Sikken pris [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Sikken pris

Chribs
30-09-2010, 15:35
Jeg er godt nok ikke expert i båd-priser, men jeg tvivler på at man kunne få mere end en 1/3 af den pris sælger har sat på denne båd ( Prinsessen ) der mere ligner en tudse :) ... Undskyld, men det syntes jeg altså den gør .....

Den er totalt kikset overalt med en bil kabine osv i mine øjne...

Det er blot bevis på at vi alle ser forskelligt på værdien af det vi sælger og det vi køber...

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12939

kylle
30-09-2010, 15:55
For mig virker det som om at han faktisk er så glad for den båd at han slet ikke vil sælge den :-)

Chribs
30-09-2010, 16:09
Det kan være derfor han forlanger spidsen af en jetjager for den :)

Lasse D
30-09-2010, 21:09
Det må da være en joke!

Manden er jo gal....

Manorwar
30-09-2010, 22:06
-dlof--f-dlof--f-dlof--f
er prisen ikke i lira?

bhvvs
30-09-2010, 22:28
Prisen er sat efter at han ikke vil sælge den, var der forresten nogen der så noget til den guldbelægning han har sat prisen efter. :)

Manorwar
30-09-2010, 22:37
flott stilrent båd- flott smarte sæder og spoiler,nappa på krydsfinier?der mangler kun ein fuchsschwans og alufelger og mantaen er klart
:eek::eek: har vi ikke en bræksmiley??
er dette ein 300 timers samfundstjenste projekt..er ejern på LSD`?
bådens navn i anoncen er prinsessen???aka 38min.dollarprinsessen?
hvor fafaden har jeg hørt navnen før?..-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f

jensjakob
30-09-2010, 22:53
"Kommentare om prisen vil blive forstået som manglende respekt og koster en udestemme."

Måske de sætter prisen højt for at score forsikringspræmien fra Bavaria når nu den "forliser"? :-) :-D :-P

Albjerg
01-10-2010, 13:25
Sort nappa som solhynde? Kan du sige stegepande?

Chribs
01-10-2010, 17:49
De sæder vil rådne og ruste på kortere tid en det tog at montere dem i "Prinsessen" :-D

Umiddelbart vil jeg tro det bliver umuligt at sælge den uanset den´s pris, det er et skæk exempel på hvordag ukyndige kan spolere en båd totalt og gøre den værdiløs, på trods af mange timers arbejde ( 300 ) for 2 mand ifølge sælgeren...

Peter508
01-10-2010, 18:01
Det er et klassisk eksempel på at man ikke kan sælge "minder"....

De har bare ikke nogen værdi for eventuelle købere...

Men men men...derfor er der jo ingen grund til at nedgøre båden / projektet. Smag og behag er jo vidt forskellige, og hvis den for ham er 27.000 kr værd, jamen så er den jo lige præcis det.

Chribs
01-10-2010, 18:31

Men men men...derfor er der jo ingen grund til at nedgøre båden / projektet. Smag og behag er jo vidt forskellige, og hvis den for ham er 27.000 kr værd, jamen så er den jo lige præcis det.

Man må vel godt grine lidt over en sådan ubehjælpsom renovering uden du spiller moralens vogter over for os...

Men du er helt klart et meget bedre menneske end os andre onde og dårlige mennesker, det viser dit indlæg jo, og jeg skammer mig allerede helt vildt....

Peter508
01-10-2010, 18:35
tjoh...det viser du jo tydeligt med dit seneste indlæg :cool:

Udover det så mener jeg faktisk ikke, at jeg er i stand til at vurdere om der er brugt 300 timer på båden...

Og at mobbe en der har lagt så meget arbejde i et projekt, det mener jeg faktisk ikke er okay.

Og hvis det gør mig til et bedre menneske, så må jeg jo prøve at leve med det....

Chribs
01-10-2010, 18:53
Jeg/vi mobber da ikke nogen, mig bekendt har ingen af os skrevet eller kommenteret noget på det forum han har sat båden til salg i......

Men griner det gør jeg, det indrømmer jeg , så må jeg leve med at skamme mig dybt med viden om at jeg er et slet menneske der meed garanti ikke kommer i paradis og får chokolade, lagkage og 72 jomfuer stillet til rådighed :-D

Peter508
01-10-2010, 18:55
så du ved simpelthen, at han ikke læser med herinde ??

Udover det så har du din mening, og jeg har min.

Evt. du kan overveje at det er ganske legitimt ??

Uden at du behøver at bruge sarkasme, eller andre former for forsøg på at nedgøre andre meninger end din egen....

Ulman
01-10-2010, 19:04
Vi har brug for vogtere af den gode moral og Peter508 gør kun sin borgerpligt. Mere af det - tak :-)

Chribs
01-10-2010, 19:07
Du startede med at spille moralens vogter, og nedgøre mig og de andre der havde indlæg i denne tråd på typisk radikal maner med en viden om at du ved meget bedre end os hvad der rigtig og forkert.

