Kompressionstester, Biltema [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Kompressionstester, Biltema

MartinN
10-04-2011, 21:04
Er denne (http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Kompressionstester-benzin/) i en OK kvalitet, skal have testet min motor i forbindelse med et muligt salg.

http://www.biltema.dk/ProductImages/15/large/15-1393_l.jpg

nicolajjetrider
10-04-2011, 21:41
Jeg har nr mindre som. Men den er virkelig god og præcis har krydstjekket med mit gamle arbejdes gamle og den var uhyr præcis!

ChristianX
10-04-2011, 21:48
Jeg bruger denne http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Kompressionstester/

Muligvis også den Nicolaj bruger? men jeg er ihvertfald meget tilfreds med den.

Ulman
10-04-2011, 22:05
Jeg bruger den samme som de andre - dvs. den billigste fra Biltema.
Men måske får du bedre kompression med en god tester fjupeqopq

LarsH
11-04-2011, 08:12
Jeg har valgt den billige fra Biltema, den er nemmere at bruge da gevindadapteren er presset på slangen og man kan derved bruge slangen til at skrue den i med, det er en fordel når tændrørene sidder dybt i blokken eller bag slanger og ledninger.

Med hensyn til nøjagtigheden er det vigtigere at kende forskellen på cylindrene indbyrdes end det nøjagtige tryk.

MartinN
11-04-2011, 09:24
Valget af den udvidede model, var såmænd fordi jeg syntes prisforskellen var så lille, og så havde man de forskellige gevind adaptere, hvis behovet skulle opstå!

Men det giver fint mening med den lille model ud fra det Lars nævner, på min sidder et par af tændrørene dumt i forhold til montering/afmontering.

lille tut
11-04-2011, 19:15
Det er den jeg har, og som LarsH skriver det er ikke så vigtigt hvor nødagtigt det er bare den kan vise forskellen mellem dem

MartinN
11-04-2011, 20:07
Så er den købt, det bliver spændende at se om alt er som forventet :eek:poppe:eek:

LarsH
11-04-2011, 21:26
Så er den købt, det bliver spændende at se om alt er som forventet :eek:poppe:eek:
Maks 15 psi i difference mellem laveste og højeste værdi.

MartinN
15-04-2011, 20:37
Så fik jeg testet kompressionen. Alle cylindrer måler 130 psi i kold måling :)

Men jeg håber ikke der ryger et rør i cylinder 6 i åben sø, det er nærmest umuligt at komme til selv på land !!

LarsH
15-04-2011, 22:39
Det er faktisk hurtigere at afmontere cowlingen end prøve at skifte det med den på.

MartinN
16-04-2011, 00:09
OK, det har jeg ikke prøvet, men det bliver den næste gang så.
Så bøvlet som det er med cowlingen på er der risiko for at ødelægge gevindet i topstykket.

LarsH
16-04-2011, 07:41
Du han nøjes med at løsne skruerne og så trække cowlingen ud til siderne, uden at løsne kablerne. Det er det nemmeste hvis det kun er tændrørene du skal til.

goffy
16-04-2011, 08:15
OK, det har jeg ikke prøvet, men det bliver den næste gang så.
Så bøvlet som det er med cowlingen på er der risiko for at ødelægge gevindet i topstykket.

husk at tændrør skrues i med håndkraft, (altså kun med top og forlænger) skrallenøglen bruges først når de skal spændes fast :D :D

MartinN
16-04-2011, 08:58
[/B]

husk at tændrør skrues i med håndkraft, (altså kun med top og forlænger) skrallenøglen bruges først når de skal spændes fast :D :D

Jebs, jeg brugte dog et stykke slange i stedet, andet er der ikke plads til :D