LarsG
01-05-2011, 20:29
Hej igen,
Da jeg jo pt. har en defekt motor og ikke har udsigt til at få en ny motor før tidligst til næste sæson, så er jeg begyndt at tænke lidt i måske billigere alternativer..
Jeg ved at I ikke holder af at købe brugt motor, men jeg er blevet tilbudt en Mercruiser 5.0 V8 220 HK + transom og drev til OK pris af en bruger herinde fra, eller det vil sige at han har tilbudt mig motoren fordi at jeg har spurgt ham om han havde nogle V8 dele som jeg evt. kunne bruge i projekt "samle min egen motor med hjælp fra en mekaniker".
Jeg har modtaget nedenstående info vedr. motoren:
* Nyt ferskvandskøling. Det er fuldt system dvs. både manifolder, blok m.m.
* Nye alu udstødningsmanifolder. Lette og ruster ikke.
* Ny karburator
* Nye shuttere til bullhorn
* Næsten nye tændingskabler, rotor, strømfordeler og dæksel.
* Ny olietryksgiver
Desværre er motoren defekt, dvs. at det der er galt er at der er konstateret at 2 ventiler har "hængt" og at der derfor ikke er kompression på 2 cylindre. Det gør jo desværre at jeg ikke kan starte motoren op eller på nogen måde teste den.. (ud fra hvad jeg ved)
De udgifter jeg (og sælger) ser at jeg kan få for at få den til at køre er, enten et nyt topstykke (hvis jeg er heldig) eller en ny longblock. Jeg har mulighed for at hyre en mekaniker til at rode med motoren (evt sammen med mig) og så havde jeg tænkt mig at Stenteq Marine skulle ligge motoren + transom og drev i når det hele virker.
Hvad siger I? lyder det som et dumt projekt?
Da jeg jo pt. har en defekt motor og ikke har udsigt til at få en ny motor før tidligst til næste sæson, så er jeg begyndt at tænke lidt i måske billigere alternativer..
Jeg ved at I ikke holder af at købe brugt motor, men jeg er blevet tilbudt en Mercruiser 5.0 V8 220 HK + transom og drev til OK pris af en bruger herinde fra, eller det vil sige at han har tilbudt mig motoren fordi at jeg har spurgt ham om han havde nogle V8 dele som jeg evt. kunne bruge i projekt "samle min egen motor med hjælp fra en mekaniker".
Jeg har modtaget nedenstående info vedr. motoren:
* Nyt ferskvandskøling. Det er fuldt system dvs. både manifolder, blok m.m.
* Nye alu udstødningsmanifolder. Lette og ruster ikke.
* Ny karburator
* Nye shuttere til bullhorn
* Næsten nye tændingskabler, rotor, strømfordeler og dæksel.
* Ny olietryksgiver
Desværre er motoren defekt, dvs. at det der er galt er at der er konstateret at 2 ventiler har "hængt" og at der derfor ikke er kompression på 2 cylindre. Det gør jo desværre at jeg ikke kan starte motoren op eller på nogen måde teste den.. (ud fra hvad jeg ved)
De udgifter jeg (og sælger) ser at jeg kan få for at få den til at køre er, enten et nyt topstykke (hvis jeg er heldig) eller en ny longblock. Jeg har mulighed for at hyre en mekaniker til at rode med motoren (evt sammen med mig) og så havde jeg tænkt mig at Stenteq Marine skulle ligge motoren + transom og drev i når det hele virker.
Hvad siger I? lyder det som et dumt projekt?