Kunne du ikke have skrevet et indlæg uden at nedgøre os andre her i tråden...

Men det ser du bort fra, for du er et godt menneske og vi andre er onde uden indsigt i rigtigt og forkert ...

Chribs
01-10-2010, 19:09
Vi har brug for vogtere af den gode moral og Peter508 gør kun sin borgerpligt. Mere af det - tak :-)

Han skal ikke spille moralens vogter over for mig, for at fremstille sig selv som god .....

Manorwar
01-10-2010, 20:09
nu er der ja normal i danmark at man bliver drellet..ikke?-dlof--f-dlof--f-dlof--f

og hvis jeg mener at båden efter min privat mening er lige so pissegrim som brolfchens dollar pricess og fuldstaendig uproffesionel samskrued og at drømmeprisen er ikke realistisk -er der ja en klar bevist påstand..
og ikke nedgøring..

so dette er min mening og jeg har ret til at ydre mig om dette..-dlof--f-dlof--f-dlof--f
so peter slap lige af
hvem griner ikke på fejl eller uheld fra andere??
der er menskens natur.. candit camera -AFV etc. er mega funny

forsikringsteknisk har båden ingen reel værdi.dermed er der ikke muligt at forsikre med bavaria (PUHAAA-dlof--f)
måske en idee at finde flere "grinerbåde" på nettet poste de her og få en smil på ansigten ..

Clasg
01-10-2010, 20:27
Smag og behag er utroligt forskelligt.
Båden er ikke min stil, men det er lidt med både ligesom med kunst.
Der er godt nok et stort udvalg.

Jeg husker at der engang var en kunstner der kom sin afføring på dåse og kaldte det "kunst".......Alle synes det var stor kunst .....indtil der gik hul på dåsen under en udstilling.. ...:eek:

Chribs
01-10-2010, 20:38
Det der gør annoncen så sjov er ikke så meget den er tude-grim og total kikset, men at han har puttet en bilkabine i som er total uegnet til det og fremhæver det som en forbedring, samt lagt sort nappa på i fronten som soldæk, det bliver så varmt når der er sol at man ville får forbrændinger ved at ligge eller sidde på det...

At prisen så er flere gange det den kan sælges for er da også sjovt, især fordi han er ret stejl med det han mener er prisen....

Og som Piraten så rigtigt skriver, det er vores natur at grine af sådanne ting, det gør os jo ikke til onde eller dårlige mennesker .....

Clasg
01-10-2010, 20:44
Det der gør annoncen så sjov er ikke så meget den er tude-grim og total kikset, .....

Jeg er da også tudegrim og total kikset, men alligevel har jeg formået at avle børn :D

Alt kan lykkees for den der vil.....og som har evnerne :rolleyes:

Manorwar
01-10-2010, 20:52
her lige piratens nye mahoony projekt
ægte antike mahonny design
har fæet 1000 timer renovation- mangler kun den 7,4 mpi
-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f
thttp://fenderen.dk/gallery/files/7/uggly1.jpg

Manorwar
01-10-2010, 20:56
og her lige en forbedring so at sæderne ikke bliver våd---som tip til ham fra BG
http://fenderen.dk/gallery/files/7/uggly10.jpg

Manorwar
01-10-2010, 21:01
og her brolfchen nye pricesse -dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f
http://fenderen.dk/gallery/files/7/brolfb_d.jpg

Peter508
01-10-2010, 21:02
Cribs med din forholdsvis voldsomme reaktion på dette

Har jeg jo nok ramt en øm tå....og der er intet nedgørelse i mit indlæg, men imorgen når du har fået hvilet tåen lidt, så kunne du jo prøve at læse dine indlæg igen....

Og Cribs jeg har på intet tidspunkt skrevet, at du eller andre skulle være onde eller dårlige mennesker, det er nok snarere din egen konklusion....

Chribs
01-10-2010, 21:22
Den ømme tå består af en modvilje med godheds appostle der fortæller hvad der er rigtigt og forkert...

Du kunne sagtens lave et indlæg uden at tale ned til os der syntes annoncen er vildt sjov...

Men du skulle lige fortælle os vi ingen ret havde til at grine af den annonce...

Men det har vi nu engang ret til uden fordømmende indlæg . . .

Peter508
01-10-2010, 21:32
ja ja ja velkommen til blå stue....

fjupeqopq

Manorwar
01-10-2010, 21:39
Cribs was here i sin ny båd for at fiske øysters-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f

http://www.youtube.com/watch?v=EPgm6ADFnaA

Chribs
01-10-2010, 21:56
Shit Pirat, du lovede at holde tæt :).. Men i det mindste fandt du stedet denne gang, det var mere en sidste gang hvor dig og Søren forsvandt i halvanden time :-D

Og med hensyn til blå stue, eller rød stue... alt er at fortrække frem for en selvgod radikal :)

Manorwar
01-10-2010, 22:30
Shit Pirat, du lovede at holde tæt :).. Men i det mindste fandt du stedet denne gang, det var mere en sidste gang hvor dig og Søren forsvandt i halvanden time :-D

oh vi ha set dig på din østerbænk langt før ---men vi synes at du pynter bænken so pænt-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Peter508
02-10-2010, 11:23
alt er at fortrække frem for en selvgod radikal

nå nu slettede jeg alt det jeg havde skrevet, da det i virkeligheden ikke var særlig pænt, min ærlige mening dog...men ikke særlig pænt.

grunden til at jeg slettede det, var at jeg egentlig ikke føler det store behov for at blive personlig, heller ikke selvom det kommer den anden vej.

