"Hjertetransplantation" på M/S Dollarprinsessen [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : "Hjertetransplantation" på M/S Dollarprinsessen


Miss Mancini
23-01-2011, 20:21
Tiden er ved at være moden til at M/S Dollarprinsessen skal have en "hjertetransplantation" - motoren skal demonteres.

Jeg har talt med min gode ven Morten Bay fra MB Marine- og Cylinderservice omkring projektets omfang og det er blevet besluttet følgende:

- Motoren demonteres
- Rep. af glasfiberarbejde + malerarbejde i motorrum
- Mulighed for opgradering til 5.7 eller 7.4 liter V8 ( begge karburator )
- Transom afmonteres og transompakning skiftes uanset motorvalg
- Drevet opgraderes til Alpha One Gen II eller BRAVO I
- Hvis ikke der kan monteres en større motor, så pakkes den nuværende om
- Ferskvandskøling monteres

Motoren vil blive fremvist på Fredericia Boat Show og Både I Bella 2011 - mange nysgerrige vil uden tvivl gerne se motoren som er verdenskendt på alverdens foraer, men jeg må skuffe jer; Der er livvagter omkring motoren 24/7
og berøring må kun finde sted med handsker i alcantara.....:):):):)

Jeg vil løbende lægge billeder op på sitet af projektet.

Manorwar
24-01-2011, 17:16
spar pengene køb dig en rigtig båd og brænde lortet !!rolf dem båd er so pissegrim ,so f.h skyd hesten !
dine livvagter er ja kun på min stand få piratens smugglerøl og kikker på en RIGTIGT motor!!

Miss Mancini
24-01-2011, 17:51
spar pengene køb dig en rigtig båd og brænde lortet !!rolf dem båd er so pissegrim ,so f.h skyd hesten !
dine livvagter er ja kun på min stand få piratens smugglerøl og kikker på en RIGTIGT motor!!

Skulle du ikke tage en tur forbi Strib Swingerklub og få "lettet trykket"....:):) ?

Manorwar
25-01-2011, 07:54
hahhaa jeg har ingen tryk på som andere ..bliver ja tømt hvert dag .skal hilse fra din kone -dlof--f-dlof--f

nicolajjetrider
25-01-2011, 15:53
Spændene projekt Rolf ! Hvad skyldes at den gamle er død? Ville en 5.0mpi Ikk være perfekt? Eller en 4.3 den fylder mindre og så med kompressor? Så vægten os nede?:)

Miss Mancini
25-01-2011, 17:25
Spændene projekt Rolf ! Hvad skyldes at den gamle er død? Ville en 5.0mpi Ikk være perfekt? Eller en 4.3 den fylder mindre og så med kompressor? Så vægten os nede?:)

Nej, den originale OMC´er er Still Going Strong, men Dollarprinsessen er lidt mør i "fileten" - det er agterspejlet der skal laves.....:):):)
Derfor afmonteres hele drivlinien, så der kan laves glasfiberarbejde div. steder...:)

Min ide var at renovere den nuværende motor og bruge den til udstillingsbrug mv. Jeg tænker på nye topstykker, udstødningssystem, karburator, ledningsnet - kort sagt, at motoren kommer til at fremstå som en fabriksny i original OMC lakering.

nicolajjetrider
25-01-2011, 17:49
Go stil ;)

nicolajjetrider
25-01-2011, 19:40
Med størrelser så løb da lige ud og mål:

en GM 4.3 Måler
Dimensions (LxWxH) in 28 x 30 x 21
Dimensions (LxWxH) mm 696 x 740 x 533

En 5.7 = 5.0
Dimensions (LxWxH) in 32 x 30 x 22
Dimensions (LxWxH) mm 814 x 740 x 559

En 6.2
Dimensions (LxWxH) in 32 x 30 x 22
Dimensions (LxWxH) mm 814 x 740 x 559

8.1 ville jo være at fortrække :)
Dimensions (LxWxH) in 35x 33 x 24
Dimensions (LxWxH) mm 878 x 838 x 610


Btw: Ville det ikke være kodylt at lave et "dashboard" i et rustfrit stativ for enden af ledningsnettet så du kunne starte den op? Det ville jo være så fed reklame!

