 fra fenderen, måske lige LBK kan støde til, så er vi jo 4:D

bhvvs
30-04-2010, 23:30
Ved ikke hvornår ferien holdes, er pt. arbejdsløs som Goffy, men alle de weekender jeg kan, holdes ved Hagen strand i Vejle fjord, også ferien når den skal holdes, håber at få båden med derop så tit som muligt. Ferien bliver efter alt at dømme i 29-30-31

nicolajjetrider
01-05-2010, 08:20
Ingen ferie her, før i Oktober, men der står den os på en tur sejlads, i min fars L23 rundt til det sydfynske øhav, sønderborg & Tyskland. :)

Peter508
01-05-2010, 10:30
Vi har ferie i 29-30-31, vi har ikke bestemt os for noget endnu....

Vi har dog talt om at tage til Langelands festivalen i uge 30, også ligge i Rudkøbing havn...

Er der nogen der har prøvet det ?

Miss Mancini
01-05-2010, 10:48
Ingen planer omkring sommerferie for mit vedkommende.

Eneste planlagte udlandstur er i efterårsferien, hvor jeg skal til bådudstilling i Genoa og et par leverandørbesøg rundt omkring i Europa på vej hjem. Det bliver i bil som de tidligere gange.

Båden er ikke klargjort endnu, så det bliver ikke på denne side af maj måned jeg får den første sejltur. Samtlige hjullejer på bådtraileren skal også skiftes.

goffy
01-05-2010, 11:04
Vi har ferie i 29-30-31, vi har ikke bestemt os for noget endnu....

Vi har dog talt om at tage til Langelands festivalen i uge 30, også ligge i Rudkøbing havn...

Er der nogen der har prøvet det ?

Rudkøbing havn er en fin havn med alle faciliteter vi har været der et par gange, dog ikke til festival.

Norvik20"
01-05-2010, 21:03
Du må ihvertfald ikke snyde dig selv for turen gennem Mariager Fjord til Hobro, Goffy. :)

Og det ville være mig en fornøjelse at drikke en øl med dig i vores lille hyggelige havn i Hobro.
:cool:

Jeg har ingen faste planer, men måske bliver der en tur til Samsø Festival i båden.

Albjerg
03-05-2010, 06:21
1 uge i sommerhus i sydfrankrig og ellers diverse sejlture, når vejret tillader det....

mjp
03-05-2010, 08:38
14 dage til azorene inkl dybhavs fiskeri og forhåbentligt nogle sejlture på ringkøbing og stadil fjord hvis jeg da når og får båden færdig:D

Horizonblue
03-05-2010, 17:35
Jeg skal arbejde på båd BIG TIME (projekt Flyfish), skulle godtnok gerne være færdig med glasfiber i år. Mangler at pakke motorrummet ind, indvendig, støbe en ankerbrønd samt spartle/plane agterspejlet udvendig, så jeg tror at det kan nås, inden det bliver for koldt/fugtigt.

Der bliver dog tid til ferie. Skal til Norge og besøge min gode ven Jørgen. Hvis alt går vel, tager vi op og ser de sørgelige rester af Draco værftet.

goffy
30-06-2010, 16:06
Vi regner med at årets togt bliver med start i Struer.
Planen er at sejle rund i Limfjorden og videre til Ålborg og ud i Kattegat.
Kan vi nå til Kolding er det fint ellers må bilen/kranen hente os hvor vi nu er nået til, når de 3 uger er gået.
Vi regner med ugerne 31-32-33 men da jeg er uden arbejde lige pt. ved jeg jo ikke hvordan det ser ud til den tid. :D

Hvordan med jer, har i nogen planer ?

