bundmaling [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : bundmaling


goffy
06-01-2011, 22:24
Hvis der er nogen som er begyndt at tænke på foråret, så se her.
jeg har lige modtaget mail fra Masnedø Marineservice og de skrive at der er 20% på alt bundmaling resten af Januar måned.

Skibsbyggeren.
10-01-2011, 15:58
ShipShop har tilbud på "International Cruiser" til og med den 12 januar.
F.eks. sort, 3 liter for 548,00 kr. Jeg har bestilt 9 liter, så er der også til "bufferlageret";)
Normalprisen ca. 900,00 kr for 3 liter. Cruiser er selvpolerende op til 30 knob.

Peter508
10-01-2011, 17:06
Jeg plejer egentlig bare at gå til den lokale båd pusher, og finansiere hans sommerhus...

Men til en båd som min ( halvplaner ) hvilken kan så anbefales ?

Softice
10-01-2011, 17:49
Ved godt den er dyr , men jeg har lige købt Hempel Mille Ultimate 2 til 279.30 for 0,75l.
Jeg har aldrig brugt andet på den anden båd jeg havde og der har aldrig været noget begroning af nogen art. Skal siges jeg ligger i Ribe Å så der kommer ikke meget. Vil prøve dette på båden i år så måske næste år vil jeg ikke gøre noget.

Lars T
10-01-2011, 18:17
Jeg plejer egentlig bare at gå til den lokale båd pusher, og finansiere hans sommerhus...

Men til en båd som min ( halvplaner ) hvilken kan så anbefales ?

Peter - du skulle da prøve Internationals Cruiser - til 548,- for 3 liter. Selvpolerende og op til 30 knob - Det må da passe perfekt.

Peter508
10-01-2011, 18:35
Det lyder fint, hvad betyder selvpolerende for bundmaling ?

Lars T
10-01-2011, 18:45
At du ikke behøver at slibe bunden til næste sæson, men blot kan male ny bundmaling på ved "sø"sonstart.

Peter508
10-01-2011, 18:53
okay, takker.

Ulman
10-01-2011, 19:10
Det lyder fint, hvad betyder selvpolerende for bundmaling ?
De selvpolerende er kendetegnet ved at "malingen" frigives lidt ad gangen. Eller med andre ord poleres lidt af når du har båden i vandet og sejler. Når du skal male ovenpå, skal du blot skrabe løstsidende af og ellers vaske. Vi brugte nogle store svampe. Tror International Cruiser passer perfekt til din.

kylle
10-01-2011, 19:20
Billigpropel.dk har Hempel Hardracing til 800 kr. For 2.5 liter

Skibsbyggeren.
11-01-2011, 17:07
Det lyder fint, hvad betyder selvpolerende for bundmaling ?

Jeg har brugt Internationals Cruiser de sidste 2 år - jeg må sige at den til fulde lever op til mine forventninger.
som Lars T siger, er Cruiserén selvpolerende. Dvs. intet slibearb. i foråret.
I løbet af sommeren "slides" der på bundmalingen under sejlads, så der altid er "frisk" bundmaling når du ligger stille i f.eks. 14 dage.
Yderligere fjerner du en del ved højtryksrensning i efteråret, så der opbygges ikke tykke lag maling, som ved en hård bundmaling, som f.eks. Hempels Hardracing.
Man kan næsten sige at det er en "Win-Win Situation";)
Og til ShipShops priser på 548,00 kr. for 3 liter bliver der til lidt mere rødvin og diesel!

kylle
11-01-2011, 19:02
Jeg tror jeg vil prøve den nye Water Glide fra hempel her i 2011.

Cruise kan man jo ikke male en Puch Maxi med når den kun dur til så lav hastighed..:-(

thg
11-01-2011, 19:43
Kan ikke finde så meget info om Hempel Water Glide - er det en selvpolerende og hvor høj hastighed kan den klare?

Jotun kommer også med en ny selvpolerende som kan bruges optil 45 knob - Jotun NonStop VK.

kylle
11-01-2011, 19:54
Kan ikke finde så meget info om Hempel Water Glide - er det en selvpolerende og hvor høj hastighed kan den klare?

Jotun kommer også med en ny selvpolerende som kan bruges optil 45 knob - Jotun NonStop VK.

