View Full Version : Ny bil....
Peter508
11-11-2010, 13:22
Om ca. 6 måneder skal jeg have ny bil, og da der på de fleste nye biler er minimum 3-4 måneders leveringstid, skal jeg igang med at kigge lidt rundt...
Jeg er dog en hel del i tvivl om både mærke og type....
Biler der lige pt er inde i billedet:
- Alfa 159 - min kone er dog ikke begejstret, for meget sportsvogn
- Audi A4 - lille bil, men fed at køre i
- Citroen C5 - utrolig meget bil for pengene, måske lidt morfar
- BMW 320 serie evt. 520 - 320 meget lille, 520 noget dyrere
- Passat - jeg har ikke set den endnu, men billederne ser interessante ud
- Ford Kuga - fed bil, dog lidt dyr
- Peugeot 3008 - outsider, den er ikke særlig køn
- Nissan Quashqai - samme som Peugeot
- Subaru Forrester - lige nu klar favorit...
Som I kan se er der alm. vogne også de lidt højere, jeg har aldrig haft en høj vogn, men er lidt fascineret af dem.
Det sten sikre valg vil være Audi'en, men om det er det helt rigtige valg, ved jeg dælme ikke helt...
For alle modeller gælder det at det er minimum 2.0 diesel og højeste udstyrsmodel, og for guds skyld ingen stationcars....
Er der nogen der kan hjælpe med lidt meninger og evt. inspiration ??
Ingen stationcars - Hvad skyldes det? Du kører mange kilometer, så der må være en god grund til det... :)
Miss Mancini
11-11-2010, 13:39
Jeg har nu altid været utrolig glad for pladsen i mine SUV/4x4. Jeg har endnu ikke oplevet, at der ikke var plads til varer eller bagage under salgstur eller ferie.
Jeg tror faktisk, at stationcars holder brugtvognsværdien bedre end sedan modeller, så måske det alligevel var overvejelsen værd.
Min søster har netop handlet en Chrysler Voyager 3.3 V6 benzin. Hun er glad for bilen, og pladsen til 3 unger i "bussen" gør ferieoplevelserne med bilen noget mere behaglige. Eneste ulempe er benzinforbruget - hun havde vist forestillet sig, at sådan en "lille" motor kunne køre 10-12 km / pr. liter....:):):):)
Peter508
11-11-2010, 13:45
Jeg bryder mig ikke om stationcars, og har i for mange år ( grundet ungerne ) været tvunget til at have en....men ikke mere, jeg har haft min sidste stationcar.
Det er iøvrigt en firmabil, eneste krav er at det skal være en diesel.
Også må den størrelsemæssigt ikke være mindre end de nævnte modeller, gerne større men jeg skal jo også betale skat af dem....
Jeg forstå ikke helt din aversion mod stationcars.
I mine øjne er Nissan Quashqai og Subaru Forrester jo staioncars, der er forhøjet og udstyret med firhjulstræk ?
Kan du uddybe det lidt ?
Ellers nogle fede øser du har i kikkerten :-)
Minder mig om at Mads Christensen forleden udtalte, at vi skulle lære og sige "Hold kæft, kælling" derhjemme, især når valget faldt på bil til farmand.
Ellerrs endte man som "Berlingo-mand" uden egen holdning, og kun styret at konen og hendes behov...!
Det giver jeg ham ret i.......men nu har jeg jo heller ingen kvinde i hjemmet pt :-)
Hvad med BMW X1
Fed bil med 2,0 diesel, høj, men måske lidt stationwagonlignende
nicolajjetrider
11-11-2010, 18:59
Audi a4. Min bedste ven har lige købt sådan en med en 2.0tdi 140hk. Sline med sports kabine og quatro undervogn. Den køre så fedt! Tyske biler er bare lækre:) mere ku jeg ikk bidrage med:)
Hvad med en Opel Insignia? Spændende design og 2.4 motoren er produceret af Alfa, som pt. leverer de bedst dieselmotorer.
Der er også Volvo's XC60'er - Den ehar også et spændende design..
Du kan også få en Mercedes C-klasse - men den er mindre end A4'eren.