Dog vil jeg gerne på det kraftigste afvise, at jeg er radikal....Den eneste sympati jeg har for de radikale, er at jeg synes at deres parti formand er lidt lækker...

Chribs
02-10-2010, 16:03
alt er at fortrække frem for en selvgod radikal

nå nu slettede jeg alt det jeg havde skrevet, da det i virkeligheden ikke var særlig pænt, min ærlige mening dog...men ikke særlig pænt.

grunden til at jeg slettede det, var at jeg egentlig ikke føler det store behov for at blive personlig, heller ikke selvom det kommer den anden vej.

Dog vil jeg gerne på det kraftigste afvise, at jeg er radikal....Den eneste sympati jeg har for de radikale, er at jeg synes at deres parti formand er lidt lækker...

Du kommer bare med det du ønsker at sige, jeg tager bare til genmæle.

Om du er Radikal eller ej er din egne sag, jeg forholder mig bare til at du skrev et indlæg på min tråd hvor du lige skulle fortælles os hvad vi kunne tillade os og ikke tillade os, den slags bedrevidende udsagn er typisk radikale, og sådanne udsagn har jeg problemer med.

Jeg har mig bekendt ikke gjort dig noget eller på anden måde generet dig før du blandede dig i tråden med dit bedrevidende indlæg og prøvede at gøre dig til dommer over hvad vi må skrive om herinde.

Du har ret til at sige hvad du vil, men jeg har også ret til at tage til genmæle, og kan du ikke lide det skulle du måske ikke beskylde en masse personer herinde for at moppe og udstille andre..

Dit indlæg var bedre vidende og total skudt over målet, og der var igen grund til at beskylde os for at moppe og nedgøre andre, og dermed være moralske anløbne personer....

Så når du antyder at min eller andre brugere herinde har en dårligere moral end dig, bliver jeg vred, derfor er min reaktion forholdsvis kraftig.

Peter508
02-10-2010, 17:09
Jeg antyder ikke det mindste, jeg skrev direkte hvad min mening er til den slags.

Hvorefter at du blev en anelse personlig....

Og nu var jeg ikke klar over, at fordi man opretter en tråd, at så har man speciel ejerskab over tråden....Hvis nogen tror det, så er man da i bedste fald noget naiv.

Mit indlæg var hverken bedrevidende eller skudt over målet, jeg vurderer sådan set selv om hvorvidt mine indlæg har en berettigelse eller ej, det behøver jeg ikke en selvbestaltet tråd betjent til at fortælle mig.

Jeg har til stadighed den helt klare holdning, at man ikke bør have så lavt et niveau, at det er nødvendigt at gøre grin med andres både, ting projekter eller bare i al almindelighed.

Det er noget andet når det er godmodigt drilleri som eksempelvis piraten og Rolf praktiserer det. Men som i dette tilfælde hvor formålet ene og alene er at hænge en anden mands projekt / båd ud til offentlig spanking, der mener jeg helt seriøst ikke, at det er voksne mennesker værdigt.

Udover det så er jeg pt færdig med at kommunikere med dig, enten vil du ikke forstå det, eller også evner du det bare ikke, uanset om det er det ene eller andet, så kommer jeg ikke videre med det. Hvilket egentlig også er ligegyldigt, da det jo ikke er mig det går ud over, man må jo så bare håbe at vedkommende som har ofret så meget tid på hans båd, ikke læser med herinde...

goffy
02-10-2010, 17:24
Chribs:
De sæder vil rådne og ruste på kortere tid en det tog at montere dem i "Prinsessen" :-D

Umiddelbart vil jeg tro det bliver umuligt at sælge den uanset den´s pris, det er et skæk exempel på hvordag ukyndige kan spolere en båd totalt og gøre den værdiløs, på trods af mange timers arbejde ( 300 ) for 2 mand ifølge sælgeren..

Peter508:

---------------------------------------------------------------------

Nu har jeg læst tråden igen og igen og kan dælme ikke se hvad det er der pisser dig sådan af Chribs. Du skriver at ejeren af båden er ukyndig og han har spoleret hans båd. Jeg er overbevist om at ejeren selv syntes han har fået en bedre båd, det betyder så ikke at jeg er enig med ham, hverken om prisen eller udseende, men som peter skriver kunne jeg heller ikke drømme om at nedgøre hans " måske " drømme projekt. Hver sin smag der er plads til alle på vandet også dem som vi måske trækker på smilebåndet af.