Water Glide er en Hård tyndfilmsmaling til bla. Racermotorbåde der bliver glat uden slibning, Skriver Hempel.
Det er deres svar på VC17 fra international. Den bliver bare billigere og især nu hvor international sætter deres priser op.

thg
11-01-2011, 20:03
Men når jeg søger på Google er der absolut intet at finde om den på dansk, men derimod kan man finde sider fra foråret 2008 fra Tyskland hvor de skriver om den???

kylle
11-01-2011, 20:24
Der står lidt om den i "den lille søstærke"

Ulman
19-01-2011, 20:37
Hvis nogen støder på International Trilux på tilbud inden sæsonen må I gerne sige til.

goffy
19-01-2011, 20:42
den har masnedø marineservice og giver 20% resten af januar måned.
men det kan måske findes billigere andre steder.

goffy
20-01-2011, 21:54
OBS OBS. jeg fik en ny mail fra masnedø, der kan sikkert gøres en god handel de næste 10 dage.

Kære kunde

SLUTSPURT

Spar momsen de sidste 10 dage i januar.

Vi skal have plads til alle de nye varer, så det er nu

der er penge at spare.

Alt i bundmalinger, påhængsmotorer, reservedele, skruer, styrestole, instrumenter, bovpropeller, toiletter, køleskabe, komfurer o.s.v. Ja, alt hvad der på lager fratrækker vi 20%.

Men kun fra 21. til 31. januar 2011. Husk at I også sparer evt. prisstigninger som allerede er aktuelle medio februar.

Fat kataloget eller kom ind i forretningen og få rabatten

her og nu.



Husk der er kun 2 måneder til en ny spændende sæson.



Masnedø Marinecenter A/S 4760 Vordingborg tlf. 55 35 40 00

Peter508
21-01-2011, 13:13
Peter - du skulle da prøve Internationals Cruiser - til 548,- for 3 liter. Selvpolerende og op til 30 knob - Det må da passe perfekt.

Lars hvor har du set det til den pris ??

Sjip
21-01-2011, 20:15
OBS OBS. jeg fik en ny mail fra masnedø, der kan sikkert gøres en god handel de næste 10 dage.

Kære kunde

SLUTSPURT

Spar momsen de sidste 10 dage i januar.

Vi skal have plads til alle de nye varer, så det er nu

der er penge at spare.

Alt i bundmalinger, påhængsmotorer, reservedele, skruer, styrestole, instrumenter, bovpropeller, toiletter, køleskabe, komfurer o.s.v. Ja, alt hvad der på lager fratrækker vi 20%.

Men kun fra 21. til 31. januar 2011. Husk at I også sparer evt. prisstigninger som allerede er aktuelle medio februar.

Fat kataloget eller kom ind i forretningen og få rabatten

her og nu.



Husk der er kun 2 måneder til en ny spændende sæson.



Masnedø Marinecenter A/S 4760 Vordingborg tlf. 55 35 40 00


Bare trist man ikke kan se lager status, på varer.
Sidder og skulle til at bestille for 2500kr, hvis ikke jeg skal have den Fein multimaster også ;(

goffy
21-01-2011, 21:31
Bare trist man ikke kan se lager status, på varer.
Sidder og skulle til at bestille for 2500kr, hvis ikke jeg skal have den Fein multimaster også ;(

du må tage telefonen imorgen :D:D

Peter508
07-02-2011, 19:02
Peter - du skulle da prøve Internationals Cruiser - til 548,- for 3 liter. Selvpolerende og op til 30 knob - Det må da passe perfekt.

Lars.......................

Hvor ??????????????

-dlof--f

Miss Mancini
07-02-2011, 19:13
LAd mig lige bringe på banen, at nytdrev.dk gerne skaffer JOTUN bundmaling fra Palby Marine......

Send en forespørgsel på mail: nytdrev@nytdrev.dk

Lars T
07-02-2011, 19:42
Peter - du skulle da prøve Internationals Cruiser - til 548,- for 3 liter. Selvpolerende og op til 30 knob - Det må da passe perfekt.

Lars.......................

Hvor ??????????????

-dlof--f

Det var hos ShipShop - se indlæg nummer 2 :):)

Skibsbyggeren.
11-02-2011, 16:14
Hej Peter 508,
jeg har lige modtaget en mail fra ShipShop - der er stadig 3 liter bundmaling fra International, til 548,00 kr. så længe lager haves!

Lars T
11-02-2011, 22:34
Hej Peter 508,
jeg har lige modtaget en mail fra ShipShop - der er stadig 3 liter bundmaling fra International, til 548,00 kr. så længe lager haves!

