GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Ekstrem benzinbesparende V8'er.. eller noget? [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Ekstrem benzinbesparende V8'er.. eller noget?

ChristianX
12-01-2011, 23:19
Tja, faldt lige over denne båd i min daglige søgen på Dba (http://www.dba.dk/starline-motorbaad-aarg-1989/id-71037390/)
Sælger påstår at hans Volvo Penta V8 på 250 hk bruger sølle 10 liter i timen ved leg. Han vil enda gå så langt at teste det, og giver en middag på Noma hvis det er forkert. fjupeqopq

Syntes det lyder utroligt at en motor fra 1989 bruger det samme i timen som min 25 Hk påhængsmotor fra 2003 bruger.-dlof--f

Horizonblue
13-01-2011, 06:36
10 liter i timen, det er da noget af en påstand, det må være når motoren står i tomgang, og børnene leger i båden.........

Han skriver ikke om den er med indsprøjtning, men hvis man så installerede det på motoren, vil den nærmest begynde at producere benzin.:D

Lars T
13-01-2011, 08:40
Der er også en på BG med en vandskibåd med en 5.8liters som påstår den bruger 20 liter i timen ved vandsport - Så listen over disse "benzin-producerende" motor er åbenbart lang :)

nicolajjetrider
13-01-2011, 09:37
Lars min 1.6 ton tunge silverline med 5.7 bruger max 20-25 ved wakeboard så det sku nok ikk helt ved siden af.

Lars T
13-01-2011, 11:05
:)I må godt nok ligge meget i tomgang så :):) Men hvis det er tilfældet skal du/I jo bare være tilfreds.

Min pointe er blot at en køber (hvis han/hun tror benzinforbruget er som i en bil) ofte ikke kan regne med de tal som sælger kaster rundt med.

goffy
13-01-2011, 11:36
10 L/t lyder lidt i underkanten. jeg har kun en 3,0 (1/2 V8 :D) og bruger knap
10 l/t ved 2000 rpm og 15/16 l/t ved 3000rpm

Fletcher14
13-01-2011, 12:05
Hvem siger, at sælgeren taler om benzin? Det kan meget vel være, han mener, den forbrænder 10 liter olie i timen. :D

nicolajjetrider
13-01-2011, 12:30
Nope forbruget er målt ud fra 17knob's fart i 45min til Ærø fra mig af. 17knob er bådens fart ved wakeboardtræk.

Chribs
13-01-2011, 15:05
Nope forbruget er målt ud fra 17knob's fart i 45min til Ærø fra mig af. 17knob er bådens fart ved wakeboardtræk.

Fair nok Nicolaj, men når man så har en person spændt efter båden på et wakebord bruger den vel mere brændstof, et sådan board må alt andet lige udgøre en vis modstand og dermed mere forbrug end hvis man ikke trækker noget ?

Jeg har aldrig selv målt mit forbrug på den måde, så jeg kender ikke extra forbruget ved at trække forskelligt legetøj, men jeg vil tro at en tube virkligt kræver extra kræfter og dermed forbrug end feks. et board ?

nicolajjetrider
13-01-2011, 15:41
Chr: lige wakeboard mærker den ikke, der er næsten ingen modstand i iforhold til f.eks monoski, min V8 har jeg været ovenud glad for pga den ikke mister træk kraft når kræfterne fra ham i vandet ligges i. Jeg tror at når man behandler gassen ordenligt, bruger den os mindre. Præcis som en bil og mange sejler altså forskelligt os ve vandsport

lille tut
13-01-2011, 17:05
Jeg må nok sige, at jeg ikke tror på nogen af de tal som er opgivet:rolleyes:

Har haft computer på min da jeg satte brændstof måler på og fik den calibreret, tror i skulle prøve at bruge en dunk med det antal liter i snakker om så kommer i ikke ret langt-dlof--f

nicolajjetrider
13-01-2011, 17:29
Det jo heldigvis op til den individuelle og bedømme om jeg lyver eller ej.

Chribs
13-01-2011, 17:33
Jeg vil helst ikke ind på om de forskellige tal om forbrug der er opgivet i denne tråd passer eller ej, jeg kan blot konstatere at min 4,3 V6 Wellcraft med kaburator brugte meget mere til blandet sejlads. jeg tankede i snit ca. 100 liter for 5 til 6 timers sejlads hvor langt det meste af tiden blev sejlet med under 8 knob, og med hensyn til den ikke skovlede vand.