Chribs
02-10-2010, 17:42
Nu er du igen igang med at gøre dig selv til en helt og mig til en skurk, hvis det ikke er at tale ned til folk og gøre sig selvfed og selvgod ved jeg ikke hvad det er...

Du kan ikke trække dit indlæg tilbage, du moraliserede og gør det igen på den mest hellige maner, så du kan fremstå god og retvis...

At du så også begynder at fedte for de andre med at skrive det kun er mig personlig der er moralsk anløben, og de andre med indlæg i denne tråd, kun er sjove og gæve gutter, kan jeg kun grine af mens jeg krummer lidt tæer på dine vegne, for det er tydeligvis et forsøg på at finde nogle rygklappere ...

Du troede du kunne slippe afsted med at moralisere og fremhæve din egen godhed ved at tale ned til andre, og du viser jo netop med dit seneste indlæg hvad meningen med dit første indlæg var i virkligheden var.

Heller være en dårlig og moralsk anløben menneske som mig, end en frelst selvfed og bedrevidende person som dig, og det glæder mig da, at du ikke vil skrive flere indlæg rettet mod mig, selvom jeg tror det kribler i dine fingre for at gylpe lidt mere moral ud over mig ....

Chribs
02-10-2010, 17:59
Chribs:

Umiddelbart vil jeg tro det bliver umuligt at sælge den uanset den´s pris, det er et skæk exempel på hvordag ukyndige kan spolere en båd totalt og gøre den værdiløs, på trods af mange timers arbejde ( 300 ) for 2 mand ifølge sælgeren..

Peter508:

---------------------------------------------------------------------

Nu har jeg læst tråden igen og igen og kan dælme ikke se hvad det er der pisser dig sådan af Chribs. Du skriver at ejeren af båden er ukyndig og han har spoleret hans båd. Jeg er overbevist om at ejeren selv syntes han har fået en bedre båd, det betyder så ikke at jeg er enig med ham, hverken om prisen eller udseende, men som peter skriver kunne jeg heller ikke drømme om at nedgøre hans " måske " drømme projekt. Hver sin smag der er plads til alle på vandet også dem som vi måske trækker på smilebåndet af.

Det der pisser mig af, for nu at bruge dine egne ord, er personer der beskylder mig for at være moralsk anløben, og at du støtter din ven i hans indlæg er din ret, selv om det ikke er mere rigtigt af den grund. Og du nedgør da mig ved at påstå jeg har problemer med min moral, men det kan du jo nok ikke se...

Skal du og Peter have ret til at skitsere hvad det er god og hvad det er dårlig moral at skrive om herinde herinde, ja, så er dette forum ikke noget for mig, jeg griner af og skriver de indlæg jeg vil med udgang i hvad jeg personligt syntes er ret og rimelig, jeg har ikke tænkt mig at skulle spørge nogen først om indlægget kan accepteres.

Syntes moderatoren at jeg går over stregen må han jo gribe ind og hælde mig ud, han er mig bekendt den eneste med denne ret herinde ....

Lars T
02-10-2010, 18:09
Vi har et par stykker herinde som er moderatorer, men det er yderst sjældent at behovet for moderering er opstået. Der er en relativ høj tolerance tærskel.

Team'et bag Fenderen tror oprigtigt på at folk er forskellige og skal have lov til at ytre sine holdninger. Debat er en del af samfundet og demokrati, ergo også en del af Fenderen. Det essentielle for Fenderen må være at der bør eksistere en gensidig respekt brugerne imellem. Vi kan ikke alle være enige, eller venner for den sags skyld, men det vigtige må være at alle brugere giver hinanden plads til mangfoldighed og forskellige holdninger. Det er brugernes forskellighed indenfor spørgsmål og svar, som skaber grundlaget for Fenderen, og dermed Fenderens debat. Men i denne debat er det vigtigt at huske at folk kommunikerer forskelligt og at skrift kan læses forskelligt.

Der er skrevet side op og side ned om Fenderens "kodeks"/formål/ytringsfrihed osv osv. Brug søgefeltet hvis det har interessen..

Og nej vi kommer ikke til at kommentere denne tråden, behøver jo ikke at kommentere alt.

goffy
02-10-2010, 18:20
Chribs:
mine sidste ord i denne sag. Du læser da tråden som fanden læser biblen.
jeg hverken nedgør eller skriver du har problemer med din moral, jeg skriver bare at jeg ikke deler din moral. der er en faens forskel hvis eller man kan læse og forstå.

Chribs
02-10-2010, 18:41
Du moraliserer også i dit indlæg ved at bakke Peters indlæg op og erklære dig enig, det kan du ikke snakke dig ud af...

Hvad gør det lige at du og din ven Peter syntes i har ret til at moralisere og bestemme hvad der er rigtigt og forkert at skrive om herinde ?.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at beskylde andre for at nedgøre, spotte og moppe bare på grund af et uskyldig indlæg for at udstille mig selv som en god og retskaffen person.....

