Blæsevejr D.7.2.2011 [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Blæsevejr D.7.2.2011

nicolajjetrider
07-02-2011, 21:39
Tjek jeres både, her på sydfyn har jeg lige været nede og skære 3 presseninger fri på havnen, jeg målte 29M/s!

Det helt vildt. Tror vi har 40-45cm bølger inde i havnen! Det hele hopper og danser.

Forhåbenlig står båden godt i det store stativ :)

Campion 165(seb)
08-02-2011, 16:06
Ja, forhåbentlig.
Det gjorde vores terrasse-varmer bare ikke.sssurr

Men det var nu ikke så meget blæsten der ødelagde den, men mere mødet med jorden:D !!

nicolajjetrider
08-02-2011, 16:22
Åhr træls, heldigvis er der ikk store skader på havnen, en vindmåler og 3 presseninger:)

Miss Mancini
08-02-2011, 16:26
Jeg var på Hornbæk Havn i nat kl. 03.32 og 04.45 for at kigge efter min mors båd. Alt var helt OK selvom vinden stod i værst tænkelige retning, nemlig nord-vest med fuld styrke.

Tro det eller lad være, men da jeg kom på havnen den første gang i nat, så skulle Piloten ud og hente en lods fra et fragtskib - nøj, deres båd vippede gevaldigt. Enkelte gange druknede båden næsten i bølgerne specielt i havnehullet. Jeg beundrede bådens manøvredygtighed både under havnemanøvre, men i særdeleshed igennem havnehullet, hvor bølgerne er store og kraftige.

Da jeg var på havnen den anden gang, kom Piloten hjem igen efter at have hentet lodsen. Igen beundringsværdigt at se båden blive lagt til kaj med vinden direkte på siden....

nicolajjetrider
08-02-2011, 16:46
Det er imponerende skive sådanne pilot både! Super motorkraft og de kan rulle hele vejen rundt. Gad sku gode prøve sådan en!:)