Min nuværende båd, som vel vejer det halve og har en motor med indsprøjtning der er kendt for lavt forbrug, bruger ca. 30 til 35 liter for det samme sejlads, men jeg har ikke brugt hverken stopur eller flowmåler, så det er med en hvis margen....

Searider
13-01-2011, 20:33
min gamle searay 5,7 v8 målte jeg flere gange et forbrug på 13l/t når jeg tankede den op. vi tankede den altid op efter en dag med leg på vandet, men ja det inkluderer jo alt tomgangssejlads også. Men der gik nu ikke en eneste gang hvor ikke topfart blev afprøvet og vi var da ligeglade med forbruget under sejlads, det eneste vi tænkte på var ikke at lave ekstra irreterende bølger efter styrt, så der foregik sejladsen roligt tilbage til løberen.

Searider
13-01-2011, 20:35
men endnu engang vil jeg sige, man skal sgu ikke have båd hvis man tænker det skal være økonomisk og fornuftigt. For det bliver det aldrig, men jeg syntes det er alle pengene værd :-)

Miss Mancini
13-01-2011, 20:40
Jepper, alt det snak om brændstofforbrug for et årligt timetal på 200, er flueknepperi...:):):)

Er det økonomisk drift der ønskes, så køb en Suzuki Splash......:):):):):)

Rigtige mænd bruger benzin - meget benzin.

Chribs
13-01-2011, 22:04
Er man en rigtig mand hvis man bruger masser af benzin, så skulle i få jer sådan en slæde, så bliver i rigtige mænd, den går kun ca. 6 km i snit, men remmer til gengæld stort set alt andet på landevejen :)

Manorwar
14-01-2011, 08:00
Rigtige mænd bruger benzin - meget benzin.
korrekt svissens 1956er 6,4 V8 cadilac med dobelkaburator bruger ca 100 ltr i timen i tomgang ..og ikke blyfri lort.

Campion 165(seb)
14-01-2011, 14:32
Er man en rigtig mand hvis man bruger masser af benzin, så skulle i få jer sådan en slæde, så bliver i rigtige mænd, den går kun ca. 6 km i snit, men remmer til gengæld stort set alt andet på landevejen :)

Er det ikke en Hyundai?

ChristianX
14-01-2011, 14:40
Er det ikke en Hyundai?

Jeg tænkte det samme -dlof--f

nicolajjetrider
14-01-2011, 14:41
os her :D

Han mener nok ikke benzin men Soyasovs, det køre de fint på der nede har jeg hørt :D

Chribs
14-01-2011, 16:59
Jeg tænkte det samme -dlof--f

Jeb, det er en Sonata Genesis, 0 til 100 på 5,9 sek og begrændset til 250 km/t
Der er kun 2 stk af denne model herhjemme mig bekendt, forskellen på denne og den almindelige Sonata 3,3 er stort set kun lidt flere hp og lidt mere udstyr, denne har 279 hp mod de normale 250, samt auto nedblændlige side og bakspejl, indbygget gps og tv/radio med suroundlyd, som jeg dog har skiftet ud med en anden model, da den orginale ikke virkede som den skulle med Eu RUTE 66, kun Usa RUTE 66. Og så har den en væsentlig bedre læderstue en den normale. Og íkke at forglemme alt i udstyr, lige fra elsæder til speedcontrol, infocenter osv. osv. osv

Peter508
14-01-2011, 21:47
jo jo Chrips det er altsammen fint og godt...men det er stadig en Hyundai...-dlof--f

Chribs
14-01-2011, 22:20
jo jo Chrips det er altsammen fint og godt...men det er stadig en Hyundai...-dlof--f

Ja, Heldigvis :-O Ellers havde jeg ikke råd til at købe sådan en ny bil, så det er kun godt der også bliver lavet biler til os uden de store midler ....

Campion 165(seb)
15-01-2011, 08:19

HaHaHa, sad lige og tænkte det samme -dlof--f

Ulman
15-01-2011, 09:27
Hvad skulle der lige være galt med en Hyundai?

Lars T
15-01-2011, 09:29
Er det en 3.3 eller 3.8 V6 :)

Horizonblue
15-01-2011, 09:46
korrekt svissens 1956er 6,4 V8 cadilac med dobelkaburator bruger ca 100 ltr i timen i tomgang ..og ikke blyfri lort.