Og hvis de 2 peroner der har bygget Prinsessen skulle læse denne tråd og få brug for krise-psykolog må jeg tage den derfra...

Mark B
02-10-2010, 18:50
Chribs

Jeg må tilslutte mig Peter508 og goffy, det er ikke iorden at gøre grin med fremmede folks ting, uanset om du måtte kunne lide det eller ej. I dét er tilfælde skulle du have stukket fingeren i jorden, og grint af det indvendig i dig selv.

Nu har jeg selv været en "varm kartoffel" i en debat tidligere, og der er to ting der er kedelige ved det - 1. at man midt i debatten ikke altid kan få luft. - 2. At man et par dage efter måske godt kan se, at det man har skrevet kontra gjort, ikke var helt passende i henhold til ens egen person.

Endnu engang - Fingeren i jorden, imorgen vil du nok bedre kunne se at det du skriver ikke helt er iorden :)

Chribs
02-10-2010, 19:13
Begynder du nu også at fortælle mig at hvad jeg skriver er forkert, er du min dommer ? bestemmer du hvad der er forkert og dårligt at skrive...

Hvis ikke, så hold dog din mening inde i dig selv som du forslår mig at gøre.... Jeg har lige så ret som alle andre til at skrive hvad jeg vil uden at spørge dig, Goffy, Peter eller andre selvbestaltede moderator og moralister... Så brug din tankekontrol over dig selv og lad mig i fred....

Mark B
02-10-2010, 23:47
Begynder du nu også at fortælle mig at hvad jeg skriver er forkert, er du min dommer ? bestemmer du hvad der er forkert og dårligt at skrive...

Hvis ikke, så hold dog din mening inde i dig selv som du forslår mig at gøre.... Jeg har lige så ret som alle andre til at skrive hvad jeg vil uden at spørge dig, Goffy, Peter eller andre selvbestaltede moderator og moralister... Så brug din tankekontrol over dig selv og lad mig i fred....

Dit indlæg er langt under voksnes niveau :) Pinligt, men sandt.

Chribs
03-10-2010, 00:04
Hold dig dog til dit egnet råd til mig, og stop med at skrive til mig ....

Jeg har mig bekendt ikke bedt om din latterlige mening om noget som helst ....

Mark B
03-10-2010, 01:10
Jeg har mig bekendt ikke bedt om din latterlige mening om noget som helst ....

Nej. Og det frabeder manden i annoncen på baadgalleri sig også helt tydeligt. Trods det, vælger du at hive den frem i lyset andetsteds på nettet (her) og gøre grin med den.

Så jeg må bruge dine egne ord (var der én der sagde fornylig) - Manden har ikke bedt om andres kommentarer eller latterliggørelser, til trods for dette, vælger Du at poste det her. Af hvilken nævneværdig grund skulle jeg så vælge at rette mig efter dit råd nu, når du ikke engang selv kan leve op til det? DDriver

Chribs
03-10-2010, 01:32
bland dig udenom, din mening er mig totalt ligegyldig... Moralryttere og hyklere som dig er der så mange af man er ved at blive kvalt i dem....

Det er dig der bad mig om at stoppe med at skrive,fordi du er uenig med mig, det er det man kalder censur...

mpa
03-10-2010, 17:26
Dit indlæg er langt under voksnes niveau :) Pinligt, men sandt.

tror der er flere der er enige.

Chribs
03-10-2010, 19:20
Chribs

Jeg må tilslutte mig Peter508 og goffy, det er ikke iorden at gøre grin med fremmede folks ting, uanset om du måtte kunne lide det eller ej. I dét er tilfælde skulle du have stukket fingeren i jorden, og grint af det indvendig i dig selv.

Nu har jeg selv været en "varm kartoffel" i en debat tidligere, og der er to ting der er kedelige ved det - 1. at man midt i debatten ikke altid kan få luft. - 2. At man et par dage efter måske godt kan se, at det man har skrevet kontra gjort, ikke var helt passende i henhold til ens egen person.

Endnu engang - Fingeren i jorden, imorgen vil du nok bedre kunne se at det du skriver ikke helt er iorden :)

Måske skulle du/i lige læse og forstå hvad Mark B skriver her, nemlig at man skal lodde stemningen/finde ud af hvad vej vinden blæser inden man skriver et indlæg...

Det vil sige at man venter og kun skriver et indlæg når man er sikker på at stå på den rigtige side, så man er sikker på at mene det det andre mener.

Det er så kujonagtigt og lavt at det skriger til himlen at forslå sådan noget...

Sådanne personer er heldigvis nemme at kende i den virklige verden. de er brune omkring munden.

Jer der syntes at det er så synd for sælgeren af den omtalte båd, måske skulle i også bekymre jer om at der altså findes folk uden forstand på priser og både der kunne lokkes til at købe en sådan og dermed have købt noget der er en brøkdel værd af den udbudte pris, netop fordi annoncen lover guld og grønne skove......