Vælger du en Audi, så snup en 2.5'er og for gudskyld ikke en med Multitronic.
Peter508
11-11-2010, 20:26
Den store forskel på stationcars og eksempelvis Subaru'en er at den er en suw, og den er højere, og kører iøvrigt med konstant 4 hjuls træk.
Det kunne også være en Legacy outback, der er vi bare tilbage i for meget stationcar. Jeg bryder mig bare ikke om det visuelle ved en stationcar, der er for meget familie far over det, og ja jeg ved godt at jeg er familie far :D
Audi'en er det sikre valg som jeg skrev, dels grundet at det er en fed bil, dels grundet at konen ville elske den, alene grundet de 4 ringe på rattet...:D
Opel....hmmm jeg har en aversion imod Opel, selvom jeg har haft adskillige da jeg var ung og en rigtig Brian ( diverse Ascona'er )....men Opel kan jeg bare ikke med....
Mercedes er så fede designet udvendig, også morfar'agtige indvendig....og da jeg jo sidder inde i bilen, ser jeg den jo også indefra....
Volvo har jeg også kigget på, jeg bryder mig dog ikke om deres midterkonsol, jeg er til lidt mere volumiøs i designet, deres er lidt for minimalistiske i det....
BMW x1....jeg synes at lige præcis den model, er faldet ned imellem 2 stole...for lille til at være SUW og ikke rigtig personvogn... X5 eller min favorit X6 er en hel anden snak....og pris...
Hva' med en Cadilac eller feks. Chrysler 300C evt. St. Car modellen den er stadig ret fræk :-)
Miss Mancini
11-11-2010, 20:42
Har du skævet til gensalgsværdien ? Uden at have regnet på det, så har Subaru´en nok det største værditab. IMØ er Subaru´en ikke en hverdagsbil til den travle handelsrejsende, men en bil som blot skal stå i garagen og dufte af læder - lidt á la Jaguar uden at disse biler kan sammenlignes.
Fra Dine Penge - "Går man efter en luksuriøs eks-firmabil, er Audi A6 sammen med BMW 5-serie og Volvo V70 oplagte muligheder, men Applus-synene afslører, at den ellers fristende BMW har voldsomme problemer med styretøj og bremser, langt flere end gennemsnittet af de øvrige udvalgte modeller. Styretøjet er også Volvo V70’s ømmeste punkt, så skal det være en af de største og dyreste eks-firmabiler, er Audi A6 suverænt det mest fejlfri køb."
Miss Mancini
11-11-2010, 20:57
Fra Dine Penge - "Går man efter en luksuriøs eks-firmabil, er Audi A6 sammen med BMW 5-serie og Volvo V70 oplagte muligheder, men Applus-synene afslører, at den ellers fristende BMW har voldsomme problemer med styretøj og bremser, langt flere end gennemsnittet af de øvrige udvalgte modeller. Styretøjet er også Volvo V70’s ømmeste punkt, så skal det være en af de største og dyreste eks-firmabiler, er Audi A6 suverænt det mest fejlfri køb."
Ja, det kan der måske være snak om MEN;
Audi A6 har problemer med holdbarheden af bærearmene, og er motoren med tandrem, så koster det boxen i reparationer. Jeg tror Audi har nogle af de dyreste reservedelspriser sammelignet med deres tyske konkurrenter.
Vi må nok bare erkende, at dyre biler er dyre at holde kørende, men hold da op det er cool at cruise ned af Autobahn´en med 160 km/h og være topmotiveret til et møde selv efter 7 timer i bil.....
Måske har vi lidt brugererfaringer med de biler som Peter508 søger ??
Jeg tror det er relevant med driftsikkerhed/driftsproblemer, service, reservedelspriser, værkstedspriser mv.
Vi kan jo alle sidde og sige for og imod hvert enkelt bilmærke baseret på andres oplevelser...:)
Jeg tror Audi har nogle af de dyreste reservedelspriser sammelignet med deres tyske konkurrenter.
Helt enig - Jeg citerede bare Dinepenge :)
Audi ligger MEGET højt i reservedelsprisen, men det har jo ikke den store betydning når Peter's skal leases, eller ejes af firmaet.
