View Full Version : Søsætnings Temperatur ?
Hej Fendere..
Da jeg er helt Iver Iversen efter at komme i vandet så er jeg lidt nysgerrig efter hvornår det er forsvarligt, Altså rent temperatur messigt.
Er det "SAFE" nok at smide den i selvom det fryser et par grader om natten eller hvad syntes i ?
Hvornår plejer i at søsætte ?
mvh. jesper
Jeg plejer at søsætte sidst i April, men det kan sagtens gøres tidligere. Når vandtemperaturen er omkring 5 gr skulle der jo ikke være fare for frost i bunden af båden, da vandet ikke køler af for en nat eller 2 med et par - gr
Jeg plejer at søsætte omkring d 16 april, men i år skal det være inden den 10 helst før da båden skal sejles fra Esbjerg til Ribe og med de besparelser Esbjerg kommune har sat op så skal der rammes inden for gratis tiden.
nicolajjetrider
10-03-2011, 20:24
Vi sætter i sidst i marts nu her, selvom der kan forkomme en smule frost mener jeg det fuldt forsvarligt.
Nico - I har fyr i båden ik?
Jeg behøver vel ikke at minde folk om den usædvanlig dårlige start på sæsonen sidste år - Sne og minusgrader gennem en hel del af i maj måned. :(:(:(
Jeg selv smider skuden i når foråret er kommet - om det så er medio april eller ultimo maj må tiden vise - jeg tør ikke tage chancen skulle frosten vende tilbage. Har ikke råd til en ny motorblok - så ålivrem og seler :):)
Jeg har haft båden til at ligge i vandet om vinteren, hvor det har frosset 7-8 gr om natten, men vandet båden ligger i er ca + 5gr og så kommer frosten ikke ind i en lukket motorrum der er nede i vandet, for bunden af båden er jo samme temp. som vandet. det mest sikre en at have maskinen under dørken.
ps. vi skal jo også holde liv i Rolf`s forretning.
Anders kr
13-03-2011, 17:11
Når vand temp. har nået ca 8 grader er jeg i.
Men det plejer at være midt april, først maj.
nicolajjetrider
13-03-2011, 17:25
Jo fyr og Kølervæske :) det bliver awesome ! Vi nået mega langt så vi skal bare i :)
Jeg takker for jeres input, jeg tror jeg venter med at søsætte indtil vand temp. Er kommet op på de 4-5 grader.
:-)
Jesper - Temperaturen er pt. 1.2 grader, så der går nok lidt tid :(
Ja, der er ikke så varmt endnu.
Men jeg er optimistisk, vi får jo kanon vejr i næste uge :-)
Jeg har bestilt en søsætnings-fridag til d.1 april for en sikkerheds skyld.
Fletcher14
19-03-2011, 16:59
Jeg plejer, at søsætte i starten af april. Det passer nogenlunde med dronningen og Dannebrog's anløb til bøje 1 i Københavns Havn. Jeg var meget heldig sidste år - og fik gode billeder fra søsiden af hendes landgang ved Nordre Toldbod.
Jeg har netop klartgjort traileren med ny kølrulle, nye lygtehuse og reflekser, så den er tip-top igen.
Fletcher14
26-03-2011, 10:30
Hvor mange er i Københavns Havn i eftermiddag?
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.