Så er lastbilen/kranen bestilt :D
havde håbet på fredag d. 30/7 men manden har dælme ferie i den uge.
Så båden incl. alt oppakning bliver hentet Mandag d. 2/8 kl 0800 og kørt til Struer Lystbådehavn. Vi kører med i lastbilen så behøver vi ikke at tænke på at have en bil til at holde i Struer.
hjemturen bliver derfra hvor vi nu når til, bare ring 1 -2 dage før så kommer jeg , sagde han. :D

Nu skal vi bare have de næste 4 1/2 uger til at gå lidt tjep. :D

goffy
27-07-2010, 19:55
Så er lastbilen/kranen bestilt :D
havde håbet på fredag d. 30/7 men manden har dælme ferie i den uge.
Så båden incl. alt oppakning bliver hentet Mandag d. 2/8 kl 0800 og kørt til Struer Lystbådehavn. Vi kører med i lastbilen så behøver vi ikke at tænke på at have en bil til at holde i Struer.
hjemturen bliver derfra hvor vi nu når til, bare ring 1 -2 dage før så kommer jeg , sagde han. :D

Nu skal vi bare have de næste 4 1/2 uger til at gå lidt tjep. :D

Nu må det dælme godt snart blive weekend igen, så jeg kan komme afsted.
Min følgesvend tager til Struer på lørdag. Vi er enige om at mariager fjord kan vi ikke bare sejle forbi, den skal ses.

Clasg
27-07-2010, 19:59
Jeg sejler indimellem ud fra Hov og Juelsminde lystbådehavne med Flipperen, så hvis du kommer på de kanter, så giv lyd.

Øl nydes bedst i godt selskab :-)

goffy
29-07-2010, 17:43
hva faen er det for noget lortevejr de lover i næste uge.
vi må da vist hellere tage lidt vintertøj med + regntøjet :D:D

Skibsbyggeren.
30-07-2010, 10:13
Ja det er ikke for godt med det vejr. Strøyer og jeg selv ligger og hopper i Frederik d. VII´s kanal i Løgstør.
Jeg har lige set en Apollo 32 passe´re mundingen af kanalen, den gik mod vest.

goffy
30-07-2010, 12:40
eneste lyspunkt i vejrudsigter er at de lover ikke en masse vind :D
vi har før prøvet at sidde under en parasol og grille, det blæste en kuling så jeg havde min ekstra anker i parasolen :D

Strøyer
30-07-2010, 14:04
Kommer i forbi Løgstør ?
Vi regner med at sætte kurs imod Aalborg Søndag.

goffy
30-07-2010, 15:03
Kommer i forbi Løgstør ?
Vi regner med at sætte kurs imod Aalborg Søndag.

ja det gør vi om en uges tid :D jeg kommer jo ikke der op før mandag morgen kl 08.00 kører vi fra Varde. :(
min makker er lige kørt med hans skiv.

Strøyer
30-07-2010, 16:54
Ok så må du jo lige komme forbi skudehavnen på din tur i fjorden.

goffy
31-07-2010, 22:15
Ok så må du jo lige komme forbi skudehavnen på din tur i fjorden.

Vi regner med at kikke ind, så kan vi hilse -kdi-dæ
jeg slår på tråden når vi nærmer os.

goffy
06-08-2010, 21:17
så fik jeg forbindelse igen. Turen rundt i limfjorden er gået rigtig godt til dato.
båden blev søsat i struer mandag formiddag og samme dag sejlede vi til venø.
fra venø gik turen videre til jegindø hvor vi grillede om aftenen.
vejrudsigten har ikke været for god men vind er der ikke meget af, så det er rigtig sejler vejr. turen gik videre til thisted hvor vi snuppede et par dage og nu ligger vi i nykøbing mors.
vi regner med at sejle til fur i morgen og til løgstør i overmorgen, derfra til ålborg hvor vi nok tager 2-3 dageshvil.

Albjerg
06-08-2010, 22:29
Er lige (tirsdag) vendt hjem fra Wake-board-Paradise ved Lac Annecy i Frankrig. Det var en skøn tur, men vi havde ikke råd til at leje båd dernede..... 200€ i timen for en båd + brændstof.... Men her er lidt billeder til drømmene.....
Gummibåden var den lokale vand-taxi... Det var billigere og hurtigere (og en del sjovere) end de lokale busser, fra vores by til "storbyen" Annecy....

