Foliering af bil, båd, campingvogn mv. [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Foliering af bil, båd, campingvogn mv.

Miss Mancini
05-12-2010, 21:18
Min lillebror skal på kursus i folieindpakning af f.eks. biler, både, campingvogne mv. hos www.carwrapping.dk

Se dette link:
http://www.carwrapping.dk/

Der er mange foliefarver at vælge imellem. Jeg synes at carbon-folien er den sejeste....:):) Lidt cool med en båd i denne folie..:)

nicolajjetrider
06-12-2010, 13:41
I mine øjne er Carbon folie utrolig "yt". Det er en billig og falsk måde at prøve at se ud som om man har ægte kulfiber.

Men iøvrigt er jeg vildt med folie indpakning, specielt matsort folie på biler, det ser virkelig sejt ud :)

Misunder din bror:)

Miss Mancini
06-12-2010, 14:32
I mine øjne er Carbon folie utrolig "yt". Det er en billig og falsk måde at prøve at se ud som om man har ægte kulfiber.

Men iøvrigt er jeg vildt med folie indpakning, specielt matsort folie på biler, det ser virkelig sejt ud :)

Misunder din bror:)

Kurset er næsten gratis - det koster 995,- !!!

Måske din W124 skal folieres i matsort....:) ?

nicolajjetrider
06-12-2010, 16:04
Det ku være ledt! Men det må vente:) har lige købt en komplet w124 AMG undvogn som jeg glædet mig til at få på:) eBay.de;)

Miss Mancini
06-12-2010, 16:38
Det ku være ledt! Men det må vente:) har lige købt en komplet w124 AMG undvogn som jeg glædet mig til at få på:) eBay.de;)

Min ML´er er med KLEEMANN undervogn og det er både godt og skidt. Ser super cool ud, men er fandens hård at køre med. Selv den mindste ujævnhed på vejbanen mærkes. Kørte en tur forleden dag i min gamle Santa Fe og det var en ren flyder lidt á la en amerikaner fra 50´erne...:):):

Hvor meget skal din 124´er sænkes ? Min blev sænket 60 mm.......

nicolajjetrider
06-12-2010, 17:53
40/50mm :) hvilken w124 havde du :)

Campion 165(seb)
06-12-2010, 18:24

Ha haha, du har sg* da lige den rette alder til at pakke øsen ind i kulfiber fjupeqopq

Miss Mancini
06-12-2010, 18:24
40/50mm :) hvilken w124 havde du :)

Det er min ML´er der er sænket 60 mm....:):):):)

kylle
06-12-2010, 20:15
Har han noget wrap med kobber i til under vandlinien :-p

Lars T
06-12-2010, 20:51
Har han noget wrap med kobber i til under vandlinien :-p

Jesper - du kan da umuligt være færdig med at slibe.! Ud under skuden igen.!! :):):):)

kylle
06-12-2010, 21:01
Jesper - du kan da umuligt være færdig med at slibe.! Ud under skuden igen.!! :):):):)

Haha Lars, hvordan kunne du gætte det..
Jeg er slet ikke kommet videre med at slibe mere end det lille stykke jeg prøvede for lang tid siden for at se hvor slemt der er at slibe på..
Jeg kan slet ikke overskue at slibe det af, for det er da bare first class dirty work..

Lindegaard
07-12-2010, 00:34
vi har længe talt om at få Supra'en pakket ind, istedet for en lakering, dels fordi den er flot som den er, det passer på bilen, og dels hvis man vil ha' ny farve, så kræver det, i mine øjne at alt bliver malet, også motorrum, ellers er det sgu for dumt, men så skal hele skidtet jo ud. Vi kunne bare godt tænke os at lave lidt gang i gaden, og så kan man altid gå tilbage... hvad kræver det egentligt?? den bliver vel renset helt ned osv... inden den bliver "pakket" ind... og hvad er priserne.. er der nogen der ved det??

nicolajjetrider
07-12-2010, 04:40
Nåå haha sådan en ml k er os bare en fin vogn:)

Campion 165(seb)
07-12-2010, 04:51
...bortset fra det, så havde min kones veninde sin bil pakket ind i reklame folie i en 2-års tid (Golf Mrk lll) og da hun hér for nylig fik folien hevet af, røg et stykke af malingen - på str. med en spisetallerken - på taget med af + et mindre stykke på skærmen.

Firmaet har intet yderligere foretaget sig yderligere i sagen, siden jeg hørte noget sidstsssurr

Miss Mancini
07-12-2010, 07:12
vi har længe talt om at få Supra'en pakket ind, istedet for en lakering, dels fordi den er flot som den er, det passer på bilen, og dels hvis man vil ha' ny farve, så kræver det, i mine øjne at alt bliver malet, også motorrum, ellers er det sgu for dumt, men så skal hele skidtet jo ud. Vi kunne bare godt tænke os at lave lidt gang i gaden, og så kan man altid gå tilbage... hvad kræver det egentligt?? den bliver vel renset helt ned osv... inden den bliver "pakket" ind... og hvad er priserne.. er der nogen der ved det??

Jeg hørte på priser for et par år siden hos Dansk Taxareklame, og her kostede en komplet folieindpakning ca. 15000,- + moms

Miss Mancini
07-12-2010, 07:13
...bortset fra det, så havde min kones veninde sin bil pakket ind i reklame folie i en 2-års tid (Golf Mrk lll) og da hun hér for nylig fik folien hevet af, røg et stykke af malingen - på str. med en spisetallerken - på taget med af + et mindre stykke på skærmen.