Lars T
30-01-2011, 12:44
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB :):)

Miss Mancini
30-01-2011, 13:48
Jeg mindes at Sundownerne kunne fåes med en 5.0 og en 5.7 - så det burde der være plads til. Om der er plads til en 454'er aner jeg ikke, men sjovt kunne det være med en BB :):)

Ja, det er rigtigt, men det var så vidt jeg husker en 205 Sundowner og ikke den lille model 195 Sundowner som jeg har.
Længden fra krumtapsremskiven og til skottet ind til benzintanken er omkring 10 - 12 cm som jeg husker det. Fylder small block´en mere, er der ikke plads til den med mindre der skæres ud til det. Det er det mindste problem.
Der kan nok findes nogle "slanke" remskiver, hvis pladsen er trang. Ferskvandskøling blive unægtelig et problem pga. pladsen. Eneste mulighed er en skotmonteret varmeveksler, men det kræver umiddelbart også en lettere modifikation af de langsgående vanger i motorrummet.

Nu må vi se, når projektet startes.

nicolajjetrider
30-01-2011, 15:04
Hvornår startes det?

Miss Mancini
30-01-2011, 15:58
Værkstedet skal først tømmes for amerikanerbiler, så måske indenfor 14 dage....:)

Miss Mancini
16-04-2011, 21:03
Operationen er begyndt og drevet er afmonteret. Motoren er frigjort og skal blot løftes ud. Transommen følger bagefter.

Når hele molevitten er afmonteret, så skal der bestilles tid til rep. af glasfiber i motorrum og agterspejlet.

Lidt nyt omkring opgradering:
- Fabriksny bobtail Mercruiser 4.3 V6 - 190 HK
- BRAVO transom
- BRAVO II X-Diesel drev
- Alpha One Gen II drev
- Alpha One Gen II transom
- 5.7 liter V8 - renoveret
- 7.4 liter V8 - renoveret

Nu må vi se, hvad det bliver til....:):):)

Strøyer
16-04-2011, 22:16
Herligt med projekter.
Når du så er færdig med at renovere det rådne agterspejl ;-)
Så er der jo bare tilbage at skrue skidtet i.

Ej.. spøg til side.
Men ofte er de en del grimmere i agterspejlet end man tror.

Jeg glæder mig til at se det projekt.


OBS. udstødningstemp. på en volvo TAMD 61 må være op til 400 G :-O

Miss Mancini
20-04-2011, 17:57
"Hjertet" er blevet afmonteret i Dollarprinsessen.

Motorrummet er målt op og vurderet, men der er ikke plads til en V8´er. Det vil kræve en større ombygning af skottet imellem motor og brændstoftank + en mindre tank. Mindre tank og større motor harmonerer sjældent godt sammen..:)

Nu skal jeg blot have afmonteret transommen og så i gang med agterspejlet og motorrummet, inden motoren skal monteres igen.

Det viste sig, at gearkablet fra fabrikkens side af, var snoet adskillige gange omkring bullhornet, så måske det har været årsagen til det tvivlsomme gearskifte båden har haft, og kostet et par drev....:(

Motoren skal have skiftet bundkar, manifolder, knæ, vandpumpe, strømfordelerdæksel, rotor, tændkabler og tændrør inden den er sejlklar.
Faktisk står den meget flot alderen taget i betragtning. Eneste sted hvor der kan ses rust er på bundkaret. Alt andet står i original lak uden anmærkninger.
Toppakningerne er tætte som en osteklokke. Højest usædvanligt på en årgang 1992.

Måske transom, drev og propel bliver sprøjtemalet i original OMC farve - det ville være lidt porno, ik..:) ?

OCEAN LED i hvid farve kunne være en mulighed. Blå, rød eller grøn passer ikke til båden, synes jeg.

MartinN
20-04-2011, 20:03
Hvor bliver billederne af ? :rolleyes:

nicolajjetrider
20-04-2011, 20:57
Ligger du ikke en ny 4.3 i så?:)

Jeg er jo tilhænger af en hårdt pumpet V6 dette er jo os genialt til udstilling :)

Miss Mancini
20-04-2011, 21:12
Ligger du ikke en ny 4.3 i så?:)

Jeg er jo tilhænger af en hårdt pumpet V6 dette er jo os genialt til udstilling :)

Det overrasker mig faktisk, hvor flot motoren står. En god gang lak til motor, transom og drev, så tror jeg faktisk på det bedste resultat.