Skibsbyggeren.
07-08-2010, 14:41
så fik jeg forbindelse igen. Turen rundt i limfjorden er gået rigtig godt til dato.
båden blev søsat i struer mandag formiddag og samme dag sejlede vi til venø.
fra venø gik turen videre til jegindø hvor vi grillede om aftenen.
vejrudsigten har ikke været for god men vind er der ikke meget af, så det er rigtig sejler vejr. turen gik videre til thisted hvor vi snuppede et par dage og nu ligger vi i nykøbing mors.
vi regner med at sejle til fur i morgen og til løgstør i overmorgen, derfra til ålborg hvor vi nok tager 2-3 dageshvil.

Det bliver da hyggeligt at hilse på dig og Fruen, når i når Aalborg.
Jeg "sætter vand over til en bropils", når i rammer Nordjyllands Paris.
Du kan ringe eller sms´se på: 25367606 når du kommer i nærheden af Skudehavnen.Party0012
Fortsat god tur gennem fjorden

Miss Mancini
07-08-2010, 15:37
Det lyder hyggeligt, Goofy.

Er der andre som har været på sejlerferie eller måske en lille weekend-tur ?

Peter508
08-08-2010, 10:34
Vi er lige kommet hjem efter 1 uge på vandet...

Vi har sejlet omkring Als, og har været i Mejlsvig, Augustenborg og selvfølgelig Sønderborg.

Fantastisk dejlig uge Party0012

Albjerg
08-08-2010, 15:50
Så er sejlersæsonen igang fjupeqopq Fik sat båden i vandet for et par timer siden, den sejler ok. Kunne måske godt bruge råd og vejledning til forbedret ydelse, men det kan jo komme til et træf.....

goffy
12-08-2010, 19:43
så er vi sejlet videre og er netop anløbet hadsund (i mariager fjord) en tur på 45 mil fra skudehavnen i ålborg. vejret viste sig fra sin bedre siden og vandet var næsten som en spejl, kun små krusninger. 10 min før vi anløb havnen begyndte det at regne så konen blev våd da hun skulle ud med trosserne :D
jeg fik tanket i ålborg og blev glædelig overrasket for jeg tankede sidst i thisted og sejlede til nykøbing M og fur og via løgstør til ålborg på kun 65 liter farten har dog også kun været ca 7,5 knob. nu snupper vi nogle dage i mariager fjord og skal nok lige helt ind til hobro.

ps. jeg fik da også lige delt en kop øl med skibsbyggeren i ålborg

Norvik20"
12-08-2010, 23:03
Hej Goffy.

Selvfølgelig skal i helt ind til Hobro, stykket fra Mariager til Hobro er den absolut flotteste del af fjorden. Hele nordsiden er fredet, der går kun får og græsser på de høje skrænter.
Der er forøvrigt DFU-Sejlertræf i Hobro 13-15aug hvis det har interesse, og vores havn (den lille på sydsiden af fjorden, helt inde ved Hobro) holder sommerfest.

Jeg prøver at kalde dig på kanal 6 på vhf'en, lørdag eftermiddag mellem kl.14 og 15, og hører hvor du befinder dig. Er der kontakt, gir jeg gerne en øl. :D

Mvh

Strøyer
13-08-2010, 10:24
jeg fik da også lige delt en kop øl med skibsbyggeren i ålborg

Det var en skam at jeg ikke lige nåede i skudehavnen til den kop øl....
her er lidt fra en tur med "skibsbyggeren" Carsten og Inge i "røde" Anne. (Powles 36 2x ford 215Hk)
Og et par andre gode venner fra havnen. (Formula PC 27 med Volvo 260 HK Diesel og 290duoprop)
4oBcPMTdUlQ
Så får "Anne" sgu noget olie...
BegZ_51R2CE
Og knægten på kneeboard efter vores lille RIB.
DMuGdiGfd2k

Albjerg
13-08-2010, 13:28
Genialt med kneeboard efter ribben fjupeqopq

goffy
13-08-2010, 21:11
Hej Goffy.