Er det ikke en 4-portet karburator du har? Synes tit at store ældre V8'ere har dette benzinslugende apparat på toppen af motoren.

http://img687.imageshack.us/img687/1599/4portet.jpg (http://img687.imageshack.us/i/4portet.jpg/)

En 2-portet karburator(ofte kaldet dobbelt karburator) er det som nogen ligefrem vil kalde økonomisk....
http://img210.imageshack.us/img210/1774/2barrel.jpg (http://img210.imageshack.us/i/2barrel.jpg/)

Der findes V8'ere hvor der sidder 2 stk 4-portede karburatorer på.
http://img811.imageshack.us/img811/1868/dual4barrel.jpg (http://img811.imageshack.us/i/dual4barrel.jpg/)

Med denne motor, følger ens helt eget private hul i ozon laget:D

Fuck den må bruge benzin under en koldstart.......

Campion 165(seb)
15-01-2011, 15:03
Hvad skulle der lige være galt med en Hyundai?

Det er biler for dem der vil nøjes....:D

Sådan, så er dét sagt!

Ulman
15-01-2011, 15:06
Det er biler for dem der vil nøjes....:D

Sådan, så er dét sagt!Men hvad er det man nøjes med? Hvad mangler eller er dårligere ?

Manorwar
15-01-2011, 15:22
Er det ikke en 4-portet karburator du har? Synes tit at store ældre V8'ere har dette benzinslugende apparat på toppen af motoren.

http://img687.imageshack.us/img687/1599/4portet.jpg (http://img687.imageshack.us/i/4portet.jpg/)

En 2-portet karburator(ofte kaldet dobbelt karburator) er det som nogen ligefrem vil kalde økonomisk....
http://img210.imageshack.us/img210/1774/2barrel.jpg (http://img210.imageshack.us/i/2barrel.jpg/)

Der findes V8'ere hvor der sidder 2 stk 4-portede karburatorer på.
http://img811.imageshack.us/img811/1868/dual4barrel.jpg (http://img811.imageshack.us/i/dual4barrel.jpg/)

Med denne motor, følger ens helt eget private hul i ozon laget:D

Fuck den må bruge benzin under en koldstart.......
OG???-dlof--f-dlof--f-dlof--f
jeg har 2 stk. 4 portet kabs ,selfølligt
jeg sende billeder so snart motoren er tilbage fra sandblæsning og maling
svissen /motor blive udstillet på min stand frederic boatshow i feb ..

Campion 165(seb)
15-01-2011, 15:57
Men hvad er det man nøjes med? Hvad mangler eller er dårligere ?

For egen regning vil jeg sige, at det er ikke et mærke jeg vender mig om for at kigge ekstra efter hvis jeg tilfældigvis opdager der kommer en frityre-gryde forbi, og som Peter508 så poetisk siger: "det er stadig en Hyundai".

Ulman
15-01-2011, 16:06
For egen regning vil jeg sige, at det er ikke et mærke jeg vender mig om for at kigge ekstra efter hvis jeg tilfældigvis opdager der kommer en frityre-gryde forbi, og som Peter508 så poetisk siger: "det er stadig en Hyundai".
OK, dvs. der er ikke noget bil-sagligt argument imod Hyundai kan jeg næsten forstå.

Clasg
15-01-2011, 16:13
OK, dvs. der er ikke noget bil-sagligt argument imod Hyundai kan jeg næsten forstå.

Nej, slet ikke. Det hænger sammen med at mænd med små P..... er nødt til at køre i store dyre biler (potensforlængere) for at kompensere for manglende selvværd.

Ligesom vi mænd med store fødder, og du ved jo hvad man siger om mænd med store fødder....................... :D

Ulman
15-01-2011, 16:20
Nej, slet ikke. Det hænger sammen med at mænd med små P..... er nødt til at køre i store dyre biler (potensforlængere) for at kompensere for manglende selvværd.