Det er lidt nostalgisk med den originale motor fremfor en fabriksny.

Hvis motoren var utært for olie og vand, så var snakken en anden, men det er slet ikke tilfældet - tværtimod.

Horizonblue
20-04-2011, 23:39
"Hjertet" er blevet afmonteret i Dollarprinsessen.

Motorrummet er målt op og vurderet, men der er ikke plads til en V8´er. Det vil kræve en større ombygning af skottet imellem motor og brændstoftank + en mindre tank. Mindre tank og større motor harmonerer sjældent godt sammen..:)

Nu skal jeg blot have afmonteret transommen og så i gang med agterspejlet og motorrummet, inden motoren skal monteres igen.

Det viste sig, at gearkablet fra fabrikkens side af, var snoet adskillige gange omkring bullhornet, så måske det har været årsagen til det tvivlsomme gearskifte båden har haft, og kostet et par drev....:(

Motoren skal have skiftet bundkar, manifolder, knæ, vandpumpe, strømfordelerdæksel, rotor, tændkabler og tændrør inden den er sejlklar.
Faktisk står den meget flot alderen taget i betragtning. Eneste sted hvor der kan ses rust er på bundkaret. Alt andet står i original lak uden anmærkninger.
Toppakningerne er tætte som en osteklokke. Højest usædvanligt på en årgang 1992.

Måske transom, drev og propel bliver sprøjtemalet i original OMC farve - det ville være lidt porno, ik..:) ?

OCEAN LED i hvid farve kunne være en mulighed. Blå, rød eller grøn passer ikke til båden, synes jeg.

Åhh, det var da skidt at der ikke kan være en V8'er i den, uden du skal i gang med bajonetsav osv.

Men men, der er jo også en vis charme i at beholde den originale motor. Og når du får gearkablet til at ligge rigtigt, skifter den garanteret gear som aldrig før.

Så vidt jeg husker, er din motor med dobbelt karburator. En forholdsvis nem måde at hente lidt power, er jo klassikkeren med at skifte indsugningsmanifold og så på med en 4 portet. Når du er i gang med at pille, så er det nu det skal gøres.

Der var engang en klaphat, som forsøgte at bilde mig ind, at man bare kunne tage en karburator fra en gammel MG, så fik sådan en "ÅMK", lige pludselig mange HK. (Ja amatøren sagde sgu navnet som et ord, i stedet for at stave det O-M-C som vi andre gør)

Har selv spekuleret på to ting, for at hente mere power ud af min 4,3'er; Enten en anden manifold + 4 portet karburator. Det kan samles ret hurtigt og man kan sejle et par dage efter.
2. mulighed var at installere monoindsprøjtning. Som oftest skal disse kit monteres på en indsugningsmanifold med hul til 4 portet karb, men der findes faktisk adaptorer, så TBI enheden kan monteres på en 2 portet indsugningsmanifold. Der er så noget arbejde med at få benzintilførelsen lavet korrekt. Der skal laves retur og buffertank.

Men jeg er meget facineret af indsprøjtning, drej nøglen og den starter og går tomgang perfekt, lige med det samme, uanset om den er kold eller varm, om vejret er varmt eller koldt og/eller fugtigt.

Miss Mancini
21-04-2011, 07:28
Åhh, det var da skidt at der ikke kan være en V8'er i den, uden du skal i gang med bajonetsav osv.

Men men, der er jo også en vis charme i at beholde den originale motor. Og når du får gearkablet til at ligge rigtigt, skifter den garanteret gear som aldrig før.

Så vidt jeg husker, er din motor med dobbelt karburator. En forholdsvis nem måde at hente lidt power, er jo klassikkeren med at skifte indsugningsmanifold og så på med en 4 portet. Når du er i gang med at pille, så er det nu det skal gøres.

Der var engang en klaphat, som forsøgte at bilde mig ind, at man bare kunne tage en karburator fra en gammel MG, så fik sådan en "ÅMK", lige pludselig mange HK. (Ja amatøren sagde sgu navnet som et ord, i stedet for at stave det O-M-C som vi andre gør)

Har selv spekuleret på to ting, for at hente mere power ud af min 4,3'er; Enten en anden manifold + 4 portet karburator. Det kan samles ret hurtigt og man kan sejle et par dage efter.
2. mulighed var at installere monoindsprøjtning. Som oftest skal disse kit monteres på en indsugningsmanifold med hul til 4 portet karb, men der findes faktisk adaptorer, så TBI enheden kan monteres på en 2 portet indsugningsmanifold. Der er så noget arbejde med at få benzintilførelsen lavet korrekt. Der skal laves retur og buffertank.