Selvfølgelig skal i helt ind til Hobro, stykket fra Mariager til Hobro er den absolut flotteste del af fjorden. Hele nordsiden er fredet, der går kun får og græsser på de høje skrænter.
Der er forøvrigt DFU-Sejlertræf i Hobro 13-15aug hvis det har interesse, og vores havn (den lille på sydsiden af fjorden, helt inde ved Hobro) holder sommerfest.

Jeg prøver at kalde dig på kanal 6 på vhf'en, lørdag eftermiddag mellem kl.14 og 15, og hører hvor du befinder dig. Er der kontakt, gir jeg gerne en øl. :D

Mvh

lørdag sejler vi nok ind til Mariager, jeg prøver lige at huske at stille VHF radioen på kanal 6. Hadsund har waterfestival i dag og kapsejlads med dragebåde, det der lokkede var at havne fogeden fortalte at der var gratis sildebord og at de solgte fadbamser. :D

Norvik20"
14-08-2010, 07:56
Waterfestival? Hvem har dog fundet på at kalde det det?? :rolleyes:
Mariager er også en fin lille by med div. butikker, spruthus, grill og pizzaria. Snyd ikke jer selv for en lun vaffel og en gammeldaws guf-is på torvet.

Jamen ellers kalder jeg dig bare op på kanal 16, nævnte 6'eren fordi det er den der bruges på fjorden lystbådene imellem.
Det bliver så mellem kl.15 og 16 istedet, nu da jeg skal sejle til Mariager. Vi holder som før skrevet sommerfest i vores havn, og der skal da lige hygges lidt der inden jeg sejler ud.

Mvh

goffy
16-08-2010, 09:47
det er dælme blevet en våd omgang fjupeqopq
tirsdag prøver vi at tage strækningen fra mariager fjord til Hov, syd for århus og noget tyder på vi får prøvet vinduesviskerne af. Alt det løse skal vist også surres godt fast fjupeqopq

Peter508
16-08-2010, 12:20
Det er noget af en tur i skal ud på der, hold os endelig opdateret, jeg vil rigtig gerne sejle nordpå næste år...

Clasg
16-08-2010, 17:58
det er dælme blevet en våd omgang fjupeqopq
tirsdag prøver vi at tage strækningen fra mariager fjord til Hov, syd for århus og noget tyder på vi får prøvet vinduesviskerne af. Alt det løse skal vist også surres godt fast fjupeqopq

En af mine venner har båd i Hov. Mange af havnen faciliteter er nyistandsat, men mangler den "hyggelige stemning", der ofte se i andre havne.
Jeg vil anbefale at I enten går til Norsminde ca. 10SM nord for Hov eller direkte til Juelsminde (+ 20 SM).
Her er der "Festihval" fra onsdag og ugen ud (se anden tråd :-).

goffy
16-08-2010, 22:00
vi ligger i Hadsund og det blæser en hel pelikan sssurr
båden er tanket og alt er tjekket og klar til afgang, og vi satser på tirsdag formiddag. Bliver det for slem, bidder vi turen over og går ind i Grenå ( 41 mil)
men det er stadig Hov eller Juelsminde vi satser på (dobbelt så langt)
jeg har et ordsprog der lyder.
det er godt nok vor herre der bestemmer vind og vejr, men det er sgu mig der bestemmer sejltiden :D

ps. jeg har måtte bide ordene i mig et par gange :rolleyes:

Norvik20"
17-08-2010, 11:53
God tur sydover Goffy.
Det ser nu ikke ud til at komme til at blæse så meget de næste dage. Ca. 5sek/m middelvind og op til max 10sek/m stød midt på dagen. Nordenvind i dag dog, (Dmi) så i kommer nok til at rulle lidt, indtil i runder djursland. Og i får vist masser af vand.
Rainsmiley
Kom i til Hobro?