Og påstå nu ikke sådanne handler ikke sker, jeg har kendskab til flere af sådanne handler, det sker i alle fag, og i tusindvis hver år her i Danmark, med en masse ofre ingen spilder tid på, fordi vi alle er lidt konfliktsky og helst ikke vil risikere vores egen bag....

Tag nu bare Mads herinde fra, han købte en båd til ca. det dobbelte af hvad sælgeren bagefter pralede med at den var værd, og Mads er enda mekaniker, og afligevel blev han tørret så det gør noget...

Og for ca 2 år siden købte en anden af brugerne herinde en bil af samme kaliber, han var tæt på at blive dræbt i den pga. styrtøjet faldt af under kørslen hjem fra sælgeren, den var også totalt istandsat fra a til z, og der var ingen ende på superlativerne i salg-annoncen...

Behøver jeg at sige at den "ærlige og fromme sælger" ikke er til at hugge eller stikke i bagefter når pengene er lagt...

Jeg købte i øvrigt selv en total istandsat Yamaha 60 hp, den var uden skrue, men startede og kørte pænt, og skiftede fint gear uden problemer, så jeg kunne se akslen drejede rundt...
Og da jeg var lidt betænkelig fordi jeg ikke havde set den køre med skrue på, lovede sælger at den kunne retuneres uden problemer hvis den ikke bare var helt ok. Jeg fik det skriftelig fordi jeg insisterede på det...

Da jeg skulle til at have motoren monteret, satte jeg en skrue på og kom den i en balje vand, og det vidste sig at gearkassen ikke kunne trække en propel rundt når der var modstand...

Jeg kontaktede sælgeren, via en mobil med hemmiligt nummer, da han ikke tog telefonen da jeg ringede på min egen...Han var totalt kold, og påstod jeg selv havde ødelagt den, og derfor kunne rende og hoppe, og jeg kunne bare køre en sag, så kunne jeg stille mig bag i køen da han ingen penge havde....

Men for at gøre en lang historie kort, jeg fik ham hurtigt til at forstå han skulle komme i en fart og hente motoren og give mig mine penge tilbage... Han politi-anmelde mig, og da det ikke hjalp stillede han på min bopæl med 2 unge karseklippede truende mænd som sikkerhed, men det endte med at han kom til at betale mig alle pengene tilbage og tage hans fine total renoverede motor med hjem...

Jeg har kendskab til mange flere sådanne handler, men jeg har kun taget disse 2 med samt min egen fordi de 2 kan jeg bevise pga. de er medlemmer herinde.

Jeg sad ikke med hænderne i skødet, men gik aktivt ind og hjalp begge disse medlemmer, fordi jeg kan ikke udstå sådanne plathandler og de personer der står bag...

Så jeg er totalt ligeglad med jeres meninger om jeg er både det ene og andet, jeg kan i det mindste sove om natten...

Mark B
03-10-2010, 21:07
Måske skulle du/i lige læse og forstå hvad Mark B skriver her, nemlig at man skal lodde stemningen/finde ud af hvad vej vinden blæser inden man skriver et indlæg...

Det vil sige at man venter og kun skriver et indlæg når man er sikker på at stå på den rigtige side, så man er sikker på at mene det det andre mener.

Det er så kujonagtigt og lavt at det skriger til himlen at forslå sådan noget...

Sådanne personer er heldigvis nemme at kende i den virklige verden. de er brune omkring munden.

Jer der syntes at det er så synd for sælgeren af den omtalte båd, måske skulle i også bekymre jer om at der altså findes folk uden forstand på priser og både der kunne lokkes til at købe en sådan og dermed have købt noget der er en brøkdel værd af den udbudte pris, netop fordi annoncen lover guld og grønne skove......

Og påstå nu ikke sådanne handler ikke sker, jeg har kendskab til flere af sådanne handler, det sker i alle fag, og i tusindvis hver år her i Danmark, med en masse ofre ingen spilder tid på, fordi vi alle er lidt konfliktsky og helst ikke vil risikere vores egen bag....

Tag nu bare Mads herinde fra, han købte en båd til ca. det dobbelte af hvad sælgeren bagefter pralede med at den var værd, og Mads er enda mekaniker, og afligevel blev han tørret så det gør noget...

Og for ca 2 år siden købte en anden af brugerne herinde en bil af samme kaliber, han var tæt på at blive dræbt i den pga. styrtøjet faldt af under kørslen hjem fra sælgeren, den var også totalt istandsat fra a til z, og der var ingen ende på superlativerne i salg-annoncen...

Behøver jeg at sige at den "ærlige og fromme sælger" ikke er til at hugge eller stikke i bagefter når pengene er lagt...

Jeg købte i øvrigt selv en total istandsat Yamaha 60 hp, den var uden skrue, men startede og kørte pænt, og skiftede fint gear uden problemer, så jeg kunne se akslen drejede rundt...
Og da jeg var lidt betænkelig fordi jeg ikke havde set den køre med skrue på, lovede sælger at den kunne retuneres uden problemer hvis den ikke bare var helt ok. Jeg fik det skriftelig fordi jeg insisterede på det...

