Første opstart 2011 - silverline v8 [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Første opstart 2011 - silverline v8


nicolajjetrider
25-01-2011, 16:39
Hygge hygge :) http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1644

goffy
25-01-2011, 17:11
den lyder sgu godt, meen har du set vejrudsigten de lover dagsfrost de næste dage :D:D

Anders kr
25-01-2011, 17:15
De lover dagsforst og -8 om natten de næste par dag, så glykol skal der på hurtigt igen daboattt

nicolajjetrider
25-01-2011, 17:47
FROSTSPRÆNGNING sker kun for naboer :)

goffy
25-01-2011, 18:14
FROSTSPRÆNGNING sker kun for naboer :) jeps. lige indtil den dag det sker for en selv :D :D :D

nicolajjetrider
25-01-2011, 19:08
Ikke i mit navn, det bliver i et andet liv hvor jeg lever på Nordpolen. Den her motor har været passetbog plejet altid og forsynet med aftapningspropper, så det kan ikk lade sig gøre:)

FletcherV8
25-01-2011, 19:44
Har også haft min V8`er startet og skal lige skifte bælge i drevet, og impeller, så er den prøve klar med frisk bygget 305 TPI

nicolajjetrider
25-01-2011, 19:48
Det smarte aftapnings system ser således ud :)

Følgene opskrift er gjord i aften:
afmonteret slange fra thermostat og til blok, hældt glycol ned i. Sat lufttryk på og blæst alt "rent" vand ud. Sat slangen på. Åbnet for aftapningshaner på Manifolde & Blok, Tørner motoren. Wupti :) Så den klar til fredag :)
Her står den godt :)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs014.snc6/166489_492855634951_743134951_6126427_1810348_n.jp g

Aftapnings prop, selvf. længst muligt nede på blokken.http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs262.snc6/179076_492855989951_743134951_6126432_1731502_n.jp g

Åbnet:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs749.ash1/164017_492855854951_743134951_6126430_5280225_n.jp g

Som altid har jeg en flaske med lidt vand i for at se hvornår frosten når ind til båden :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs744.ash1/163659_492856129951_743134951_6126434_4445947_n.jp g

://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs744.ash1/163659_492856129951_743134951_6126434_4445947_n.jp g

Chribs
25-01-2011, 22:01
FROSTSPRÆNGNING sker kun for naboer :)

Nicolaj er ikke Na-bo ... Han er jo Jetrider ;) ....

Horizonblue
26-01-2011, 10:01
Har også haft min V8`er startet og skal lige skifte bælge i drevet, og impeller, så er den prøve klar med frisk bygget 305 TPI

TPI(Tuned port injection) er et rigtig flot anlæg. Jeg er helt vild med de lange krumme rør. Har flere gange spekuleret over at bygge en V8'er til min Suntop med TPI og så en Megasquirt til at styre den.

Har du brugt den originale motorstyring?

nicolajjetrider
26-01-2011, 10:39
HB, du har nu et utal af gange fortalt du har overvejet at bygge en V8 i suntoppen ;) skal vi ikke til at se noget Action? F.eks en V8? 5.7 Compressor! :D

Horizonblue
26-01-2011, 11:38
HB, du har nu et utal af gange fortalt du har overvejet at bygge en V8 i suntoppen ;) skal vi ikke til at se noget Action? F.eks en V8? 5.7 Compressor! :D

Hehe og jeg har tænkt endnu mere på det, end de gange jeg har fortalt at jeg har tænkt på det.:D

Jeg havde faktisk en V8'er med ferskvandskøling liggende, på et tidspunkt. I dag ligger den i Strøyers båd. Den var stort set komplet(kaput strømfordeler) og klar til at ligge i (skulle males), men jeg ville lave så meget om på den, at jeg synes at det var bedre at finde en blok og bygge en motor fra bunden. Og lige i disse tider kniver det med at finde tid til det projekt. Suntop'en sejler jo også fint med V6'eren.

Projekt Flyfish har 1. prioritet.

Drømmemotoren er en 5,7'er med Megasquirt og TPI indsugningsmanifold, rustfrie udstødningsmanifolde, ferskvandskøling(selvfølgelig) og fladremstræk. Motorfundamentet i båden vil jeg have støbt om, så det passer til V8'eren. V6'eren står på et rustfrit beslag, da fundamentet i båden er lavet til en 4 cyl. Så inden jeg får set mig om, er der pludselig gået en masse tid, hvor jeg ikke får lavet noget på det projekt, der egentlig er vigtigere.

FletcherV8
26-01-2011, 19:30
Ja det ser godt ud med tpi, og selv om det er en 305 5.0L med 164 hk og så med 301 nm... og styrring, er Tec 3r fra electromotive usa... dog fra westspeed i kvong.. styreboks alene koster 11.800 + moms... og der er ikke en rotor dæksel der skal renses, men tændspoler og crank trigger

Horizonblue
26-01-2011, 20:59
Ja det ser godt ud med tpi, og selv om det er en 305 5.0L med 164 hk og så med 301 nm... og styrring, er Tec 3r fra electromotive usa... dog fra westspeed i kvong.. styreboks alene koster 11.800 + moms... og der er ikke en rotor dæksel der skal renses, men tændspoler og crank trigger

Hold da op, du har rigtig givet den gas. Jeg havde regnet med at lade en Megasquirt styre kun indsprøjtningen og så bruge en alm Delco marinetænding. Jeg skal have lavet en "buffertank", da benzintanken i Suntop'en ikke er beregnet til indsprøjtning. (Hvis man blot sætter en el pumpe på det originale sugerør og laver hul til retur, kan man risikere at motoren sætter ud, hvis der er lidt benzin i tanken og man sejler i bølger)

FletcherV8
27-01-2011, 17:28
Horizonblue tror du nu blir nød til at finde, en V8`er og smide i den båd :)... den fine motor der er som mest set billed, smadrede jeg i sommers, med for lidt olie hmm, så det var en dyr fornøgelse.... så har aluinsug, hei tænding og birdcather og holly 600 carb og alu vandpumpe ...og aluremhjul som på billedet til at lægge....

det er bare sur røv

Fletcher14
28-03-2011, 20:47
Æv. Man skal være medlem for adgang til filmklippen.