Ligesom vi mænd med store fødder, og du ved jo hvad man siger om mænd med store fødder....................... :D:D Good one

Clasg
15-01-2011, 16:29
Ja, også fordi at jeg faktisk synes Hyundai er et OK mærke, især nu hvor jeg ikke har råd til den Audi A4 Avant jeg så gerne ville eje.. :D:D

Ulman
15-01-2011, 17:00
Men der er jo ikke noget galt i at synes at Hyundai er kikset ift. hvad man selv kan lide, og at synes at BMW er fede biler. Men du har ret i at man bliver på ingen måde mere mand af det, og det er der nok nogen der synes:rolleyes: Selv kunne jeg godt tænke mig en stor eldrevet firehjulstrækker. En Toyota Landcruiser på el. Findes ikke, men det kunne være dejligt. Hvis Hyundai, Skoda, Wartburg, Yugo eller Kia laver sådan en bil er jeg i hvert fald pisse lige glad med hvor meget street credit det giver. Så skal jeg have den - hvis den altså samtidig koster max. 200.000,-

Chribs
15-01-2011, 17:21
I både Usa og Tyskland regnes Huyndai for samme kvallitet som de Japanske, og de bliver solgt i de 2 lande i meget store antal...

Garantien er udløbet på den for 1 år siden, men hverken i garantiperioden eller senere har den været på værksted for andet en alm. service og udskiftning af sliddele.

Den samme kunne desværre ikke siges om nogen af de 5 stk Mercedes´er, 2 Bmw´er og 1 Audi er jeg har ejet gennem de sidste 20 år.

Jeg er ret ligeglad med om Ejere af VW Golf, Skodaer eller Ford eller hvad ved jeg, rynker på næsen af den, denne Huyndai er mit eget valg, jeg er den der skal køre i den, og den er betalt.

Clasg
15-01-2011, 17:22
Jeg synes det er helt i orden at folk er glade for et bestemt mærke, f. er min nevø (han er 15 år) totalt vild med Audi. Han følger med i det mærke, imens hans kammerater følger FCK og Brøndby.

Engang drillede han mig, fordi jeg kører VW. !!!
Fandens til knægt...:D

Der hvor jeg bliver irriteret, det er når andre vil nedgøre mine interesser eller valg af produkter.
Hver gang jeg har besøg af sælger-repræsentanter, der starter med at hakke ned på konkurrenternes produkter, ja så er de dømt ude.

Der skal her skelnes imellem den gode engagerede debat (som f. eks i politiske dueller) hvor man har lov til at lege "djævlens advokat".

Når jeg handler bil, og bilforhandleren starter med at kritisere min bil for at få prisen ned, så fortæller jeg ham utvetydigt at det gider jeg ikke høre på. Bilen har været min i måske 4-6 år, og at nedgøre bilen er det samme som at nedgøre mig.
Sådan er jeg nu engang indrettet :D

Clasg
15-01-2011, 17:26
Hov, undskyld ChristianX

Den tråd her er da kørt helt udenfor sporet :rolleyes:

Chribs
15-01-2011, 17:29
Hvad kører du/i selv i Campion 165 og Peter 508, det må være lækkerier ud fra jeres indlæg angående Huyndai biler :) ....

Ulman
15-01-2011, 17:40
Der hvor jeg bliver irriteret, det er når andre vil nedgøre mine interesser eller valg af produkter.

OK, fair nok.
Det der tricker mig er såmand bare "rigtig mand" klicheerne.
Men så trøster jeg mig med at når rigtige mænd bliver rigtig meget rigtige mænd, kommer Lisbeth Salander og nakker dem :chainsawguy:

Chribs
15-01-2011, 18:09
Er det en 3.3 eller 3.8 V6 :)

Det er 3.3 motoren, den udborede motor blev først brugt i I50 Genesis modellerne, da Genesis blev til sin egen model, specielt udviklet til det nord Amerikanske marked og med lidt ændret udseende, min er ved at være gammel bil, den er fra November måned 2007, det er blot en almindelig 3.3 Sonata med lidt mere udstyr samt lidt flere heste . . . .

Peter508
15-01-2011, 18:23
Jeg har den nye Mondeo titanium...

Overvejer pt om jeg skal bestille en Audi eller Mercedes som min næste bil, jeg har iøvrigt lavet en tråd om det....

Hyundai, Kia, Suzuki o.l. biler er for mig sammenlignelige med Baylinere fra før årtusindeskiftet....

Ganske udmærkede biler, men kvaliteten i samlinger er lidt under standard, der er lidt for meget plastic fantastic over helheds indtrykket, også synes jeg at designet er ca. 10 år bagefter, specielt i kabinerne....

Jeg har aldrig siddet bag rattet i en, men jeg har både familie og venner med de bil mærker, og jeg har siddet på passager sædet en del gange, og det er bare ikke liiiiiige mig....Selvom den nye Kia Sportage faktisk ser ganske godt ud.