Men jeg er meget facineret af indsprøjtning, drej nøglen og den starter og går tomgang perfekt, lige med det samme, uanset om den er kold eller varm, om vejret er varmt eller koldt og/eller fugtigt.

Four Winns 195 Sundowner er så vidt jeg ved kun lavet med 4.3 V6 motor.
205 Sundowner kunne leveres både med V6 og V8 ( small block ). Længdeforskellen på en lille fod betyder meget i motorrummet. Jeg har for nylig set en 205 Sundowner med en Ford 351" W motor - tydeligt at der var mere plads i motorrummet end i min.

Jo da, jeg har en standard 2-portet Holley karburator på motoren. 4-portet karburator findes i hobetal sammen med indsugningsmanifold. Indsprøjtning har jeg også diskuteret med MB Marine, men jeg foretrækker alligevel karburatorløsningen enten med den nuværende eller den udbyggede model med 4-portet system.

Clasg
21-04-2011, 16:50
ideen med det spændende koncept med at beholde den originale motor går vel også lidt tabt ved at installere uoriginalt indsprøjtningssystem ?
Systemet er helt sikkert OK med bedre start, tomgang og forbrugstal, men så er "mødommen" jo også brudt, så at sige :D

Miss Mancini
21-04-2011, 17:09
Ja, det kan man sige.

Eneste fornuftige ændring på motoren der forlænger levetiden, vil være ferskvandskøling.

Faktisk er jeg mest tilhænger af en gammeldags karburator fremfor indsprøjtning....:):)

molboen
21-04-2011, 17:39
Ja, det kan man sige.

Eneste fornuftige ændring på motoren der forlænger levetiden, vil være ferskvandskøling.

Faktisk er jeg mest tilhænger af en gammeldags karburator fremfor indsprøjtning....:):)

Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér

Anders kr
26-04-2011, 06:40
Går det frem af der oppe?

Kommer der ikke nogle billeder af motor rum ect. -dlof--f

Miss Mancini
26-04-2011, 08:04
Går det frem af der oppe?

Kommer der ikke nogle billeder af motor rum ect. -dlof--f

Jo, men skal lige have hentet båden først....:):):)

Anders kr
27-04-2011, 13:34
Bare i orden venter spændt -dlof--f

Albjerg
28-04-2011, 07:56
Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér

3 gamle Solex er nu heller ikke at foragte....

Miss Mancini
05-05-2011, 06:11
Omsider fik jeg hentet båden, så nu skal der tages billeder af reparationens omfang i motorrummet.

Igår gennemgik jeg drivlinien nærmere, og den er noget slidt rundt omkring i kanterne. Bullhornet er godt mørnet i bunden, hvor det skal slutte tæt i transommen. Den indvendige transomplade er også godt mør.
Motoren skal ubetinget have nyt tændingsanlæg, bundkar, vandpumpe og andre småting. Båden har 20 år på bagen, og når tingene bliver skilt ad, så ses det...:):)

MB Marine har en fabriksny MerCruiser 4.3 longblock motor på lager, hvor der kan bygges TBI system på. De resterende dele er jeg selv leveringsdygtig i...:):) Jeg har valgt at montere Alpha One Gen II transom og drev sammen med den nye motor.

Billeder følger....:)

Miss Mancini
05-05-2011, 21:22
Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér

Så tør jeg jo ikke fortælle dig, at der skal hvidt undervandslys på Dollarprinsessen...:)

Det kan vel ligestilles med din første bil i form af en Fiat 127 med kromfælge, plys på sæderne, røde lys i kabinen og terninger i forruden.....:):):):):):):)

molboen
05-05-2011, 21:31
Så tør jeg jo ikke fortælle dig, at der skal hvidt undervandslys på Dollarprinsessen...:)

Det kan vel ligestilles med din første bil i form af en Fiat 127 med kromfælge, plys på sæderne, røde lys i kabinen og terninger i forruden.....:):):):):):):)