Audi = Sovepillerbiler i mine øjne med mindre der står S, eller endnu bedre, RS på smækken :)
Miss Mancini
12-11-2010, 05:59
Lidt omkring leasing fra egne rækker;
Min kæreste vil gerne have udskiftet sin Peugeot 207 1,6HDI, årg. 2008 til fordel for en Mercedes B200 CDI. Vi har talt med et par MB forhandlere og efter flere regnestykker, så kan det ikke svare sig at lease deres biler ved et kørselsbehov om året på +30000 km.
Jeg ved ikke, hvor mange kilometer som Peter508 påregner at køre, men jeg tror han passere 30000 km årligt...
Leasingselskaberne har nogle gunstige købsvilkår af biler bl.a betaler de kun 30% afgift af bilen.
Har man overvejet at bruge privatbil og køre efter Statens regler mht. kørselspenge, hvis ellers firmaet tillader det ?
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer :)
Miss Mancini
12-11-2010, 08:32
Jeg tror ikke at Kørselspenge rigtig kan betale i sig da taksten jo falder markant efter 20000 km, og man skal ikke kimse af afskrivningen, slet ikke som tingene er pt. Jeg vil skyde på et tab på 50% over de føste 3 år, så kørselspenge kan bedst betale sig hvis man har en bil hvor afskrivningen er taget - og helst af den tidligere ejer :)
Ja, det er selvfølgelig rigtigt. En lettere brugt bil kunne måske være en mulighed ? Jeg husker at ENN valgte firmabilen fra og kørte efter Statens regler, og han havde et rimeligt kørselsbehov vistnok +40000 km om året.
ENN valgte netop at købe en lettere brugt BMW 320D i Tyskland ( Premium Select model ), hvor der var Europa garanti på bilen i 2 år, da denne PS modellen er gennemgået og godkendt af BMW som værende et pragteksemplar.
Jeg ville ikke selv købe en fabriksny og dyr privatbil, for afskrivningen er horibel ifh. til udbyttet.
Vi kan jo alle sidde og sige for og imod hvert enkelt bilmærke baseret på andres oplevelser...:)
Sådan er hele vores danske samfund bygget op. Hold da op der ville blive stille, hvis vi kun udtalte os om noget, vi selv havde erfaret fjupeqopq
Nåh, til sagen......VW Touareg ....en feeeeed bil i mine øjne.....og masser af moskus (= mandschauvinisme) over den bil.
Køreøkonomien skulle også kunne holde sig rimelig, hvis man holder sig fra W12'eren.
Miss Mancini
12-11-2010, 08:56
Nåh, til sagen......VW Touareg ....en feeeeed bil i mine øjne.....og masser af moskus (= mandschauvinisme) over den bil.
Køreøkonomien skulle også kunne holde sig rimelig, hvis man holder sig fra W12'eren.
Ja, + de 6, 8 og 10 cylindrede....:):):)
Sæt en printer til at udskrive "Bilens historie" på en V10 TDI og du skal fælde en regnskov for at have papir nok...:):):):)
Lidt selvmodsigende af mig, at ytre ønske om egne erfaringer med en bil, og så blot citere hvad naboen har udtalt fra sit virke hos Audi/VW igennem mange mange år...:):):)-dlof--f
Peter508
12-11-2010, 09:00
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
Miss Mancini
12-11-2010, 09:09
Gensalgsværdi, reservedelsomkostninger etc er jeg temmelig ligeglad med, bare den er driftsikker, så er jeg glad.
Jeg kører ca. 65.000 km om året, jeg har undersøgt med privatvogn og km afregning, det kan dog nok ikke betale sig, medmindre jeg køber en en brugt Polo....og der må alligevel være grænser.
Jeg har ingen erfaring med Subaru, bortset fra at de altid bliver rost af diverse motor journalister som værende stabile og godt kørende. De er kommet ned i en rigtig rigtig fornuftig pris, den Forester jeg kigger på koster lige under 500.000,- Og endnu vigtiger så er mit beskatnings grundlag længere nede end det.
VW Touareg er en super fed bil, den har nogle driftsmæssige problemer + at den på hvide plader koster spidsen af en jetjager....
