ufio
03-07-2011, 14:02
Hej
Jeg har købt en kompressions tester fra biltema til 169kr, den passer perfekt til 14mm tændrørs hullerne på volvo penta 5,7 Gi pmda, den har en fordel at gevindet sider fast på enden af slangen, så den kan skrues i kun ved at dreje rundt med slangen.
Den rigtige procedure er at kører motoren næsten drift varm, fjerne alle tændrør, og hive tændingen ved tændspolen, og en ledning til høj tryks benzin pumpen, for derefter at sætte gassen til fuld samtidigt med at motoren bliver tørnet 4 gange i top med måleren på hver enkel cylinder.
Jeg har prøvet et par cylindere ved kold motor, hvor jeg kun skruede et tændrør ud af gangen måler i, og tørnede motoren med gassen i tomgang indtil den gik i gang og stop, kompressions testeren viser 8bar på de 2 jeg har testet.
Men inden jeg forsætter kan man bruge det til noget, eller skal man følge den lidt mere besværlige procedure.
Jeg har købt en kompressions tester fra biltema til 169kr, den passer perfekt til 14mm tændrørs hullerne på volvo penta 5,7 Gi pmda, den har en fordel at gevindet sider fast på enden af slangen, så den kan skrues i kun ved at dreje rundt med slangen.
Den rigtige procedure er at kører motoren næsten drift varm, fjerne alle tændrør, og hive tændingen ved tændspolen, og en ledning til høj tryks benzin pumpen, for derefter at sætte gassen til fuld samtidigt med at motoren bliver tørnet 4 gange i top med måleren på hver enkel cylinder.
Jeg har prøvet et par cylindere ved kold motor, hvor jeg kun skruede et tændrør ud af gangen måler i, og tørnede motoren med gassen i tomgang indtil den gik i gang og stop, kompressions testeren viser 8bar på de 2 jeg har testet.
Men inden jeg forsætter kan man bruge det til noget, eller skal man følge den lidt mere besværlige procedure.