Mvh

goffy
17-08-2010, 22:22
det blev en meget oplevelsesrig og spændende tur på ca 10 timer og 85 sømil fjupeqopq
turen startede med klø lige med det samme vi fik snuden udenfor Mariager fjord. 12 M/S fra NØ, det sidste vi hørte i vejr meldingen var 6 M/S fra SV.
de første 30 mil med store søer direkte i siden, FØJ for en rulle tur, fra Grenå fik vi søerne i røven og surfede afsted med op til 13 knob (vi sejlede ellers kun 7,5) og så begyndte det at styrt regne. regnen blev ved og vi kunne ikke se mere end ca 200 meter. da vi var nord for Thunø og Samsø vendte vinden til SV i samme styrke så nu havde vi den lige i snuden + gamle søer i røven, havet nærmest kogte :(
nu ligger vi sikkert i Hov havn og lytter til vindens hylen.:D

Miss Mancini
17-08-2010, 22:27
Puha, Goofy. Det er noget af en sejltur.

Der er vel ikke sket skade på de våde drikke ombord, vel...:):) ?

goffy
17-08-2010, 23:01
Puha, Goofy. Det er noget af en sejltur.

Der er vel ikke sket skade på de våde drikke ombord, vel...:):) ?

niks, men baren måtte holdes lukket nogle timer, flaske øl kan jo slå tænder ud, når bølgerne er så store. jeg sad og følte mig helt dehydreret som en tør sveske :D:D

Norvik20"
18-08-2010, 00:33
Føler mig ignoreret, men det bliver man måske hvis man serverer Tuborg til en vestjyde? :D
Jeg hørte aldrig fra dig, selvom du fik mit tlf nr.
Kom i ikke til Hobro? -Hvis ikke, så sku i skamme jer.. :rolleyes:

Noget af en rulletur det må have været indtil djursland, mistænker at baren nok nærmere blev lukket pga søsyge.. :D
Hyggeligt at se dig 'in personas' forresten.

Mvh

Miss Mancini
18-08-2010, 04:39
niks, men baren måtte holdes lukket nogle timer, flaske øl kan jo slå tænder ud, når bølgerne er så store. :D:D

Sidste nye trend er, at der kan lægges "drop" til tørstige ganer under sejlturen. Det er godkendt af Dansk Sejlunion....:):)

nicolajjetrider
18-08-2010, 16:37
5 weekend tur i båden skal sejles fra Torsdag til Søndag:) Vi ses i det sydfynske:)

goffy
18-08-2010, 23:07
Føler mig ignoreret, men det bliver man måske hvis man serverer Tuborg til en vestjyde? :D
Jeg hørte aldrig fra dig, selvom du fik mit tlf nr.
Kom i ikke til Hobro? -Hvis ikke, så sku i skamme jer.. :rolleyes:

Noget af en rulletur det må have været indtil djursland, mistænker at baren nok nærmere blev lukket pga søsyge.. :D
Hyggeligt at se dig 'in personas' forresten.

Mvh

Tak i lige måde, det er altid rart at få sat ansigt på folk :D
Vi nåede skam til Hobro Søndag sidst på dagen.vi kunne ikke få pladser i den lille havn på bagbord side, vind og bølger stod lige ind i den anden havn så vi måtte ud i den ny havn. Vi cyklede en tur i byen og fik en kop øl om aftenen og mandag formiddag sejlede vi ud til hadsund igen, vi havde regnet med at kunne fortsætte ud, men det blev først tirsdag pga det l.... vejr.
vejret har rigtig drillet os den sidste uge sssurr vi er nu i juelsminde og vinden var selvfølgelig drejet til SØ så det var dælme godt der kun var 13 mil.
pas på mellem Hou og juelsminde, der er banket mange pæle ned.:D
jeg overvejer at lade bilen hente båden her i juelsminde, jeg gider at banke 25 mil til kolding i det møj vejr.

ps. der var ingen der blev søsyge under turen til Hou.