Ja, motoren i Subaru´en bliver rost af mange, men igen var det ikke en bil jeg ville vælge med et kørselsbehov på 65000 km om året. Jeg tror at en slider af en dieselbil ville være at foretrække.
I kategorien omkring biler til 500.000,- findes der usandsynlig mange muligheder...
I øvrigt har jeg fået tilsendt magasinet Penge og Privatøkonomi, og i november udgaven er der et særtillæg med "Leasing af biler" mv. Måske værd at kigge nærmere på...:)
Peter508
12-11-2010, 09:10
Det kan sagtens være at du har ret, måske jeg skulle prøve den i en længere periode eksempelvis henover en weekend....
Ja, motoren i Subaru´en bliver rost af mange, men igen var det ikke en bil jeg ville vælge med et kørselsbehov på 65000 km om året. Jeg tror at en slider af en dieselbil ville være at foretrække.
Peter er det ikke Subarus Boxer diesel du har i kikkeret?
Motoren er jo en relativ nyudvikling så vidt jeg ved, så om den holdbarhedsmæssigt kan hamle op med de andre producenter som har bevist sit værd, ved jeg ikke.
Peter508
12-11-2010, 10:03
Jo det er boxer dieselen der er tale om...
Jeg har været ude at køre i den, jeg synes at den går fabelagtigt godt.
Peter er det ikke Subarus Boxer diesel du har i kikkeret?
Motoren er jo en relativ nyudvikling så vidt jeg ved, så om den holdbarhedsmæssigt kan hamle op med de andre producenter som har bevist sit værd, ved jeg ikke.
Subaru ligger generelt i toppen hvad angår kvalitet og pålidelighed, og det er biler som er beregnet til at blive brugt.
Da diesel motoren er relativt ny er det svært at sige udtale sig om langtidsholdbarheden af den, men personligt ville jeg ikke være nervøs for at købe Subaru. Tværtimod tror jeg det er bedre kvalitet end mange langt dyrere biler.
Miss Mancini
12-11-2010, 12:21
Ja jo, Subaru´en lyder måske tiltalende som diesel, men er de ikke mest kendt for deres benzinmotorer specielt i rally brug ?
Jeg tænker lidt på dengang Mitsubishi begyndte med deres dieselmotorer i Pajero´erne i 80´erne. Min første 4x4 var en Pajero diesel fra 1986, og den var godt nok elendigt skruet sammen og gik ofte i stykker. Jeg husker reservedelspriserne som værende helt ublu.....
Der er bare et eller andet i min underbevidsthed der siger mig, at skal det være en bil til et stort kørselsbehov, så er det tysk drivkraft der skal stå bag.....
Peter508
12-11-2010, 13:02
Mit eget hidtige indtryk at Subaru sådan helt generelt, har altid været kvalitetsbil, men for dyr og kedelig...undtaget er selvfølgelig Imprezaen, men sådan en skal jeg heller ikke have...
http://www.subaru.dk/news_dansk_hader_til_subaru_forester.aspx
Det var et tilfælde at jeg svingede ind ved den lokale Subaru forhandler, egentlig var det Toyota jeg ville kigge på ( de er naboer ), og jeg blev ganske overrasket over Forester....Legacy synes jeg stadig ser lidt kedelig ud...
Peter508
12-11-2010, 18:51
Nåh ja Rolf efterlyste egne erfaringer...
Citroen C5 - jeg var nummer 3 i DK der fik den som stationcar. Omkring køre comfort er det den bedste bil jeg har haft, jeg har kørt nonstop til Italien i den, uden at være øm i skuldre, lænd eller andet.
Men det elektroniske i den var dælme ikke helt godt. Ud af den blå luft kunne motoren gå ud, også skulle strømmen pilles fra batteriet for at få den til at køre igen. Bagruden havde det med at springe op, da det var med en elektronisk lås....Da bilen passerede de 150.000 km væltede regningerne ind, sågar motoren fik en hoved renovering....
Passat - jeg har haft den "nye" Passat ( afløseren kommer til januar ), jeg var sindssyg glad for den, der var virkelig meget value for money. Eneste lille minus var at det var med pumpedyse motor, og den lød lidt som en gammel taxa i tomgang.
