View Full Version : Renovering af Power Head
I min søgen efter en anden motor har jeg fået tilbudt en BILLIG defekt 225hk VMAX. Den har 2 defekte stempler og en revne i en cylinder, som ud fra billedet ser ud til kun at være foringen.
Sælger kan ikke udelukke at krumtap og lejer har taget skade !!!
Er det noget man tør begive sig i gang med? Jeg har en kammerat som arbejder med at renovere motorer, som kunne bistå mig i renoveringen.
Jeg er klar over at økonomien kan være svært at overskue, men den pris jeg skal give for motoren gør at jeg kan købe den, skille den ad og få et præcist overblik over skadens omfang uden at have risiko.
Hvad er jeres erfaringer med sådan et projekt?
http://fenderen.dk/gallery/files/4/2/dsc01992.jpg
http://fenderen.dk/gallery/files/4/2/dsc01990.jpg
Anders kr
08-05-2011, 20:49
Altså alt efter hvad du skal gi for motoren er der jo stadig mange gode stumper i sådan en,
Men du siger den ene cylinder er revnet, men jeg mener da ikke det er lavet med foringer.
Jeg syntes at huske det er boret direkte i blokken, og dermed kan du ikke bruge blokken til noget!!! men er du sikker på at er sat foringer i den?
Det syntes jeg det ser ud til på billederne, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Hvis man allerede ud fra billederne kan sige at cylinderen ikke kan renoveres, så køber jeg den ikke. Jeg er ikke interesseret i motoren som ophuggermotor der kan sælges dele fra! Jeg skal have noget jeg kan sejle med :D:D:D
I min søgen efter en anden motor har jeg fået tilbudt en BILLIG defekt 225hk VMAX. Den har 2 defekte stempler og en revne i en cylinder, som ud fra billedet ser ud til kun at være foringen.
Sælger kan ikke udelukke at krumtap og lejer har taget skade !!!
Er det noget man tør begive sig i gang med? Jeg har en kammerat som arbejder med at renovere motorer, som kunne bistå mig i renoveringen.
Jeg er klar over at økonomien kan være svært at overskue, men den pris jeg skal give for motoren gør at jeg kan købe den, skille den ad og få et præcist overblik over skadens omfang uden at have risiko.
Hvad er jeres erfaringer med sådan et projekt?
Hej Martin, og tak for sidst (lånte propel sidste år).
Jeg har prøvet 2 gange at købe et ligende projekt, en gang en 140 HK V4 Johnson, og en gang en V6 Evinrude.
Begge gange har jeg fortrudt det, da det altid er blevet dyrere end jeg først antog. Der var også ca. 10 år i mellem så jeg havde glemt mine dårlige erfaringer med den første :-)
Mit råd er; lad være.......
Selv tak :)
Hvad var det som gjorde projekterne dyrere end antaget?
Var reservedelene svære at få fat på? og var de dyrere end forventet?
Med den revnede foring ville jeg ikke bruge tid og penge på projektet.
Hvis det havde været er Ferguson 35 ville det ikke være noget problem at skifte den, men en motor med den ydelse og så i en alu-blok, no way.....
Du han evt. spørge Hydro Tec http://www.yamaha-rebuild.com/ de er nok de mest kompetente i verden til at svare på spørgsmålet.
Tjaa... I svarer jo desværre som jeg havde forventet :(
Med 7.000,- for motoren så jeg ellers muligheden for en billig motor :rolleyes:
Ja ærgeligt det er ellers en fed maskine.
Har du solgt smartcraften sammen med din motor?
Ja ærgeligt det er ellers en fed maskine.
Har du solgt smartcraften sammen med din motor?
Nej, jeg har stadig komplet rigging, så det er helt klart en Opti jeg kigger efter.
Jeg er sgu kommet til at holde mere af dem end jeg havde regnet med :)
Du han evt. spørge Hydro Tec http://www.yamaha-rebuild.com/ de er nok de mest kompetente i verden til at svare på spørgsmålet.
Forespørgsel med billeder er røget afsted.
Og i morgen hører jeg lige om min kammerat også vil skodde projektet!
Campion 165(seb)
09-05-2011, 04:46
Tjaa... I svarer jo desværre som jeg havde forventet :(
Med 7.000,- for motoren så jeg ellers muligheden for en billig motor :rolleyes:
Motoren er jo stadig billig, og ellers har du sitet's fedeste anker?? -dlof--f
Motoren er jo stadig billig, og ellers har du sitet's fedeste anker?? -dlof--f
Hahaha
Campion 165(seb)
09-05-2011, 16:58
...bare af ren nysgerrighed - hvem har motoren til salg??
Det er igennem en kammerat som har set den til salg, men jeg har droppet projektet :(
Selv tak :)
Hvad var det som gjorde projekterne dyrere end antaget?
Var reservedelene svære at få fat på? og var de dyrere end forventet?
Nej dem havde jeg som sådan pris på, men så var der pludselig andre defekter (powerboks m.m.) og så endte prisen højere en beregnet og jeg kunne have købt en der var ok billigere.
Campion 165(seb)
09-05-2011, 18:48
Det er igennem en kammerat som har set den til salg, men jeg har droppet projektet :(
Pokkers osse, hva?
7000,- det var 'skisme' ellers billigt?? -dlof--f
nicolajjetrider
09-05-2011, 19:01
Jeg har haft en stor vandscooter som jeg købte der havde været under vand, fik den startet og så sprang motoren i luften.
Sommersumarum er at det ikke ku betale sig at lave motoren med tid og stumper så vi bestilte en brugt i USA uden carbs og udstødning. Men ellers klar til montering :)
Pokkers osse, hva?
7000,- det var 'skisme' ellers billigt?? -dlof--f
Yebs !! :D
Et komplet powerhead koster uden rabat osv ca 32000 kr. Så 40000 plus en stak arbejdstimer så har du en motor der spinder :-)
Komplet powerhead er med blok, stempler, krumtap og topstykke, Så der burde ikke komme overraskelser.
Mvh
Jacob
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.