Norvik20"
19-08-2010, 21:23
Var en skam med vindretningen, så fik i lidt længere ind til byen, men motion er jo også godt.. tror jeg nok.
Ærgeligt der ikke var en plads i 'min' havn, men til 80kr incl strøm pr overnatning (var lige inde og tjekke) så er der ikke noget at sige til vores få ledige pladser er besat. -dlof--f

I har ikke just været heldige med vejret de seneste dage, det må man sige.
Og der ser ikke ud til at være stabilisering på vej før tirsdag desværre. (Dmi)

Mvh

goffy
20-08-2010, 23:18
Vi snuppde de sidste 27 mil til kolding, fredag formiddag. kl. 1500 blev båden løftet op på bilen og kl 1630 landede båden i vandet i varde å. :D
Alt det regnvejr har godt nok fået åen til at vokse, min bro er under vand :eek: 100 mm regn i varde og billund har fået 140 mm i onsdags, og alt det vand skal ud af varde å.

Norvik20"
22-08-2010, 01:28
Godt gået Goffy. :cool:

Men

Alt det regnvejr har godt nok fået åen til at vokse, min bro er under vand :eek: 100 mm regn i varde og billund har fået 140 mm i onsdags, og alt det vand skal ud af varde å.

Det er da ikke så skidt, måske du snart kan kaste anker i din indkørsel...
lf-flg

Mvh

goffy
22-08-2010, 11:09
Godt gået Goffy. :cool:

Men

Det er da ikke så skidt, måske du snart kan kaste anker i din indkørsel...
lf-flg

Mvh

Dur ikke... der står bilen :D:D

Clasg
22-08-2010, 11:16
Goffy, nu du har det frisk i erindring, kan vi så få dine indtryk af de forskellige havne I besøgte?

Det kan give os andre inspiration til at planlægge næste års sommertogt :rolleyes:

Jeg kom til forøvrigt til Juelsminde få timer efter I var kørt. Vejret var bestemt ikke med arrangørerne af havnefesten.

goffy
22-08-2010, 14:58
Goffy, nu du har det frisk i erindring, kan vi så få dine indtryk af de forskellige havne I besøgte?

Det kan give os andre inspiration til at planlægge næste års sommertogt :rolleyes:

Jeg kom til forøvrigt til Juelsminde få timer efter I var kørt. Vejret var bestemt ikke med arrangørerne af havnefesten.

jeg kommer med en lille beretning inden så længe :D
vejret er bestemt ikke med arrangørerne i Juelsminde. Har du resultatet fra pælesidnings duelen, da vi sejlede sad de alle stadig på pinden.

goffy
23-08-2010, 11:56
Sommerferien startede i Struer d. 2/8.

struer fik vi ikke set meget til da vi sejle til Venø (ca 4 mil)samme dag. venø havn er en lille havn med bad og toilet faciliter men eller ikke andet, det er jo en lille ø.
D. 3/8 sejlede vi til Jegindø havn (8 mil ) som er en hyggelig gl. havn, som har faciliteterne i orden, der er dog en stykke vej til købmanden.

D. 4/8 sejlede vi nord på til Thisted (24 mil ) og fik plads helt inde i det gamle havn. faciliteterne er ok, der er kun 200meter til gågaden og 50 meter til en tankstation så der blev tanket benzin.

D. 6/8 gik turen nord om Mors gennem feggesund og syd på til Nykøbing M (23 mil ). Nykøbing M har en dejlig lystbådhavn med det hele,dog ikke benzin, men en havn jeg gerne vil besøge igen.

D. 7/8 tøffede vi over til Fur (6 mil) som også er en lækker havn med fine faciliteter.

D. 8/8 sejlede vi mod Løgstør (15 mil)for vejrudsigten begyndte at snakke om blæsevejr. Hyggelig gl. havn med fine faciliteter.