Det var så en stationcar ( min sidste ), den lå godt på vejen var dog en anelse vind følsom.
Ford Mondeo - jeg har kørt 165.000 km i min nuværende bil som er den nyeste Mondeo 2.0 diesel Titanium. Jeg er super super glad for den, motoren kører som en drøm, den har pænt med speed, det multifunktionelle rat, med betjening af stort set alt, fungerer helt fantastisk. Dog er der mange knapper, og det skal man lige vænne de små tykke fingre til....
Den ligger virkelig godt på vejene, jeg kan tydeligt mærke at den er både længere og bredere end Passat'en.
Til dato har den ikke fejlet noget som helst, der har kun været almindelige service udgifter på den, og den har endnu ikke svigtet en eneste gang.
Miss Mancini
12-11-2010, 19:15
Ja, og så bør der også sammenlignes kilometer med kilometer.
Biler der blot "kører til bageren og hjem igen" får uden tvivl langt mere slitage biler der kører 65000 km om året.......Sådan er det jo også med vores kære både.
nicolajjetrider
12-11-2010, 20:21
Min svoger og søster har lige bestilt den nye Octavia TDI nu hvor de skal være forældre. Men kom til at tænke på min fars kollega han har en superb 2.0 TDI 2009 incl alt den køre sørme os godt:)
Peter508
12-11-2010, 20:22
Alle 3 beskrevne biler er med ca samme km om året.
Mit årlige kørsel har lagt nogenlunde stabilt i de sidste 11 år, og det har lagt på de her 65.000 km.
Alle biler er købt fra ny, og alle biler er holdt med de rigtige service intervaller etc etc...
Så alt grundlæggende er helt det samme for de 3 biler. Jeg har i de sidste 11 år haft de 3 biler + 2 andre, men de 2 andre ( Ford Mondeo og Peugeot 406 ) kan ikke sammenlignes med de biler der kører rundt i dag....Der er sket meget de sidste 8 - 11 år....
Peter508
17-12-2010, 14:53
d. 1 marts 2011 kommer der en faceliftet Mercedes c klasse...
Jeg har været ude at kigge på c 220, men synes at den er en anelse plastik fantastic indvendig....
Om det ændrer sig væsentligt ved den faceliftede udgave, det ved jeg ikke.....
Nogen der kender lidt til c klassen ??
Hvis jeg bestiller senest d. 2 marts 2011, så burde jeg lige kunne nå at få en, inden leasingsselskabet henter min Ford :D
Har kørt en del i dem i kbh ;);) dog ikke den faceliftede endnu.....
Peter508
17-12-2010, 15:25
ja som taxa eller hva' ??:D
Det er sgu også mit største problem med stjerne bilerne, folk der står og vinker for at komme med....
Jeps lige præcis ;)
Jeg syntes måske den er lidt lille indvendig, men den kan helt sikkert holde til dine 65k km om året.!
Peter508
17-12-2010, 15:35
jo det er rigtigt nok, den er nogenlunde samme størrelse som A4'eren indvendig...
Der er jo ikke ret mange der giver mere plads, end den jeg har, hvilket var en væsentlig årsag til at det blev den...
Men nu er vi ikke så mange mere, og for 95% af køreturene sidder jeg enten selv eller maksimalt er vi 2....så jeg behøver strengt taget ikke en kæmpe bil mere...
Hmmm - så tænker jeg straks coupe ;);)
Peter508
17-12-2010, 15:38
:D
læste du ikke hvad jeg skrev om Alfa'en ??
Så flejner konen da fuldstændig hvis jeg kommer med en TT eller lignende....
Jo jo men den nye Alfa 159 er bestemt større end end c-klasse.. Og sååååå meget sportsvogn er der altså ikke over den færge - den har aldrig været min kop thé, men den kører bedre end sovepiller-bilerne fra der Vaterland :)
ChristianX
17-12-2010, 19:37
Jeg synes bestemt du burde tage et kig på den nye Superb. Det er en Kanon bil til en god pris.