Chribs
15-01-2011, 18:42
Jeg tvivler på at Ford har bedre samlekvallitet end de biler du nævner, eller kører bedre generalt, de har aldig kunnet fange min intressere når jeg har prøvet dem de gange jeg har været på udkig efter en ny bil, men vi har jo alle forskellig krav og tilgang til biler.

Jeg vægter at mine biler er pålidelige, har masser af udstyr, automat gear, masser af kræfter og lydsvag kørsel, og specielt pålideligheden har jeg ikke haft i hverken Audi. Bmw og specielt ikke i Mercedes, hverken de jeg selv har ejet eller brugt som firmabil...

Jeg kunne godt finde på at købe en ny Audi eller Bmw engang, men aldrig igen en Mercedes uanset modellen, dem har jeg for dårlige erfaringer med . . . . .

Manorwar
15-01-2011, 19:10
Jeg kunne godt finde på at købe en ny Audi eller Bmw engang, men aldrig igen en Mercedes uanset modellen, dem har jeg for dårlige erfaringer med . . . . .

mercer er til pizzabudene..og drevpusher -dlof--f-dlof--f-dlof--f

rigtige man kør defender

http://www.youtube.com/watch?v=1depDSULUU8&playnext=1&list=PL6C8A9070DD8358B1&index=53"

nicolajjetrider
15-01-2011, 19:20
Mercedes er da noget af det mest pålidelige du kan få uanset hvor du spørger i verden:) haha

Ulman
15-01-2011, 19:31
Mercedes er da noget af det mest pålidelige du kan få uanset hvor du spørger i verden:) hahaDer er også rigtig meget jeg kan lide ved Mercedes, men kunne vi ikke snart få nogle andre Taxa'er. Altså nogen med benplads på bagsædet. Der er Mercedes altså ikke de fedeste.

Manorwar
15-01-2011, 19:37
prøv dette med en mercer

http://www.youtube.com/watch?v=WZBbxsB0a30&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=cZrhuSE_ivA

http://www.youtube.com/watch?v=G9C1-clYaVI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=FOlF2GicvKE&NR=1

eller dette SMF--bemærk venligst mercern ca ½ vej i videoen han få bølgene fra defendern ..lige som i rigtigt liv i DK ,ik brolfchen
http://www.youtube.com/watch?v=K8dRTgqzfZo

men denne her siger alt...
http://www.youtube.com/watch?v=YTlIL8--r0U

nicolajjetrider
15-01-2011, 19:41
Enig ulman, bagsæde komforten i til voksne i alt mindre end e500 er ikke for god, men deres teknik er 200%. Min forældre har Kia på 5 år og den har kørt 330.000km på 5 år, den køre uden problemer! Men efter 12 timer i den idag er båden min far og jeg enige om vi savnede lydsvagheden o komforten i min 22år gamle w124 diesel:) stort set alle biler har plus og minus men der er bare biler i ligaer over andre :) dertil høre tyske og svenske i den høje ende, efter min mening:)

Strøyer
16-01-2011, 07:12
Har man en BMW så er der jo gratis parkering overalt i byen.
De tror jo bare man er standset for at aflevere en pizza.

Merceren hopper tilfældige mennesker jo ind på bagsædet og råber: Lufthavnen. HURTIGT.

Nej BMW er da en fin slæde det er Merceren og Audierne da også. det er religion som med meget andet, der er gode og dårlige erfaringer med alle mærker.
Men jeg vil aldrig binde mange penge i en bil, Så hellere i en båd.
Jeg har selv en gammel Mondeo 2,5 V6 fra 2000 med +300K på klokken, den går sgu godt til prisen, og jeg elsker lyden.
Mine biler har aldrig været altertavler, de bliver måske vasket hvis jeg gider.
Men de skal være mekanisk OK.

Peter508
16-01-2011, 11:02
Dette er min 3. Ford vogn, den 1. ( Sierra cosworth ) var en superfed bil, som jeg virkelig var glad for. Det var samtidig min sidste "privat" vogn...

Den 2. havde jeg i 6 måneder, da jeg skiftede job for ca. 3 år siden. Jeg kom fra den nye Passat og var alt andet end begejstret for den Mondeo.

