speedbådsbevis [Arkiv] - Fenderen.dk

Log ind

View Full Version : speedbådsbevis

Jet
22-06-2011, 22:53
Hej alle sejlere....

Hvordan er det at tage speedbådsbevis? svært eller nemt? hvordan er prøven?

jan p
23-06-2011, 05:41
Det afhænger jo nok af censoren.
Men da de fleste kurser har beståelsesgaranti, er sværhedsgraden jo nok for de flestes vedkommende ikke overvældende høj.
Jeg synes det var let da jeg tog det for flere år siden

bhvvs
23-06-2011, 10:33
Hej alle sejlere....

Hvordan er det at tage speedbådsbevis? svært eller nemt? hvordan er prøven?
Syntes ikke det var noget problem, bare man kan bruge en lommeregner og en lineal. jeg tog duelighedsbeviset, det dækker også speedbådsbevis.

Lindegaard
23-06-2011, 13:29
Syntes ikke det var noget problem, bare man kan bruge en lommeregner og en lineal. jeg tog duelighedsbeviset, det dækker også speedbådsbevis.

lommeregner og lineal ?? har lige taget speedbådsbevis, hvoraf ingen af de 2 ting blev anvendt...

Der blev lagt op til at censor var en gammel søulk, af den gamle skole... og bla bla bla... tror det var for at gøre sit til at man spidsede ører... for han var overhovedet ikke streng... mundlig examen, men man var jo alle til stede så kunne den ene ikke lige den rette ordlyd kunne den anden...

don't worry det er pi... nemt...

Lindegaard
23-06-2011, 13:31

lommeregner og lineal ?? har lige taget speedbådsbevis, hvoraf ingen af de 2 ting blev anvendt...

Der blev lagt op til at censor var en gammel søulk, af den gamle skole... og bla bla bla... tror det var for at gøre sit til at man spidsede ører... for han var overhovedet ikke streng... mundlig examen, men man var jo alle til stede så kunne den ene ikke lige den rette ordlyd kunne den anden...

don't worry det er pi... nemt...

Duelighedsbevis...

der er en praktisk del.. den modsvarer speedbådsbeviset

og en teoretisk del.. ved ikke om den kun er skriftlig eller der også her er mundtlig examen

jan p
23-06-2011, 14:03
Den teoretiske del af duelighedsbeviset indebærer en skriftlig opgave og en efterfølgende mundtlig overhøring i pensum.
Den praktiske del af duelighedsbeviset svarer ganske rigtigt til speedbådskortet

Hvis man gerne vil vide lidt om navigation med mere, er duelighedbeviset klart at anbefale.
Duelighedsbeviset er også det der er nogenlunde anderkendt i resten af europa, men skal man have et bevis som hele Europa anderkender uden problemer, hedder det Yachtskipper