Vi havde selv kørt rundt i sådan en, hvis ikke det var fordi vi bor i Skodafrit område.
En af mine venner har en C klasse fra starten af 2010, og den kører rigtig godt, dog savner man benplads på bagsæderne.
Peter508
17-12-2010, 22:10
Superb er et fuldstændigt no go....
Jeg har 2 salgschefer der kører i dem, og jeg har drillet dem så meget med dem, at det aldrig kommer til at ske, at jeg kommer til at køre i en Skoda...
:D
og alligevel har du en passat på din liste ;););)
Peter508
17-12-2010, 22:36
ja ja...der er stor value for money forskel på de 2 biler...:rolleyes:
Og ja...jeg er godt klar over ironien i det....
ja ja...der er stor value for money forskel på de 2 biler...:rolleyes:
Og ja...jeg er godt klar over ironien i det....
vanvittig meget forskel i value.!
Passat'en bliver jo bare, når VW vil introducere en ny model, relablede som en Skoda :)
Peter508
17-12-2010, 22:41
Det jeg mest imod Superb'en ( udover det grimme grønne emblem ), det er at bagenden ligner noget Hyundai lavede i 90'erne....
Derfor er jeg da også rigtig glad for at se, at den nye Passat har en lignende bagende....:(
Miss Mancini
18-12-2010, 07:32
ja som taxa eller hva' ??:D
Det er sgu også mit største problem med stjerne bilerne, folk der står og vinker for at komme med....
Køb en ML 63 AMG på påpegøje-plader, så er du fritaget for dette irritationsmoment...:):)
Køb en ML 63 AMG på påpegøje-plader, så er du fritaget for dette irritationsmoment...:):)
Så vil stadig være nogle som står og vinker for at få en testtur :)
Peter508
18-12-2010, 11:25
Hvide plader er et firma krav.....sssurr
Hvilket er pisse irriterende, da vi har 2 biler, og vi ikke behøver 2 biler med bagsæder....
Nu kan jeg godt mærke at I gerne vil have at jeg øser ud af mit overflødighedshorn af visdom omkring dette emne. Og OK - jeg bøjer mig for presset denne gang og I skal ikke blive skuffet.
Tyske biler er noget lort !
...æv bæv. Og Bayern München er også noget lort !
Peter508
18-12-2010, 14:50
Hva' satan Ulman...sssurrsssurrsssurr
Nu er far ikke bare skuffet...nu er far også sur...sssurrsssurr
Mod tåber kæmper selv guderne forgøves....NÅ...
Party0012
Miss Mancini
18-12-2010, 15:18
Hva' satan Ulman...sssurrsssurrsssurr
Nu er far ikke bare skuffet...nu er far også sur...sssurrsssurr
Mod tåber kæmper selv guderne forgøves....NÅ...
Party0012
Pas nu på, Kejser Paulo...:):) - Ulman har lært at indsætte smileys, så dem får du nok en byge af inden længe...:):):):):)lf-flgDDriverfjupeqopq-dlof--fParty0012poppe:rolleyes:boattt.mvf.f
Jeg er helt rolig. For jeg kører selv i en feinschmecker, gourmet, liebhaver Renault Megane fra 2003. Mere pikant kan det næsten ikke blive :rolleyes:
Jeg ved bare fra da jeg selv havde en tysk bil (gud tilgive mig), at jeg så Hansi Hinterseer sidde på passagersædet hver gang jeg kørte. Nu er han godt nok østriger, men assosiationen med Hansi, lederhosen, bockwurst mit gemüse var et uundgåeligt mareridt. Det var lige før Richard Ragnvald og Pia K. sad på bagsædet og sang tyske schlagere. Det var frygteligt.pchackkk
Nej - pjat til side. Tyskerne laver da kvalitetsbiler, det ved enhver. Meget få fejl og lave servicepriser. F.eks. Toyota, Mazda og Nissan.
Peter508
23-03-2011, 20:14
Tjah ting har det jo med at udvikle sig hen ad vejen....
Den nye Mercedes c-klasse kom til byen i dag, og jeg har været ude at køre i sådan en fætter, både 200 cdi med 136 hk og 220 cdi med 170 hk.
