Ankerløsning [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : Ankerløsning

Ulman
11-06-2011, 12:38
Vi smed ankeret i Kattinge Vig. For helvede noget splat man hiver med op. Hvad er den bund lavet af? Sort slam. Ikke olie. Ikke sand. Men hvad er det så? Ulækkert er det i hvert fald. Jeg stod og baksede med mit lort-paraply-anker og det endte i et sandt svineri. Jeg må have et andet anker der ikke er så bøvlet.

Jeg tror jeg vil have et Bruce-anker eller en kopi.
Men jeg vil også gerne finde en smart og billig løsning mht. opbevaring og når det skal smiddes og hales op igen. Jeg skal ikke investere i færdige elektroniske modeller. Mindre må kunne gøre det. Lige nu ligger det i et rum ude i stævnen. Det lille rum kan åbnes ude fra. Men jeg tænker i et eller andet hvor man efter man har halet det op, kan gøre det fast så man ikke skal stå med det på dækket.

Er det nogen der har gode forslag?

thg
11-06-2011, 14:39
Kan anbefale et Fortress anker - ved ikke om der kommer mindre slam med op, men det har iflg. dem selv væsentlig bedre hold og er meget let!

Hvis du går ind på www.fortressanchors.com under menupunktet "Anchor Tests" ligger der nogle forskellige tests som viser forskellen på hvor meget de kan holde!

Ulman
11-06-2011, 18:55
Det var nu ikke selve ankeret jeg skulle have råd om. Den smarte løsning til montering

erjohans
11-06-2011, 21:21
Har et bedre hold?. Tror det næppe. Jeg her prøvet det i 2 år og det lykkedes ikke en eneste gang at få det til at sidde fast første gang. Hvis der er bundvegetation er det så let at det glider ovenpå uden at få fat i bunden.Efter den oplevelse skiftede jeg til et Bruce anker. Det er tungt MEN det sidder fast hver gang.