Da jeg skulle til at have motoren monteret, satte jeg en skrue på og kom den i en balje vand, og det vidste sig at gearkassen ikke kunne trække en propel rundt når der var modstand...

Jeg kontaktede sælgeren, via en mobil med hemmiligt nummer, da han ikke tog telefonen da jeg ringede på min egen...Han var totalt kold, og påstod jeg selv havde ødelagt den, og derfor kunne rende og hoppe, og jeg kunne bare køre en sag, så kunne jeg stille mig bag i køen da han ingen penge havde....

Men for at gøre en lang historie kort, jeg fik ham hurtigt til at forstå han skulle komme i en fart og hente motoren og give mig mine penge tilbage... Han politi-anmelde mig, og da det ikke hjalp stillede han på min bopæl med 2 unge karseklippede truende mænd som sikkerhed, men det endte med at han kom til at betale mig alle pengene tilbage og tage hans fine total renoverede motor med hjem...

Jeg har kendskab til mange flere sådanne handler, men jeg har kun taget disse 2 med samt min egen fordi de 2 kan jeg bevise pga. de er medlemmer herinde.

Jeg sad ikke med hænderne i skødet, men gik aktivt ind og hjalp begge disse medlemmer, fordi jeg kan ikke udstå sådanne plathandler og de personer der står bag...

Så jeg er totalt ligeglad med jeres meninger om jeg er både det ene og andet, jeg kan i det mindste sove om natten...

Tja, jeg er da ærlig talt også ligeglad med din mening om mig :) Ordet Censur, bør du slå op, for censur er noget helt andet end det du omtaler herinde! :)

Hvis der findes en køber til den båd inde på baadgalleri, så lad da vær med at blande dig i det? Hvis den for sælger er de penge værd som den står til, og en køber ligeledes mener at prisen er rigtig, kan du vel være komplet ligeglad? Mange biler og både bliver i dag solgt langt under den pris de reelt set måske er værd, men det er jo det vi et eller andet sted kalder "det frie marked" :) Folk har ret til at se sig om inden de beslutter sig for at købe noget her i landet.

Det er da ok at du er ligeglad, og det er også ok at du har den holdning til at udstille andre mennesker, som du nu engang har. Men du går ærlig talt fuldstændig i baglås og til angreb på folk herinde der nu kommer med en mening der er anderledes end din egen. At du så sviner først peter508, goffy og nu mig til, til trods for at vi er voksne mennesker alle sammen, er en anden kop kaffe igen. Jeg er dog sikker på at et par stykker nok skal kommentere din måde at debattere herinde på, næste gang der er træf :)

Peter508
03-10-2010, 21:19
Chribs selvom jeg sagde at jeg ikke ville skrive mere...sååå...

der er den tilkendegivelse fra min side, der har fået dig til at blive ualmindelig personlig og på det nærmeste gå i selvsving...

Jeg fatter simpelthen ikke den voldsomme overreaktion, af at vi er nogle, der har en anden holdning og mening end du har.

Jeg må dog sige, at den meget personlige tilsvining du har af folk herinde, er meget usympatisk, og på ingen måde et voksent menneske værdigt.

At du samtidig blander skidt og kanel sammen i en stor pærevælling, det gider jeg ikke at bruge tid på at udrede...

Over and out.

Campion 165(seb)
03-10-2010, 22:05
Ja, undskyld jeg blander mig, men skulle I piger ikke bare tage og finde ud af hvem der har brugt hvis' lip-gloss først og smutte tilbage og se et afsnit af 'Paradise'?? -dlof--f

For det emne her er den undter lyn'me laaaaaaaaaaaang kedelig læsning!fjupeqopq

Chribs
03-10-2010, 22:38
Så du er ikke personlig når du moraliser og ønsker at stoppe mit indlæg via politisk korrekt meningdannelse, du skrev enda senere at dit indlæg kun galt mig, er det ikke personligt ...

Jeg syntes det er en frækhed uden lige at skrive et indlæg hvor du moraliserer og taler ned til mig og andre brugere herinde, er det dig der står bag den annonce, eller en bekendt af dig, hvis ikke skulle du nok ikke spille moralens vogter og lige fortælle mig og andre hvad du syntes er god skik og hvad der ikke er...

Personligt kunne jeg aldrig selv finde på at lave et indlæg som dit, og spille moralens vogter, indlægget var hverken rettet mod dig eller dine, så hvorfor blandede du dig ikke bare uden om, men så kunne de andre brugere selvføgelig ikke se hvor godt og korrekt menneske du er, det er den eneste forklaring jeg kan se på et sådant indlæg, hvis jeg tager fejl, så vær venlig og forklar mig hvorfor du skrev hvad du gjorde hvis det ikke var for at moralisere og dermed fremstå selvfed...