Bortset fra at det ikke var første bil, og den omtalte var en VW Golf model 1982...... ellers er resten rigtigt, og dog, der var ikke undervandslys i den, men alt hvad der eksistere af højtalere og forstærker ;-)

øhh så var plysset kongeblå

Miss Mancini
08-05-2011, 13:05
Bortset fra at det ikke var første bil, og den omtalte var en VW Golf model 1982...... ellers er resten rigtigt, og dog, der var ikke undervandslys i den, men alt hvad der eksistere af højtalere og forstærker ;-)

øhh så var plysset kongeblå

Det lyder som en molbo-historie......:):):)

Miss Mancini
13-07-2011, 05:55
Beslutningen er taget mht. til drivlinien i Dollarprinsessen;

Følgende ændringer skal laves:
- Nyt udstødningssystem ( originalt Dry Joint fra Mercruiser )
- Nyt Prestolite strømfordelerdæksel, rotor og tændspole
- NGK iridium tændrør ( tak til HansNielsen fra sitet med konverterteringstabel )
- Nyt originalt Alpha One Gen II transom
- Nyt drev Alpha One Gen II
- Nyt skiftekonsol fra Mercruiser Alpha One Gen II
- Ny motorkobling
- Nyt koblingshus
- Motoren kontrolleres for utætheder og pakkes om, hvis nødvendigt.
- Drevoliereservoir monteres i motorrum

Der er indkøbt materialer til udbedring af skader i glasfiberen i motorrummet. Dette arbejde forventes afsluttet i løbet af uge 28/2011.

nicolajjetrider
13-07-2011, 08:45
Hva med de billeder der? :)

Og hvor er kompressoren?DDriver

Kim
13-07-2011, 15:36
Hva med de billeder der? :)

Og hvor er kompressoren?DDriver

Ja vi vil se dig arbejde fjupeqopqfjupeqopq

Miss Mancini
06-08-2011, 15:39
I uge 31/2011 er der foretaget følgende:

- Ny glasfiber lagt i motorrum, hvor det tidligere var beskadiget
- Malet motorrum + de bagerste opbevaringsrum i lysgrå farve
- Nye manifolder og afgangsknæ
- Bestilt nyt bullhorn. Det gamle var defekt ved bolthuller til transom
- En stor del af ledningsnettet ( som ikke blev benyttet ) i motorrum er fjernet
- Transom slebet, renset og malet i sort farve
- Drev malet i sort farve

I uge 32/2011 er der planlagt følgende:
- Udskiftning af bundkar, strømfordelerdæksel, termostathus, tændrør mv.
- Montering af transom, bagplade, motor og drev
- Ny lænsepumpe med slange
- Undervandslys monteres
- Ny VHF antenne monteres på badeplastform
- Agterlanterne monteres
- Ny Mercruiser trimpumpe m/ konsol monteres
- Nye slanger indvendigt til powertrim monteres

Det er besluttet, at bibeholde det originale OMC drev og transom.

Lars T
07-08-2011, 12:19
Rolf - hvad blev beslutningen med tændning og indsprøjtning?

Miss Mancini
07-08-2011, 14:16
Rolf - hvad blev beslutningen med tændning og indsprøjtning?

Ja, beslutningen blev, at det nuværende tændingssystem og indsprøjtningssystem bibeholdes.

Altid mange ideer og planer når projektet er i sin opstartsfase, men det ændres hele tiden, som projektet skrider frem.... - her kan horizonblue måske nikke genkendende til dette...:) ?

Horizonblue
07-08-2011, 17:24
Altid mange ideer og planer når projektet er i sin opstartsfase, men det ændres hele tiden, som projektet skrider frem.... - her kan horizonblue måske nikke genkendende til dette...:) ?

Tell me about it, hehe :D

Når man går i gang med et projekt, har man en håndfuld planer, som man er sikker på er det helt rigtige, men når man så kommer lidt videre og får alting tænkt igennem ændrer det sig. Man får inspiration og input, et renoveringsprojekt er en dynamisk process.