Firmaet har intet yderligere foretaget sig yderligere i sagen, siden jeg hørte noget sidstsssurr

Ja, det er ulempen hvis malingen på bilen ikke hæfter ordentligt. Som ofte skyldes det, at folie ikke er varmet grundigt op, når den skal afmonteres.

Peter508
07-12-2010, 09:15
Jeg bruger i vid udstrækning at få folieret diverse taxa'er rundt omkring i landet.

Det er kontrakter der løber i 3 år, hvorefter folien bliver rykket af og ny påsat ( hvis vi bliver enige om at fortsætte og taxa'en ikke er kørt ud ).

De 15.000 Rolf skriver passer meget godt.

Jeg er iøvrigt rigtig glad for det resultat der er efter folieringen, jeg synes at det ser hamrende godt ud.

Lindegaard
07-12-2010, 11:15
det kan, som meget andet, sikkert gøres syd for rænsen, til en fornuftigere pris.. ;-)

Campion 165(seb)
07-12-2010, 19:31
Ja, men ser det ikke dumt ud med tyske reklamer på danske biler??-dlof--f

"nytdrev" vil fx hedde: neues Laufwerk??fjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Lars T
07-12-2010, 20:25
:d:d:d:d:d:d:d

Lindegaard
08-12-2010, 10:38
Ja, men ser det ikke dumt ud med tyske reklamer på danske biler??-dlof--f

"nytdrev" vil fx hedde: neues Laufwerk??fjupeqopqfjupeqopqfjupeqopq

Ville nu ikke ha' en reklame bil he he, men den var god...

Strøyer
27-10-2012, 19:55
http://www.dba.dk/beskyttelses-folie-til-baad/id-87027631/

Miss Mancini
02-11-2012, 17:35
Jeg spottede en matsort Audi A6 3.0 TDI i dag - ser sgu´ gangster agtigt ud..:)

Kim
03-11-2012, 09:00
http://www.dba.dk/beskyttelses-folie-til-baad/id-87027631/

Fotoet at den "røde & gule" sejlbåd er det samme,mon den ikke bare i virkligheden er hvid :D

prisen lyder da overkommelig jeg kunne godt overveje at få et tilbud på en rød båd

PROSECCO
21-05-2013, 18:24
Halløj.

Tja så fik vi sgu folieret båden idag :-) Blank sort folie... KANON resultat. Fuck det ændre båden total... Glæder mig til af få hende i baljen på lørdag...

J

Peter508
21-05-2013, 19:06
Er det udelukkende fra lønning og ned du har fået folieret ?

Kan det mon lade sig gøre med hele båden, ved du det ?

Og hvad var prisen sagde grisen ?

Strøyer
21-05-2013, 20:05
Det ser fint ud, har du slet ikke afmonteret skroggennemføringer og lister inde folieringen ?
Hvem har lavet det ?
Prisen kunne da være interessant.

Campion 165(seb)
21-05-2013, 20:50
super cool resultat. Den ser pludselig meget 'dyr' ud :-)

MartinN
21-05-2013, 22:05
Det ser lækkert ud.

Hvad har I fået af garanti mht. holdbarhed og farveægthed m.m.?

LarsG
22-05-2013, 13:53
Ser super flot ud :)

PROSECCO
22-05-2013, 18:50
Halløj.

Takker, ja det ser super fedt ud. Det er sgu en halv ny båd lige pludselig. Glæder mig til at se resultatet når hun ligger i vandet.

Hun er folieret fra fenderlisten/lønningen og ned til bundmalingen/vandlinien.
Når nu det bliver tørt og ikke regner lukker jeg folien af med en gang bundmaling ca 10 mm op af folien så jeg ikke risikere at der kan komme vand ind under folien under sejlads... Det ville være surt hvis det fløj af....Ellers skulle den være afsluttet ca 30-40 mm fra bundlinien

Det er vist ikke noget problem at foliere hele båden, tror bare det kræver en ren glat flade

Der er ikke afmonteret skrog gennemføringer eller lister, men skåret pænt rundt om dem. Jeg må se om gennemføringerne evt skal males når hun ligger i vandet... Der er lidt skarp kontrast nu.

Folien skulle efter sigende være den bedste(=dyreste) til dette projekt.
Det er en gennemfarvet folie hvor i mod på de billigere ligges der farve på. Dvs at hvis man ridser en billig folie kommer der en hvid streg.. Så med en smule voks hver sæsong ligner den en ny. Den blegner ikke...
Efter Claus'es udsagn er det en 12 års folie, og han mener at den snildt holder min 8 år. Får man en skade på skroget kan det lappes så det ikke kan ses...

Den er lavet af Claus fra Creklame.dk samt undertegnede som holdvedmontør. Jeg må sige at Claus ud over at være en hyggelig fyr kan sit kram og er meget pertentlig. Lige i min ånd.

Prisen er ca 12000 + mormor. Folie bredden er 152 cm. og vi var nød til at bruge 18 m i fuld bredde. det er trods alt 27 m2. For nogle kan det gøres billigere hvis folien kan deles.

Så slut med at polere fribord Party0012...

J.