Dårlig samlet, kedelig kabine i det hele taget en kedelig bil....Lige bortset fra motoren som jeg ret hurtig blev meget begejstret for. På daværende tidspunkt havde jeg stadig speedbåd på trailer, og Mondeo'en løb bare afsted med den....

Da den nye Mondeo så kom, var jeg ikke et sekund i tvivl. Designet var langt om længe blevet flot, kabinen er lækker og behagelig at sidde i, udstyrs niveauet er helt perfekt, ja og motoren er stadig fantastisk. Jeg har haft 5 biler fra ny af, og denne er absolut den bedste jeg har haft.

Med hensyn til de der koreanere kontra om tyskerne er bedre kvalitetsmæssigt....Så må jeg bare sige, at jeg kører ca. 65 - 70.000 km om året, og jeg ser dagligt 10 - 15 - 20 år gamle Audi'er / Mercedes'er - Fordvogne osv....Men det er dælme et særsyn at se en 10 år gammel Hyundai....

Jeg har en kammerat som har en Sonata, købt fra ny for 1 1/2 år siden og han er godt nok ked af den. Den larmer, den rasler og han føler ingen køreglæde når han kører i den....

Han købte den grundet prisen, også at han er en stor mand, og der er en del plads i den....

Men som med så meget andet så er biler også et spørgsmål om religion, og man kan finde dårlige eksempler ved alle bil mærker....

Miss Mancini
16-01-2011, 11:25
Jeg har også en Hyundai Santa Fe CRDI, årg. november 2003 med små 450000km på samvittigheden.

Bilen har virkelig knoklet rundt på det europæiske vejnet både med og uden trailer. Det er den bedste bil jeg nogensinde har haft.

Måske med tiden lidt "slap" i ophængene, men fantastisk bil at sidde i.

Motoren brød sammen i februar 2009 ( 387000 km ) og jeg købte en brugt motor fra en defekt bil og monterede i bilen sammen med en ny converter til gearkassen - trailerkørsel med tunge emner er hårdt for gearkassen, så converteren var en udskiftning værdig.

Okey, ikke just en gazelle, men formidabel kørekomfort med lækre polstrede sæder og fuldautomatisk klimaanlæg. Dem savner jeg i ML´eren....:(

Jeg valgte bilen udelukkende pga. garantien, der blev sat til 3 års 100% garanti uden kilometerbegrænsning. Der har været et par reklamationssager, men Hyundai har løst dette uden at skæve til kilometerantallet. Det sidste der blev skiftet på garantien var turboen og højtrykspumpen efter små 225000 km....

Kim
16-01-2011, 14:20
Har haft min Hyundai galloper i 10år og er stadig glad for den,købte den 1år 47000km gammel.nu står der ca200000.
også er den Ekstrem benzinbesparende da den kører på disel mellem 9 & 10,5 Km per Liter

Campion 165(seb)
16-01-2011, 17:04
Hvad kører du/i selv i Campion 165 og Peter 508, det må være lækkerier ud fra jeres indlæg angående Huyndai biler :) ....

Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)

Strøyer
16-01-2011, 17:46
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv.

Ja de ser godt ud.
Jeg ser dem ofte i mit bakspejl..fjupeqopq

Chribs
16-01-2011, 17:51
Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)

Hvilken snobeffekt er der i en A4 Avant ? der er 25 af dem på hver en villavej her i Danmark, det må vist være noget ejerne selv føler :)

Før den Huyndai jeg har nu, havde jeg en brugt Audi A6 Fsi fra 2006, den var jeg den ulykkelige ejer af i 4 mdr, før jeg fik handlen annulleret pga. gentagne problemer med motoren, da den havde været på værksted 5 gang for den/de samme fejl.

Det skal lige tilføjes, at forhandleren hjalp mig alt det der var muligt og lidt til, og at jeg havde en ny bil til rådighed de gange min egen var på værksted, og annulleringen var en ting vi blev enige om, og ikke et ultimativ krav fra min side. Når den virkede som den skulle kørte den bare lækkert....

Og kigger du på de forskellige tal for biler med flest mekaniske nedbrud som man kan læse en gang imellem i aviser, på nettet og i magasiner, står Audi langt oppe på listerne, hvor biler i den prisklasse slet ikke burde befinde sig... Og inden nogle beder mig om at skaffe alle de tal, tag mit ord for det, eller find dem selv på nettet :) . . .