Og lad nu være med at hykle omsorg for den stakkels sælger,jeg er sikker på at han nok selv rette henvendelse hvis han læser indlægget og føler for det.. Men du kunne jo fortælle sende ham en besked på bådgalleri om denne tråd, så er du sikker på han læser mit indlæg...

Og du behøver skam ikke at stoppe med at skrive indlæg til og om mig, det har du alt ret til, du skal bare ikke forvente de forbliver uimodsagte...

Du og andre kan være nok så uenige med mig, det rager mig en papand, det var ikke mig der startede alt dette ælv, det var dig..

Jeg lader mig ikke true eller moppe til at stoppe med at lave nøjagtigt de indlæg jeg syntes selv er passende, det kan hverken du eller andre ændre på, og hvis jeg på et tidspunkt skulle få cencureret et indlæg fra ejersiden herinde er jeg væk herfra i samme sekund..

Der kan komme 100 indlæg det ønsker censur direkte eller af omveje herinde, jeg ændrer ikke min indstilling en tøddel.... Så alle der ønsker censur og meningskontrol herinde, bare kom an.

Chribs
03-10-2010, 22:43
Ja, undskyld jeg blander mig, men skulle I piger ikke bare tage og finde ud af hvem der har brugt hvis' lip-gloss først og smutte tilbage og se et afsnit af 'Paradise'?? -dlof--f

For det emne her er den undter lyn'me laaaaaaaaaaaang kedelig læsning!fjupeqopq

Dit indlæg er lidt lige som med folk der klager over dårlige programmer i tv, hvorfor slukker de ikke bare i stedet for, der er jo ingen der tvinger dem til at se noget som helst :-D

Mark B
04-10-2010, 14:36
Det lyder til at der er knas derhjemme Chribs :D Dit temperament går da helt i selvsving med dig :D

Håber du får styr på det ;)

Chribs
04-10-2010, 23:21
Du er fri til at mene og tro hvad du vil...

nicolajjetrider
07-10-2010, 18:12
:)
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=621518210&ComeFromMyPages=1

Albjerg
08-10-2010, 10:28
:)

Og fniiiis fjupeqopq

Campion 165(seb)
24-10-2010, 21:17
Apropos 'sikke en pris' :
http://www.dba.dk/crow-170-ss-motorbaad-aarg/id-69260400/

Det lyder sg* nærsten som en and!?

Campion 165(seb)
24-10-2010, 21:26
...og dog?

Kan se den sælges fra (unavngiven) dansk forhandler fra 149.900,- fra ny.
Phyeew, sikken en afskrivning!

Chribs
30-11-2010, 14:32
Tjek lige denne salgsannonce ud igen, og læg så mærke til navn og bopæl på den ene byder på Qxl,samt navene og bopæl på sælgeren/sælgerne, det ligner godt nok en annonce hvor de prøver at byde prisen op selv, jeg håber ikke der er nogen der hopper på den ...... Jeg syntes der er for meget navne sammenfald til at det er tilfældigt.... Tjek det selv ud . . .

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12999

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13113

nicolajjetrider
30-11-2010, 15:52
hahaha sjovt. Jeg tror vist ikke lige den bliver solgt pt, med mindre den kan bruges i en brandøvelse :)

Miss Mancini
30-11-2010, 16:10
og her brolfchen nye pricesse -dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f
http://fenderen.dk/gallery/files/7/brolfb_d.jpg

You are dead meet...:):):):)

I´ll be watching you....:)

Miss Mancini
30-11-2010, 16:12
Hva´ faen er det for en gang mudderkastning I har i denne tråd.....

På med Julebryggen og ud på dansegulvet med jer...:):)

Chribs
30-11-2010, 21:35
At byde eller få bekendte til at byde på sine varer er forbudt da det kan bruges til at trække flere penge ud af en uvidende køber, og sagt med pæne ord, regnes det som en meget ufin måde at snyde folk på der byder på det man har sat til salg.... ....

Dette er sakset fra deres regler for salg...

Du må ikke afgive bud på en måde, der kan manipulere en auktion. Især hvis du er sælger, må du ikke byde på din egen auktion, uanset om det sker gennem din egen QXL konto eller gennem et andet medlems konto.

Mark B
30-11-2010, 22:54
En klog mand på et bådforum sagde engang - Ting er det værd, som andre vil betale for det.

Strøyer
01-12-2010, 08:36
En klog mand på et bådforum sagde engang - Ting er det værd, som andre vil betale for det.

Det har jeg aldrig sagt...:D

Ulman
01-12-2010, 08:50
Det har jeg aldrig sagt...:D
Ergo - er du ikke med på et bådforum
eller
Ergo - ...

:-)

Miss Mancini
01-12-2010, 13:52
Møgkællinger har det sjovere....:):):):)

Chribs
01-12-2010, 16:04
Møgkællinger har det sjovere....:):):):)

De mænd der er sammen med møgkællingerne har det sjovest !!!!!