View Full Version : Omdrejningstæller sætter sig fast
Min omdrejningstæller har det med at sætte sig fast. Ikke noget bestemt sted, men engang imellem. Jeg har instrumentet ude og når jeg ryster det fare nålen rundt som ingenting var galt. Kan det være giveren der gør at det sætter sig fast? Mange gange når man banker på instrumentet så flytter nålen sig lidt.
Miss Mancini
05-12-2010, 21:00
Min omdrejningstæller har det med at sætte sig fast. Ikke noget bestemt sted, men engang imellem. Jeg har instrumentet ude og når jeg ryster det fare nålen rundt som ingenting var galt. Kan det være giveren der gør at det sætter sig fast? Mange gange når man banker på instrumentet så flytter nålen sig lidt.
Giveren kunne være en oplagt mulighed eller en dårlig ledningsforbindelse.
Giveren kunne være en oplagt mulighed eller en dårlig ledningsforbindelse.
Hvis det er den rigtige giver jeg har fundet på motoren så er det en pickup der tæller omdrejninger via et tandhjul og er selv genererende en strøm. Jeg må se om jeg kan finde et partnummer til giveren og måle ledningsnette igennem.
Miss Mancini
06-12-2010, 07:46
Omdrejningstælleren kan være monteret v/ krumtapsremskiven, v/ svinghjulet eller på generatorens klemme "w".
Omdrejningstælleren kan være monteret v/ krumtapsremskiven, v/ svinghjulet eller på generatorens klemme "w".
Jeg tror at min er monteret lige foran brændstofspumpen oppe på toppen af hjulene der driver pumpen. Se billed
Miss Mancini
06-12-2010, 09:32
Jeg tror at min er monteret lige foran brændstofspumpen oppe på toppen af hjulene der driver pumpen. Se billed
Det kan også være en mulighed.
Det kan også være en mulighed.
Her er et billed af pumpen og det hele.
Anders kr
06-12-2010, 15:27
Måske fugt i uret som resultere i lidt ir,
Så kan nålen evt, hænge i det.!
Måske fugt i uret som resultere i lidt ir,
Så kan nålen evt, hænge i det.!
Jeg har ikke konstateret noget kondens overhovedet i uret
Anders kr
07-12-2010, 14:49
Hvis det er en mulighed kan du låne et andet instrument, som du kan sætte i bare for at prøve, og se om det afhjælper problemet!
Hvis det er en mulighed kan du låne et andet instrument, som du kan sætte i bare for at prøve, og se om det afhjælper problemet!
Hej er det et instrument du har liggende? Jeg kommer først hjem til båden efter 20 dec så jeg vil kontakte dig der hvis det bliver aktuelt.
Hej.
Der er vel ikke en der ligger inde med et VDO omdrejningstæller til en 6 cyl VP diesel som jeg kan prøve?
Standart mål omkring 85 cm.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.