Angående Mercedes, de lavede kvallitets biler engang, de kan man ikke beskylde dem for at have gjort de sidste 20 år, bare tag alle de rust problemer der er med dem, og de har da også en af de ringeste garantier på markedet, det er nok klogt nok....

Jeg har haft 5 stk Mercer. 2 helt nye og 3 brugte, de har alle haft problemer med rust på trods af extra sikring. At jeg har haft flere skyldtes deres motorer som der er utrolig mange kilometer i, samt komforten som er super, og det var vigtigt, da jeg ernærede mig som kørende konsulent i mange år for et Finaniseringsselskab, hovedsaligt med kredit-vurdering af biler.

Den bedste bil jeg har haft til dato set i forhold til prisen, var en Xantia 2, den havde ikke alle de fejl Xantia 1 kæmpede med i årevis, den savner jeg sommetider, men da alternativet til den i dag er en C5, har jeg valgt Citroen fra....

Ellers har jeg haft de fleste biler lige fra Porsche, Corvette LT1 og til 2CV :) for at tage yderposterne.....

nicolajjetrider
16-01-2011, 18:18
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500 :) jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden :)

Peter508
16-01-2011, 18:38
Den med rust og Mercedes er et long gone problem...og trods det problem så ser jeg stadig flere Mercedes fra 90'erne, hvor problemet var, end jeg ser koreanske mærker....

Trods det at antalsmæssigt er der solgt flere koreanere....

Da jeg i sin tid skulle have min Passat, var det tankevækkende at den i leasingsydelse kostede præcis det samme som en Mazda6, trods det at den var 125.000,- dyrere i indkøb.

Men det var udelukkende grundet at Mazda'en havde et væsentligt højere værditab pr kørte kilomet end VW'en havde....

Og iøvrigt også en tanke værd at Kia, Hyundai bilerne ( uanset model ) ligger væsentligt højere i leasingsydelse end biler der er noget dyrere. Det er igen et udtryk for værditab pr kørt km....

Chribs
16-01-2011, 18:38
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500 :) jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden :)

Det er flere år siden jeg var konsulent, jeg har også handlet med biler i flere år, så jeg ved altså en del om biler... Hvad har det med at aviser sommetider laver en karakterlister over biler i deres biltillæg osv. og at jeg læser dem at gøre ? Jeg forstår ikke koblingen ? Min interresse for biler er da ikke væk eller svækket fordi jeg har arbejdet med dem i mange år tværtimod....

At Mercedes måske har løst deres rustproblem de sidste par år, fritager dem ikke for at have haft urimeligt mange problemer på den front, jeg er medlem af FDM og før bladet motor, og der er jævnligt medlemmer der klager over deres nyere Mercer har rust i dørene osv...

nicolajjetrider
16-01-2011, 18:52
I bund og grund tror jeg altså du er blevet "trådt over tæerene" :) , det var jo en god joke med at der bliver brugt benzin så ligger du en Hyndai op og det driller vi dig lidt med, men du så vist ikke vores smileyer, for det jo ikke muderkastning. Men i det du vælger at dreje den over på hvor god en bil det er i forhold til Mercedes, Ford, und so weiter, der går du personligt efter de biler dem som drillede dig har:)

Det muligt du ved en masse om biler og har handlet med dem, men gør jeg ikke os det? Jeg er 21år og har haft 17 biler.. Skal jeg blive ved? Min far har sejlet supertanker, og han har en overarm så stor:) Det jo ligegyldigt for fan, jeg har handlet med folk der garanteret har en formue så stor fordi de tjener STORT på sort handel med biler, men det gør sku ikke at de ved noget som helst om det:)

Mercedes har haft rust problemer oh yes! Men tænk os over hvilke KM de har på vejene, ikke mindst som taxa'er chauførvogne, pendler vogne.
Motorer? de brækkede sig sjælendt. MEN! Jeg har dog haft en Vito, den døde efter 10.000km i mit ejerskab, der røg toppakningen som var deres store svaghed, 320.000km. Jeg fik min bedste ven til at total renovere den, og idag køre den stadig Perfekt! 350.000km ( Solgt ).

På værkstedet hvor jeg var skiftede vi os "mange" motorer i Ford Escort 1.6, maskinerne havde kørt meget forskelligt med km, men nogle uden vand og olie, derfor kalder jeg det ikke en dårlig bil, og valgte sådan en som bil til min svoger og søster da de flyttede til Dk igen. At motoren springer i luften i en ford gør det ikke til en dårlig bil, det kaldes dårligt ejerskab, Hov skal der kigges efter engang i mellem? :)

Jeg køre på mit nye job min. 35.000km om året, kun til job, derfor har jeg valgt at køre en bil jeg stoler på hver dag og det er hver eneste dag.