Speaking of injection;
Jeg er godtnok lidt forgabt i indsprøjtning, tænker af og til på at hive den to-portede Rochester af min 4,3'er og smække en monoindsprøjtning på. Det burde være forholdsvis simpelt at bygge om. En styreboks, en tbi enhed, elektrisk benzinpumpe, lidt slanger/ledninger og man er mere eller mindre klar.
Jeg har en kammerat, som har en Fjord 21 med en 4,3'er med monoindsprøjtning (original Volvo) og jeg beundrer godtnok de egenskaber den har; starter uden den skal have gas, kold eller varm, stabil tomgang med det samme og kan derfor sejle med det samme, uden den skal varmes op. Det er svært at få en karburator til at gå sådan.

Når det går derudaf med 3000 o/min er der selvfølgelig ikke meget forskel på karb og indsprøjtning, måske lidt mindre forbrug med indsprøjtning.

Miss Mancini
11-09-2011, 21:31
Transom er monteret.

Motoren og det nye bullhorn skal monteres i uge 37....:)

Måske sejltur i slutningen af uge 37...:):):):)

Miss Mancini
22-09-2011, 19:54
Arh, Dollarprinsessen står på sin vante plads ved siden af min seng....:):):):)

Det er dælme rart at have hende hjemme igen..:)

Nu skal hun lige nusses hist og her, så er hun klar til at "lægge arm med de store drenge på Øresund, sydlige Kattegat, Isefjorden og Roskilde Fjord".....:)

Nogen frivillige....:):):):) ?

LarsH
22-09-2011, 20:59
Så er hun klar til at "lægge arm med de store drenge på Øresund, sydlige Kattegat, Isefjorden og Roskilde Fjord".....:)

Nogen frivillige....:):):):) ?
Du siger bare tid og sted .mvf.f.mvf.f :D:D:D

Miss Mancini
22-09-2011, 21:09
Du siger bare tid og sted .mvf.f.mvf.f :D:D:D

Nu kender jeg jo din "olieleverandør" og jeg ved også, at vedkommende kan fylde dieselolie i dunke der er mærket "DFI/Optimax"...:):):) Gad vide, hvem der så vinder på en 1/4 mile, hvis du propper gondolen med den olie......:):):):):) ?

molboen
23-09-2011, 07:20
Hvad med et par foto af skuden, det ville glæde mig at se en galionsfigur, på spidsen af prinsessen.

Op lille hans og tage et par foto i mørke så vi også kan se undervognslyset !!!


Arh, Dollarprinsessen står på sin vante plads ved siden af min seng....:):):):)

Det er dælme rart at have hende hjemme igen..:)

Nu skal hun lige nusses hist og her, så er hun klar til at "lægge arm med de store drenge på Øresund, sydlige Kattegat, Isefjorden og Roskilde Fjord".....:)

Nogen frivillige....:):):):) ?

LarsH
23-09-2011, 07:23
Nu kender jeg jo din "olieleverandør" og jeg ved også, at vedkommende kan fylde dieselolie i dunke der er mærket "DFI/Optimax"...:):):) Gad vide, hvem der så vinder på en 1/4 mile, hvis du propper gondolen med den olie......:):):):):) ?
Jeg påfylder kun olie fra forseglede beholdere :D:D det er jo ikke garage-leverandører jeg handler hos :D:D vel.....

Miss Mancini
23-09-2011, 08:01
:):)

Det bringer mig i øvrigt frem til, at jeg har 15 dunke Quicksilver DFI / OPTIMAX olie på lager i 3.78 liter dunke ( forseglede, vel at mærke...:) )

nicolajjetrider
23-09-2011, 09:46
Godt gået ROLF!.... BILLEDER! :)

LarsH
23-09-2011, 16:29
:):)

Det bringer mig i øvrigt frem til, at jeg har 15 dunke Quicksilver DFI / OPTIMAX olie på lager i 3.78 liter dunke ( forseglede, vel at mærke...:) )
Jeg har stadig 4 l på tanken og en dunk på hylden, men sejlsæsonen slutter jo hellere ikke før der er is på vandet :D:DDDriver

MartinN
23-09-2011, 19:09
:):)

Det bringer mig i øvrigt frem til, at jeg har 15 dunke Quicksilver DFI / OPTIMAX olie på lager i 3.78 liter dunke ( forseglede, vel at mærke...:) )


Hvis prisen er skarp, hvilken den jo skal være ved lagersalg :D:D - så kunne jeg godt bruge et par dunke.

Jeg skal dælme have brændt noget af i løbet af efteråret, nu hvor jeg har ligget stille siden marts måned DDriver.mvf.f