Jeg synes dældulme det var nogle fede biler at køre i. Alt det der plastik fra den tidligere er afløst af et igen flot design indvendig...
Hvis ikke der sker revolutionerende ting og sager hen over weekenden ( de har åbent hus på søndag, og der skal jeg have konen med over ), så bestiller jeg en 220 cdi i hvid på mandag, til levering i starten af Juli måned....hvis de kan nå det...
DDriver
Super valg - må jeg henlede din opmærksomhed på svar nummer #8 i denne tråd :D:D:D:D
Peter508
23-03-2011, 20:20
:D:D:D
ja ja jeg har lige læst tråden igennem....ting skal jo ind imellem modnes lidt...
Party0012
Miss Mancini
24-03-2011, 01:37
Tjah ting har det jo med at udvikle sig hen ad vejen....
Den nye Mercedes c-klasse kom til byen i dag, og jeg har været ude at køre i sådan en fætter, både 200 cdi med 136 hk og 220 cdi med 170 hk.
Jeg synes dældulme det var nogle fede biler at køre i. Alt det der plastik fra den tidligere er afløst af et igen flot design indvendig...
Hvis ikke der sker revolutionerende ting og sager hen over weekenden ( de har åbent hus på søndag, og der skal jeg have konen med over ), så bestiller jeg en 220 cdi i hvid på mandag, til levering i starten af Juli måned....hvis de kan nå det...
DDriver
Det lyder som et fornuftigt valg.
CDI motorerne fungerer også ganske udemærket, og er samtidig økonomiske, men med din adgang til gunstige priser på brændstof, så er det nok underordnet...:):):):)
Hvide biler er også ret cool..:):)
Peter508
24-03-2011, 08:38
jaaaah brændstof økonomien er ikke det jeg kigger allermest på....
Mine sidste 3 biler har været sorte, så det eneste jeg fra starten har været sikker på, det var at min næste bil skulle være hvid.
Jeg håber dælme at konen vender tommelen op ad, Mercedes har været en drengedrøm for mig siden jeg var de her 10 - 11 år, og sad på bagsædet og kiggede på biler hele vejen igennem Tyskland hver sommerferie....
Miss Mancini
24-03-2011, 09:54
jaaaah brændstof økonomien er ikke det jeg kigger allermest på....
Mine sidste 3 biler har været sorte, så det eneste jeg fra starten har været sikker på, det var at min næste bil skulle være hvid.
Jeg håber dælme at konen vender tommelen op ad, Mercedes har været en drengedrøm for mig siden jeg var de her 10 - 11 år, og sad på bagsædet og kiggede på biler hele vejen igennem Tyskland hver sommerferie....
Jeg tror du har noget at se frem til. Det bør ikke være det store problem at overtale konen....:):)
Jeg har for vane at have et-eller-andet med hjem til konen, hvis jeg har købt lidt udstyr til bilen. Da min ML´er fik monteret KLEEMANN knastaksler købte jeg et fint smykke til konen, så var hun tilfreds og brokkede sig ikke over mit køb af knastaksler. Kompressor har også været oppe og vende, men her vil konen have en ny minkpels, hvis jeg får min vilje....:):) Vi lader kompressoren ligge på hylde lidt endnu...:):)
Et godt tip; Lad være med at komme med en støvsuger til konen med mindre hun ønsker sig det inderligt !
Peter508
24-03-2011, 10:12
det kan være at jeg skal gøre det, for konen har virkelig sat næsen op efter en Audi....
Miss Mancini
24-03-2011, 11:28
det kan være at jeg skal gøre det, for konen har virkelig sat næsen op efter en Audi....