D. 9/8 sejlede vi mod Ålborg (25 mil) og lagde til i skudehavnen. En dejlig rolig havn med toilet/bad faciliteter. Jeg fik hilst på Skibsbyggeren. En hyggelig tur i byen og fik set Ålborg Zoo og Jomfru Ane gade (de laver dælme nogle gode irish coffe ) om aftenen fandt vi et sted på havnen hvor de serverede en kæmpe stjerneskud. Der blev tanket benzin.

D. 12/8 sejlede vi til hals og kattegat og satte kursen mod Mariager Fjord, og lagde til i Hadsund (45 mil). Havsund er en dejlig havn med fine faciliteter og en meget flink havne foged. havnen havde deres årlige Dragebåds kapsejlads og fest på havnen.

D. 14/8 sejlede vi til mariager (7 mil) som også er en fin havn at anløbe bad og toilet forhold er fine. jeg fik besøg af norvik20 som havde lidt øl med. (tak for øl ) jeg fik også tanket benzin igen.

D. 15/8 fortsatte vi til Hobro ( 7 mil ) det var begyndt at blæse så den store havn inde i byen kunne ikke bruges, så vi valgte lystbådshavnen som er en helt ny havn med fine faciliteter.

d. 16/8 satte vi kursen ud gennem fjorden igen og lagde til i Hadsund (12 mil) igen, for at afvente vejrgudernes samarbejde.

D. 17/8 sejlede vi ud af fjorden og satte kursen mod Hou. Vejret blev ikke som lovet jævn fra SV, men meget frisk fra NØ, og det betød bølgerne i siden det meste af vejen. Efter 10 timers sejlads i store bølger og styrtregn kom vi til Hou ( 82 mil) Hou havn er en fin havn ( og dyr) med gode faciliteter.

D. 18/8 sejlede vi til juelsminde havn (15 mil) og vi fik heldigvis plads i den gamle del.
Juelsminde er en dejlig havn med fine faciliteter og hygge. Der var DM i pælesidning lige startet. jeg fik tanket benzin igen.

D. 20/8 sejlede vi sidste etape som gik til Kolding ( 25 mil ) hvor båden blev afhentet af bilen/kranen.

turen blev på ca 300 mil og forbruget kun på ca 370 liter.
havnepenge er billigst i det nordjyske til og med Mariager fjord, de fleste steder 120 kr som er incl. strøm og bad, ikke det bøvl med kort eller polleter og automater som der ses de fleste steder.

goffy
23-08-2010, 12:09
jeg glemte billedet af turen.

Clasg
23-08-2010, 21:46
Fin beskrivelse, Goffy.

Limfjorden er bestemt også et område som jeg kunne tænke mig at besøge.
Nu kender jeg jo i sagens natur en del til de østjyske havne, så det er rart at høre en "second opinion" :-)

Der var forøvrigt 3 af pælesidderne der holdt ud i alle 96 timer :)

Juelsminde kunne også være et godt bud på et vestdansk Fenderen- træf i 2011.
Hvert år i uge 34 er der "festihval", så havnen syder af liv og underholdning.

goffy
24-08-2010, 11:17
jeg glemte billedet af turen.

der er lidt billeder fra turen her: http://fenderen.dk/gallery/browseimages.php?c=2836&userid=

Albjerg
25-08-2010, 11:02
Fine billeder... Vi havde faktisk 2 firmahold med i dragebåds løbet, men bedste placering blev nr. 7.

Lars T
25-08-2010, 18:47
Total fede billeder Goffy..!
Men et smut i zoo ti lofamilien? Jeg troede du var i familie med fedtmule?

goffy
25-08-2010, 20:29
Total fede billeder Goffy..!
Men et smut i zoo ti lofamilien? Jeg troede du var i familie med fedtmule?

familiens stamtræ går langt tilbage :D:D