Det ville jeg ikke gøre i en Hyndai, heller ikke i en Kia, til trods for min fars problem frie kørsel med over 300.000km igennem 5år. Hans diesel spinner ass new.

Hvordan du end drejer den kan du ikke kategorisere en Japansk,Koreansk,Fransk bil med en Tysk-Svensk.

De er ikke samlet ens og de stabiliteten er i FDM's test langt større i en Volvo,Saab,Bmw,Vw,Mercedes ved mange km årlig i forhold til en Hyndai,Kia,SaanYoung,Europa Cheverolet.
( er der måske aldrig nogle læser problemer med Hyndai i FDM, Jeg holder også bladet,;) )

:) :) :)

Chribs
16-01-2011, 19:14
Den med rust og Mercedes er et long gone problem...og trods det problem så ser jeg stadig flere Mercedes fra 90'erne, hvor problemet var, end jeg ser koreanske mærker....

Trods det at antalsmæssigt er der solgt flere koreanere....

Da jeg i sin tid skulle have min Passat, var det tankevækkende at den i leasingsydelse kostede præcis det samme som en Mazda6, trods det at den var 125.000,- dyrere i indkøb.

Men det var udelukkende grundet at Mazda'en havde et væsentligt højere værditab pr kørte kilomet end VW'en havde....

Og iøvrigt også en tanke værd at Kia, Hyundai bilerne ( uanset model ) ligger væsentligt højere i leasingsydelse end biler der er noget dyrere. Det er igen et udtryk for værditab pr kørt km....

Om rust problemerne med Mercedes er long gone eller ej, ved jeg ikke, men vi skal kun tilbage til 2 til 3 år gamle Mercedes for at finde problemet ifølge de medlemmer der klager deres nød i medlemsbladet...

At biler fra Korea ruster, er ingen stor hemlighed, deres biler er for det første ikke lavet til Danske eller lign. forhold, og de fleste modeller koster en brøkdel af hvad Mercedes koster, og Mercedes bliver altså lavt få hundrede kilometer fra Danmark, så at de har haft et så massivt rust problem er for dårligt, især set i lyset af de priser de koster...

Og så har de en utrolig dårlig rustgaranti og en skammelige kulancebehandlinger over for deres kunder....

Lad mig lige slå fast, jeg har ikke købt min nuværende bil fordi den skal udstråle nogen former for effekter, købet af den har jeg forklaret i et andet svar her i denne tråd.

Nicolaj, læs da mine svar, jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at min bil er bedre en andre mærker, og jeg føler mig ikke trådt over tæerne. Jeg kunne godt fornemme du blev lidt forærmet da jeg påpegende Mercedes rustproblem ...

At jeg lagde det med min bil op var altså en joke, det troede jeg enhver kunne forstå.....Det er alså dig der bliver personlig nu, måske du også skulle se mine smiley´s...

At jeg efterfølgende prøver at siger at biler er en trossag, for vi har alle dårlige og gode erfarringer med de forskellig mærker...

At du har haft 17 biler på meget får år, gør vel heller ikke dig til expert, det lyder da mere som om du ikke har været for heldig med at vælge den rette :)

Bilsnak er tilsyneladende et interresant emne for mange af os, skal vi ikke flytte det over i den tråd der netop er blevet oprettet til formålet :)

goffy
16-01-2011, 19:22
Nu er der jo stor forskel på hvilke krav man stiller til sin bil. De der har et stort kørselsbehov stiller selvfølgelig andre krav end mig som kun skal hen til brugsen :D min Kia er lige blevet et år og har kun kørt knap 7000 km, vi har ingen kørlselsbehov, kun dovenskab. Bilen kostede 125.000 og har 7 års garanti, så kan den holde 7 år uden de store problemer kan den skrottes og jeg har haft en billig bil til ca 15.000 om året + service. Havde jeg købt en bil til 300.000-400.000 ville værditabet nok være næsten det samme efter 7 år
PS. Min Kia er ikke lavet i Korea men i Europa.

Chribs
16-01-2011, 19:53
Jeg poster lige et svar i Ulmans tråd....