Hun må en tur forbi lægen og få noget smertestillende imod "Audi-sygdommen"...:)
Hva' med sådan en her. Den er da også OK. Og så er der endda plads til en masse grillpølser.
http://car-news.roadfly.com/wp-content/uploads/2006/12/2007-kia-amanti.jpg
Peter508
24-03-2011, 12:48
kæft hvor er den grim....Ulman for dælen :D
Nå men jeg har satset lidt, og har simpelthen bestilt den Mercedes, så enten kryber jeg til korset, eller også satser jeg på at holde min kæft til på søndag, og krydser fingre for at hun også falder for den...:D
Miss Mancini
24-03-2011, 16:48
Nå men jeg har satset lidt, og har simpelthen bestilt den Mercedes, så enten kryber jeg til korset, eller også satser jeg på at holde min kæft til på søndag, og krydser fingre for at hun også falder for den...:D
Handlingsplan for Peter508;
- Lørdag formiddag gør du rent i huset
- Lørdag aften inviterer du konen ud og spise
- Under middagen giver du hende et smykke
- Når smykket er afleveret, så siger du, at I skal til Mercedes i morgen og se jeres nye bil. Husk at hun gerne må være lidt småsnaldret, når du siger det.
- Forhåbentlig lyser hun op og glæder sig.
- Du kan jo sige til hende, at når du kører Mercedes, så kigger du på hende hele tiden - for "stjernen" er ude foran...:):)
Ja grim - den er fæææl.
Man ser designprocessen for sig.
"Nu skal vi squ bygge en flot bil" siger designerchefen
De starter med lygterne, og bliver enige om at de skal være runde som på en moderne Mercedes. Ja, de må faktisk meget gerne ligne lidt.
Det hele går sådan se meget godt til at begynde med.
Men så lader designchefen sin nyansatte søn deltage i den kreative proces. Og sønnen har lige været i erhvervspraktik hos Weber.
Efterfølgende hiver de lige lidt i taget og andre uheldige steder, og så står man med en øjebæ.
Hold du dig til Mercedes. Glæder mig til at ridse - øh se den i Holbæk Party0012
Peter508
24-03-2011, 18:42
- Når smykket er afleveret, så siger du, at I skal til Mercedes i morgen og se jeres nye bil. Husk at hun gerne må være lidt småsnaldret, når du siger det.
- Du kan jo sige til hende, at når du kører Mercedes, så kigger du på hende hele tiden - for "stjernen" er ude foran...:):)
Eller alternativt får hun både forspil og efterspil på samme aften....-dlof--f
På den anden side, så lugter hun sgu at der er noget galt....
Hold du dig til Mercedes. Glæder mig til at ridse - øh se den i Holbæk
Jeg giver en kold ombord på GB'en. Party0012
Miss Mancini
24-03-2011, 19:21
Eller alternativt får hun både forspil og efterspil på samme aften....-dlof--f
På den anden side, så lugter hun sgu at der er noget galt....
Hold du dig til Mercedes. Glæder mig til at ridse - øh se den i Holbæk
Jeg giver en kold ombord på GB'en. Party0012
He he, lige over...:):):)
Thomas E.
26-03-2011, 21:14
hej peter 508
Når du nu skal til åbent hus så prøv da lige den nye E 350 CDI
282 Hk og et moment på 620 nm den vil frem :)
Har lige bestilt sådan en med firehjulstræk Til levering 01 07 :):):)
Så er der em der kan kan bruge en Mercedes E W211 270 cdi stationcar
så sig til.
Peter508
27-03-2011, 22:21
aaaah Thomas det sprang jeg så lige over, nu er jeg lige så glad for den jeg har bestilt, så skal jeg ikke prøve en med flere hk....-dlof--f
Nå men konen godkendte dytten, så nu er der bare tilbage at vente på at den bliver leveret....
DDriver
Godt nok.... Så bliver du osse godt kørende DDriver
Miss Mancini
28-03-2011, 07:14
aaaah Thomas det sprang jeg så lige over, nu er jeg lige så glad for den jeg har bestilt, så skal jeg ikke prøve en med flere hk....-dlof--f
Nå men konen godkendte dytten, så nu er der bare tilbage at vente på at den bliver leveret....
DDriver
Det lyder dælme godt...:):)
Miss Mancini
28-03-2011, 07:16
hej peter 508
Når du nu skal til åbent hus så prøv da lige den nye E 350 CDI
282 Hk og et moment på 620 nm den vil frem :)
Stort tillykke.
Glimrende bil og fantastisk motor.
7-trins automatgearkassen er et kapitel for sig, og giver virkelig value-for-money.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.