Ditto :)

Peter508
11-02-2011, 22:55
jeg må hellere få bestilt så...

Takker ;-)

Peter508
10-10-2011, 18:54
Efter at have fået båden op i dag, kan jeg bare konstatere at det der bundmaling fra International, kæft det er godt !!!!

Vi har kun været ude på fjorden 2 gange siden sommerferien, og der var begroning under vandlinien. Men for dælen da 30 minutter med en højtryks renser og alt var væk, så nemt har det aldrig været før, fænomenalt !!:D

Tak for rådet !!!!

Til gengæld vil jeg aldrig nogensinde igen ofre tid og penge på propshield...mage til opreklameret lort skal man da lede længe efter....

Lars T
10-10-2011, 19:08
Peter - Pas nu på med den højtryksspuler. Den kan nogle gange spule primeren løs. Havde du kun brugt vandslangen og en autobørste så kunne bundmalingen måske været klar til endnu en sæson :)

Jeg sværger jo også til International.
Hev min op i weekenden og tjek lige bunden.! Vildt - og jeg har intet gjort.! Den skal bare lige have en tur med en en våd børste, så kommer pletterne af.
Bundmalingen er rullet på til starten af 2010 sæsonen, så ergo har den været i brug nu i 2 sæsoner - Jeg rullede kun ligge vandlinjen til starten af denne sæson.

Sjovt at se at min styrbordstrimflaps ikke har nogen ruer på men min bagbord er totalt begroet?! tiltrods for at ingen af dem blev malet?

Slutteligt skal drevet vidst have endnu en kæmpe omgang :)

Skibsbyggeren.
10-10-2011, 19:25
Efter at have fået båden op i dag, kan jeg bare konstatere at det der bundmaling fra International, kæft det er godt !!!!

Vi har kun været ude på fjorden 2 gange siden sommerferien, og der var begroning under vandlinien. Men for dælen da 30 minutter med en højtryks renser og alt var væk, så nemt har det aldrig været før, fænomenalt !!:D

Tak for rådet !!!!

Til gengæld vil jeg aldrig nogensinde igen ofre tid og penge på propshield...mage til opreklameret lort skal man da lede længe efter....

Selv tak! Jeg har også i år konstateret, at Internationals "Cruiser" endnu en gang levede oop til forventningerne!
Mht. "Propshield" venter jeg på resultatet. En klubkammerat brugte timer i foråret på at påføre produktet efter alle kunstens regler, med opvarmning af skruer osv.
Jeg selv brugte Kobberfedt fra Biltema, med 10-15 ruere pr. skrue som resultat. Vi har kun brugt båden i en uge i ferien. Derud over er det blevet til et par småture på fjorden.

Peter508
10-10-2011, 20:35
Lars det fede er at bund malingen sidder de fleste steder stadig. De steder den er væk, sidder den fra sidste år, da jeg bare smurte ovenpå....

Skib........ brugte du kobberfedt i stedet for propshield ?

Skibsbyggeren.
10-10-2011, 21:19
Yes sir. Et fed lag kobberfedt, det har jeg brugt de sidste 2 sæsonner. der sad stadig nogle rester på skruerne ved optagningen. Det virker som om, at det er "tørret" ind til et meget tyndt lag, når man ser overfladen på skruebladene.

bhvvs
10-10-2011, 23:44
Yes sir. Et fed lag kobberfedt, det har jeg brugt de sidste 2 sæsonner. der sad stadig nogle rester på skruerne ved optagningen. Det virker som om, at det er "tørret" ind til et meget tyndt lag, når man ser overfladen på skruebladene.
Var det ikke muligt at få nogle billeder at se.

Skibsbyggeren.
11-10-2011, 08:16
Desværre er "møllerne" gjort rene for vinteren. Jeg regner med at vokse og polere styrbords side i den kommende weekend. Bagbord er færdig. Så kan jeg hellige mig det indvendige... jeg har lovet Fruen en ny vandhane i pantryet samt noget rustfri børstet stålplade omkring køkkenbordet og på fronten af køleskabet, og så har jeg lige en varmvandsbeholder, jeg skal have kigget på.
Nå ja, og forresten 12 stk. indsprøjtningsdyser som enten skal renoveres eller udskiftes. Nye gulvtæpper, og nye bordgennemføringer med tilhørende haner...... og så selvfølgelig "alt det løse":rolleyes: